GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Thank u legs and lungs

2016-03-02 | 19:05:33 | Träning&Hälsa


Idag tackar jag de där kraftiga men ändå ganska muskliga vaderna för en jättehärlig och skön löprunda.. Och tack till mina lungor!

Jag Älskar löpning! Och särskilt de där rundorna när hela kroppen bara känns underbart lätt , frisk och stark! När jag känner att jag hade kunnat fortsätta lika långt till för att orken finns ( men en cheesecake i ugnen satte hinder haha) . 

När benen känns så oerhört pigga och lungorna,... framförallt lungorna känns rena friska och hela, något jag aldrig aldrig tar för givet nånsin igen efter lungembolin i båda lungorna för 1,5 år sen när de var fyllda med proppar och jag ett tag trodde jag skulle dö. 
När det så länge hade känts motigt, tungt och att nåt gnagde och var "fel".

Löpningen ger mig inte bara motion och en slags mindfulness, frihetskänsla...den har gett mig nycklarna till att känna av HUR jag mår. Och att få känna sig frisk och stark, inget, inget slår den känslan. 

Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: