GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Röd grön rosa snälla !

2014-09-14 | 21:31:23 | Krönika/Politik/Tankar



Herregud .. Det är nervöst nu. 
Prognoserna talar för regeringsskifte och statsministerbyte och stort HURRA för det .
Och HURRA om siffrorna stämmer att F! Kommer in!

Men hur kommer en rödgrön ny regering se ut? 
Jag vill ha in Vänsterpartiet i regering . 
Jag blir ledsen och bekymrad över Lövens prat och inbjudningar till C och Fp. Jag tycker det är ett svek mot socialdemokratins värderingar i sig. 
S och  C är enligt mig så vitt skilda man kan bli i många av socialdemokratins hjärtefrågor. 
Jag är en före detta socialdemokrat som i de första val jag fått rösta i valt V, mycket pga att jag anser att det behövs ett rödare pålitligare parti än just S. Jag vill att Socialdemokraterna ska hålla sig röda inte bli ett mittenparti. 

Men jag säger ja till samarbeten blocken över för att hålla främlingsfientliga partier ute. 

Men snälla Stefan Löven - bjud in Vänsterpartiet . Inse att vi är många som vill ha dig som statsminister men röstat V.  Våga visa alla med felaktig uppfattning om V att de har fel. 
De flesta av Vänsterns hjärtefrågor skulle lika gärna komma från just sossebankande hjärtan. 
Kommentera 2 st

Kommentarer
Anna
2014-09-15 - 16:12:23

Usch tycker det är hemskt att SD är tredje största partiet :( Blir orolig för framtiden.
Heja rödgröna! Röstade också vänster :)

ANNAWII ♥
2014-09-15 - 20:08:29

Är såååå besviken just nu för att de uteslutit V. Så sjukt!!! Vet att du antagligen sitter och känner likadant så var tvungen att skriva av mig lite hehe

Svar: Ja Anna..jag fick sms av min sambo medan jag var på jobbet om det hela och det kändes litegranna som att hjärtat krossades..jag förstår inte. Jag tycker Löfven har gjort ett stort svek mot vad jag anser och tror är deras största naturliga samarbetspartner. JAg tycker han svikar många grundbultar i socialdemokratin i och med detta och istället räcker ut handen desperat till partier som på så många punkter står för politik så långt från deras egna man kan komma.Jag förstår inte.
Hjärtesorg.
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: