GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

prylar, bloggare, modellande och ditt och datt

2009-01-14 | 20:27:32 | Anna/Avanna-fakta,frågor&svar


Wow! Tack så jättemycket för alla fina kommentarer, respons, cred, kramar och ord som ni skriver i kommentarsfälten. Senaste dagarna har ni verkligen förgyllt mina dagar till max! Tack!

Och det värmer verkligen att en del av er verkligen gillar de svar jag ger på mina frågestundsfrågor - att de är intressanta och känns ärliga.
Och det är ju  inte nån mening med att ha frågestund om man inte svarar ärligt.

Nu tar vi ett par frågor till tycker jag.

När du ritar, visst använder du programmet Ilustrator, hur fungerar det, är det svår att använda? Använder du bara mus eller har du "ritpenna" (eller vad det nu kallas)? Om man som jag blivit väldigt förtjust i en illustration du har på bloggen, finns det möjlighet att få köpa den i pappersform (och gärna signgerad)?

- Ja ritar jag i datorn så sker det i uteslutande i Adobe Illustrator Cs3. Hur det fungerar vet jag inte om jag kan förklara - man ritar helt enkelt och det är vektorbaserat. Svårt att använda - ja det tycker jag verkligen att det är i början och jag behärskar fortfarande inte alls hela programmet och dess möjligheter.. Jag ritar med min rosa 100kronorsmus.
Självklart - man kan alltid köpa mina bilder, det är bara att maila a[email protected]

Vilka spel gillar du mer än wow?

- WOW är det enda dataspel jag spelar...annars jag gillar jag att spela kort och Monopol och frågesporter...Och Luffarschach i rutiga kollegieblock. Jag är skitbäst på luffarschack! Och Yatzy älskar jag.

Hur kom du på idén med Today I'm Wearing This? Som förövrigt är världens snyggaste toppar!!
- Tackar! Idén kom tack vare bloggosfären och "Dagens Outfit" Jag ville göra ett plagg som i sig redan berättade vad man hade på sig.

Hur lång tid tog det för dig att bli en stor bloggerska?

- Som ni kunde läsa igår har jag inga stora besöksantal så nån storbloggare är jag inte..försöker fortfarande..

Om du fick precis vilken pryl eller vilket plagg som helst, vad skulle du välja då?
- Oj..Pryl: En av Canons superproffskameror Klädesplagg: Skulle vara coolt och underbart att få nåt som tillhört Marilyn Monroe eller Jackie Kennedy Onassis.

Blir det nå Sweden rock i sommar?
- Jag och Stefan diskutterade det för några timmar sen..kanske, om det kommer nåt bra superduper band =)

duschar du på morgonen eller kvällen?

- Morgonen alltid och ibland även på kvällen
;D när går du upp på vardagarna när du ska jobba och hur ser morgonen ut för dig när du fixar dig?
- Jag går upp från allt mellan 7 och 10. Då sätter jag på Te och datorn, ger katterna mat och äter sen frukost medan jag kollar mail och gör dagens första blogginlägg. Dusch efter det och sedan vardagssmink då: foundation, concealer, mascara och ögonskugga.
bästa ögonblicket i ditt liv?
- Jag hoppas att det inte inträffat ännu, men första gånge jag eiffeltornet är ganska så oslagbart rent upplevelsemässigt.
 hur skulle du beskriva sig själv som person?
- Hyfsat smart, jävligt kreativ, envis som få, dumt svartsjuk, lite naiv, ganska godhjärtad, oerhört grubblig och passionerad och aningens godtrogen.
 är du blyg? Ja det är jag
 hur många pojkvänner har du haft?
-  1 riktig och sen ett antal skitstövlar som när vi var tillsammans sa att vi inte var tillsammans men när de träffade andra sen sa att vi hade varit tilsammans..öhh.

1) Överlag, vad var den roligaste händelsen år 2008?
-  hmm överlag var det nog när Emma Wiklund ringde och berättade att jag en av vinnarna i deras Pink Collection. Då liksom kände jag lite revansh gentemot de som sagt åt mig att jag endast sålde för att jag hade en blogg, att jag ritar fult och allt bara är kladd.. Där satt det modemänniskor i en jury utan en aning vem jag var och valde mitt motiv. Det kändes enormt.
2) Vilka bloggar läser du dagligen?
- Karinolofsson, Bloggkommentatorerna, Amanda Berg, Wilmapalmen, Eurotrash, morgondimma, Ebba von Sydow, lillefot, Chung, sex and the citty, bloggfrossa ( grattis till nomineringen i stora bloggpriset) weekly, käthe, whattowear, cleopatravii, kelly biddle, nevnarien,donnasandra, jonna på glamour, annawii, miss muffin, bim på sjöbacka, stephanies secret, Sharpen, Emelie Ohlsson, leopardia, hannasthlm m fl. Omöjligt att radda upp alla man läser så där känns alltid som man glömmr en massa..och varje dag hittar man nya bloggar.
3) Vad tycker du om Kenza, Blondinbella, Stina Lee och Kissie?
- Kenza tycker jag verkar vara en oerhört bestämd och bra tjej som inte tar nån skit trots att hon får en hel del skit.
StinaLee..tja..ni som följt min blogg vet att jag då och då skriver lite krönikor kring en del av hennes uttalanden som jag stör mig inhelvetiskt mycket på. Blondinbella..vi lever så totalt olika liv har så totalt olika värderingar och åsikter om allt..men jag tror mest jag tycker synd om tösen. Kissie..hmm tror jag är inne på hennes blogg en gång i månaden. Hon verkar..hmm..ung och jag hoppas hennes föräldrar kramar henne mycket.
4) Skulle du kunna tänka dig att ställa upp i en modelltävling? (För enligt mig ser du verkligen ut som en modell, jag menar vem har kommit på den fåniga idén att den modell ska vara just på ett speciellt mått? DU ser ut som en modell!
- Men oj gud tack! Fan vad gullig du är! Men nej jag har aldrig haft några som helst modelldrömmar. Men jag kommer nog få känna mig som en modell för om några veckor ska jag träffa underbara Emelie Ohlsson i Stockholm och hon vill visst plåta mig. Nervöst som tusan men känns kul!

Vilka är dina favoritböcker??
- allt av Marian Keyes, de flesta biografier om Marilyn Monroe, sen gillar jag Leif Gw  Perssons kriminalromaner och så en vampyrserie av Mary Janice Davidson som handlar om en odöd skotokig tjej.

Kommentera 26 st

Kommentarer
Viktoria
2009-01-14 - 20:37:04

Fan å Anna, jag vill ha din talang. Jag vill, jag vill, jag vill!!



Alldeles för duktig för att jag ska kunna låta bli att vara avundsjuk, haha.

sara
2009-01-14 - 20:37:16

okej tack för tipset! <3

Hanna
2009-01-14 - 20:46:01

"Hon verkar..hmm..ung och jag hoppas hennes föräldrar kramar henne mycket."



hahahahahhahahahhahaha..du é bra skön du : )

Alexandra
2009-01-14 - 20:57:08

What? Läser du min blogg varje dag :P Spännande. Jag läser din varje dag- haha ´´ men jag tror att du redan vet det.



Fy vad spännande att du ska fotas av Emelie. Hon är verkligen en höjdare på dne hon gör!

Alexandra
2009-01-14 - 20:57:13

What? Läser du min blogg varje dag :P Spännande. Jag läser din varje dag- haha ´´ men jag tror att du redan vet det.



Fy vad spännande att du ska fotas av Emelie. Hon är verkligen en höjdare på den hon gör!

Elin [ n e v n a r i e n ]
2009-01-14 - 21:04:31

WHAAAA! Vad roligt att emelie ska plåta dig! Det kommer bli gorgeous !! :D

Jennie
2009-01-14 - 21:04:37

Fina svar du gav :) Och härligt att du tackar alla som kommenterar, tycker faktiskt det är lite få som ger sig till känna när de besöker ens blogg :)



KraM!

Fotograf Emelie Ohlsson
2009-01-14 - 21:06:57

Gulle dig! Tycker också du har ett modellutseende och jag är 100% säker på att bilderna kommer bli succé, visst är det bara två veckor kvar idag? längtar!!!

Miss Muffin
2009-01-14 - 21:24:51

shit vilket år du haft alltså. kul med fotningen. har sett lite andra sessioner hon gjort och gillar mycket av det. kommer bli supersnyggt. kul att du kolla in hos mig varje dag - ja t.o.m. hos my lööööv! roliga svar som vanligt!

suss
2009-01-14 - 21:27:45

Tycker det var ganska fint det du skrev om Kissie, att du hoppas att hennes föräldrar kramar henne mycket.



Och på tal om kramar så behöver nog alla lite mer kramar!

Amanda Constance
2009-01-14 - 21:34:58

du har en väldigt snygg blogg med otroligt härliga bilder. ha en bra kväll! (:

Majda
2009-01-14 - 21:38:56

Du ska verkligen ha cred för allt du gör! Superduktig är du verkligen, och dina tröjor med tryck är sååå snygga! Fattar inte hur du kan vara så grym. Lycka till med allt i fortsättningen!

Angel
2009-01-14 - 21:41:02

snyggt collage

Majda
2009-01-14 - 21:41:29

Jag vet inte om min kommentar kom med :S Blev lite knas. Får väl skriva igen,



Tycker du är superduktig som har lyckats med så mycket redan. Kläderna, bloggen, allt. Ibland önskar jag att även jag hade så mycket på gång, men det krävs talang, och det har du! LYCKA TILL I FORTSÄTTNINGEN, MED ALLT!

andrea
2009-01-14 - 21:46:35

jag tycker att du är en stor bloggare :D alla vet ju vem du är ;)

Moa M
2009-01-14 - 22:06:37

Sv; idag har varit en kanon dag, fått gjort massor och varit ute och gått med bästisen :) Gud vad roligt att bli plåtad :D Hoppas du får fantastiskt kul :)

Angel
2009-01-14 - 22:07:41

Gillar din blogg :)

Jackeline Perez
2009-01-14 - 22:15:38

nu missa jag frågestunden ju :O



Var gärna med och tävla om ett Spotify konto på min blogg! Puss

Tina
2009-01-14 - 22:52:24

Hoppas vi ses på sweden=)

Är en trogen besökare, blir mitt 5:e år i år.

Alexandra
2009-01-14 - 23:53:44

sv: Vad härligt glad jag blev av de orden :D

Solli
2009-01-15 - 00:05:56

Älskar frågor & svar inlägg :o)

man får alltid reda på ngt nytt!

Malin
2009-01-15 - 00:11:38

Har själv funderat på att gå på Sweden Rock i år. Har aldrig varit där fastän jag bor så nära! :)

Mia
2009-01-15 - 09:33:58

Bra sagt angående de större bloggerskorna! Jag tycker precis likadant, haha! :) Jobbigt att alla alltid frågar vad man tycker om Kenza, Blondinbella och Stina-Lee..



Kram

pelle
2009-01-15 - 10:25:32

Tufft det där med Eiffeltornet - och jag har faktiskt exakt "samma favorit ögonblick". Mäktig känsla. Halvt nervös för att åka upp, halvt imponerad av dess storlek. Nä, det var grymt.



Yes, jag håller utkik - diggade tischorna som fan!

boysen illustration
2009-01-15 - 10:26:41

"Kissie..hmm tror jag är inne på hennes blogg en gång i månaden. Hon verkar..hmm..ung och jag hoppas hennes föräldrar kramar henne mycket."



Jag skrattade högt när jag läste detta. Tummen upp.

Lilla Fröken
2009-01-15 - 19:53:53

Jag tycker att det är bra att du delar upp frågorna så här. Det blir lite lättare att läsa alla svar då. Min fråga har du dock inte svarat på än så jag antar att det kommer en ytterligare del i frågestunden. ;) Trevlig kväll Anna. Kramar!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: