GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

ett pretty face på ett nice plagg

2009-03-07 | 11:32:52 | Modebloggerskan , Mode & Modestuff

Under Milano Fashion week visade Dolce & Gabbana upp pampiga snygga underbara klänningar med Marilyn Monroeprint.
Och jag som älskar, avgudat, slukat allt i film-,dokumentär-,bok-,biografiväg om henne sen 11årsåldern känner ju ett stort habegär för klänningarna..


(bildkälla: sofiesmode)

Men det är ju så att plagg med Marilyn bärs även av ickeMarilynlovers. Utan även av sådana som knappt vet vem hon är och var, kanske bara för att " a men hon är ju kult men" eller helt enkelt bara för att de ser ett pretty face på ett nice plagg.

Det är lite likadant med Rolling Stonesloggan med de stora läpparna och tungan som nu under några år synts överallt på varenda fashionstia och i varenda budgetkedja. Och trycket säljer, men säljs det till Rolling Stonesfans eller säljs det för att trycket är häftigt i sig?
Jag tycker att det är ett skittläckert motiv, men jag skulle aldrig köpa ett plagg med det på och bära eftersom jag inte lyssnar på Rolling Stones överhuvudtaget.
Elin Kling gjorde det trendigt med en Ramonestischa trots att hon öppet erkände att hon inte gillar deras musik utan enbart köpte den för den var snygg.

Likaså har trenden med brittiska flaggan återuppstått. Det vart lite populärt med i slutet av nittiotalet och nu kommer det igen, på skor, väskor, smycken och toppar. Jag vet att Gina Tricot har en t-shirt med nån glittrig variant av flaggan.
Den är trendig. Likaså här tycker jag den är ju snygg - röd+vit+blå är fräsch kombo...
Men grejen är den att jag skulle aldrig bära ett plagg med ett annat lands flagga när jag inte bär plagg ens med den svenska flaggan på. Jag är ju inte nationalist åt ett annat land.
Och sen kan man ju undra - varför blir det inte trendigt med svenska flaggan? Skulle ni bära ett plagg med den på?
Varför känns den blågula flaggan många gånger  hmm.. "känslig"?
Jag vet själv att jag resonerat som så att jag inte vill bära den svenska flaggan för "hjälp folk kan tro att jag är rasist, nazist eller Sverigedemokrat". Tror ni att britter som bär brittiska flaggan känner samma sak?


(illustrationer: jag)


Bär ni plagg med vissa prints och motiv för att de är trendiga och skiter i eventuell betydelse eller vad de förestället eller är ni medvetna om era val och varför ni väljer dom elelr väljer bort?
Kommentera 147 st

Kommentarer
Kim
2009-03-07 - 11:36:16

Ja livet går upp och ner, men nu har jag vart i en svacka lite för länge tycker jag. Men igår kväll, på jobbet, så fick jag en kommentar angående min nya frisyr som gjorde allt så mkt roligare.

Julia
2009-03-07 - 11:37:35

åh va snygga kläder

Emma says style, love & rock and roll.
2009-03-07 - 11:38:00

Jag är väl medveten om vilka band jag har på mina t-shirts. Jag bär inget band jag inte lyssnar på, jag ser inte poängen?!

Mia
2009-03-07 - 11:40:22

Jag skulle gladeligen bära plagg med Marilyn på, hon finns till och med på min vardagsrumsvägg :) Och vad gäller flaggan... hmm. Jag köpte ett linne med grekiska flaggan på runt OS i Athen, och det har jag haft på mig här i Stockholm ibland. Då har folk stoppat mig på gatan och sagt uppmuntrande saker eller gjort tummen upp. Men en svensk flagga skulle, som du säger, kännas lite laddad. Weird. Önskar att det inte var så.

Ha en urmysig lördag vännen, kram! :)

Becky
2009-03-07 - 11:46:02

Jag skulle inte bära ett tryck bara för att det var trendigt men jags kulle kunna bära en tröja med marilyn eller liknande bara för att jag tyckte den var snygg. men när det gäller band som tex rolling stones teen skulle jag inte bära den eftersom jag inte lyssnar eller knappt vet vilken musik de har så jag skulle känna mig larvig.

jossan
2009-03-07 - 11:51:43

aa ;) har du? ^^

kram

Tina
2009-03-07 - 11:52:00

Haha samma här. Men jag mår bra. Sitter här nyvaken och skrev ett inlägg och svara lite på kommentarer.



Hm knepigt det där. Eftersom vissa följer modet så. Jag själv har ägt en t-shirt med englands flagga på. Men det var flera år sen och jag tänkte nog inte på det då. Nu däremot är man ju mer medveten. Men jag har ingen t-shirt med marilyn eller rolling stones. Inget jag vill ha heller. För jag lyssnar inte på dom. :)

Emelie
2009-03-07 - 12:03:21

Åh, tack vad glad jag blir. Kram

SugarPuff
2009-03-07 - 12:09:47

Jag bär inte kläder som jag inte kan stå för, detsamma med accessoarer. För hundra år sedan (början av 2000-talet?) var det modernt med kors som halsband, jag tyckte visserligen det var snyggt men eftersom jag inte är religiös så vägrade jag bära det. Kanske lite tjurskalligt av mig, men va fan.

Kommer det ett snyggt plagg med svenska flaggan så bär jag det! Jag är ju svensk och jag älskar mitt land! Sen får trångsynta människor kalla mig rasist om de vill, de har ju uppenbarligen inte förstått innebörden av det ordet i sådana fall.

Jag är nationalist = jag älskar mitt land. Om alla andra får, varför får inte svenskar?

Alexandra
2009-03-07 - 12:11:58

Nej nej.. jag följer aldrig trender utan sätter på mig det som jag känner mig snygg i. Och jag tror faktiskt på det där att om man själv känner sig snygg så får man den utstrålningen och då är man snygg- även om kläderna inte skulle vara trendiga!



sv: Haha ^^ Aww, ja- tänk Tidaholm kanske också får såprvagnar en dag. Kanske inte jätte realistiskt men chansen finns ju.

Emelie
2009-03-07 - 12:15:28

sv: blir ingen shopping för mig heller tyvärr, men mycket snyggt finns det!



Jag har faktiskt en ramones-tischa som jag bär för jag har lyssnat på dem en period och tycker fortfarande dom är bra :) skulle nog kunna bära en englandstischa för att jag älskar London ;) men jag bär ju inte en med sverige så det skulle kanske kännas konstigt, har inte testat! såg en väska med brittiska flaggan tryck på Gina, vad tycker du om det då? :)

Matilda
2009-03-07 - 12:15:36

Låter som en mysig kväll! Angående tryck, jag har svårt att ta på mig något jag inte står för - därför skulle jag välja något annat än ett tryck med en grupp/person osv som jag inte lyssnar på eller vet något om. Det blir ju bara pinsamt eftersom sådana tryck från början är upptryckta för fansen. Och är jag inget fan blir det bara fel. Fel. Fel. Fel.

sara lerider
2009-03-07 - 12:16:07

gud vad snygga de klänningarna var! förstår verkligen varför du avgudar de! kram

Angel
2009-03-07 - 12:20:54

åh va tuffa klänningar

Camilla
2009-03-07 - 12:26:11

Det varierar.. Ibland för att det har betydelse för mig, ibland bara för att jag tycker det är snyggt!



Monroe klänningarna var iaf underbara :)

Mindy
2009-03-07 - 12:26:42

God middag snäckan.jodå jag har sovit gott..ska snart ha några vännerpå besök på fika.ska bli skoj att träffas.HA en skön lördag söta du..kram kram

Josiee
2009-03-07 - 12:31:00

doom var inte fula du! jaaa varför har du ingen sån? komhitkomhitkomhit :D

Josiee
2009-03-07 - 12:34:32

jaaaaaaaaaa justdeeetja jippiekajjey!

jennhy
2009-03-07 - 12:34:49

Vilken häftig blogg du har, den är as snygg! :)

Daniel
2009-03-07 - 12:36:48

Oj en MARILYN DRESS vill jag oxå!



Då skulle jag få många snygga karar, tror jag!

Labbas
2009-03-07 - 12:37:03

Han hade fått hålla om han hade haft tummar! (;



O jag är medveten om mina tryck men jag skiter i om de är trendiga eller inte! (:

Little Peaché
2009-03-07 - 12:40:22

Du är utmanad i min blogg hjärtat!



Kram på dig

Matilda
2009-03-07 - 12:41:04

Verkligen, det visar ju bara på okunskap! Kom igen den dagen du kan försvara Che för det han gjort, men kan du inte det är det ju endast och enbart idioti.

Mindy
2009-03-07 - 12:41:12

De ska köpa med sig bullar & så jag har fixat lita grönsaker & frukt..Börjar bli riktigt huinggri så det måste snart komma.Ha ne skön lördag.kram kram

Emelie
2009-03-07 - 12:45:15

du har en bra poäng där, jag bär varken brittiskt eller svenskt för tillfället..

Inés:
2009-03-07 - 12:47:27

Svar: Taack, va omtänksam du är! Tror jag gjorde det, för jag känner mig bättre idag =)



Du har så härliga bilder jämt =D Ha en bra dag!

Susanna
2009-03-07 - 12:49:00

intressant inlägg. jag tycker man ska bära det man tycker är snyggt. liksom nu har det kommit plagg me zebror på t.ex, ska man inte ha på sig det då för att man inte gillar zebror?



min åsikt är alltså att jag tycker man ska bära precis det man själv vill och tycker är snyggt även om man kanske inte gillar bandet så är det en snygg t-shirt :)

jennhy
2009-03-07 - 12:49:45

sv: det är nog inte vara jag som tycker de. den är verkligen jätte fin :) tack så mycket :D

sara lerider
2009-03-07 - 12:49:58

sv: eller hur? skulle vilja ha möjligheten att kunna plocka ner vad som helst i shoppingkassen! kram

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2009-03-07 - 12:50:46

Susanna: Fast med zebra kan det ju gå bort från "jag gillar inte djuretzebra" till att handla om jag gillar inte zebramönstrat.



men tack för din åsikt - alltid kul och intressant att se hur andra resonerar ! kram!

Matilda
2009-03-07 - 12:50:49

Exakt, jag blir så arg. Vad ska du hitta på idag? Kram!

Veronica
2009-03-07 - 12:51:13

sv; "scrobbla" innebär att allt musik man lyssnar på registreras på last.fm (:

hanna
2009-03-07 - 12:51:21

tack så jättemycket :) haha jag har inte önskat mig nåt så vi får väl se om det lbir någon present alls ;) haha

hanna
2009-03-07 - 12:54:17

jamen precis, typ en...bil :D

Matilda
2009-03-07 - 12:55:27

Hihi! Låter som en perfekt plan!

JONNA
2009-03-07 - 12:55:39

Sv: haha, eller hur !

Anonym
2009-03-07 - 12:55:41

Den här tjejen och det här inlägget har fått hela bloggvärlden upprörd, häng med i debatten!



" rel="nofollow">http://knowles.blogg.se/2009/march/pals-so-what.html#comment*

Veronica
2009-03-07 - 12:56:24

sv: You're welcome (:

Ja, jag ska snart till min farbror som fyller år idag, fira lite sådär. Sen ikväll blir det nog en lugnt hemma kväll (: Vad ska du hitta på idag?

Malin
2009-03-07 - 12:56:35

Jag köper oftast inte tröjor med tryck på som jag inte kan stå för..alltså typ bandtröjor och liknande...det känns lite töntigt att ha ramones-t-shirt när jag inte lyssnar på dem..



oo..bebisen kommer nog lukta på dig med och tänka att du luktar yoghurtglass ;)

hanna
2009-03-07 - 12:56:36

hahaha nejnej inte jag heller eftersom jag fyller 16 ;) men jag ska börja övningsköra och jag behöver en bil som jag kan kracha HAHAHA

Emelie
2009-03-07 - 12:57:51

sv: well, det blir en sån där lördag när man måste städa för att man har skjutit upp det... :P dessutom borde jag hinna lite psykologi också.. Vad ska du själv hitta på? Något trevligare än mig hoppas jag :)

Labbas
2009-03-07 - 13:00:01

Mmm.. men vi kan väl hitta på nåt nästa helg? Dricka rödtjut och lösa världens bekymmer eller nåt? (:

sara lerider
2009-03-07 - 13:00:09

Sv : Jag skulle köpa mängder med jeans, haha! har väldigt svårt att hitta jeans som pass perfekt eftersom jag är ganska kort! Trasiga jeans är verkligen riktigt snyggt, massa klänningar, kjolar, tusen t-shirtar! Usch jag skulle va farlig! hihi. Själv då?

Matilda
2009-03-07 - 13:01:42

Jag vet faktiskt inte, så lite som möjligt på så lång tid som möjligt. Blir nog slapp och kramas med kudden. Är dock feministklubb i kväll som jag funderar lite lätt på. Tror dock itne jag är i riktig form för det... :( Jävla sjukdomar

Labbas
2009-03-07 - 13:06:14

Hehe, ok. Det blir när det blir! (:

Får väl försöka lura hit nåt riktigt lammkött nästa helg istället då! q:

Malin
2009-03-07 - 13:06:18

Haha, yeeey!



ja, det blir lite slölördag faktiskt. Vi plockar lite i andra sovrummet idag så vi slipper ha så mycket kvar sen när bebis kommer...sen ska martin på bio och jag blir ensam hemma..funderade på att se en film, rita lite, läsa bok, äta glass och kanske sova lite ;)



Du då? Blir det slö- eller party-lördag?

Malin
2009-03-07 - 13:09:39

Sån är jag med, i den här staden ;)



Så vi kommer båda sitta hemma utan sambo idag. Synd att vi inte bodde närmre fasen...



puss och stor kram till dig!

Matilda
2009-03-07 - 13:09:54

Haha, så får det bli! :) Först på tur ska jag krama kudden lite dock ;) Kram!

alexandra
2009-03-07 - 13:12:05

på vissa skolor och sånt så är det förbjudet att bära den svenska flaggan faktiskt, rätt sjukt eftersom att man får bära den brittiska flaggan som du tar upp som exempel .. en utlänning får bära sitt lands flagga men en svensk får inte bära svenska flaggan .. har faktiskt aldrig sett det på de viset förut ..

Malin
2009-03-07 - 13:13:52

Ja, hade vart supermysigt :)

Malin
2009-03-07 - 13:14:38

Ja, hade vart supermysigt :)

Labbas
2009-03-07 - 13:17:58

Nej, det vågar jag inte. Tänkte försöka skicka snuskiga brev till tanterna i mitt kvarter! (;

Angel
2009-03-07 - 13:18:06

hej gumman,fint med mig själv?

Angel
2009-03-07 - 13:18:17

hej gumman,fint med mig själv?

Angel
2009-03-07 - 13:18:23

hej gumman,fint med mig själv?

Labbas
2009-03-07 - 13:18:42

Nej, det vågar jag inte. Tänkte försöka skicka snuskiga brev till tanterna i mitt kvarter! (;

Ebba
2009-03-07 - 13:19:04

Jag skulle aldrig ha på mig en tröja med ett band jag inte lyssnade på, det är helt enkelt inte okej! Känner lite likadant över I heart NY-tischor. Jag vet inte, men jag tycker nog att man ska ha varit där för att få "äran" att bära en sån. Sen med flaggtröjor, nej. Aldrig, inte med något land. Speciellt inte med Sveriges, man skulle antagligen bli nerslagen eller något liknande.

NonSmoke
2009-03-07 - 13:22:42

då kanske jag får låna lite då! :D Snygga illustrationer du har :)

Angel
2009-03-07 - 13:25:56

hej gumman,fint med mig själv då?

sara lerider
2009-03-07 - 13:25:57

Har själv problemet att de passar i butiken och sen töjs de ut och mina byxor hamnar under rumpan på mig. Ganska irriterande faktiskt, men när jag får pengar ska jag verkligen leta efter de perfekt byxorna om de nu finns! kram

Mia
2009-03-07 - 13:31:02

Jag bär inte ofta plagg med tryck på. Vet inte varför, har inte hittat nåt som känns Mia tror jag. Fast jag har en favorittisha - med Wonder Woman tryck. Känns lite gött att glida omkring i den :)



Flaggor, oavsett land, går i alla fall bort.

SugarPuff
2009-03-07 - 13:33:38

Haha, ja och peace kan man ju relatera till lite mer iaf :D



Ja, visst är det underligt? Hmm.. jag skäms inte för mig iaf. Funderar på om jag skulle sy en klänning eller nåt av min svenska flagga jag har hemma, den ligger ju bara hopvikt och jag har ingen flaggstång.. Haha. Kanske hade blivit snyggt? :P

Alexandra
2009-03-07 - 13:35:29

det gick förvånatsvärt bra på¨tentan med tanke på febern. Dock ville jag göra det för jag ville känna hur det kändes och det kan vara så att jag kan ha klarat den. Då blir jag glad. Om inte så snubblar jag på mållinjen o då får jag göra om den

Ska t läkaren idag iaf. Jourläkarcentralen... Ringde 1177 och de tyckte att det va lite oroväckande att jag intye blivit bättre på en vecka. :(

leopardia
2009-03-07 - 13:41:03

Personligen tycker jag att hela diskussionen kring att vara stolt över sitt land är fånigt, så länge man inte på nåt sätt själv bidragit till att skapa det... Så flagga på tröja är ingenting för mig, svenska flaggan är inte ens snygg som logga, brittiska flaggan är väl lite snyggare som logga isåfall och ryska osv... finns väl några, så... Å andra sidan skulle jag inte heller gå runt i en t-shirt med Darin bara för att det var ett snyggt tryck och att dra in band som Ramones i modevärlden gör mig nästan förbannad, det är ju punk för sjutton, en slags politisk revolt som även protesterar mot just den elitistiska modevärlden, men eftersom jag gillar Ramones, så visst är det bra att man kan hitta billiga Ramoneströjor i affären, men ja...

Eliyana
2009-03-07 - 13:47:38

Jag skulle aldrig ta på mig en Rolling Stones-tröja eller något sådant om jag icke lyssnar på det. Har en väska som jag är jätterädd ska var ett band eller några specilla personer på. men det är mest ansikten bara. Då är det ju lugnt! Men inte om motiven är för ett band eller en person om jag icke gillar eller vet vilka det är.

Känns så... falskt på något sätt...

Rebecca
2009-03-07 - 13:58:22

sv: ja personligassistent skulle jag kunna tänka mig! tack! :)

Sweet life style
2009-03-07 - 14:12:37

tack så mkt :D gjort den själv :) de står, and so the lion fell in love with the lamb... de ett citat ur boken twilight :D

alec
2009-03-07 - 14:16:31

cosmo tackar man inte nej till absolut inte.

hur är det idag då?

Sandie
2009-03-07 - 14:26:14

Jagh älskar MArylin Monroe och vet mycket väl vem hon var eftersom jag läst mig till informationen dock det här med Rolling Stones läpparna alltså jag gillar logon och jag vet vilka de är men där slutar allt, har ingen sån i min ägo hade gärna haft en men har inte heller letat. Likadant med den här Heidi Klum teen när hon visar fingret den har blivit en rejäl modefluga och den har jag låtit bli att köpa på ren pinkiv! Så haha jag förstår vad du menar =)

Jenny
2009-03-07 - 14:30:17

svar: men alltså åh. jag VET varför jag går ner i vikt men det är fortfarande svårt att göra något åt det. och jag ska inte behöva sitta och förklara allt för dig och jag fattar inte riktigt varför du tjatar på som du gör. det kan faktiskt vara lika svårt att vara "smal" som "tjock"

Ellinor
2009-03-07 - 14:41:38

Den svenska flaggan är ju helt utan tvekan den vackraste flaggan i hela världen men jag skulle helt ärligt aldrig våga bära något med svenska flaggan på, det är tråkigt och hemskt att våran vackra flagga har blivit en symbol för något jag verkligen inte står för. Det är ju BARA den svenska flaggan som är "förbjuden". Konstigt egentligen att det blivit så, och som sagt, väldigt synd!

Louise
2009-03-07 - 14:49:48

Jag håller med dig, utom på en punkt. "Tung-topparna" anser jag representerar rock, inte rolling stones, för jag älskar rock, men inte de rullande stennarna, därför bär jag det coola tungtrycket stolt, pga min kärlek till rock :)



Ha en trevlig dag!

annawii
2009-03-07 - 14:53:56

Jag vill kunna stå för det jag har på mig. Jag har en Blodnie-tshirt och även om Blondie inte är min största idol gillar jag musiken. Jag älskar Rolling Stones-trycket men lyssnar inte alls på musiken och därmed skulle det kännas fel att ha på mig en sådan t-shirt.

Däremot dömmer jag inte andra som har tryck bara för att de är snygga. Alla är olika och det måste man acceptera, det viktiga är att man är nöjd själv :)



Palestina-sjalen och andra politiska plagg/tryck tycker jag dock att man ska kunna stå för om man använder det. Genom att använda ett sådant plagg sänder man ut ett budskap och därmed tycker jag att man ska kunna stå för det.

nela
2009-03-07 - 15:01:34

hahah coola tryck!

skulle man bära svenska flaggan så hade man genast blivit kallad för rasist :/ tråkigt!

Tobias
2009-03-07 - 15:08:01

Du gör så bra illustrationer anna!

Bim HD
2009-03-07 - 15:12:34

Oj, och grattis till väskan du vann gumman... Du dängde mig där ;)

Må så grankott...

vesna
2009-03-07 - 15:15:09

Jätte snygga kläder !!!!

Leonora
2009-03-07 - 15:19:49

sv; tack så mkt :)

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

Angelica
2009-03-07 - 16:03:18

jag känner precis som dig när det kommer till rolling stones, det känns fel att ha en sådant plagg om man inte stödjer de.



men allt det här med svenska flaggan har blivit så bissart, man får ju inte ens ha den uppstatt i stången om det inte är falggdag, för annars snses det som rasistiskt.. men det är ju sverige vi bor i!

tycker det är B! roligt och intressant inlägg detta var!

Amanda
2009-03-07 - 16:07:04

Särskilt det där med band, tycker jag, är lite känsligt, för jag skulle aldrig bära en t-shirt med ett band jag inte gillar, tycker bara att det blir pinsamt. Å andra sidan... hittar jag världens snyggaste tröja så kanske jag skiter i vilket!

Men just när det kommer till att ha en "bandtischa" för att man måste ju ha en "bandtischa", så blir det pinigt.



Flaggan då... Well, jag har alltid viljat åka till England, och skulle jag åka dit och tycka att landet var lika fantastiskt som jag tror, då skulle jag kanske trippa runt med en liten flaggtröja. Och ja, varför inte Sverige också? Jag älskar ju Sverige, och ser absolut inte det som något form av rasism! Färgerna är ju inte lika snygga, bara. ;)

henrik
2009-03-07 - 16:24:02

snygga illustrationer =)

henrik
2009-03-07 - 16:30:14

ja dom var häfftiga, har själv läst grafiskdesign =)

Anonym
2009-03-07 - 16:36:39

Väldigt intressanta tankar! Jag tycker kläderna du nämner är coola och snygga, men till skillnad från Elin Kling så bär jag dem inte själv.. just för att jag inte "står" för dem.. men kan kanske finnas undantag, inget jag kommer på nu dock

henrik
2009-03-07 - 16:53:47

Ja tycker att det är jättekul men jag har det nog mer som en hobby=)

Anders
2009-03-07 - 17:32:08

Sverigedemokraterna är inga rasister, och den svenska fanan måste synas mer. Den är mycket vacker.

Sassy
2009-03-07 - 17:41:26

Jag tycker det är coolt med band-tishor och sånt, men jag skulle aldrig nånsin bära en tisha med tryck med ett band jag inte lyssnar på! Det skulle kännas urfånigt! Precis som det var fånigt när det blevv trendigt med palestinasjal och folk hade det på sig utan att veta vad det stod för! Sånt gillar inte jag! Ska man bära ett budskap ska man stå för det, annars kan man låta bli!



pusspuss

melina
2009-03-07 - 18:31:35

åh vilket bra inlägg! kunde inte sagt det bättre själv.

jag skulle aldrig ta på mig en rolling stones tshirt för jag gillar inte bandet. även om loggan är snygg och så. H&M har massa bandtshirts som är faktiskt väldigt snygga men jag köper inte dom för jag vet inte vilka bandet är..

Annabanan
2009-03-08 - 12:11:12

Jag håller med dig, jag kan inte bära nåt jag inte står för. Med ett undantag och det är att jag gillar kristna, och då helst katolska, helgon/ikon-motiv. Däremot tycker jag också att kors är snygga, men jag kan inte stå för att bära dem, så jag låter bli.

Annasofia
2009-03-09 - 10:10:14

tycker det är riktigt synd att vår egen flagga har blivit en skam, och ingen vågar bära den.

Alla andra länder är stolta över sin flagga, utom vi, för då är vi rasister etc.

Gina tricot kan ju ta bort tröjan med engelsk flagga och byta ut den mot vår egna, ett steg i rätt riktning

Alshammar - Fashion Lifestyle
2009-03-09 - 10:23:06

bra skrivet! intressant...

Nitania
2009-03-09 - 10:28:16

Hejsan! Nu har jag startat en ny tävling! Här har du chansen att vinna en röd digitalkamera från Samsung S630! Helt fantastikt. Även hela 14 tröstprier utlovas! Missa inte min tävling; http://nitania.blogg.se/2009/march/utkast-ny-tavling.html

annika
2009-03-09 - 10:48:58

Jag använder kläder för att jag tycker dom är snygga. inte för att någon annan tycker det eller för att det är mode. Det viktigaste är ju att man själv ska trivas i kläderna, varför gå runt i kläder man själv tycker är fula och låtsas vara någon annan.

Pernilla
2009-03-09 - 10:53:34

Det har du ratt i. Ar nog en svensk grej det dar. Britterna bar inte deras flagga sa ofta haller. Men nar de gor det ar de stolta. Vi svenskar borde ocksa kunna vara mer stolta over varan flagga och inte behova kanna pa det sattet. Sjalv bor jag i London och kanner mig stolt nar jag bar den svensk flagga ( he he, hander val inte sa ofta mer an nar det ar sverige som spelar fotboll, midsommar och dyligt). Men det ar ju liksom lite skillnad nar man bar svenska flaggan i ett annat land. Na svenska flaggan ar faktiskt vacker och vi svenska borde kunna bara den med stolthet utan nagra rasistiska tankar! Tack for en fin blogg forasten! Kram

Malin
2009-03-09 - 11:21:50

jag håller med dig om att stones-loggan år skitsnygg. Likaså David bowie motivet som hm har på en tshirt. Men jag vill inte bära det om jag inte lyssnar på dem. Jag tycker att man ska kunna stå för kläderna man har på sig. Även om det "bara" handlar om ett band eller en artist.

Lomina
2009-03-09 - 11:39:18

Jag tycker att man ska kunna stå för det man har på sig, det gäller också trycken! Så jag skulle inte köpa en tröja med ett tryck jag inte kan förknippa mig med eller kunna stå för!



Väldigt bra inlägg!

Hanna
2009-03-09 - 11:50:22

Ah, TACK för att nån äntligen vågar slå huvet på spiken, eller vad man ska säga. Verkligen intressant. Jag funderade på det där själv häromdan, med Rolling Stones- tryck. Tycker att den loggan är grymt snygg och hade gärna haft en tischa till en rockig outfit. Men jag lyssnar inte särskilt mycket på Stones, och är därför av den åsikten att jag inte har "rätt" till att skylta med deras t-shirt. Plagget bär ju ett budskap, många äkta fans skulle nog klassa det som ett hån mot bandet. Så, mode eller ej, plagg med budskap bör bara bäras om man verkligen kan stå för det.

Mells
2009-03-09 - 12:31:02

Jag skulle aldirg kunna köpa en t-shirt med en bandtryck vars musik jag inte gillar. Jag stör mig t om med nästan på de som går runt med Rolling Stones t-shirts och som inte ens kan nämna en enda låt. Band t-shirts visar på sätt och vis vem man är musikaliskt (om det makes sense?).



Håller med kommentaren ovan! :)



Ha det bäst!

Anonym
2009-03-09 - 12:53:26

grymma bilder!

Junitjej
2009-03-09 - 13:22:36

Vilka snygga illustrationer!

Linnea
2009-03-09 - 13:28:08

Löjjligt cool klänning!

Jag blir jätte inspererad! Verkligen!

Jättesnygg heather by the way.. ;)

/L

Louise
2009-03-09 - 13:41:11

Jättebra inlägg!







Puss!

mandy
2009-03-09 - 14:52:09

det dar med flaggan... skulle aldrig ha pa mig svenska flaggan sa dar, just for att som du sager att det ar lite "kansligt" men den brittiska skulle jag kunna ha... lite konstigt egentligen.. pratade for ett tag sen med en engelskman om detta som tyckte att det var jattekonstigt att svenskarna tyckte sa:p man ska ju vara stolt over sitt land och sin flagga

Elin
2009-03-09 - 14:54:06

Jag skulle tex inte kunna ha en tisha där det står (I <3 NY) eftersom jag aldrig vart där.

Linnea
2009-03-09 - 14:57:05

Jag köper aldrig kläder med ett budskap utan att stå för det! Det känns så himla idiotiskt att folk springer runt med roling stones t-shirtsen utan att veta ens att det betyder "roling stones"

Varför ska man stå på gatan och predika om man inte står för det man säger? Varför ska man göra sig till åtlöje när någon tar upp det i en diskussion.

Nationalism är ju en fråga som ständigt diskuteras. Bilden av att man är SD anhängare eller Nazist för att man bär sverigeflaggan är det SVENSKEN som har byggt upp, inte invandrarna. Och känner sig invandrarna stötta av att en svensk älskar sitt land kan han gått hålla det inom sig.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2009-03-09 - 14:59:34

mandy: ja det är konstigt att det blivit sådant tabu med svenska flaggan.att den nästan känns ful..sen ok, brittiska kanske är snyggare rent layoutmässigt..

Suzy puzy
2009-03-09 - 15:08:10

Jag skiter fullständigt i om det är ett band som jag inte lyssnar på. Gillar man en tröja så gör man. Jag har en assnygg ac/dc-tröja och jag har aldrig ens hört en enda låt med dom, samma med min jimie hendrix-tröja. Hade det bara stått "AC/DC" på tröjan hade det varit en sak tycker jag, men är det nå döskallar eller nått annat läckert så spelar det ingen roll. Bandtröjor är helt vanliga tröjor. :) Dessutom tror jag inte banden har något emot att ickefans köper deras tröjor eftersom att både dom och affärerna tjänar på det.

Begonia
2009-03-09 - 15:12:06

Jag köper aldrig en tröja utan att veta vad den står för. Texttröjor köper jag definitivt inte om jag inte vet vad texten innebär. Mina tishor är snygga och meningsfulla enligt mig! haha

kolla gärna in min blogg :D

Elin
2009-03-09 - 15:12:42

SV: är man förälskad i staden så är det en sak, men jag har inte den "realtionen" sådärför skulle jag inte vilja ha en sån :D

Anonym
2009-03-09 - 15:28:13

Jag har ett stones linne , fast ja gillar dom så det är hellugnt . Ja tkr det är bra att du inte har tröjor me tryck som inte tilltalar dig eller va an ska säga , det har inte jag heller . Såg för ett tag sen en Blondie t-shirt på H&M som var jättesnygg men jag kunde bara inte köpa den eftersom att jag inte gillar blondie . Jag tkr man är lite av en hycklare annars

Moa
2009-03-09 - 15:59:22

Jag tycker det är fel att bära tröjor med tryck som man inte står för.

Jag har tvekat länge om jag ska köpa en stones tröja eller inte.. Trycket ÄR ju fint och Jag tycker de är bra ockcå, men jag är ju inget fan. Jag man kan låta riktiga fans bära bandtröjor.. Det är ju så det brukar vara! Och tryck över huvudtaget, jag köper inte plagg med texter eller motiv som jag inte vet vad det betyder eller vad det står för bara för att jag tycker de är fina.. Men det är ju upp till var och en, men jag tycker det är fel.



Det är vad jag tycker. Ha en bra dag.

Mamma Melissa
2009-03-09 - 16:34:37

De plagg jag bär har sällan tryck alls... men skulle det vara med något särskilt tryck såsom en person eller någons slogan så är det för mig ett måste att jag kan stå för det -dvs håller med eller tycker om de som är på plagget.



Och ang. den svenska flaggan så har vi tyvärr "gett" bort den till nazisterna... och det är väl på tiden att vi tar tillbaka den!:.)

Mathilda
2009-03-09 - 17:05:01

Att bära ett plagg med ett snyggt motiv är aldrig fel men personligen tycker jag att man ändå måste veta vad det står för. Själv bär jag inte t-shirts med bandnamn om jag inte gillar deras musik eller deras person, det känns ju lite falskt?

Däremot bär jag gärna svensk flagga, men det är ju enbart när det är någon form av evenemang så som OS, VM, Melodifestival etc. och oftast i hemmets vrå, för då känns det okej, annars känns det, som du skriver-känsligt.

Veronica
2009-03-09 - 17:30:25

Jag skulle aldrig bära tryck jag inte kan stå för, och jag blir irriterad på folk som har det. Som tex för några år sedan då Che Guevara-ansiktet befann sig på alla plagg. Hur många visste vem han var och vad han stod för!?



Jag befinner mig i USA och bär Sverige-tröja med stolthet! Det ska jag fortsätta med när jag kommer hem i sommar, det är riktigt illa att man inte får vara stolt över sitt hemland. Amerikanarna tycker vi är dumma i huvudet när de hör det....

Elin
2009-03-09 - 19:01:03

Har själv ett linne med rolling stones, köpte linnet för att jag faktiskt gillar deras musik och inte bara för att de är snyggt, är på jakt efter en tröja med Guns N' Roses tryck för att de är mitt favorit band. Så bandtröjor kan jag bära om jag lyssnar på och gillar bandet.



Intressant inlägg :)

Alexandra
2009-03-09 - 19:28:44

Hej hej! Gillar verkligen att du tog upp det här, för jag försöker alltid förklara mina "principer" för kompisar, men de fattar inte riktigt. Jag köper inte/har inte på mig saker jag inte kan stå för, eller saker som jag inte håller med om. Det känns bara... konstigt och liksom fel. Dessutom har jag och en kompis en benämning på folk som till exempel gör sånt här: fakefans :) som köper Rolling Stones-tröjor för att det är populärt. Till exempel.

När det gäller bandtröjor så har jag lite regler, typ som jag måste ha hört och gillart minst tre låtar och veta vad två av bandmedlemmarn heter och lite sånt... låter lite skumt, jag vet. Men jag har hittills bara köpt en Sex Pistols-tröja, en Fall Out Boy-tröja och en My Chemical Romance-tröja. Och en Sex Pistols-väska...



Okej, nu babblar jag, haha. Du förstår vad jag menar. Gillar din blogg.

Sandra
2009-03-09 - 19:38:50

Jag gillar att du tog upp det här i ett blogginlägg, för jag har länge lagt märke till samma sak.



Visst kan jag tycka att Ramones-tröjor är snygga, men jag vill inte ha dem på mig eftersom jag inte lyssnar på dem. Jag tycker att det signalerar fel.Jag äger bara bandtröjor med band som jag lyssnar på, allt annat känns oäkta. Jag känner att jag ofta tar lite illa upp om jag pratar med någon med en bandtröja med ett band som jag gillar och sen visar det sig att de bara köpt den för att den var snygg.



Marilyn-klänningarna var dock jätteläckra och jag skulle lätt kunna ha på mig dem. Men sen älskar jag ju Marilyn också.

etelbert a wwww sweeat best
2009-03-09 - 20:45:16

JAG BRUKAR HA ETT PAR BRUNA FREKA MANCHESTER BYXOR MED GUMMISTÖVLAR FREKT VA????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????KATT??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????mm+?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????morot+??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????EKE?????????????????????????????????????????VKCF;V??????????????????????????????????????????????NEJ++?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????oki????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????X++++++??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????rocka????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????...................................................................................................................................................................................................................................................................................koolt+???????????????????????:....................................................................................-..................................................................................................................vem e du..............................?????????????????????????????????????????????................................................................................................................................................................................................................ ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, =))))999???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? m m katt???????????????? katt rocka dansa ??????????????????????????????????????

Malin
2009-03-09 - 21:14:45

Jag bor i England och jag och mina kompisar har har ganska ofta saker med brittiska flaggan pa - men jag skulle aldrig ga omkring med klader med svenska flaggan pa i Sverige. :S Har aldrig tankt pa det forut men det ar sant! Vet inte varfor men det kanns inte alls lika "okej". Brittiska flaggan kanns som en connection till musik och sommarfestivaler och gate hanging. Svenska flaggan ar bara en flagga.

Malin
2009-03-09 - 21:15:09

Jag bor i England och jag och mina kompisar har har ganska ofta saker med brittiska flaggan pa - men jag skulle aldrig ga omkring med klader med svenska flaggan pa i Sverige. :S Har aldrig tankt pa det forut men det ar sant! Vet inte varfor men det kanns inte alls lika "okej". Brittiska flaggan kanns som en connection till musik och sommarfestivaler och gate hanging. Svenska flaggan ar bara en flagga.

Kim
2009-03-09 - 21:33:01

Jag tror man måste ha hänsyn till de som inte är medvetna om att trycket på ett plagg har en speciell betydelse. Alla kan inte alltid hjälpa att de inte vet allt, eller kan alla band, även om de är kända. Alla har ju inte samma intressen, så jag tycker inte att man ska se ner på folk som bara handlar en fin tröja på tex H&M.



Däremot, de som har kunskap om vad trycket på ett plagg betyder men inte står för det och ändå bär plagget har jag svårt för att förstå. För mig och många andra tror jag det är ett uttryckssätt som utnyttjas. Det känns lätt väldigt falskt av en människa, det är som de kändisar som designar plagg för olika klädmärken och bara pekar på vad de gillar istället för att verkligen designa och vara med i processen. Personer som struntar i budskapet men använder sig av det, ser jag ner på. Det är falskt att framstå som en bättre människa än den man är.



Men jag anser inte heller att man måste kunna varenda textrad och varenda låt utantill för att kunna bära ett bands t-shirt. Allt jag kräver är att man verkligen känner för det man visar, och står för det man förmedlar. Det är mina principer iaf, och det är på det viset jag följer dem.



Man får inte glömma att man måste lära känna personer och höra deras röst innan man kan döma. Så jag tycker det är fel att folk går runt och dömmer folk utan att veta hela sanningen, gör man det har man fördomar.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2009-03-09 - 22:00:57

kim: nu kan ju inte jag svara för alla andra men jag går ju inte runt och tänker om alla som bär en bandt-shirt att " de vet säkert inte vilka bandet är"..jag tänker ju automatiskt först " åh ett fan av blablabla" eftersom jag ofta ser kläder som antingen ett sätt att visa sin identitet eller helt dölja den

visornas andan
2009-03-09 - 22:10:49

Jag håller med dig, man måste stå för vad trycken säger. Jag skulle aldrig bära en tröja med Betty Boop till exempel - hur trendig eller cool man än kan tycka att hon är - jag ser henne som kvinnoförnerdrande och därför kommer hon aldrig att befinna sig på min kropp.

Elisabet
2009-03-09 - 22:40:02

Nej, när det gäller tryck på kläder är jag väldigt restriktiv. Helst ska det inte vara någon logga eller något alls. Det känns ju som att man måste stå för trycket till 100% annars är det bara fånigt. Så fort man har något på tröjan uppmärksammas det, folk undrar vad det står eller om det finns nån anledning till att man har på sig just det trycket. Därför går min gräns vid allmän konst, typ teckningar, på kläderna.



Intressant ämne du tog upp :)

Stina
2009-03-09 - 23:52:06

Jag skulle aldrig bära ett plagg med ett print jag inte stod för. Skumt att ha en bandtischa om man inte ens gillar bandet! För mig representerar inte svenska flaggan någonting negativt, förrutom att den är rätt ful. Skulle aldrig klä mig i något blågult plagg. Kanske något pyttelitet om jag var på en fotbolls-VM. :)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2009-03-10 - 00:44:42

annasofia: haha ja det vore nåt om de skulle våga göra det=)

sofie
2009-03-10 - 06:30:41

asså de som tycker att det inte spelar någon roll att man inte lyssnar på bandet man har på sin tröja... skulle ni gå runt med en t-shirt där det står "JAG ÄR NAZIST!" om den var skitsnyggt designad? Nä det skulle ni inte! jag får fan ont i ögonen av alla små fashionistas som ska gå runt o ba "jag kör punklooken idag tihiii". otroligt pinsamt.

det värsta exemplet är palestinasjalen. folk ba åå en rosa palestinasjal, man ba . det är liksom snäppet värre än att fejka att man är into rock, det är att ta ställning i en politisk, högst aktuell, fråga! jag har på mig en palestinasjal för att jag stödjer palestina, LIKSOM! arg nu...

Clara
2009-03-10 - 07:05:51

Jag förstår verkligen inte den här trenden med att ha kändisar på kläderna?!?!

Anna
2009-03-10 - 09:08:29

När det gäller tryck och speciellt musik så har jag nog alltid varit äckligt noga med att lyssna på på banden jag har tryck med, förutom någon gång om jag lånat mannens t-shirt tex, jag lyssnar ju inte aktivt på hans musik, men jag använder hans t-shirts ibland. Jag har inte heller något annats lands flagga på mig, mest av princip, jag fattar inte heller varför det är okej att ha engelska flaggan eller amerikanska flaggan men inte svenska, sen tycker jag inte att svenska flaggan är världens snyggaste flagga så jag har inte den heller på mig.

Fia
2009-03-10 - 09:34:04

Jag stör mig lite på fishonista-brudar som bär bandtröjor för att de är snygga, precis som jag stör mig på att en massa "scene-queens" som det kallas, helt plötsligt blir rockers och lyssnar på kiss, maiden, osv.(finns ett inlägg om det i min blogg.) Trendvärlden är fånig alltså...

Anja
2009-03-10 - 09:55:42

Väldigt intressant inlägg! Kul att läsa.

Jag har både en Ramones och Rolling stones-tee, men jag lyssnar på båda banden också. Sedan kan jag nog ärligt erkänna att jag köpt en Stones-tee iallafall, just för att det är mer än ikon än "Hej, detta är vad jag lyssnar på!"

Samma som Marilyns ansikte, en särskild flagga eller så. Jag tror folk som följer trender mer ser det som ikoner än vad det är. Om du förstår hur jag menar.

Lene-Therese
2009-03-10 - 11:40:12

Detta inlägget ligger på blogg.se startsida ;)

dee
2009-03-10 - 11:47:58

Coolt ! :D

Sanna
2009-03-10 - 12:11:41

Hej. Om du känner för det är du välkommen till min så kallade bloppis där jag säljer iväg alla mina senaste impulsköp. Bland annat svarta slitna jeans, lackleggings, slitna ljusa jeansshorts, en Rolling stones thirt, sidenjackor, cheapmonday jeans, leopardcardigans, rosa high heels samt adidas hoods. Kanske finns det något som är rätt för just dig?

Tess
2009-03-10 - 13:50:45

Jag kör med medvetna val, men har någon gång köpt ett tryck som var ett bandtryck fast jag visste inte om det. Fick reda på det senare och lyssnade lite på dem för att ta reda på vilka de var.

Jenny
2009-03-10 - 15:17:20

jag skulle adlrig klä mej i något jag inte stod för! hadde jag sett ett vacker plagg med en svenk flgga skulle jag med glädje ta på mej det!

MEN jag vet att jag skulle garanterat få en å annan sur min å elak komentar minst å det e så fel hallå jag bot här jag gillar mitt land hur kan det ha fått bli såhär!

inte e man juh rasist för ma gillar där man bor ja menar gjorde jag itne de skulle jag juh välja att bo någon annanstans så jagt ycker et brode avra helt uppenbart hehe!

helena
2009-03-10 - 16:03:16

Mjo, till viss del. ELler det stämmer bara in på en t-shirt med den brittiska flaggan, den är snygg tycker jag :)

filippa
2009-03-10 - 19:39:50

Nej, jag tror inte att jag skulle vilja ha på mig ett plagg med en logga eller liknande vars innebörd jag inte kände till eller tyckte om.

Anna
2009-03-10 - 19:52:27

Snygga klänningar och snygg blogg

Nathalie Isaksson
2009-03-10 - 19:56:46

Klänningen högst upp är läcker!

leone
2009-03-10 - 20:55:53

den stora kjolen va underbar!! :)

(gå in på mandodiaofanblogg.devote.se och rösta på min bild, nummer 9!(: )

.:saba:.
2009-03-10 - 21:36:07

Jag tänker mig för i vad trycket på plagget kan ha för betydelse, i t.ex. politik eller religion.. Jag är inte ute efter att göra någon upprörd ju, eller sätta mig själv i ngn skit för den delen.

Jag väljer tryck på kläderna efter budskap jag kan stå för, humor eller bara för att jag tycker det är snyggt. Jag skulle t.ex. lätt kunna ha på mig en t-shirt med en bild på ett band jag inte har en aning om bara för att det är snyggt eller speglar den image jag är ute efter.

Fair enough ? :-)

Kram

Therese
2009-03-10 - 21:44:37

Nej, jag skulle inte köpa ett plagg eller en sak med något band/motiv som inte är "jag". Kläder säger ju ändå något om en och därför skulle jag aldrig få för mig att t.ex. köpa något med Rolling Stones-tungan eftersom jag inte alls gillar dem. Jag tycker att det är givet att man gillar ett band om man har deras tröja, men det kanske bara är jag...

Sandra
2009-03-10 - 23:12:49

Nej, jag tror inte jag skulle köpa en tröja eller något sånt med något jag inte skulle kunna stå för, eller något jag inte heller tror/lyssnar på.

Ska man köpa en bandtröja och bära den måste man stå för att man lyssnar på det bandet, enligt min åsikt.

Tjingeling!

Sandra
2009-03-10 - 23:13:58

Nej, jag tror inte jag skulle köpa en tröja eller något sånt med något jag inte skulle kunna stå för, eller något jag inte heller tror/lyssnar på.

Ska man köpa en bandtröja och bära den måste man stå för att man lyssnar på det bandet, enligt min åsikt.

Tjingeling!

Fantasy Girly
2009-03-10 - 23:17:22

Här är en tjej som går igång på debatter. xD



Jag skulle aldrig bära en t-shirt med ett band som jag inte lyssnar på, det skulle bara kännas konstigt och fel, särskilt som musik är en rätt så stor del av mitt liv. Skulle gärna skaffa lite bandtees från Green Day och Simple Plan eftersom att jag lyssnar på dem, men Rolling stones... nej tack. Men med flaggor däremot så tycker jag lite annorlunda... Om jag bodde i Storbritannien så skulle jag gladeligen bära plagg med flaggan på, och likadant skulle jag bära svenska flaggan... om den inte var så sjukt ful. -_< Jag är stolt över mitt land och att få bo i Sverige, men jag tycker ändå att flaggan är ful. Och även om jag nu bor i Sverige så skulle jag kunna ha på mig ett annat lands flagga om den var fin och jag tyckte om landet. That's it. =)

Emma
2009-03-11 - 00:43:39

Kika in min blogg

"we all got a story to tell"

http://eeemma.blogg.se

http://eeemma.blogg.se

http://eeemma.blogg.se

http://eeemma.blogg.se

http://eeemma.blogg.se

http://eeemma.blogg.se

http://eeemma.blogg.se

http://eeemma.blogg.se

http://eeemma.blogg.se

http://eeemma.blogg.se

http://eeemma.blogg.se

http://eeemma.blogg.se

http://eeemma.blogg.se

http://eeemma.blogg.se





Läs & kommentera! :)

Sussie
2009-03-11 - 01:49:02

Jag tänker ofta på sånt innan jag handlar och brukar inte handla något som inte har med mig att göra om du hajar! :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: