GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Hej fina livet 10 år

2024-08-12 | 21:30:59 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Vet ni, idag är det tio år sedan jag fick blodproppar i båda lungorna och trodde att jag skulle dö. Nästan önskade det när smärtorna var som allra värst. 
Nu är jag inte den som tycker det är något viktigt att uppmärksamma så sett eller hänga fast vid minnena av hur jävla jobbigt och ont det gjorde. Och även om det förde med sig en hel del psykiska besvär och gjorde att endometriosen blossade upp i full kraft tycker jag att det ändå så här tio år senare stanna upp och bara vara lite extra tacksam över i livet i sig. Över allt det som blivit så fint och bra sedan dess. 
Var det något som det där lärde mig var det verkligen att uppskatta det ”lilla” och de små ögonblicken. Att få må bra är värt allt och att det fina här i livet oftast ligger i det vardagliga, det trygga och enkla. 
Ett hem.
En kram i förbifarten i hallen.
En katt som spinner.
En kopp kaffe på altantrappen i solskenet.
En promenad med mamma.
En bra bok.
En konsert med Winnerbäck.
En väldigt god pizza.
En varm sommarkväll.
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: