GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

För bövelen! Var humana!

2015-09-04 | 19:28:53 | Krönika/Politik/Tankar



Skänk pengar till Radiohjälpen ! Bara gör't! 
För bövelen! Vi är alla.. ALLA människor och bor på samma planet. Vissa av oss har haft sån jäkla tur att födas och bo där vi gör tack vare att våra förfäder för länge sen Vandrade..INVANDRADE hit. Var glad och tacksam för det och var ödmjuk!
Jag mår så illa när jag ser hör och läser att vissa delar in oss i "vi" och "dom". Vidga dina vyer, öppna ditt hjärta, tänka ett steg längre. Snälla.

Börja bli källkritiska. Kär av historien. Var bättre.
Va humana . Va medmänskliga.

Använd selfietummen , öppna swisch och skänk valfritt belopp till Radiohjälpen nr 9019506 och skriv FLYKT i meddelandet.

Vidare...

Jag undrar.... Hur många av er som delar bilder där en invandrare/flykting och pensionär och deras inkomster jämförs med varandra och erat syfte med bilden är att påvisa att invandraren enligt er lever ett liv i lyx med "alla" pengar de "bara" får och pensionären är utfattig .. Hur många av er har frågat pensionären om det är den jämförelsen de vill ha? Om de vill att vi ska tycka extra synd om dom genom att jämföra dom med en annan utsatt grupp?
Jag pratade med en så klok 91åring igår, mitt jobb ger mig många fantastiska möten med så många fantastiska människor, och hon slog väl huvudet på spiken .. " jag får så lite pension, varför ska dom ha så mycket? Ja politiker direktörer och sådana alltså. Vissa tjänar fantasisummor på ingenting "

Jämför inte svaga grupper med varandra . Se uppåt! Det är där snedfördelning sker.
Kommentera 2 st

Kommentarer
Lina
2015-09-04 - 22:35:26

Bra skrivet!

Anna
2015-09-07 - 17:38:56

Word! Det handlar om medmänsklighet.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: