GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Bullshit säger denna bloggerska.

2008-05-27 | 23:14:56 | Krönika/Politik/Tankar


Hej Bloggen och Bloggvärlden,

Idag ska jag skriva  lite om självhat och självförakt.
Lite ditt och datt.
För bakom denna bloggerska, som ofta får höra och läsa att hon utstrålar attityd och jävlaranamma på sina many many egopics, döljer sig en väldigt osäker tjej.
En tjej som får panikattacker över sitt utseende, som känner att hon aldrig duger eller platsar in och som ibland, tyvärr, låter livet passera vid sidan om medan hon gråter och hatar.
Efter år av övervikt, hudbristningar, grova hudproblem i ansiktet så sitter ärr kvar, både kroppsligt och själsligt.
Jag vill vara snäll mot andra, men är ofta taskig mot mig själv..vilket tyvärr i slutändan ändock resulterar i att man sårar andra.

Jag försöker just nu mer än nånsin med att tänka positivt kring mig själv och det går faktiskt framåt. Men ni som hängt med i bloggen ett tag vet att jag ofta klankar ned på mig själv. Ibland helt omedvetet, bara för att det är en ren vana.

Ibland, eller ganska så ofta, får jag kommentarer i stil med att jag bara ljuger - för om jag hatade mig själv så mycket skulle jag aldrig lägga ut bilder på mig själv så som jag gör, för det går inte ihop och vips har människor som inte känner mig ställt en psykologisk profil på mig och vet "sanningen" om mig.
Bullshit säger denna bloggerska.

För bloggen är inte verklighet, den speglar bara en del av den så kallade verkligheten jag väljer att dela med mig utav.
Jag kan ha hela vänsterkinden full med värkande ömmande, vätskande bölder, men för er välja att vända andra kinden till. Ni ser inte problemen, men jag lever med dom.
Ni ser bara en flyktigt tagen bild, där jag själv styrt upp just vilken sekund av mig ni ska få se.
Men i det där som kallas livet -  och verkligheten, där man möter folk face to face, ska umgås, vara social och bedömmas från topp till tå, från varje vinkel och vrå, ja där kan man inte alltid vända andra kinden till, använda "healing brush" eller välja att visa sig som man såg ut för tre dagar sen när man hade en "bra dag".

Ni behöver inte se mig våndas inne i klädkammaren medan jag byter om och byter om och byter om. Ni kanske bara får se mig tre timmar senare, någorlunda lugn poserandes i Dagens Outfit, där jag håller i utlösaren till kameran och har kontrollen över hur ni ska få se mig.

Men vad säger och visar  en bild egentligen?
Ytligheter.
Men insidan..insidan kan kameran aldrig nå.
Så tänk på det, ni som agerar hobbypsykologer bland kommentarer, och konstaterar att den och den bloggerskan lider av ätstörningar och den och den är ett jävla fetto och den och den är självälskande lögnhalsar.
Och efter att ni gjort era utlåtanden, kan ni ju passa på att fråga er själva hur ni mår.

?

M.v.h
Anna


Kommentera 70 st

Kommentarer
Elin [ n e v n a r i e n ]
2008-05-27 - 23:22:56

Det sista stycket och framförallt den sista meningen var det bästa jag hört på länge...

Therese
2008-05-27 - 23:24:00

åh du har stulit mina tankar och satt dem på print. typ.... känner precis likadant..



Vill även tillägga att jag älskar din blogg och lusläser vartenda inlägg.. hihi

kram på dig!

Wysteriia
2008-05-27 - 23:24:30

Vi är så lika. Jag hoppas vi kommer bli bättre på att tycka om våra spegelbilder <3

Sandra
2008-05-27 - 23:30:40

Jag kunde inte ha skrivit det bättre själv. Folk borde verkligen lägga energin på att fixa sina egna problem - än att försöka ta i tu med andras & döma andra efter hur dom TROR att det är.

annika
2008-05-27 - 23:32:04

Det är lungt gumman =)

Du vi måste ses snart för jag e fortfarande skyldig dig pengar.

och så måste vi ses av den enkla anledningen till att jag saknar dig!!! hur kan 2 personer som funkar så bra ihop ses så sällan? de e fan skandal tjejen =)

Anna
2008-05-27 - 23:38:16

Tack så mycket söta du! :)



Mycket bra skriver! Kan inte göra annat än att hålla med...



annika
2008-05-27 - 23:47:17

dom har inte jag glömt. skämmigt som satan att vara skyldig så länge!



hahaha ja det e fan som en film =)

joss
2008-05-28 - 00:05:02

Bra skrivet!

Amanda
2008-05-28 - 00:06:49

Oh, det där skrev du bra. Jag förstår dig på alla punkter.



Jag har fått bilden av dig som om du skulle ha väldigt dåligt självförtroende, men i bloggen så tycks det gå framåt och det är bra!



Din blogg är super bra och jag gillar det du gör!



Jag har själv grymt dåligt självförtroende, men jag jobbar på det och det tycks gå bättre här med. - Alltså, du är inte ensam! :D



Jämnför dig inte för mkt med andra, du är mer intressant än säkert 100 modebloggare som lägger upp massa "outfits" var 5 minut. Det du ser när du ställer dig framför spegel ksk är en mardröm för dig, men något vackert för nån annan, har du nån gång tänkt så? :)



Kram och godnatt, ursäkta om det blev massa kladd.. Men ibland måste man få skriva av sig.

Matilda
2008-05-28 - 00:07:52

Men! Åh, jag vet precis hur du känner (Gud va kliché jag låter...)

Du ska veta att du är en förebild för otroligt många, mig inräknat! Du är så otroligt söt och egen, du väljer att gå mot strömmen, men lyckas ändå vara hur cool som helst.

O jag blir så lycklig när jag ser dina t-shirtar och illustrationer, jag vill ha ha ha, men min ekonomi tillåter det inte tyvärr. Jag önskar så att jag hade kunnat stötta dig ekonomiskt också.. Men får hoppas på lite extra slantar snart!

Du är en så duktig människa, du har en otrolig talang som du utnyttjar på bästa sätt, du kommer gå långt, men när du gör det, lova att inte glömma bort oss som kommenterade på din blogg, okej? :)

Trots att man inte känner dig gör du en varm när man läser din blogg, man känner igen sig, och skrattar med dig.

Jag hoppas verkligen du kommer fortsätta blogga, för det finns så många som tycker om det..

Sköt om dig och ha en underbar kväll!

Sandra
2008-05-28 - 00:15:45

Åh, jag vet precis hur du känner dig. Och när du skrev: "Ni behöver inte se mig våndas inne i klädkammaren medan jag byter om och byter om och byter om. Ni kanske bara får se mig tre timmar senare, någorlunda lugn poserandes i Dagens Outfit, där jag håller i utlösaren till kameran och har kontrollen över hur ni ska få se mig", så suckade jag, för jag känner igen mig.

Kristin
2008-05-28 - 00:22:13

hej tjejen!!

gillar dina tröjor som faan, men hur gör man om man vill beställa dem?! Kramar

Anna
2008-05-28 - 00:27:35

Vad gullig du är som frågar! :)



Jag har haft en underbar dag, njutit av vädret och delat några timmar med underbara människor. Själv då ? :)



starish
2008-05-28 - 00:27:42

Jodå, jag hae görsköj! haha träffade en gammal skolkamrat, drack för mycket så man blev sådär gapig, och hade helt enkelt görkul!



Jag håller på att pula med en fuskskinnkjol.. får se om det blir nåt av det..



Kan torsdag passa kanske?

Johanna
2008-05-28 - 00:28:51

Brukar inte kommentera, men jag kunde bara inte låta bli nu.

En del har ju redan sagt det, men jag måste också säga att jag känner igen mig. Både när det gäller ansiktet, viktnojan, det sviktande självförtroendet och sedan tilliten till pojkvännen. "Hur kan någon annan tycka att jag är vacker, när inte ens jag gör det?"

Men det är något man får jobba på, man måste iaf försöka.

Hade gärna skrivit in min bloggadress, så att jag kan få ett svar från dig, men jag är väl bara lite rädd för att förlora min anonymitet(rätt stavning?) Skulle jag väl ha tänkt på innan jag skaffade en blogg :)



Läser din blogg varje dag, får så mycket inspiration från dig, funderar själv på att starta eget nu...

Du är en sån människa som man gärna hade velat ha som vän :) Keep up the good work! Vi är många som uppskattar din blogg och det du gör :)



Ha det fint!

Garderobsgrubbel & ByråBekymmer
2008-05-28 - 00:32:25

Johanna: Jag uppskattar verkligen att du skrev oavsett bloggadress eller inte.

Jag svara dig här i stället och du är alltid välkommen att maila om du vill ha mer personlig kontakt, utbyta lite tankar och så där . Blir gärna en så bra nätvän jag bara kan!

kram!

Lisa
2008-05-28 - 00:35:28

AMEN SISTER, AMEN!

Anna
2008-05-28 - 00:37:28

Haha gullunge, nu blir jag lite generad :)



Underbart, visst är det härligt med en kärleksfull familj som stöttar, bryr sig om och bara finns där. Jag har insett hur mycket en familj faktisk betyder och faktiskt något man ska ta till vara på så mycket det bara går.





Annika
2008-05-28 - 00:46:42

Mycket bra skrivet! Det är så sant att den sida man visar i bloggen kanske inte alltid stämmer överens med verkligheten. Tycker i alla fall att du verkar vara en stark person med mycket bra åsikter! Känner igen mig själv i mycket av det du dagligen skriver om, det är nog därför jag fastnat för denna blogg! (sen är det ju ett stort + att du är så duktig på att illustrera:)) många kramar!

Stina
2008-05-28 - 00:47:36

Jag håller med dig totalt vännen. Själv har jag ingen förståelse för de som beter sig illa på nätet, är de lika otrevliga i verkliga livet mot sina medmänniskor?

Anna
2008-05-28 - 01:02:18

Jag menar ju det! :)



STOR Kram!!!! ;)

Emelie
2008-05-28 - 01:06:00

Vill först och främst säga, tack och detsamma!:)

För det andra. Låt inte någon klanka ner på dig på det viset att - varför lägger du ut bilder om du inte gillar det? Jag själv har fått höra det så många gånger, och jag vet precis vad du går igenom. Jag tror faktiskt att det mycket beror på att man kanske vill gilla sig själv, att man vill försöka att inte ha självförakt. Men också att man vill gärna ha någon slags feedback. Jag vet iochförsig inte om det är något som stämmer på dig. Men så var det för mig, eller är för mig rättare sagt. Jag tror också att man vill att folk ska veta vem som är bakom det där namnet. och att man vill visa, här är jag och kommer inte att ändra på mig. Men om det är som du säger att du haft problem, Starkt riktigt starkt av dig att för de första dela med dig av det, men också att ha kommit så långt. Var stark och tro på dig själv!



Stina
2008-05-28 - 01:12:25

Ja men visst är det underligt att bloggvärlden är så ung. Men jag VÄGRAR känna mig gammal vid 25. Jag är inte i närheten av vuxen än (trots ICA-kort, sambo och vovve). Ja vi borde samla oss gamla gummor och oja oss över vart ungdommen är påväg, haha. ;)

Hanna
2008-05-28 - 06:39:47

ett bra inlägg måste jag säga! folk tror de vet allt om en när det visar sig att de faktiskt inte vet någonting alls, och som du säger .. man säger inte ALLT om ens liv i en blogg och jag tror inte en enda person gör det. Jag tycker folk dömer personer alldeles för lätt. Stå på dig! :)

Massa kram!

Malin Harju
2008-05-28 - 06:45:52

Hej gumman! Jättebra att du reder ut saker och ting för om bloggvärlden tidigare varit ytlig är det ingenting mot för vad den är nu!



Jag tycker du är modig som vågar berätta hur det känns och jag tycker du är en fantastisk förebild för tjejer idag; det är ok att må dåligt för man kan ändå lyckas och driva ett framgångsrikt företag ändå! Du vet att jag alltid trott på dig; hell, jag var ju din alla första kund! :)



Tycker otroligt mycket om dig fastän vi aldrig träffats och för mig har du blivit en god och trofast vän!



tack för att du delar med ditt innersta till oss läsare och för att du inte förskönar sanningen utan är ärlig och rättfram. Cred till världens bästa Anna!



"Det är farligt att betrakta sig själv genom andras ögon"



En massa peppande kramar ifrån Malin och Krypet på Ekoblogg!

A
2008-05-28 - 06:49:06

Kära vän....

Jag tror att de flesta känner som du.... Men man visar inte det. Jag har levt med exakt den känslan i trettio av mina fyrtio år.... Jag avskyr hur jag ser ut men utstrålar nog liksom du attityd. Visst väljer man vilka bilder man vill visa upp. Av kanske femtio bilder kanske man blir bra på två, då väljer man att visa upp de två så klart. Visst är det skönt att få den där bekräftelsen att man ser bra ut men det varar ju inte länge för snart känner man sig lika ful igen. Jag väljer att visa upp mig för bara ett fåtal i en låst blogg men jag gör det nog för att få en viss bekräftelse ändå.... Att få höra att jag inte ser så illa ut ändå =/. Jag hoppas verkligen att du kan hitta det vackra i dig själv och sluta förakta hur du ser ut för du är en vacker tjej men du måste lära dig se det själv för att kunna tro på det....... Massa kramar

Johanna, igen
2008-05-28 - 07:00:21

Blir så glad när jag märker att du verkligen läser alla kommentarer och lägger sen ner tid till att svara :) Alla vill vi bli "sedda" och att sedan "se" andra, det är en fin egenskap som inte alla tar fram.

Nu blir det till alla andras beskådan, men det får man väl ta när man vill ha sin egna blogg så pass anonym...

Tror nog att jag tar och skriver en rad eller två i ett mail till dig, nu när du så fint gav tillåtelse till det ;) Har en del frågor också när det gäller att starta eget och att göra något som man brinner för. Du kanske har några bra tips..?



Uppskattar din blogg och det du delar med dig av, modigt att vara så pass personlig och visa alla sidor, inte bara de ytliga och "perfekta."



Ha en underbar dag! :)

sandra
2008-05-28 - 07:08:31

Gud så rätt du har!

-

-

-

Förresten vill jag bara berömma dig för att du är så himla duktig ! Du är så kreativ, tar fina foton och skriver dina texter så otroligt bra! En av favoritbloggarna helt klart, du är grym! :)

Kram, Sandra

Malin
2008-05-28 - 07:25:50

Hursomhelst verkar du vara en superfin tjej på alla sätt, både på insidan och utsidan, ta vara på det. :)

Hanna
2008-05-28 - 08:03:56

Bra skrivet. Jag klankar också ner på mig själv dagarna i enda (ända?). Mitt sätt att vara retar gallfeber på mig själv. Minsta lilla sak jag gör "fel" kan jag störa mig på i dagar och känna vilken j*vla idiot jag är.... Fast så är det ju bara jag som känner...



Hur som helst så diggar jag din blogg. Och du är bra precis som du är. Kram

Fröken H
2008-05-28 - 08:07:27

SV:Tack!



Anna, jag blev helt andlös av att läsa detta inlägg, för jag - och säkert flera andra - känner verkligen igen mig.



..."som känner att hon aldrig duger eller platsar in och som ibland, tyvärr, låter livet passera vid sidan om medan hon gråter och hatar...".



Det är en ångestfylld känsla att upptäcka att livet rinner i väg lite för snabbt p g a mina egna ältanden. Det är alltid "om bara det här eller det här kunde fixa sig, så skulle allt bli bra" eller "nästa år ska jag banne mig...".



Mitt eget självhat grundar sig i blyghet och förvärrades av mobbning i skolan. Skoltiden är sedan länge passerad, men ärren sitter kvar. Likaså min förmåga att om och om igen återuppleva känslan av mindervärde. Depression lurar runt varje hörn.



Jag har en förmåga att förstöra positiva saker genom att tänka negativt - "mitt nya jobb - som jag längtat efter - kommer säkert gå åt helvete och de kommer inte att tycka om mig".



Jag blir irriterad på personer i min närhet som bryr sig om mig - jag har stött bort åtskilliga genom att sluta mig i ett skal - som "skydd" mot vad ont de kan tänkas vilja göra mot mig (saker som bara existerar i mitt huvud).



Jag är vis nog (och gammal nog) att inse att jag under många år har varit MIN EGEN VÄRSTA FIENDE, då jag hela tiden tycks välja att älta allt det gamla och en del nytt - till ingen som helst nytta.



Man kan inte göra något åt andras tyckanden och kommentarer eller värja sig mot "samhällets" syn på hur man ska vara/se ut - men man kan välja att inte göra osäkerheten/smärtan till sin vän. För det är en vän som - trots att den känns trygg - inte vill dig väl. Och jag valde fel för alltför många år sedan.



Det är dags att välja rätt, eller vad tror du/ni? :-)





A
2008-05-28 - 08:21:08

Åh vad bra skrivet Anna!

Och jag känner igen mig. Mycket från när jag var i 20-årsåldern. Så blyg, osäker och dåligt självförtroende.

Visst har det blivit avsevärt bättre med åren. Det första riktiga "klivet" uppåt vad det gäller självförtroende kom efter jag fått mitt första barn, min dotter. Det kändes som om inget annat var så viktigt längre. JAG hade fött barn och jag kände mig stark och säker.

Men utseendenojan kommer jag nog aldrig över helt. jag nojar för mig själv, och till viss del får mannen höra det också. Men aldrig inför dottern. Det känns viktigt att inte "smitta" henne med det.

Jag försöker se mig själv på ett annat sätt, men när jag tittar på kort så ser jag bara det jag INTE gillar i ansiktet. När jag ser min spegelbild i skyltfönster på stan så ser jag bara de kroppsdelar som jag avskyr.

Jag vet att jag inte ser konstig ut, utan som "vem som helst", men vissa dåliga dagar så känner jag mig helt felbyggd, jättefet och ful.

Om jag säger till någon annan att jag har dåligt självförtroende så brukar ingen tro det. Vadå? Du? Du är väl inte blyg? Du har väl inte dåligt självförtroende.

Jo, det har jag. Men det är kanske tur att det inte alltid märks. :)

Oj, jag skulle kunna skriva sååå mycket om hur jag känner och tänker om det här. Och om alla "fel" jag har och gör. Men jag nöjer mig nu.



Tack gulliga Anna för en underbar blogg! Du skriver bra, du tar fina bilder, du illustrerar fantastiskt och du är en supergullig tjej!

Kramar!

m a r i t
2008-05-28 - 08:29:17

Grymt bra skrivet, ärligt och moget.

Keep going !!!!!!!





Ha en bra dag !!

-kram-





lollo
2008-05-28 - 08:41:24

Du har helt rätt. Bara genom att läsa en blogg så kan man inte uttala sig om personen. Men jag måste säga att jag verkligen gillar din blogg. Bra inlägg!

Erik Keding
2008-05-28 - 08:43:12

Riktigt bra inlägg Anna, riktigt bra!

Bim H-D
2008-05-28 - 09:08:36

Kramis på dig vännen...

Man märker vilken skön människa du innerst inne dock är när man läser din blogg. Nä, man lämnar inte ut allt i bloggen, bara det man själv vill och känner för! Även om man då vissa dagar kan få spel och gnälla över baggisar när det egentligen är STORA saker som är det som är problemet. Vem vet det i grunden? Man, lider och sliter med både det ena och andra - kroppen, myndigheter och konsten att överleva just den där dagen... Allt de ser är en leende person i möjligen en snygg outfit... Detta oavsett ålder! När då folk börjar klaga på att man ljuger blablabla, då gör det ont!!! Och även om man själv tycker att man ser hemsk ut - så kan det dock finnas någon där ute som gillar en ;) Men, ljuger den personen också? ja, den tanken kan faktiskt dyka upp om man är där nere. NEJ, jag ljuger INTE , det lovar jag!!! ;) Och hoppas att andra inte gör det för mig heller :P

Må så grankott... kramis skruttis och du är en så härlig kvinna att man blir glad bara av att titta in här på en liten visit! Och idag har du slagit huvudet på spiken IGEN ;)

Alexandra
2008-05-28 - 09:13:38

Har last din blogg lange nu. Vet om det du precis skrivit, om din knappa fobi for en viss frukt ;), och kommer ihag nar du fick ditt (hmm va heter det...) starta eget bidrag...

Laser om dina ups and downs och det far mig bara att tycka mer och mer om dig. Du ar mannsklig, du spelar ingen annan, aven om ens blogg alltid ar cencurerad sa berattar du ibland om hur det egentligen ligger till! Det ar darfor jag alskar din blogg mer an andra.

Jag har oxa haft det jobbigt och med tex pojkvanner som inte varit snalla (som jag precis skrivit om i bloggen) och det e inte forran nu jag borjar komma upp igen. Men ja... Ibland gar det ner igen och man blir nojjig och sa... Som igar... SUck! (hittade bilder och brev fran Martins ex... Okej, de lag i en lada langt ner i garderoben. Fick skylla mig sjalv. hade inte dar o gora. Men jag bara dog!) Varfor kan jag inte fatta att han bara bara vill va med mig nu? Varfor ar jag sa radd att han andrar sig? For alla andra gjort det...

Hur som helst!

Du ar underbar gumman! Glom inte det!

Pussar och kramar

Therez
2008-05-28 - 09:25:35

♥ Glöm aldrig bort att du är värdefull.



Du verkar vara en underbar tjej Anna! Och som du säger reflekterar en blogg och en bild ingenting av vad verkligheten egentligen är. Utsidan ler men hjärtat gråter ibland. Låt ingen klanka ner på dig för du verkar vara en underbar, duktig och livssprudlande tjej!



Stor kram till dig!

en annan anna
2008-05-28 - 09:30:29

om man nu ska vara hobbypsykolog, vilket man kanske inte ska..så tror jag det är mycket bra att knäppa kort på sig själv, man lär sig liksom tycka om sig själv, lär sig acceptera att "japp, det där är jag, och jag är ganska snygg idag..fakiskt!" +att det är ju nice för andra att se delar av ens liv sådär=)

Storstadsbulimiker - Emma
2008-05-28 - 09:52:48

Sant så sant. Vi har alla våra demoner. Hoppas att du oxå får en fin dag. Jag har redan börjat kriga mot världen, mindre bra :/ kram på dig

madde
2008-05-28 - 09:54:38

du är så jäkla bra.

din blogg är så jäkla bra.

grymt skrivet, du är inte ensam.



kram

Amanda
2008-05-28 - 10:22:31

Otroligt bra skrivet Anna!!! Du är en toppentjej och den absolut bästa bloggerskan, just för du är mänsklig!! Och du är dig själv! Och det är det som räknas, vi har alla bra och dåliga dagar. Jag har följt din blogg länge, och alltid fascinerats av hur du skriver och dina underbara illustrationer. Självklart får vi inte en insyn i hela Annas liv, men den insyn vi får, både på bra och dåliga dagar, gör att ingen av oss vill lämna dig! Du är en förebild för mig och många andra i bloggvärlden. Glöm inte bort att just du är värdefull!! Kramar

Ellis
2008-05-28 - 10:33:44

Självkänslan och självförtoendet måste komma inifrån den också, det hjälper inte att jag säger att jag tycker att du är jättefin som du är, tyvärr. Annars skulle jag önska att du kunde se allt det braiga med dig som andra ser och inte klanka ner på dig själv. För även om vi bloggläsare bara får se en utvald sida av dig är jag säker på att du inte är ful på den halvan av kroppen som du vänder bort från kameran heller. För så pass mycket kan man ändå se att man kan konstatera att du är långt ifrån ful! Vi kan också se att du är en tjej med självdistans, humor och enorm kreativitet och du är verkligen bra på det du gör. Men jag förstår samtidigt precis hur du känner, jag är likadan själv. Men det är väl som du säger lätt att vara snäll mot andra men svårare att vara snäll mot sig själv. Men du duger verkligen precis så som du är, och det gör jag också, så det så!

Maja
2008-05-28 - 10:38:54

Jag förstår dig, förstår vad du menar. Jag har inte samma erfarnhet, men har mina ärr, mina tvivel, mina dagar. Jag vet att du är en underbar tjej under den där ytan, och jag gillar att se det komma fram då och då, helst ofta, alltid men alla har vi våra dagar. Kram gumman P.S. Några resor till Sthlm i framtiden? D.S.

leopardia
2008-05-28 - 11:01:32

vill bara säga att jag nog aldrig har sett dina bilder som egopics...



aah, kiss, klart att du ska ha platådojorna på!

Jessica
2008-05-28 - 11:30:37

Så jäkla tvärsäkert. Grymt skrivet!

Mickan
2008-05-28 - 11:49:04

Det är så jävla skrämmande hur du sätter ord på mina tankar. Det enda jag kan göra är att skicka en stor KRAM

Hayley
2008-05-28 - 14:12:16

riktigt bra skrivet och huva vad jag känner igen mig. Inte många bilder på mig själv i min blogg till exempel. Jag tycker du är modig. :) kram!

Lina
2008-05-28 - 15:21:16

Din blogg är min nya favoritblogg. Du är väldigt klok och bra :) puss

Åsa
2008-05-28 - 16:53:25

Det är rätt gumman, ge dom bara! Och bara så du vet så tycker jag att du alltid rockar! Pöss

J
2008-05-28 - 17:02:45

Sorgligt nog känner jag igenmig i det där. Jag visar en utsida som inte matchar insidan ett dugg. Men jag har vant mig och det är inte med flit som jag gömmer mig längre. Det är bara en dåligt vana, som att bita på naglarna eller stänga av väckarklockan i sömnen.



Jag sätter av en timma av min en och en halv timma långa morgon innan jag ska till skolan just till att välja kläder jag kan känna mig snygg och bekväm i. Sen får jag ångest när jag går till bussen, välmed veten om att jag inte kan springa hem igen och byta om..



Kortochgott tycker jag iallafall att det är bra av dig att hålla skenet uppe, jag vet själv hur grymt svårt jag tycker att det är.

Anna
2008-05-28 - 17:20:21

Tack för att du är så ärlig och skriver så himla bra. Det är väldigt modigt av dig att skriva om ett sådant känsligt ämne. Är en trogen läsare av din blogg, just för att du är du. Fortsätt med det :) Kram

Alexandra
2008-05-28 - 17:59:38

Du är underbar. Stor kram till dig :)

Malin
2008-05-28 - 18:23:05

Som du redan märkt, är det många som håller med dig.

Även jag, och jag måste bara säga det att du är det levande beviset på att vi faktiskt bara är mänskliga. Ingen älskar sig själv så mycket som alla andra tror, för det är precis som du säger: Vi vänder andra kinden till.

Glöm bara inte bort att ingen anna klarar av att vara Anna. Ingen annan klarar av att vara den person du är, och vi måste ha kvar dig och din blogg! hur ska annars VI klara oss..?

<3

MATILDA
2008-05-28 - 18:30:17

så jävla bra och rätt skrivet!!

Anonym
2008-05-28 - 19:21:58

du.är.söt

patricia
2008-05-28 - 19:21:58

Jättebra skrivet! Kram

Angelica
2008-05-28 - 21:22:24

Jag känner att jag vill skriva något som kanske betyder något för dig, men tveksamt om jag lyckas. Förstår precis hur du känner! Jag känenr likadant ibland, även fast det kanske inte är många som vet... Men jag tycker att du är en otrolig tjej, som är jättesöt och jag beundrar dig för att du gör det du vill, och det du drömmer om! Bara så du vet :) Kramar!

Scarlet
2008-05-28 - 21:33:44

Så jäkla bra skrivet! :)

Kram!

kristin
2008-05-28 - 22:32:20

jag håller på dig och önskar dig all lycka på vägen, för mig är du väl värd att må bra och trivas. känner igen mig så väl i det du skriver... stor kram

Åsa
2008-05-28 - 23:45:09

Du satte ord på mina tankar... Det är så mycket jag vill skriva till dig, men orden finns inte....så jag skickar en kram istället

Malin
2008-05-29 - 01:16:19

jag tycker defentivt att du skall tänka possetivt om dig själv du är ju både snygg,gullig som person,inspirerande, framgångsrik, kreativ och sjukt talangfull!



Men jag förstår precis hur du känner, man är så himmla kritisk mot sig själv, medans man ser alla andra som perfekta. och på nått sätt så duger man inte i sina egna ögon hur många kilon man än tappar, hur många gulliga kommentarer man en får och hur insatt man än e i att alla negativa tankar man har faktiskt inte kan stämma.



men jag hoppas att vi båda stärker våra självförtroenden snart.



kram

Cecilia
2008-05-29 - 01:16:39

Jättebra skrivet Anna!



Måste bara säga att det alltid är så trevligt att läsa din blogg var dag. Fina bilder och många roilga inlägg. Du är verkligen jätteduktig!



Tack för peppningen btw:) Kram

Malin
2008-05-29 - 01:17:10

sorry jag menade självkänsla!

Aurosia
2008-05-29 - 06:06:14

Jag känner igen mig i varje ord.





Kanske ett av de bästa inläggen i bloggvärlden.

*

E m e l ii e
2008-05-29 - 17:14:21

Riktigt, riktigt bra skrivet! Blir tårögd av beundran! Känner igen mig väldigt mycket i det du skriver, och tror även att de flesta tjejer (och även killar) gör det.

Fortsätt kämpa, jag tror på dig!

Puss

/E

Sanna
2008-05-30 - 00:06:24

Starkt skrivet! Första gången jag läste din blogg, men måste nog fortsätta =) Glöm inte, just DU är vacker, från insidan och ut!

//SoP
2008-06-01 - 01:01:44

Bra skrivet- jag läser sällan dina kommentarer för det är Så många-Men jag läser inläggen, o "modebloggar" är inget jag läser, men här har jag fastnat. Gillar dina kläder o tankar o skor o väskor,o allt.

JULLAN
2008-06-05 - 00:17:53

Jätte bra skrivet, och jag hoppas verkligen du vet att du är toppen och sjukt jäävla duktig på det du gör, för det är du verkligen! :)

& vi läsare tkr om dig & din blogg.

Anonym
2008-07-04 - 08:23:01

Du slår mig med häpnad! Din blogg är precis vad jag har letat efter! Du skriver om mode och du skriver smarta tankar. Det är verkligen fantastiskt kul att läsa!

Du har precis skaffat din en trogen besökare och ( när lönen kommer) en potetiel kund!

Ha det bäst du smarta-snygga! :)

<3


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: