GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

foto-smycken-skriva

2012-02-18 | 13:03:59 | Avanna konst/design/foto

Hej på er blogosfären, hoppas ni har en skön lördag!
Jag har haft en fint dygn med nära och kära, levt livet litegranna istället för att bara skriva om det på nätet.
Gått långpromenader, fikat, sett på tv, ätit gott, druckit vin, myst.
Lovely!

Nu ska jag sätta mig och pyssla lite sätta ihop lite nya smyckesdesigns till Avanna. Inte hänt så mycket i den kategorin i shoppen sen den lanserades...ändå var det smyckestillverkning som nästan var starten till mittt företag från början. 2006 tillverkade jag mssor med halsband, örhängen och armband och hade som hobbyverksamhet och sålde massor. Vilket ledde in mig på att gå ett Yrkesförberedande Konstnärligt fördjupningsår på Helliden där man dels fick mentoer , dels fick lära sig starta eget dels fick fördjupa sig i sina valda områden och utvecklas då med hjälp av mentorskapet.
Foto och smyckestillverkning samt kreativt skrivande var det jag satsade på.
Och tja när utbildningen var slut , juni 2007 startade jag mitt företag och jag är ju fotograf, jag är frilansskribent och jag har egen webshop. Sen att företaget mitt ändrats ett par gånger under tiden, det har jag gett mig en massa erfarenheter.

Lite nya smyckesdelar jag ska sätta mig md nu och sätta ihop nya smyckeskollektioner till Avanna!

 

och psst! ni får fraktfritt hela helgen med koden GARDEROBSGRUBBEL



Kommentera 10 st

Kommentarer
Helena
2012-02-18 - 13:34:40

Jaa! Vad kul! Hjälper katterna till oxå med att sätta ihop smycken? Vet att mina små odjur inte kan lämna mig ifred när man grejar med fjädrar.

Trevlig helg på dig!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2012-02-18 - 13:38:01

Helena: hahha jajamän, det gnags på fjädrar och pärlor välts ut och ned på golvet och det är tassar som kommer från ingenstans och roffar åt sig grejerna =)

Bella
2012-02-18 - 13:38:22

Hejsan =)

jag har funderingar på att starta en webbshop & undrar om du har några tips på hur man går till väga.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2012-02-18 - 13:42:00

Bella: Här är ett inlägg jag skrivit om det :



http://pyttis.blogg.se/2011/september/om-att-starta-webshop.html

Jessika
2012-02-18 - 19:10:59

Vilka härliga färger :) spännande!!

Lina
2012-02-19 - 01:19:57

Du skulle vara på stockholmsmässan i morgon.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2012-02-19 - 10:54:23

Lina: Jaså? Hmm har ingen koll på sånt där. Vad är det ?



Maria
2012-02-19 - 11:06:22

Åh, roligt med nya smycken! Jag längtar till våren och sommaren så jag kan börja använda Colour splash-armbandet igen, som jag köpte förra sommaren. ÄLSKAR det :)

Lina
2012-02-19 - 17:32:05

Det var Sy festivalen. En hel hall med pärlor och trådar och band och garner och paljetter och massa roliga saker :)

Men håll till godo, det är en gång i halvåret.

Coco Centaur
2012-02-20 - 14:58:52

Hej!



Jag har följt din blogg ett bra tag nu (har bara varit tyst än så länge), men nu såg jag att du har läst Yrkesförberedande fördjupningsår på Helliden - det är samma utbildning som jag själv har funderat på att läsa! Vad tyckte du om den och är det något som du skulle rekommendera?? Bor själv i Skövde och känner inte till någon liknande utbildning i närheten, så vore tacksam för svar!



Och jag måste passa på att säga att din blogg är ett sant nöje att läsa, lika inspirerande varje gång jag kikar in här!



Ha det så bra! :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: