GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

lite bloggnostalgi..

2009-03-08 | 13:21:06 | Egocentrerat&Vardagligt

Håller på och flyttar över mappar bilder och så till extern hårddisk ..gör backup helt enkelt. Men externa hårddisken är ganska så oorganiserad den med..
Kollade igenom lite mappar och fann den här bilden



En bild som jag  för två år sen mailade till Ebba von Sydow som hon publicerade i sin blogg.
Jag var i skolan den dagen och när jag kom hem så vart min blogg översållad av kommentarer. Jag hade då kanske nåt hundratal besökare om dagen men den dagen hade jag nästan 3000 vilket då kändes skitmycket..och skulle göra även idag för min del...för andra bloggare skulle 3000 vara skitlite..så olika det kan vara..

Och en del bestämde sig för att stanna kvar. Jag har ett antal läsare som nästan läst ända från början. Det roliga är när det helt plötsligt skriver nån som läst min blogg sen Ebba länkade den där gången men inte vågat skriva en kommentar förrän nu långt senare.

Så jag undrar lite

Vem är du som läser denna blogg? Nyss hittat hit? Läst länge? Varför läser du just min blogg? Bra? Dålig? Rolig? Intressant? Stör du dig på mig? Gemensamma intressen och värderingar? Slentrianläsning?
Kommentera 118 st

Kommentarer
Marcus Å
2009-03-08 - 13:26:58

Nej, vem är stor? haha Jag läser din blogg för att jag tycker den är intressant, sen har jag ju även haft den stora äran att få göra en intervju med dig.



Nu har jag en fråga till dig, skulle du vara intresserad av en bloggträff i Norrköping? :)

alexandra
2009-03-08 - 13:28:35

jag har läst din blogg jättelänge, försökte kommentera de när du häromdagen publicerade gamla bilder du tagit med dina skor och "kaffemedvarmmjölochkanel" eller hur det var, tänkte skriva att jag kommer ihåg de bilderna så väl =)

Mackan
2009-03-08 - 13:28:45

;) låter bra de.........:)

Kram

Emma says style, love & rock and roll.
2009-03-08 - 13:35:06

Läst relativt länge. Jag stör mig extremt sällan, försöker komma på om jag gjort det någongång; men jag kommer inte på något nu. Jag läser dagligen.

Gemensamma intressen såsom mode. Och rätt likadana grundläggande värderingar och politisk ideologi tror jag att vi har! Det är iallafall vad jag får känslan av.

Din blogg är grym Anna, du är grym!

Kram

Angel
2009-03-08 - 13:35:23

Jag ären 26 årig tjej,som följt din blogg väldigt länge nu och gillar att se dina nya skisser osv.

Sweet life style
2009-03-08 - 13:35:38

då måste du läsa den :D

Tess
2009-03-08 - 13:37:14

packa å dubbel trippel kolla så allt e med

har en karl som inte har någon som helst koll.(vet väl att jag alltid tar över å håller koll på allt)

så massa å gå igenom å se till att alla mediciner etc e med till havannah ./

Camilla
2009-03-08 - 13:41:03

Första gången jag besöker den så har inte så många åsikte ;)

Alexandra
2009-03-08 - 13:45:07

Jag heter ju Alexandra (som du vet) och är 17, med rötter och stam från Lund. Jag har läst ni blogg bra länge nu, men jag minns inte riktigt när jag började. Nåväl, det kan ha varit i april eller maj :) så snart ett år minsann!



Efter första besöket vad jag fast. Självklart stör jag mig inte på dig, inte alls. Du är snarare en förebild på någon vänster. Du är så talangfull- både vad gäller att illustrera, rita mm, men din kreavilitet visar sig också i dina inlägg.

Det känns som om det vekrligen finns en baktanke till dina inlägg, och du skriver om relevanta saker- oavsett om det handlar om dig själv eller någon annan. Jag finner alltid ett syfte, även om syftet kanske inte stämmer överrens med ditt!



Bilder, varaiation och personlighet präglar din blogg vardagligen. Jag älskar att läsa din blogg, slukas av bubblan på internet som handlar om Anna.

Linda
2009-03-08 - 13:48:11

Har läst din blogg länge o finner den väldigt intressant...hihi

kramar

Juliana
2009-03-08 - 13:49:07

Jag hittade hit efter bilden hos Ebba. Sedan dess har jag läst varje dag, flera gånger om dagen. Du är så inspirerande och rolig och tar alltid så fina bilder som man blir så glad av! Gullegris!! Kraaam

Josefin
2009-03-08 - 13:52:23

Tycker du verkar vara en himla rolig person! läser din blogg varje dag :)

Kram

Amanda
2009-03-08 - 13:53:22

Gud, jag minns inte ens hur jag hittade hit. Tror det är mkt tack vare de välkända Mest Aktiva-listorna jag då och då kikade in och fastnade för din blogg. Men det kan ha varit annorlunda. Hur som helst kommer det inte på frågan att sluta med det!

fröken Kumlin
2009-03-08 - 13:54:58

Jag är en snart 30-årig dalkulla som brukar följa din blogg så gott som varje dag, sen du blev veckans blogg. Du är väldigt inspirerande och kreativ. Det är intressant att följa dig och ditt företag och se utvecklingen. Jag funderar själv på att starta eget och så sitter jag hela dagarna vid datorn, så det är trevligt att ta en paus och läsa vad du har för dig. Ha en fin söndag!

Anna
2009-03-08 - 13:56:41

Jag läser din blogg dagligen, har gjort det i typ 1½ år. Hittade hit genom Ebbas blogg. Hon hade listat din blogg som en av sina favoriter har jag för mig :)

Jag fortsatte läsa för att jag gillar din konst och din person. Du verkar vara en supergullig tjej som är ödmjuk, rolig och snäll men även har skinn på näsan. Sen kan jag också relatera till mkt av det du skriver, typ tjocknojor, hudproblem, satc-dyrkan osv osv.

Kraaaam :)

Jesscia
2009-03-08 - 13:58:08

jag har läst din blogg i.. kanske 2 år eller något. din blogg och karin olofssons var dom första bloggarna jag började följa.

jag läser din blogg för att den är väldans trevlig. du vet, du skriver alltid "god morgon" och hälsar på en, eller vad man ska säga (skriva). det känns mer som om man pratar med dig, än att du sitter och skriver någonstans och du känns inte ett dugg tillgjord som en del modebloggar kan göra.

det är därför jag följt din blogg så länge som jag har. ha en fin dag!

Henrietta
2009-03-08 - 13:59:45

Har läst din blogg sen Ebba länkade till dig med just bilden ovan. Blev fast direkt. Gillar din blogg då du bjuder så mycket på dig själv. Du vågar skriva om att du ibland mår dåligt och är ledsen, och att inte allt bara är en dans på rosor. Många som bloggar verkar vilja ge sken av att de lever det perfekta livet och att de alltid är glada hela tiden, vilket jag inte tror är fallet. Du däremot känns så mänsklig. Sen gillar jag dina foton och illustrationer. Du verkar helt enkelt vara en väldigt go tjej och du förgyller min vardag.

Angelica
2009-03-08 - 14:00:07

Jag har läst din blogg ganska länge, men inte från början. Nästan 1½ år kanske. :P Förr kommenterade jag ganska ofta, men nu så har jag blivit lite slö. Läser bara och begrundar :) Jag är 20 år gammal, och anledningen till att jag läser din blogg Anna är för att jag tycker att du verkar vara en riktigt bra tjej. Jag tycker om att läsa allt du skriver, oavsett om du har en dålig dag eller inte. För ibland får man hata saker, och man är faktiskt inte glad hela tiden.



Jag läser varje dag, och det verkar som att vi har liknande åsikter och värderingar. Jag stör mig inte alls på dig, utan tycker som sagt att du verkar vara en bra tjej :)



Ha en bra dag! :)

Mickan
2009-03-08 - 14:10:07

Åh jag vill med ha en eller två eller tre kissemånsingar! Vem är du som läser denna blogg? Jag är en liten 22-årig spillevink som läser, hittade hit för flera år sen och stannat sen dess! Jag läser för att jag tycker du är så skön på flera sätt, ärlig, kreativ och så sätter du ord på hur jag (och förmodligen många andra) känner ibland. Identifikation kallas det;) Ja.. Vad ska jag säga mer? Jag tycker att din blogg är den mest personliga och ärligaste bloggen jag läser för du vågar skriva det som andra inte vågar skriva, du vågar ta kritiken som så många andra fruktar. Du är grym Anna! Kram!

Eliyana
2009-03-08 - 14:10:49

Jag har läst ett tag nu! Fastnade för dina linnen, sedan märkte jag att du var en sån härlig person att jag fastnade för dig med! tycker du är ashärlig!

Men ja... vi är ju rätt lika du och jag. haha.

Sandra Onttonen 19år (snaaaart) bor 2h 20minuter med bil ifrån dig.

Haha. :D



ha en superduper bra dag!

Christine
2009-03-08 - 14:13:40

Jag har läst din blogg länge, minns inte riktigt från när men jag läste den varje dag innan. Sen tappade jag bort mig när det kom så många bloggar, men har hittat hit igen nu. :-)

Tycker du verkar vara en så otroligt ödmjuk och omtänksam människa. Trots dina framgångar så har du båda fötterna på jorden och verkar så tacksam över allting. Det är fint.

Du skriver så "äkta", som jag skrivit innan. Som att man bara vill krama om dig för du verkar vara så gullig! Hihi.



Hoppas du får en fin söndag!

Alexandramarias
2009-03-08 - 14:18:49

Läser din blogg ibland. Hittade den via mest aktiva listan på blogg.se



Idag firas den internationella kvinnodagen, läs på min blogg!

http://alexandramarias.blogg.se

L
2009-03-08 - 14:18:51

Skriv gärna ner din åsikt om mitt senaste inlägg i min blogg =)

Pamie
2009-03-08 - 14:20:08

Ja jag är då helt ny i svängen och hittade dig bland mest aktiva bloggare. Kan säga att jag fastnade direkt. Diggar dina illustrationer... påminner mig lite om Marian du vet ;) I Like a lot! Så jag kommer nog följa din blogg varje dag! :)

Anna
2009-03-08 - 14:20:47

vad roligt!

..:Sarah:..
2009-03-08 - 14:24:12

jag kommer fasen inte ihåg hur jag hitta hit.. har iaf med dina kläder att göra. via nån länk säkert. sen kikar jag in varje dag (är ja vid datorn kollar jag in) du ligger bland mina favoriter. jag skriver inte en komentar varje gång, men en liten hälsning kommer då och då :) Det jag gillar absolut mest är din kreativitet, illustrationer och påhitt, du är inte riktigt som andra bloggar, och de gilla ja ;)



KRAM

Smaragdalena
2009-03-08 - 14:27:50

Hej! Jag hittade hit, idag.. via bloggkommentatorerna. Anledningen att jag började kolla lite närmare på din blogg, är att jag tycker att det är trevligt att se en bloggare med "normal" kroppsform.. Kanske låter löjligt, men så känner jag :). Sen såg jag att du ÄLSKAR marilyn, precis som jag. Och sist.. så såg jag att du bor i tidaholm. Det ju lite kul, för jag dit för 1a ggn i maj pga att min yngsta lillasyster då ska gifta sig med en tidaholmsbo.. Kommer nog att kika in "hos dig" fler ggr! Kram Magdalena

Bim HD
2009-03-08 - 14:30:03

Oj, vilken förändring bara pga ETT inlägg... Hm, undrar hur man skulle bära sig åt för att komma upp i en bråkdel av det? Nakenbilder? Nä, då skulle de nog aldrig komma åter, hahaha... detta var ett skämt, verkligen!!!

Men... själv är man glad OM man kommer upp i 100besökare - eller vad har jag? Någon som kan räkna in dem åt mig? ;) För om man går efter kommentarer - strax över 10 en bra dag? hm... uff...

Må så grankott...

(undrar var jag ska sända något för att få massor med besökare? Hur få dem hitta lilla mig? ;))

Vlad Tepes
2009-03-08 - 14:30:57

Har läst din blogg i kanske någon månad. Hittade hit via Bloggkommentatorerna, de hade länkat till ett inlägg där du skrev om Blondinbella, SATC och DH. Verkligen huvudet på spiken! Fastnade direkt och är en trogen läsare sedan dess.

Du verkar vara väldigt sympatisk, men även väldigt olik mig. Stör mig inte alls på dig, snarare beundrar.



Kramar.

JOSEFINE
2009-03-08 - 14:35:33

jag är josefine och är 18 år. har läst din blogg länge, följer inte varje inlägg men kikar in på bloggen då och då. jag tycker att den är intressant och rolig och du verkar vara en skön människa!

bea
2009-03-08 - 14:37:47

ja tror ja hitta dig för att kajsa prata om dina bilder. brukar kolla för du verkar så snäll sen har du alltid kul foton eller ilustrationer. mkt färg. det gillar jag!

Amanda
2009-03-08 - 14:37:58

En kompis till mig läser din blogg.Men jag såg din header och tyckte om den så mycket så att jag bad om länken och sen dess har jag funnits kvar. Det var väl inte så länge sedan, kanske.. två månader. Nu stannar jag för att du verkar vara en grym person och jag gillar det du skriver. Antagligen de vanligaste orsakerna till att man fortsätter läsa :) Men så är det :)

Cilla
2009-03-08 - 14:42:53

Jag har läst din blogg från och till i kanske ett halvår, jag tror att jag hittade hit ifrån Blixmans blogg, hon hade en bild med sig och din "Today I´m wearing this"-t-shirt. Jag tycker att du har sunda åsikter och skriver kul och ofta så jag kollar in med jämna mellanrum.

annabanan
2009-03-08 - 14:50:50

Jag kommer inte ens ihåg hur jag hittade hit, men jag har läst din blogg ett bra tag, så länge att jag inte ens minns hur länge. Läser den varje dag då det känns som att du skulle kunna vara en kompis på riktigt. Du är ärlig och härlig och rolig hela du! Jag har dock inte läst från allra första början, men jag har faktiskt ibland, om jag haft tråkigt, suttit och läst massa av dina jättegamla inlägg.

Jen
2009-03-08 - 14:54:01

åh va de där såg mysigt ut då :)

Mikaela
2009-03-08 - 14:54:48

Jag har läst din blogg i ungefär ett år. Roligt att se dina bilder och du skriver om bra saker:)

erika
2009-03-08 - 14:55:34

erika
2009-03-08 - 14:56:56

kanske ska skriva något med ;-) jag läser din blogg lite då och då och jag gillar helt enkelt dina inlägg och du verkar vara en glad och härlig människa =)

Anna
2009-03-08 - 15:04:27

Har läst din blogg sedan i somras (tror jag). Gillar den för att den har en härlig blandning av allvar, humor, alldagliga saker etc. Man tröttnar liksom aldrig på den. =)



Anonym
2009-03-08 - 15:05:02

nja, en ganska lugn och bra företagsdag :) hhaa!

steffi
2009-03-08 - 15:06:51

jag vetat att pyttis har funnits sen kanske 1 - 1,5 år tillbaka, har tittat in lite då och då efter det. ibland någon gång i veckan och ibland har det gått flera månader emellan besöken. men idag är jag hooked..

madde
2009-03-08 - 15:12:13

nyss hittat hit läser för det ä intressant och kul att följa bloggen, kikar du in hos mig nått?

annawii
2009-03-08 - 15:13:17

Jag har läst din blogg ganska länge. Jag gillar den för att du har en sån bra mix av yta och djup, bilder och text och såklart en stor protion humor.

En av de bästa och mest välskrivna bloggarna helt klart!



kram

Mia
2009-03-08 - 15:14:40

Jag hade en blogg för typ två år sen som blev ganska stor (med mina mått mätt, inte med typ Blondinbella mått), men fick ett heltidsjobb och la ner den. Dumt av mig ;)

Jag läste din blogg en tid då, men under min "bloggpaus" läste jag nästan inga bloggar. Nu är jag tillbaka, och läser varje dag. Din blogg är annorlunda och intressant, jag tycker att den är grym, men det vet du ju säkert redan :) Känns som om vi har ganska liknande tankar och värderingar. Har ingen kritik att komma med, bara ros! Kram på dig, och tack för en suverän läsning!

nadja
2009-03-08 - 15:15:34

ja ellerhur, så otroligt söta djur. man blir helt galen :D

nadja
2009-03-08 - 15:15:34

ja ellerhur, så otroligt söta djur. man blir helt galen :D

Alicia
2009-03-08 - 15:25:44

Jag har ju inte läst din blogg så jättelänge men sen första gången jag trillade in här så har jag blivit en trogen läsare. Din blogg är fin, mycket bilder i och den handlar om precis allt möjligt. Jag tycker om att läsa om din värld för att du verkar ha ungefär samma åsikter och värderingar som jag. Du är mänsklig och skriver om sakerna jag tycker är intressanta. Hoppas helgen har varit bra! =)

Lina
2009-03-08 - 15:26:29

Hej :)

Jag har läst din blogg i kanske ett halvår. Diggar att du skriver i både med och motgångar, och alltid försöker se det positiva i det negativa. Är kanske en av dina yngre läsare, fyller 16 på fredag. Dessutom så gillar jag dina kläder, såklart. En dag ska jag få tummen ur baken och köpa mig ett "Today I'm wearing this" linne, och kanske ett med en zebra på. Tillåter plånboken det så blir det förhoppningsvis fler än så!

Kram, Lina

Hanna
2009-03-08 - 15:27:12

Din blogg är en av de första jag började läsa. Har läst den i nästan två år nu. (Shit, vad tiden flyger iväg). Jag kommer tillbaka hit för att jag gillar ditt sätt att skriva, hur du blandar vardagligt med jobb och även viktiga ämnen. Sen att du alltid har peppat mig gör ju inte direkt att jag "flyr undan". Kram

alec
2009-03-08 - 15:30:38

försöker vila men det går inte.. du då?

usch jag mår illa :S

Elin M
2009-03-08 - 15:38:39

Jag har läst din blogg i några månader nu, och jag tror jag hittade hit genom blogg.se's "mest aktiva" eller något sådant.:)Det som huvudsakligen fick mig att stanna var dina underbara teckningar! Sedan verkar vi även ha liknande intressen, tex inom böcker och så (:

Liene
2009-03-08 - 15:39:28

Intressant inlägg:) 3000 besökare är ju mycket! för mig som oftast har runt 500.



Har läst din blogg sedan i år mer flitigt, jag vill så klart hinna oftare. Men upptäckte den för mer än ett år sen.

alli,
2009-03-08 - 15:41:25

jag heter alice och är 17, jag åkte bara förbi din blogg av farten för ja, i sommras tror jag, och älskade dina bilder. Det var som något nytt från alla andra bloggar. DU målar så fantastiskt och helt jag blev väldigt imponerad av när du skrev typ "slängde ihop denna imorse" och det är världens teckning. ja, och sen hamnade du på min "favoriter"-lista, och så märkte jag att du uppdaterade ofta och det var roligt.

Linda
2009-03-08 - 15:45:17

Jag har nog läst din blogg i ca 1 år...

ibland dagligen , ibland någon gång i veckan..

Tack för dina lyckoönskningar, de ska jag ta med mig på Tisdag!

kram...

Nikolina
2009-03-08 - 15:47:04

wow 3000 besökare är inte lite! :)

Emma
2009-03-08 - 15:51:10

Jag har läst din blogg rätt länge. Rätt länge innan dina 'today' linnen slog igenom vad jag minns ;) Tror jag hittade dig på mest aktiva listan från början och sen fastna jag eftersom du är härlig. Du är allt från PMS-ig till schopoholic lixom. Känns som du är dig själv på alla plan och tar me lite av allt det i bloggen. Det som gör det hela bra. :)

pernilla
2009-03-08 - 15:51:53

min kompis, celinda, skickade länken till din blogg till mig i början av hösten 08. jag blev fast! :D

Lilla Fröken
2009-03-08 - 16:02:18

Jag är nog en av de som hängt med från början. Detta var den första blogg som jag fastnade för och jag började läsa den långt innan jag själv skaffade en blogg. På många vis var det nog du som inspirerade mig till att själv ge mig på bloggandet. Det jag alltid har gillat med din blogg är att du är personlig. Du är inte rädd för att säga vad du tycker eller för att uttrycka dig som du känner. Något annat som jag gillar med din blogg är att vi har ett gemensamt intresse för konst. Det är inspirerande att ta del av dina bilder och dina tankar om ditt skapande.



Kram kram!

Kandii
2009-03-08 - 16:03:06

hittade den blogg för ett par månader sen igenom Wysteriias blogg men har inte börjat läst den ordentligt förens de senaste veckorna.

Läser för att du skriver bra, har vackra bilder och illustrationer och en riktigt bra humor så att man får sig ett gott skratt lite då och då. :)



Kram :)

CherryCheek
2009-03-08 - 16:08:23

Jag har läst din blogg i snart ett år. Fastnade direkt för den, eftersom den är personlig, underhållande och innehåller en massa illustrationer. Din blogg får mig att tänka till, skratta, grubbla och ger mig en helvetes massa inspiration. Så är det skönt att du pekar lite finger åt det "perfekta", genom att du går din egen väg, med attityd och coola t-shirts! Det känns som man nästan känner dig vid det här laget, du skriver inte på ytan, utan tar med oss ner till botten av dina tankar och det är vad som gör dig så speciell.



You rule!

Tilda
2009-03-08 - 16:12:46

sv: åh, tack så mycket! :)) hoppas att du har haft en bra helg!? :) men du, jobbar du på avanna? :)

U.
2009-03-08 - 16:18:55

Läst din blogg i ca 3 månader, är lite osäker. Första gången jag besökte den tänkte jag "oookeeej" andra gången älskade jag den. DU SKRIVER SÅ HIMLA BRA! Jag håller med dig på nästan allt, du gör grymt bra illustrationer och du är min förebild din ärlighet och din småsarkasm är bara underbart, love to you! kram :}

Linnea
2009-03-08 - 16:19:08

Sv; Ja, det förstår jag (=

Tack, Jag blev jättenöjd, det blev mycket mer plats nu. Och jag är inte lika sur länge för att min syster har större rum än mej. mamma och pappa säger att hon behöver mer plats, men hon har ju inte lika mycket saker som jag har, och då är det väl jag som behöver större rum kan man tycka.

Kram <3

JONNA
2009-03-08 - 16:25:54

Sv: oja. super mysig :)

elin
2009-03-08 - 16:28:06

hej! jag är en 25årig student som har läst din blogg i typ ett år nu tror jag, men bara kommenterat ett par gånger. kommer faktiskt inte ihåg hur jag hittade hit första gången. jag läser för att jag också gillar mode, och jag gillar din stil. du är inte så tråkig som många andra modebloggare som bara har TRENDIGA kläder, och ofta likadana.. du har SNYGGA kläder, med en egen stil, och så gillar jag när du tar upp ämnen som vikt, utseende osv. du är bra! kram

Anonym
2009-03-08 - 16:28:50

Rösta på mig som veckans blogg på

www.jjassie.blogg.se kommentera mitt namn (Nathalie). Tack på förhand!:)



www.starcevic.blogg.se :)

Emelie
2009-03-08 - 16:44:25

frågestunden på min blogg längtar efter frågor:)

pania
2009-03-08 - 16:46:58

sv; hahaha eller hur!

Nej usch. Tidig morgon (08.30) och jag hatar tidiga mornar :P Annars har jag bara suttit i secket hela dagen. Hur har din dag varit?

andreaärbäst!
2009-03-08 - 16:49:41

Jag älskar din blogg och jag har följt den ganska länge. Jag läser din blogg för att du srkiver bra, gör superfina illustrationer och du sprider verkligen glädje!!

Cissi
2009-03-08 - 16:52:06

Jag hittade hit genom alexandra (whattowear-alexandra :) och började då titta in ibland... nu är jag fast... flera gånger om dagen.

Bara för att du är så mänsklig, för att du inte tror dig vara överklass, för att du är precis som du är.

suss
2009-03-08 - 17:04:42

Åh, jag har följt din blogg länge, någon gång under 20087 började jag läsa den :) Och jag gillar den för du skriver så blandat, är så kreativ och duktig.



Jag tycker din blogg är upplyftande :)

elinjohansson
2009-03-08 - 17:09:00

nej då, en kille bara, det går över :)

Tilda
2009-03-08 - 17:11:09

Oj, det visste jag inte!! Men gud vad roligt, du gör otroligt fina kläder! Jag ääälskar din tröja "this is what I wear today" eller ngt sådant.. Riktigt häftiga tryck också! :)) Keep up the good work! :D

Fantasy Girly
2009-03-08 - 17:14:28

Jag är en tonårig tjej som bor i en liten förort (världens ände -.-') Jag vet inte riktigt hur länge jag har läst din blogg faktiskt, men det kanske kan vara något halvår? Jag läser din blogg för att du verkar vara en så snäll och gullig tjej, och som vågar skriva om ALLT! Du håller inte inne på alla dina problem bara för att hålla masken uppe och "behålla läsare" (läste att någon hade kommenterat att du tappar läsare pga. negativitet), vilket är jätteskönt, för det betyder att du är mänsklig, och ger inte ett så falskt intryck. ^^, Du r också otroligt duktig på att måla (teckna, rita, illustrera, kladda, skissa etc.), och teckning är ett stort intresse för mig. Du har lyckats hitta en personlig stil, och tack vare det så lyckas du, når framgång liksom, (se bara Avanna) och det är så härligt att få veta att man måste inte passa in i den speciella mallen för att lyckas. Du skriver även många bra texter och verkar ha en bra syn på livet, och ja... Det är en suverän blogg helt enkelt!

Fantasy Girly
2009-03-08 - 17:15:49

Det blev visst lite långt, men jag hade mycket att säga. xD Bli inte sur på mig. ^w^

Kan Dee Drawings
2009-03-08 - 17:19:30

Jag förstår, ingen fara.



Jag läser din blogg dagligen, dels för att du skriver på ett unikt sätt och dels självklart för att du är konstnär! Du skiver intressanta texter på ett intressant sätt har en orginell stil både när det kommer till klädstil och konstnärsstil, vilket jag gillar! Du står ut från mängden, och eftersom jag träffat dig IRL så vet jag vilken underbar person du är. Hur trevlig, mjuk och go du är. Med samma humor som jag, kan jag skratta högt fler gånger ibland när du skriver om nåt. Sedan tycker jag det är kul att du kommit långt genom din konst och det gör mig intresserad av att fortsätta följa din blogg för att bla se hur det går :) kram!

Marika
2009-03-08 - 17:21:27

Sv: Tack(= Jo de är svårt me vänner, jag bor ju en bit ifrån mina vänner och jag har aldrig pengar så de räcler att kunna hälsa på de så ofta. Ingen har klagat, utom en. Senast nyss hörde jag klagande ovh hon var mina bästa vän innan jag flyttade. Hon säger att jag aldrig har tid eller så för att ses. Att jag föredrar min pojkvän istället. Men så är de ju inte.. Jag pluggar nu, får bara studiebidraget som är lägre. De går åt på min mobilräkning och skolbusskort, sen är de Poffs väck! Visserligen masserar jag, med de är inte mkt jag får i veckan och med dessa måste jag hjälpa till att betala av skulder osv som man samlat på sig under den tiden man hade eget. Hoppas att man snart har pengar kvar så man kan se sina vänner oftare, men vet inte hur de kommer gå med henne. Hon klagar så fort inget går som hon vill. Så fort jag säger nej jag kan inte eller något så börjar hon klaga. Vet bara inte vad jag ska göra, vet att vi har växt ifrån varandra. Men de känns så hopplöst, de mellan mig och henne. De blir alltid bråk och hon verkar inte förstå mig. Jag försöker förstå henne, men om hon så gärna vill ses kan hon ju lika gärna hälsa på mig med? Men alltid kan du komma hit och ska vi dra ut i gbg? Vi givk ut i fredgas, men jag givk efter en timme för jag fick illamående och för detta har hon börjart nu igen. Att jag fröstörde för henne. Men de förstördes väl mer för mig och förnedrad var jag oxå...

Emma
2009-03-08 - 17:24:02

jag har läst din blogg från och till i kanske tv år. Tycker att du är grym helt enkelt!

mimi with the pink blog
2009-03-08 - 17:44:07

din blogg är så härlig! :D

jag har nyss börjat läst, har ingen aning om hur jag hittade hit faktiskt. men ska iallafall fortsätta läsa :)



sv: ååh jag älskar också sånna foton! helt underbara!

Mia
2009-03-08 - 17:57:34

Jag kikar in här nästan varje dag. Jag hittade dig via bloggsök på området Tidaholm. Jag tycker om dina illustrationer och det är ju lite kul att du är från Tidaholm just.



Ha en skön söndagkväll...

Julia
2009-03-08 - 17:57:52

Jag har typ läst din blogg i 1½ år :)

Julia
2009-03-08 - 17:58:07

Jag har typ läst din blogg i 1½ år :)

Lisa
2009-03-08 - 17:59:22

Jag ar en 26aring som bor just nu i Skottland. Ar gift med en sydafrikan och jobbar pa ett lyxhotell!

Hittade din blogg genom "mest aktiva" listan for ett ar sen tror jag. Gillar din blogg for att jag kanner igen mig- dina tankar, dina problem, din vardag- allt kanns sa normalt och latt att identifiera sig med! Sen ar ocksa dina foton helt fantastiska! Fortsatt med ett jattebra jobb! :)

Emelie
2009-03-08 - 18:05:26

Jag har läst din blogg i minst 1,5 år, hittade dne hos någon annan som jag inte kommer ihåg.. tittar in nästan dagligen men är tyvärr rätt dålig på att kommentera ;) tycker att du skriver om bra saker, har fina bilder och är lite underhållande (på ett bra sätt!) sedan älskar jag dina illustrationer :) Ha en fin söndagskväll!

Camilla
2009-03-08 - 18:07:41

Jag läser din blogg för jag gillar dig :)

Kram

Sofie
2009-03-08 - 18:10:16

Jag har nog läst din blogg i nästan ett år och kom hit av en slump tror jag. Gillar dina bilder och att du inte är en ren modeblogg utan även har med lite baksidor och vardagslyx :D Sedan är det inte dumt att du uppdaterar ofta.

Magnus
2009-03-08 - 18:11:57

Jag har varit ett troget Anna-fan sedan starten nästan!



Jag har dessutom gjort en hyllning till alla kvinnor på min blogg om du vill läsa :)

Elin
2009-03-08 - 18:19:49

Ikväll så ska jag umgås med min pojkvän som åker tillbaka till nyköpng idag.

Karin
2009-03-08 - 18:36:48

Jag vet inte hur länge jag har läst din blogg.. Nåt år kanske??? Ingen aning egentligen men jag läser för att du skriver så underbart. Du är så rolig och jag älskar din modebloggerska. Du är bara en av de bästa! Kram

Celinda
2009-03-08 - 18:44:31

har nog läst dig i ett år, läser för att du skriver bra,roligt men också ärligt ohc för att du känns så äkA!

Erika - Morgondimma
2009-03-08 - 18:57:46

Jag har hängt med dig nästan från början och jag lessnar aldrig för du skriver så intressant. Aj lööve yo =)



Krams!

Ida
2009-03-08 - 18:59:28

Hm, vet faktiskt inte hur länge jag läst. Ett år kanske. En anledning till att jag alltid kikar in på din blogg är för att den förmedlar någon varm, genuin känsla som jag gillar. Och så gillar jag variationen. Plus att jag ofta känner igen mig i mycket av det du skriver om. Mysig blogg och du verkar vara en riktigt härlig person! :) Kram!

Tilda
2009-03-08 - 19:07:03

Jag har läst din blogg sedan i höstas, det var då jag själv började blogga seriöst. Och kommenterat har jag ju gjort ibland.. Men jag läser din blogg för att den är så härlig! Dina bilder är så speciella och oftast riktigt snygga. Och ditt ärliga skrivande ger det hela en sådant underbar touch. Du är naturlig, och det gör att man som läsare känner sig som en jämlike. Det är något jag värderar mycket! Jag tycker ju själv om att teckna väldigt mycket och du inspirerar mig i många fall, tack för det! :)



Kram på dig!

Hayley
2009-03-08 - 19:17:40

Ja eller hur! Jag skiner upp varje gång jag ser att du lämnat en liten kommentar i min blogg..



Har ju inte varit vidare bra på att blogga det senaste. Men in loggar jag ändå för att titta om man fått nått litet svar av dig! :)



kram på dig med vännen!

nela
2009-03-08 - 19:21:04

heeej! jag har nyss hittat hit, faktiskt. men jag e här för att stanna! always! din blogg e så jävla cool! ditt "smeknamn" gör mig alltid glad

Sara
2009-03-08 - 19:29:06

det var faktiskt en slump att jag hittade din blogg, det var en dag som jag hade sån dålig-hy-dag och i ren frustation satt och googlade efter produkter som kunde hjälpa i kampen mot aknen...

Hittade då ditt inlägg "När ska det bli inne med problemhy" (eller ngt sådant, kommer inte riktigt ihåg.) Sedan dess har jag vart inne och kikat varje dag, och jag gillar din blogg mer och mer för varje dag som går! Det jag gillar med dig är din ärlighet och att det inte känns som om du hymlar med ngt. Känner du att något är skit så vågar du skriva det. Sen kan jag även relatera till dig iochmed hudproblemen.

Tycker också att du gör jättefina illustrationer, och du skriver bra, fyndigt och ärligt! Kramar Sara

Alexandra
2009-03-08 - 19:32:45

Jag heter Alexandra och är ett stort fan av dig och din konst ;) Gillar din ödmjukhet, att du inspirerar mig, att du bjuder på dig själv, att du är dig själv och att du tillför fantastiska plagg till min garderob. Puss på dig :)

Moa
2009-03-08 - 19:48:28

Vem är du som läser denna blogg? Jag är Moa. 18-årig tjej, studerande. Boende utanför sthlm. Nyss hittat hit? Läst länge? Njaa. Någon månad har jag läst. 3-4 kanske. Varför läser du just min blogg? Jag tycker att du är en stark kvinna som jag ser upp till! Bra? Dålig? Rolig? Intressant? Jag tycker att du blandar relevanta inlägg med mer "lättuggat" vilket är super! Du är verkligen duktig! Stör du dig på mig? Absolut inte. Gemensamma intressen och värderingar? Ja, SKOR! Massa andra saker också. Men framförallt ser jag upp till dig.

Alexandra
2009-03-08 - 20:13:48

jag läser din blogg för att den är på något sätt väldigt mysig att läsa, man blir alltid glad av den :)

tinka
2009-03-08 - 20:45:30

jag kollar in hit kanske varannan dag :) har varit med kanske .. aa ja vet inte.. men det var nog sen kenza första gången visade sitt today im wearing this linne :)

Bella
2009-03-08 - 21:08:06

Jag har nyss hittat hit och är mycket glad för det. Jag gillar din blogg för att du skriver om dig själv på ett sätt som är lätt att ta till sig. Tycker även om att du inte är lika uppblåst som de större bloggarna utan man kanner igen sig i dig. Du är normal, på ett bra sätt.

Camilla
2009-03-08 - 21:37:44

Hej Anna! Är en tjej pâ 27 âr som bor i Frankrike. Hittade din blogg i somras dâ jag var arb.lös och spenderade mycket tid vid datorn. Jag gillar din variation(mode,allvar,humor,livet)i skrivandet, dina bilder och illustrationer, jag gillar din blogg helt enkelt! Lâser den dagligen :) Ibörjan kollade jag runt pâ en hel del bloggar men din har fâtt "stanna kvar" Den berör mig och jag kan känna igen mig och den ger mig ofta ett leende pâ läpparna!! Lycka till med ditt skapande!! Kram

Sara
2009-03-08 - 22:00:38

För att du är cool, och dig själv. Jag har läst bloggen i ett halvår, men dagligen i en månad :)

Åsa
2009-03-08 - 22:16:16

Hej Hej!

Har läst din blogg länge, innan Ebba länkade till dig.

Läser inte varje dag men då och då. När jag inte läst på ett tag saknar jag din blogg och dig;)

kram Åsa

leopardia
2009-03-08 - 22:42:25

Jag kikar ju in här varje dag och det har jag ju gjort från början, men det visste du ju redan :)

Emilia
2009-03-08 - 22:54:05

Hejsan. Har nyss hittat hit, jag tror jag hittade dej på blogg.se's framsida tror jag.

Jag gillar din blogg väldigt mycket för att du verkligen skriver som det är, rakt på sak bara liksom. Det är najs. Och skälet till att jag verkligen följer din blogg är hyproblemet. Jag har det så jobbigt med min hy, acne acne acne... Men med hjälp av din blogg blir det lättare för jag märker ju att jag inte är den enda som har såna problem. Tack :)

Johanna
2009-03-08 - 22:55:55

Har följt din blogg lääänge, du är den första jag kollar in på "bloggrundan". Jag älskar din blogg o återkommer eftersom att du blandar skönhet, snygga bilder o texter om hur du själv mår. Är så glad att du är ärlig o skriver i bloggen om du har en dålig dag, vilket gör att man kan känna igen sig i din blogg. Det är ju helt enkelt så att ALLA har en dålig dag nångång, även om mina lyckligtvis kommer alltmer sällan:D

Ida
2009-03-08 - 23:19:08

Känns som att jag har varit här för evigt ;)

Minns den där händelsen iaf, och dina kollage du gjorde i början med önskekläder/outfits, en massa skulprat/funderingar, och alla smoothies och kaffemedvarmmjölkochkanel!

Så ganska länge måste det vara :)



Puss puss

Johanna
2009-03-09 - 06:31:43

Jag har läst din blogg sen i januari 2007. Alltså i över 2 år. Då var jag 16/ 17 år och hade dåligt självförtroende. På något sätt mådde jag bra av att läsa din blogg, du bjöd så mycket på dig själv.

Jag har läst din blogg i princip varje dag i 2 år - men har kanske lämnat max 10 kommentarer under de åren. Det jag fastnade för i din blogg var dina "glamorbilder" och alla bilder på god mat.

Kram!

Ellinor
2009-03-09 - 07:48:25

Jag är Ellinor som du vet! Jag läser sin blogg för att du bjuder på dig själv. Du skriver på ett inbjudande sätt, du är heller inte rädd att ta ståndpunkt i en fråga, vilket jag saknar i bloggvärlden i övrigt.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2009-03-09 - 08:03:25

Johanna: Tack för dessa rara ord! Hmm men jag kanske måste se till att införskaffa fler bilder på mat då..hehe

kram!

sanne
2009-03-09 - 14:52:52

jag är en 17årig (snart 18!!) tjej från blekinge och har följt dig i alla fall några månader nu.

kommer inte ihåg hur jag hittade hit riktigt, kan vara så att jag läste om Avanna någonstans and liked it haha (:

jag fortsatte att läsa din blogg för du bjuder på dig själv, är rolig och verkar vara jättetrevlig! dessutom så är dina designs sjukt snygga och dina ideér inspirerar!

tycker verkligen att du är en superbra förebild för unga tjejer också(no pressure) keep up the good work!

Lottis
2009-03-09 - 15:06:32

Du vet redan vem jag är... hihi :-)

Ina
2009-03-09 - 15:32:21

´Måste erkänna att jag hittade till bloggen då Ebba publicerade fotot ovan. Har följt sen dess. Du fick mig bl.a. att bli beroende av kaffe med varm mjölk och kanel :) (ibland tillsammans med en super mumsig nutrilett). Tyckte redan för 2 år sen att dina teckningar borde tryckas på T-shirts och skulle tipsa dig om det...:) Gillar fortfarande din stil och dina vardagslyxiga bilder på mat, tidningar, fika etc. Stor kram!!!

Lene-Therese
2009-03-09 - 16:43:03

Lene-Therese, 20 år, Tidaholmare.., vet inte riktigt när jag började läsa din blogg me har fastnat här då jag får inspiration och glädje ut av din blogg. Tack Anna för att du är den du är

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2009-03-09 - 18:22:37

Ina: tack så hemskt mycket söta du för dessa rader! många kramar!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2009-03-10 - 00:51:38

Johanna: tack för att du skrev nu och vad glad jag blir att jag kanske kunde hjälpa dig lite. Kramar!

Madde
2009-03-10 - 17:50:04

Jag har läst din blogg drygt ett och ett halvt år ... minns inte hur jag hittade hit...och jag gillar den för att du är ärlig, säger vad du tycker och för att du har ambitioner och vill någonstans. Sen är det kul med dina illustrationer och ideer. Beslöt mig nyligt också för att äntligen klicka hem ett eget avanna plagg :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: