GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Pray for Paris , pray for the world

2015-11-14 | 16:07:32 | Krönika/Politik/Tankar


Det är på alla sätt hemskt det som hänt i Paris. Precis lika hemskt är det att det sker på andra platser varje dag och att det är det som hundratusentals medmänniskor flyr från. 
Det är inte hemskare för att det sker i Paris än i Syrien. Det är LIKA hemskt . Oskyldiga människor dör och drabbas. Oskyldiga får också skulden.
När attacker och händelser av våld sker är det än viktigare att visa än mer kärlek och förståelse . Se helheten.
Än viktigare att inte låta vad en liten klick människor gör färga synen på ett helt folk.

Jag är så glad att jag har det jobb jag har, jobb i en lågprismatbutik där stor del av kundkretsen är utlänningar, flyktingar , invandrare. Där jag var dag får möta dessa människor och kulturer. Där vi tillsammans bryter språkbarriärer och lär varandra. 
Där jag var dag får säga till vissa svenskar at "nej jag håller inte med dig kanske ska du försöka se det så här.." Men också möter svenskar med de allra största hjärtan som ger hopp ändå om ett fortsatt varmt Sverige .
Tillsammans .


Kommentera 1 st

Kommentarer
Michelle Mariolina
2015-11-14 - 16:38:02

<3


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: