GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Nelly, Stockholm tur och retur, öde öar och tandborstar

2009-01-09 | 19:04:45 | Anna/Avanna-fakta,frågor&svar


Då tar vi och betar av ytterligare ett par frågor från frågestunden då, del 1 kom igår, nu kommer del 2:

är du hetrosexuell? Jag är sexuell..punkt.
tror du på gud? Nej.
gillar du att dansa? Ja, när jag är ensam hemma och leker tonåring.
är du bra på att måla naglar? Nej jag tycker naglar att jättesvårt att måla..ja händer överlag..men du kanske menar mina egna..vänsterhandens går bra då jag är högerhänt med högerhandens blir skit.
när lärde du dig gå i högklackat? Hmm kan inte minnas att jag nånsin haft problem med det.
kommer det komma in nya storlekar på nelly.se? Nej inte nya men kanske påfyllning på redan exsiterande samt nya plagg, nya motiv.
planerar du barn? nej jag undviker dom.

när kommer det in nytt på nelly ? kommer det lila "eiffel" linnet och det lila "i rule the catwalk" i storlek s ?

-Förhoppningsvis kommer det in nyheter på nelly inom två veckor och nån gång i vår min helt egna kollektion.
Dock kommer inte de plagg som nu är slutsålda att åter komma in i samma utföranden då de är tryckta på American Apparelplagg, vilket vi ska sluta med och helt övergå till rena avannaplagg.

Nämn 3 saker du tar med dig på en öde ö??

- Dator som drivs av solenergi och inbyggt internet - då klarar jag sköta företaget, rita, blogga,skissa,designa osv.
- Kamera
- Stoooooor kylbag fylld med dietbars och Tequila Rose.

Ungefär hur mycket pengar spenderar du på kläder, skor och smycken varje månad?

-Hmm mer än jag vad jag borde göra men mindre än vad jag vill..haha..Hmm kanske mellan 500-2000:-

Vad kan du absolut inte klara dig utan? :)

- Hmm om jag ska bortse från det självklara då som mat och vatten och toapapper så är det mitt skapande, min pincett och musik.

Om DU var den ENDA människan på jorden som hade något speciellt i din kropp som kunde bota aids eller cancer och var tvungen att ge upp ditt liv för att det ska funka. Skulle du göra det direkt, när du fick reda på det? Och skulle du göra det alls?
- Utan tvekan JA!

Vilken färg har du på din tandborste? Vad brukar du ha på fötterna inomhus?
-Tandborsten är rosavit och inomhus går jag ibland med innetofflor eller mysiga tjocka strumpor...men jag trivs bäst barfota.

Du har ju bott i Stockholm, om jag minns rätt? var bodde du? trivdes du? Vad är det bästa med Tidaholm?
-Du minns helt rätt. Jag flyttde dit sommaren 2000 efter att jag tog studenten. Bodde litet tag med min bror och hans dåvarande flickvän i Fisksätra innan jag flyttade ihop med två tjejer i en fyra i Enskededalen, men ja de som hyrde ut de till oss ville bara tjäna en massa pengar och var riktigt skumma så efter jul fick jag flytta tillbaka till brorsan. Det tog slut mellan honom och hans tjej så då funkade det att vi bodde tillsammans i hans tvåa...ett tag men det tärde på oss båda och jag började att vantrivas i Stockholm..festade för mycket, struliga relationer med än struligare pojkar, pissigt jobb och långa depperioder..Skulle ha flyttat till ett litet gårdshus i Vallentuna på sommaren 2001 men det kändes inte rätt så jag flyttade tillbaka till Tidaholm, lång het sommar och kom sen in på Hellidens folkhögskola här.
Det bästa med Tidaholm är just Hellidens folkhögskola, den vackra naturen med allt vatten i stan och grönskan på sommaren.

Kommentera 33 st

Kommentarer
Maria - f a s h i o n s t a r s ☆
2009-01-09 - 19:12:00

"mer än jag vad jag borde göra men mindre än vad jag vill"

vilket underbart svar :D

Kalle
2009-01-09 - 19:20:19

hehe är du bra på att måla naglar-frågan är ju charmig haha!



jobbar du på nelly.se alltså?

Angel
2009-01-09 - 19:23:29

tack för trevlig läsning

KIA WHITE
2009-01-09 - 19:26:39

Intressant ju! Och ser du att jag finns på blogg.se startsida? Puss!

Jennifer
2009-01-09 - 19:29:22

Sv: Tack så mycket! :D

Amanda
2009-01-09 - 19:59:15

Får jag ställa en fråga, som du säkert har svarat på 900 ggr på xD Vilket program redigerar du dina illustrationer i? :)



Ha en bra kväll, kram ^^

Mackan
2009-01-09 - 20:10:39

Trevlig läsning i vintermörkret!!;)

Ha en bra afton

Kramen

Emma Damm
2009-01-09 - 20:48:17

det kommer att bli screentryck :-) kram

Lisa
2009-01-09 - 20:49:19

jag spenderar också mer pengar på kläder än jag borde göra, och mindre än jag vill :P

Alexandra
2009-01-09 - 21:04:02

Håller med där om barnen... I won't have children... never ever.

Sofia - FOTOBLOGG
2009-01-09 - 21:12:29

Sv: Åh, tack så hemskt mycket :D Jotack, min kväll har varit fin. Hoppas detsamma :)

Kram på dig!

Emma Damm
2009-01-09 - 21:22:41

ja jag hoppas att det blir bra, vi får se :-)

Felicia
2009-01-09 - 21:36:27

Samma här! :)

Kram

Matilda
2009-01-09 - 21:41:19

Mår du bra en kväll som denna? :)

Miss Muffin
2009-01-09 - 21:45:20

tänk vad ballt om du skulle vingla runt smal som en sticka men full (och ganska skitpackad tror jag om du bara skulle äta dietbars...) hela tiden på en öde ö - och uppdatera bloggen regelbundet! som en ung sue-ellen men snyggare liksom. jag hade följt det lika slaviskt som jag följde dallas.

Emma Damm
2009-01-09 - 21:45:29

åww du är så snäll! Njaa asså dom hade nå grossister där på tryckeriet. Det fanns inte precis sådana linnen jag ville ha.. Men jag vet inte hur man ska få det. Man kan ju inte direkt trycka på H&M linnen.. :/ hur gjorde du i början? kramar

Alexandra
2009-01-09 - 21:46:12

sv: Hon var långt ifrån överlägset bäst. Jag menar, så myket hon har snackat trodde jag ändå att hon ksulle få mer än blott 8 poäng- kommer långt ned på ranknings listan.. men jag röstade ändå ;P Dock tyckte jag att juryn var lite för hård mot henne. Hon var inte jätte bra, men hon förtjänade mer än 8 p. Faktiskt.

Alexandra
2009-01-09 - 21:47:41

sv: Hon var långt ifrån överlägset bäst. Jag menar, så mycket hon har snackat trodde jag ändå att hon skulle få mer än blott 8 poäng- kommer långt ned på rankningslistan.. men jag röstade ändå ;P Dock tyckte jag att juryn var lite för hård mot henne. Hon var inte jätte bra, men hon förtjänade mer än 8 p. Faktiskt.



(Jag korrekturläser först när jag har skickat kommentaren... dumt nog. Därför kommer det ibland en till kommentar, då jag har försökt att skumma igenom det jag skrivit och se om jag gjort några tangent-stavfel)

annika
2009-01-09 - 21:48:32

hihiiiiiii är det bilden jag tog på dig den där dimmiga dagen? =)

Matilda
2009-01-09 - 21:50:55

Ja, det är ju det. Jag gråter och tittar på Let's Dance, lite om vart annat... Men sånt ska man väl göra också.

sophie
2009-01-09 - 21:52:29

Tänkte kolla med dig om du vet vilken vårjacka man ska satsa på till våren ? Fungerar skinnjackan eller är den ute?

KRAM

Perfektion by Emma
2009-01-09 - 21:57:49

- tack sötaste anna. de tycker jag med :) men tyckte ändå att liknelsen var nämnvärd då ubeda bor i samma lilla stad som mig och man möter honom då och då. men ja ja.



ha en underbar kväll! puss

Matilda
2009-01-09 - 21:59:32

min lekfarbror, morfars bror, dog idag

Alexandra
2009-01-09 - 22:00:31

ja det tycker jag :) men det blir alltid bättre ju bättre "kändisarna" blir :)

Emma Damm
2009-01-09 - 22:03:49

jomen precis jag håller helt med dig. Men jag tror att dessa linnen blev rätt långa ändå och det var det jag ville ha. Men vi får se när dom är klara, Hoppas jag inte blir besviken bara.. På din label, står det avanna`?

Matilda
2009-01-09 - 22:12:41

Lätt hänt, när man för konversationer i blogghimlen! men tack för tanken söta du.

Sami
2009-01-09 - 22:13:11

Snygg blogg.

www.paprikastore.se

Malin
2009-01-10 - 00:22:35

Men...vadå ska du undvika min bebis sen? ;) Näääää? :D



Du får stå ut anna, och ha den i knät vettu, gulla lite och få dreggel på byxorna. ;)



puuuss till dig!

Maia
2009-01-10 - 00:54:51

Haha, jag är så skadad av alla andra modebloggar att på frågan om hur mycket du shoppar för i månaden så läste jag först 5000-20000. Känns bra att du inte handlar för så mycket dock

Ellinor
2009-01-10 - 02:24:06

Jag anar en prinsessa i den där rosa klänningen, me like! :-)

Rebecca
2009-01-10 - 02:52:06

När släpper du din nya kollektion? Ser fram emot lite shopping.

Å vilka tröjor o i vilken storlek har du kvar/Becci

Malin
2009-01-10 - 03:04:41

Fin känsla av Helliden. Jag skulle ha pluggat där en gång i tiden, började där, men var tvungen att avsluta på grund av allergier... Well, anyway, fina bilder.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2009-01-10 - 12:04:44

Rebecca: förhoppningsvis kommer ett minisläpp inom två veckor. Menar du det jag säljer själv eller det hos NElly?


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: