GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

tell me more tell me more tell me huh

2009-01-20 | 19:02:01 | Anna/Avanna-fakta,frågor&svar

Ja så kör vi lite fler svar från frågestunden.
Del 1 --> Här
Del 2--> Här
Del 3 --> Här.

Nu - del 4!

Vilken grej skulle du absolut inte kunna klara dig utan?
Jag antar att luft mat vatten o så inte räknas..Utan att det ska vara nån mer lite personlig grej.. Hm känns lite halvtraiskt egentligen men jag säger datorn. Via datorn kan jag rita, maila med vänner, skapa, sköta företaget, blogga, läsa tidningar, finna inspiration..ja nästan allt.

Favorit Tv program?
Just nu så är det Grey's Anatomy, men genom tiderna..Satc är Satc and will alwys be satc...men jag får nog säga Beverly Hills 90210 första 4-5 säsongerna.

när duschar du? visa en bild på stefan tack! :) vad tkr du om amandaberg blondinbella kenza stinalee kissie och lisaplace?
Jag duschar när det behövs och ibland när det inte behövs men bara för att jag gillar att duscha.
Stefan looks like this:

Blondinbella, Kenza, Stinalee och Kissie kan ni läsa om i del3 svaren.
Amanda Berg har jag ju träffat några gånger  då hon är min Avannamodell på Nelly och hon är verkligen genomsöt, skitsnäll och rolig.
Lisa Place. Helt otroligt begåvad ung fashionista.

Jag undrar när du kom på att du var bra på att måla, rita och teckna?
Jag själv har aldrig kommit på det..det är andra som "kommit på det"...Jag tycker inte jag ritar bra..Men jag ritar annorlunda och har min egna tecknarstil.

Om du fick välja en stad i ett annat land att bo i i ett år, vilket skulle det vara och varför?

Då skulle jag välja Paris och Frankrike. Jag har varit i Paris en enda gång och det var för snart 9 år sen och det var ögonblicklig förälskelse...Jag har dessutom fortfarande lite romantiserade drömmar om att jag susar fram på en gammal damcykel genom Paris, med en katt i cykelkorgen, jag studerar konst och bor i en liten vindsvåning och överallt spelas det typisk fransk musik.

Man har ju märkt på dig att du inte alltid har bra dagar rent självförtroende mässigt, och jag känner igen mig själv mycket i det. Så min fråga är kort och gott; Hur gör du skitdagar till drägliga dagar? Vad tänker du på för att få dig må bättre etc etc. Kram!
Ja du..det bästa tipset jag kan ge är att låta de där skitdagarna helt enkelt vara just skitdagar..Det blir bara värre om man måste låtsas vara glad och så där..Men ta på dig de kläder du trivs allra bäst i, ät det du älskar mest och lyssna på skitbra musik!

Kanske en fråga många ställt men vad fasen: HUR finner du all inspiration? Kreativitet? Och hur kanalyserar du alla tankar till pennan?!
Jag vet faktiskt inte. Visst har jag mindre kreativitetssvackor så men just att skapa- rita-fota-måla-skriva har aldrig varit några problem. Jag har väldigt livlig fantasi+ att jag grubblar och överanalyserar+ att jag alltid älskat böcker - barnböcker och tonårsböcker och vuxenböcker...men just i skapandets stund tänker jag knappt alls..kanske därför det också överförs till pennan..för jag tänker inte på det..

1.Vilken färg har din hårborste (brist på fantasi) : De få gånger jag kammar mig är det med en svart borste .
2.Vilket är ditt favorit tea. (jag är helt besatt i Chai för tillfället) Just nu är det åter svartvinbärste.
3.När du har problem med magen (ont osv) var gör du för att det ska släppa? Några bra tips? Losec mups och "snällmat" när jag har magkatarr annars r värmedyna ett hett tips...höhö!
4.Om du fick välja att träffa en av de fyra sex and the city tjejerna vem skulle det vara? Om du menar en av karaktärerna vill jag nog helst träffaSamantha..Kan man ha tråkigt med henne? Och av skådisarna vill jag träffa SJP..jag gillar SJP mer än Carriekaraktären..
5.När kommer du till gbg kanske? (fniss)  Jag tänker definivt höra vårfåglar sjunga i Göteborg!





Kommentera 13 st

Kommentarer
Nora
2009-01-20 - 19:20:15

Du hade en söt blogg<3

Mackan
2009-01-20 - 20:08:34

Vart mångs frågor att besvara;)

Men intressant läsning:)

Sköt om dig

Kram

emeliecarin
2009-01-20 - 20:17:34

Svar: TACK! :D



Och javisst ska jag rita av dig! Jag håller på att göra bilder av alla på min Bloglovin'lista. Här näst kommer Bloggkommentatorerna. Så alla A:n är avklarade men det är bara ett dussin kvar eller nåt sånt och sen är det din tur! :D

Angel
2009-01-20 - 20:50:45

kul å läsa lite mer svar

Lilla Fröken
2009-01-20 - 20:55:16

Vad roligt det var att läsa svaret på min fråga. Jag hade gissat på New York. Men när jag läste svaret kändes det så självklart...Klart att Anna skulle vara en "madame"! :) Kram

Alexandra
2009-01-20 - 20:58:05

sv: oj, herregud! Ja det gick verkligen galet fort haha!

Lisa
2009-01-20 - 21:08:20

jag öppnade mailet för inte så längesen så jag har inte bestämt mig än, tänkte kika på stan i helgen när jag har fått lön :) lite svårt att veta hur uppklädd man ska vara ..



blir det klänningen med döskalletryck för dig? jättefin var den i alla fall!

Kalle
2009-01-20 - 21:11:04

som frågan "när duschar du" är ju direkt avskräckande att vilja göra en frågestund trots allt haha

Fru Evelina
2009-01-20 - 21:14:11

vad kul att läsa! hoppas du haft en bra dag söta!

kram

linnea
2009-01-20 - 22:18:36

såå sööööööt duu är <3

Anna Phe
2009-01-21 - 04:41:16

Rolig läsning :)

Karin
2009-01-21 - 15:39:59

roligt att läsa alla:) hade missat rond 3 förut!! du svarar på lagomt många frågor varje gång också .Det e bra annars orkar man inte genom utan kaffepaus, som vissa stora bloggare har .. typ 30 sidor frågor i ett inlägg haha

Anonym
2009-01-21 - 17:54:22

Älskar din blogg ser att du har

många läsare det är bra lycka till

kram


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: