GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Jag ska älska att älska mig själv

2011-08-10 | 21:45:05 | Träning&Hälsa



Hörrni tack för allt fint gensvar under dagen! Betyder så mycket! Ni är så snälla så underbara!
Och fasiken bara genom att bestämma mig för att älska mig själv så har jag känt mig lite mer harmonisk under eftermiddagen och kvällen.
Och jag vet ju att jag var inte gladare eller lyckligare för 3-5 år sen när jag vägde och var mindre och kom i de där 25" eller 26" jeansen..jag hade mina enorma självhatsdippar och tjocknojjedagar då med...plus att jag hade mycket sämre hy.
Det hör väl liksom till min BDD ( som kan bita sig i arslet och dra åt fanders) och min personlighet att liksom alltid hitta fel på mig själv hur jag än ser ut.
Kanske ska jag försöka ta mina älskade päron på orden när de ständigt och jämt säger " Du fattar inte hur fin du är Anna"...även om jag nog tror att alla föräldrar tycker så om sina ungar. Hoppas jag i alla fall att de tycker.
Jag ska kämpa nu.

Och i projeketet att älska mig själv ingår inte bara utseendebiten.
Utan det ska bli ändring på flera plan.
En stor ångestklump i mitt liv, som jag inte kan skriva så mycket om här i bloggen för det skulle inte se så bra ut ska det banne mig bli ändring på..Jag ska visualisera ändringen framför mig and make it happen!! Helst innan jul.
Jag tänker heller inte längre ödsla energi på att vara ledsen på människor som suger energi, som inte ger tillbaka när man tycker att man alltid ställer upp på dom eller som mellan raderna verkar ha satt i system att komma med små pikar och knivar.

Jag är fan så stolt över att jag byggt upp ett eget företag helt själv ett eget klädmärke och ett namn, vågat börja om från noll igen för att bygga upp nåt helt nytt. Satt ner foten i nåt som kanske var tryggt rent pengamässigt men där jag inte behandlades med respekt.

Och nu ska jag njuta av några SATCavsnitt, smörja in mig med Yvonne Rydings kroppsolja, klappa mig på axeln över att jag satte mig på motionscykeln 30 minuter fats jag egentligen inte hade lust i början och så en ljuvligt god smoothie..till skillnad från den väldigt äckliga jag lyckades göra härom dagen.
Kommentera 25 st

Kommentarer
Nina - Glamourmamman
2011-08-10 - 21:52:29

KRAAAAAM!

Jess
2011-08-10 - 22:04:21

Vilket peppade och positivt inlägg, bloggstorasyster! :) Du ska, med rätta, vara stolt över vad du skapat i form av ditt skapande och egna företag. Att dessutom som läsare få följa med på resan, fantastiskt :)



Och så måste jag säga att den där bilden är sinnessjukt fin.

Malin
2011-08-10 - 22:12:12

Hoppas det inte är alltför illa, det som du får ångest av! Hoppas att du snart får må bättre! Puss!

Ling-Ling
2011-08-10 - 22:23:18

Det låter bra det! :)

Johanna
2011-08-10 - 22:33:53

HÄRLIGT!!!! =)

Grattis till dig med framgång redan!

Glöm inte bort att du är ju bäst i hela världen på att va du!

kram

Madeleine
2011-08-10 - 23:09:11

Bra att du tar tag i det! Kämpa på så blir det bättre. Lycka kommer ju som sagt inte gratis, men det är härligt när man väl har den.

Moa
2011-08-11 - 00:25:20

Vilken bra ide med ett sånt projekt! Har själv hyffsat låg självkänsla eller vad det nu kallas, men för ca 3 år sen så var den verkligen så låg den kunde bli. Men sen jag började gymnasiet, och inte haft så mycket tid till att fokusera på annat än plugg (går natur haha), så har jag inte orkat tänka massa negativa tankar om mig själv!

Haha vem visste att gå natur skulle få mig att tycka bättre om mig själv? XD

ANNAWII
2011-08-11 - 00:29:14

Åh vad glad jag blev av att läsa det här!! Du är en klok tös Anna så du ska ta hand om dig och våga hylla dig själv!



Kram från en trött Anna hihi

Elisabeth
2011-08-11 - 04:53:19

Låter kanon! Kram på dig Anna. Och fasen vilken snygg bild på dig förresten

Emma Damm Drawings
2011-08-11 - 07:56:09

you go sötnos!

Jeanette
2011-08-11 - 08:22:09

En bok som jag kan rekommendera: Du kan hela dit liv av Louise L Hay

A
2011-08-11 - 08:37:43

Fasen vad peppad jag känner mig efter ditt inlägg! :)

Faktiskt!

Och när jag stod på badrummet i morse så tänkte jag på ditt "upprop" att försöka älska sig själv. Ett steg i rätt riktning.

Jag ska också försöka få till en förändring i annat (tex jobblivet). Har i och för sig gjort några försök förut, men det är väl bara att ta i och försöka igen.



Tack fina Anna för peppen!

jose
2011-08-11 - 09:20:36

josefin
2011-08-11 - 09:21:21

hejja Anna!!

Karin
2011-08-11 - 10:37:42

Du är grym! Kram!

Linnéa
2011-08-11 - 13:34:43

Det låter toppen =) man måste älska sig själv =)

Sofia
2011-08-11 - 14:08:44

Jag tror på dig och ditt nya positiva jag! Kör hårt och fortsätt inspirera andra tjejer.



Själv försöker jag helt enkelt att inte tänka efter så mycket och oj vad lätatre allt går när att man inte hänger upp sig på småsaker =)

Emma - I was on the moon. With Steve.
2011-08-11 - 15:06:08

Heja dig!

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog
2011-08-11 - 15:32:49

Du är ju så attans snygg, så jag tycker att du ska älska dig själv och dessutom sjukt drivande och framåt! :) Heja heja! :)

En modells liv
2011-08-11 - 16:51:13

Hej vilken snygg sida du har! Fick en intressant läsning under kvällen :)



Du som har en bra blogg så tänkte jag fråga dig om du kunde vara snäll och rösta på mig i miss world.



Länken:

http://deltavling.missworldsweden.org/bidrag/929bad95-721b-4c19-a7f1-0459b516d65d



Du är jätte snäll som gör det! Puss<3

Victoria
2011-08-11 - 19:04:19

DU ÄR FIN! Du är så otroligt fin. På alla plan.

Jag känner dig inte, och jag är ett antal år yngre än dig. Men du är fin!

Du ser jävligt bra ut, och bilderna på dig i jeansshorts va SKITSNYGGA!

Jag tycker alltid du har skitsnygga outfitbilder och blir verkligen inspirerad, kläderna sitter jättefint på dig!



Sen verkar du vara en otroligt ödmjuk person som vill tro det bästa om alla, vilket är en fin egenskap att ha.

Du verkar vara väldigt omtänksam mot dina nära och kära. Dock verkar du ha blivit sårad tidigare i livet och kanske det är en av anledingarna till det svackande självförtroende.

Men you go girl!



Sen att du har ett eget företag, med en EGEN webshop, är ju hur stort som helst!



Du är en sån otroligt grym människa, på alla sätt och vis! WOW på dig!



Fina fina du!



STOR KRAM PÅ DIG!



(PS: Du är en stor inspirationskälla, jag blir alltid inspirerad när jag går in på din blogg!)

Saralingon
2011-08-11 - 23:02:15

Anna! Den här bilden gör mig fullkomligt ÖVERTYGAD om att du skulle vara vrålsnygg i en lång page! Testa?!:)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-11 - 23:07:25

saralingon: haha nej du det långa håret här för att stanna nu för ett långt tag framöver, har haft axelkort unde rmin bloggtid..men äldkar att det växt till den längd jag har nu.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-12 - 07:57:05

Victoria: Jag kan inte nog tacka dig för denna underbara kommentar! Tror inte du kan ana hur mycket sådana ord betyder för mig och hur de går rakt in i hjärtat!

Tack!!

Och vilken fantastisk människa du är som tar dig tiden att sätta dig och skriva så!

kram!

Josefine
2011-08-13 - 14:08:43

Det är så underbart med dina peppande inlägg Anna. På den korta stund jag har plöjt igenom min bloglovin-lista så har du också lyckats peppa mig till att följa ditt mönster. Mer peppande-Anna-inlägg-åt folket! XD



Och visst älskar alla sina föräldrar sina barn hur de än är,ser ut och vice versa, det vore dumt att neka till det. Men de har ju faktiskt rätt också. Du är ju hur fin som helst. Jag tror och tycker att alla människor har något som är väldigt vackert, hur de än ser ut i andras eller sina egna ögon. Det gäller bara att öppna ögonen för att se det med och det är inte alltid det lättaste (hmm, värst vad klok man är ibland, tänk om man kunde se den skönheten hos sig själv ibland också. ^^).


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: