GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

it´s only words....

2011-08-01 | 10:29:04 | Krönika/Politik/Tankar



I helgen på krogen så kom det fram en kvinna till mig. Hon sa att hon saknade mina krönikor i Västgötabladet och att just mina krönikor är det bästa som nånsin gått att läsa i den tidningen.
Ni skulle bara veta vad en sådan kommentar gör för mig. Hur den stärker värmer lyfter mig.
Jag älskar att fotografera - jag skulle känna mig väldigt halv utan en kamera.
Jag älskar att teckna och rita och jag får abstinens om jag inte har en penna i handen under en dag.
Men det där med att skriva. Jag kan inte säga att jag älskar det för det vore inte en stark nog beskrivning.
Skrivandet är en dröm. En passion. Ibland en omöjlighet. Det är ett andningshål. Kanske är det min luft och kanske är det så svårt att andas ibland när jag inte skriver.
Visserligen skriver jag en blogg varje dag flera gånger om dagen. Och snart är sommaruppehållet för krönikorna slut så jag får komma igång med det igen.
Men det är inte nog.
Jag hade drömmarna och visionen för tio år sedan att jag skulle bli författare. Jag skulle ge ut en bok, flera böcker.
Jag skrev. Jag gick skrivarkurser och jag brann och glödde. Jag fick fina ord tillbaka om det jag skrivit och det gjorde att jag skrev mer.
Men skrivarkurserna tog slut och sakta men säkert när vardag, jobb och annat tog överhand så slutade jag skriva.
Varför?
Så dumt.
Nu har jag gett mig fan på att jag ska börja skriva igen. Jag ska ge mig själv i uppgift att skriva lite varje dag. Nu ska min Macbook användas till det som jag såg framför mig i skallen att den skulle användas till: Skrivande och författande.
Så får vi se om det blir en chiclit, en deckare, en novellsamling eller kanske bara en bok med en massa samlade olika krönikor och korta berättelser.

Och med det här tänker jag dessutom ansöka om LG´s drömstipendium på 25 000 kronor.
Tänk att få de pengarna och inte behöva oroa sig för inkomsterna några månader och bara skriva skriva skriva. Kanske unna mig en Parisweekend och samla inspiration intryck och upplevelser och sitta och skriva där.
Åh.

.....

Nu har jag ansökt om stipendiet. Gillar ni min dröm får ni gärna lägga en röst HÄR. Samtidigt tycker jag att  Du ska anmäla dig med Din dröm!
Kommentera 15 st

Kommentarer
Marynator
2011-08-01 - 11:03:31

röstat! :)

Lottis
2011-08-01 - 11:19:50

Skriva ja... Jag hade oxå högtflygande planer en gång... Nu skriver jag nästan ingenting, trots att jag har personer i min närhet som upppmanar och peppar mest hela tiden... Jag älskar fortf att skriva, och ändå tar jag mig inte tid... Jag hoppas på småsnuttar av tid i lugn och ro under föräldraledigheten, så kanske... Lycka till med din dröm! Kram kram

Josefine - Tävling pågår
2011-08-01 - 12:43:58

Har också haft en författardröm men aldrig gjort något för att ens komma i närheten av det. Anser väll tyvärr inte att jag är bra på att skriva heller. Men vem vet, kanske någon gång. Tycker du verkar ha talang för det så du kan säkert komma långt med det.

Kram

Art By Tina/Tina Axelsson
2011-08-01 - 17:06:14

Ja börja skriv - följ dina drömmar! Allt annat du startar upp verkar ju gå spikrakt uppåt=)

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2011-08-01 - 17:35:47

Lycka till. Hoppas att du får det!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-01 - 18:48:28

Hanna: Tack gumman!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-01 - 18:48:55

Marynator: Tack gulledig!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-01 - 18:50:57

Lottis: det är ju så dumt att vi inte tar oss tiden till våra passioner...livet är ju för kort....hoppas du tar dig tiden redan ikväll om så bara för några rader!

kram!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-01 - 18:52:00

Art by tina: Tack tina!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-01 - 18:52:45

Josefine: det värmer att du tycker det!

Men om du gillar att skriva så sätt igång..som med allt annat är det ju öva öva öva som gäller =)

massa kram!!

Tessan - KREATiV text I foto I design
2011-08-02 - 17:23:50

Vad härligt! Tänk så stor skillnad några ord kan göra.

emma härnqvist
2011-08-02 - 18:41:32

jag har röstat på dig :)

Liie
2011-08-02 - 19:21:10

röstat, lycka till! :)

Johanna
2011-08-02 - 22:23:28

Sådär, har självklart röstat!!

vad härligt med drömmar =)

sitter själv och funderar vad jag ska göra, vad jag drömmer om, hur jag ska kunna få tid, råd och energi till allt....

tusen tusen miljoners tack också för linnet! låg och väntade när jag kom hem =)

tog på mig det direkt och slängde ner kameran i väskan och tänkte be min kusin fota, men så visade sig "min" fotograf också vara där så jag lät henne fota med sin kamera så du får det på mejl när hon är hemma och har lagt över bilderna (så får vi hoppas jag ser vettig ut)

lycka till med stipendiet!! kram

Linda
2011-08-05 - 14:32:01

Vilken jävla vacker bild. I love it. Och jag älskar det här inlägget. GO GIRL!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: