GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Imorgon är det "första dagen" på "nya" jobbet!

2011-10-02 | 18:11:56 | Avanna konst/design/foto



Imorgon börjar då återigen mitt liv som egenföretagare på heltid till 100% på nytt.
Och det svåraste , tycker jag, som egen företagare och att dessutom jobba hemifrån, är strukturen. Att få ett flyt på arbetsdagen och hålla fasta tider för saker och ting. Vara i fas.

Så nu håller jag på att försöka göra upp ett någorlunda bra schema för mina egna arbetsveckor.

Jag tänker försöka ge mig själv ganska mycket lediga helger, utan en massa måsten och stresskänslor. tid för hem, familjen, katterna, film, avkoppling.

Jag skriver in bloggen i mitt schema. Med blogg menar jag min blogg, kontakt med vissa andra bloggare, kommentarer, skriva inlägg, bloggmail och ha koll på bloggvärlden helt enkelt - det går inte komma undan att bloggvärlden är en oerhört viktig faktor särskilt i den bransch jag jobbar i - mode och designbranschen.
Min egna blogg kanske inte är en företagsblogg stor som Blondinbellas, Kenzas eller Tyras men den är ändå en kanal för mitt företag på många olika sätt.
En del av Avannas kunder läser denna blogg, ni får en bild av mig, jag får en möjlighet att få direkt respons på idéer och produkter osv. Det skrivs om mig och Avanna på andras bloggar.
Även Twitter och Facebook.

Jag kommer ha 3 Produktionsdagar och 2-3 dagar jag packar och postar ordrar.
En dag i veckan kommer det komma ut Nyhetsbrev från AVANNA och då kommer det även ha lagts in nya varor i shoppen.
Bokföring kundmöten kundtjänst beställningsjobb och krönikeskrivande är andra viktiga bitar.
Jag kommer även inleda och påbörja en del roliga samarbeten i höst och vinter som ska få sin tid i schemat.

Ni kan läsa mer om mitt företag och företag/webshop över lag HÄR och HÄR i inlägg jag skrev tidigare i veckan.

Även på Cravingz.se kan ni läsa lite om mig idag, jag ger er några bastips att tänka på innan ni startar eget.

Kommentera 14 st

Kommentarer
smultris
2011-10-02 - 19:13:12

vad spännande och Grattis till steget att bli företagare på heltid, det kommer gå galant för dig :;)



Jag väntar spänt på mina linnen, så vi får se om du hinner posta dom under nästa vecka :)



Jag kommer beställa mer framöver och länka din sida ifrån min så fort den är uppe och igång igen, databasflytten verkar gå trögt för mitt webbhotell :/



Lycka till med allt ;)

Charlotta
2011-10-02 - 19:25:56

Åh, jag behöver också göra ett schema. Är färsking i det här med webshop och klädbranschen (gör nya kläder av mestadels vintagetyger) och tycker det är riktigt svårt att få ihop det. Som du säjer så är det ju superviktigt att hålla koll på bloggar, bloggvärlden men samtidigt är det svårt att inte fastna i att surfa bloggar en hel förmiddag. Man har ju så mycket frihet men mycket jobb också och det är både härligt och svårt. Ska göra schema jag med!

Adara Magazine - vinn konsertbiljetter till Britney Spears!
2011-10-02 - 19:51:41

Hoppas det går bra! : D

Tess
2011-10-02 - 21:04:29

Så himla kul, jag hejjar på dig!

Elin Atterstig
2011-10-02 - 22:31:42

Hurra, hurra! Hoppas det blir en fin första dag imorgon.

Annster
2011-10-03 - 01:54:03

Åh vad kul! Grattis verkligen :)

Art By Tina/Tina Axelsson
2011-10-03 - 10:03:17

Du är ju grym. Vilken disciplin! Idag jobbar jag också med mitt eget - har tagit kompledigt - för nu ska det hängas utställning=)

britta
2011-10-03 - 10:29:46

Lycka till Anna! Jag måste säga att ditt schema låter härligt. Inte härligt - slappt utan härligt - självständigt och eget. Sitter själv och skriver hemtenta (nåja, snart) och drömmer om ett annat liv. Haha. :)

Maria
2011-10-03 - 20:00:28

åh så roligt, duktiga du! :)

Andrea Femerstrand - Illustratör
2011-10-04 - 21:12:51

Woh, känns som att det har hänt massor sen sist jag kikade in här! Har varit borta alldeles för länge :)



Stort grattis till heltids-företagandet! Ska bli så kul att följa din progress, so far verkar ju allt ha flytit på kanon! Man blir smått avis på din lilla vindverkstad oxå, måste kännas super!



Keep it up! :D

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-10-04 - 21:39:10

Andrea: Det känns ena stunden skitbra andra stunden jättenervöst..hahamen men det ska bli bra det här..och ja det är mysigt på vinden, men snart flyttar vi till hus så då blir det källare istället =)

Andrea Femerstrand - Illustratör
2011-10-04 - 23:22:29

Klart det blir bra! :D Du har ju drivet och det är alltid a och o för att lyckas med saker. Känner igen det där med nervositet och hur läskigt det känns alltså, men det brukar lugna en när man hör andras historier - tom de superframgångsrika va scared shitless i början.



En nog en bra krydda i tillvaron om man väljer att se det på det sättet haha!



Åh hus! Kan tänka mig dock att det blir ännu rymligare då med källaren sen.

rino
2011-10-07 - 23:34:32

kul att läsa om ditt företagande, skriv gärna mer om sånt!



Jag har just också börjat satsa (nästan) heltid på mitt företag - klänningar i retrotyger - och får mycket inspiration av att läsa andras berättelser.

J e n n s a n s v ä r l d ♥
2011-10-13 - 17:00:25

det ser ju ut att vara ett jättebra schema! :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: