GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Bokslut bloggslut veckoslut

2009-03-08 | 23:08:23 | Egocentrerat&Vardagligt

Så där, färdig med bokföringen, så nu kan jag traska till revisorn imorgon med en sprillans ny pärm för år 2009 samt tre fullproppade pärmar som innehåller Avannaåret 2008, det är bokslutsdags samt moms+skatteerdovisning för januari månad. Kommer säkerligen drömma mardrömmar inatt om att jag bara ställt till allting, kommer hamna i finkan för ekobrott och annat..det drömmer jag alltid natten innan jag ska till revisorn.

Men allt brukar se finfint ut.

Och på tal om bokslut- dags att summera veckans bästa/populäraste blogginlägg. Började ju med detta förra söndagen och det vart ju ganska så poppis.




Veckan började lite grå och trist vilket jag uttryckte också och det resulterade i en klagomålskommentar som sade att jag tappade läsare om jag är negativ. Jag gav en replik på det i form av ett inlägg där jag hoppas mina läsare älskar mig för den jag är och när jag idag frågat varför ni läser min blogg så framkommer det att ni som läser troget gör det för att jag faktiskt vågar visa att jag mår skit ibland och allt inte är rosenskimrande härligt jämt. Men jag har också försökt med egoboostning under veckan - både att vända ilska till nåt positivt, att ni ska tala om vad ni är mest nöjda med hos er själva. Jag har diskuterat och funderat kring det här med vänner i och utanför bloggen, och frågat er lite kring åsikter om att bära tryck/prints och plagg med speciella budskap, och jag själv gjorde min egna version av den oh så hypade Heiditischan, medan bloggkommentatorerna hissade min Ullaredsskjorta. Jag har bestämt mig för att skriva en bok nån gång someday och så diskuterade vi favorittidningar.
Kommentera 24 st

Kommentarer
Emma says style, love & rock and roll.
2009-03-08 - 23:14:46

En lyckad vecka för Anna :)

Emma
2009-03-08 - 23:14:49

Å jag håller på med bokslut dagarna i ända just nu och förbereder material som ska till olika revisorer. Drömmer om avstämningar och annat både nu och då!



Jg följer din blogg för att jag inspireras. Det är upplyftande att se någon som faktiskt lyckas med som man brinner för. Dessutom verkar du ha en fantastisk personlighet och du är inte rädd för att visa dina svagheter. Eller svagheter är ett fel ord. Som du säger ovan snarare, inte rädd för att visa att du har usla dagar. Många andra bloggare är så jäkla pigga och glada varenda dag så man bli alldeles deppig. Ingen kan vara så lycklig jämt!.



nej. du är en inspiration helt enkelt.

Fantasy Girly
2009-03-08 - 23:17:12

En jättebra vecka för den här bloggen tycker jag. ^__^

alexandra
2009-03-08 - 23:31:04

vad söt du är som frågar, vågar faktiskt nästan tro att min tinnitus är borta nu, hade tinnitus en vecka men i fredags när jag vaknade var det borta. de kom tillbaka under dagen men de två senaste nätterna har jag somnat utan tinnitusljud, underbart! =)



Jo jag har läst i tidningen flera gånger att elever inte får bära svenska flaggan i skolan .. antagligen har väl den eleven haft en tröja som tydligt visar att de inte gillar invandrare eller nånting, men ändå ..



Har sagt det flera gånger men säger det igen, det allra bästa med din blogg är att du är ärlig, du vågar skriva att du känner dig nere osv, inte många bloggare skulle ens våga skriva att dom har mensvärk haha :)



kram på dig gumman!

Alexandra
2009-03-08 - 23:32:50

Jag tycker om dessa inläggen :) Väldigt fyndig idé!

Nattis och lycka till imorgon hos revisorn :) 8hoppas du inte har några drömmar inatt!)

jennifer
2009-03-08 - 23:41:32

svara gärna på frågan jag har på bloggen ikväll!

Dress Like a Princess
2009-03-09 - 00:40:56

Gumman!! LA är helt underbart :)

Anna Phe
2009-03-09 - 03:40:57

Ja jag läser din blogg för att du är du och för att du är en otroligt fin människa av den bild jag hunnit snappa upp, du e rolig, mänkslig, härlig, söt, snäll, duktig och allt det där :)

JOSEFINE
2009-03-09 - 06:25:31

godmorgon! :)

Kajsa
2009-03-09 - 07:41:24

Vart får du all din energi ifrån?

Let me know ur secret! :)

NonSmoke
2009-03-09 - 07:43:34

Nä precis! Not worth it! :)

Bim HD
2009-03-09 - 08:04:58

Låter som en helt klockren sammanfattning om pyttisbloggen för den veckan som gått. Klart och koncist och just det viktigaste med. Speciellt knäppaste inlägget egentligen - en klagande bloggerska blir klagad på i en kommentar, hm. Tror nog bloggerskan hade mest rätt att klaga - den kommenterade kunde ju ha pipit ut omgående från bloggen istället. DOCK tror jag att den kommenterade önskade besök och kommentarer själv - och hoppades få det via din blogg... ilskna läsare som skulle hoppa in till denne någon - om den hade egen länk med då vill säga - misstag? - och få besökare? Ballade ur i sista stund?

Må så grankott... kramis skruttisen!!!

(hrmpf... nu ska jag ringa till farbror doktorn, bläää...)

Mackan
2009-03-09 - 08:11:14

Goder morgon....... ja som jag så då du kom med den den t-shirten får du trycka;)

Bokslut ja snart dags för att göra deklarationen igen usch vill inte blir väl rest som vanligt....

Nåväl finns inget klaga på finns dom som har det än värre....

Hoppas du får en härlig dag du goa.....

Kram

Mackan

sara
2009-03-09 - 08:22:39

haha cool och fin blogg du har :D



besök min med :D

http://saraahjertaquuda.blogg.se

Mindy
2009-03-09 - 08:30:59

Godmorgon söta du..Hoppas att du får en skön måndag.kram kram

delinda
2009-03-09 - 08:41:25

ha en lovley måndag tjejen ;) alltid lika kul att kika in här.kram

Daniel
2009-03-09 - 08:50:02

Beundrar din kreativitet!

Alexandra
2009-03-09 - 09:01:48

sv: Aw, haha XP Du slipper helt enkelt inte undan!

Lexie
2009-03-09 - 09:10:16

håller tummarna att allt ser finfint ut även denna gång ;D

Mia
2009-03-09 - 09:11:39

Ytterligare en bra vecka har med andra ord passerat! :)

MiaShopping
2009-03-09 - 09:28:59

Jag har också påbörjat min bokföring för 2008 och är snart klar. Det känns bra att slippa hålla på med det där kvällen innan deklarationen ska vara inlämnad.

Anonym
2009-03-09 - 10:16:34

haha ja kan ju hoppas,. väskan kostar 8000, mer än vad jag shoppar för under en lång tid haha

kram!

mallis
2009-03-09 - 12:51:13

Åh vad skönt att lägga ansvaret lite på någon annan med.



Jag sköter min bokföring själv än så länge. Men jag fakturerar ju inget heller så det blir ju bara kassa in och ut. Funkar för mig, men jag är allt lite nervös inför deklarationen. Drömmer massa hemska ja me.



Kram på dig

Sassy
2009-03-09 - 19:26:06

Nej, vad tråkigt! Men då får du komma hit snart istället, du vet väl att du får bo hos mig när du vill?



Ja, Grotesco är så grymt! Det bästa är ändå "1 kg mjöl", jag har sett den hur många gånger som helst, men tröttnar aldrig...



puss


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: