GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

vill vara en del av kreativitetens creme de la creme

2013-11-12 | 21:35:00 | Krönika/Politik/Tankar

earth without art, ekologisk, tygkasse, eko, eco, mode,trend, design, Avannaearth without art, ekologisk, tygkasse, eko, eco, mode,trend, design, Avannaearth without art, ekologisk, tygkasse, eko, eco, mode,trend, design, Avanna
 
tykassar från www.avanna.se
 
Ibland undrar jag om jag har nån slags bokstavskombination..i alla fall vad gäller skapande och kreativitet.
Varje dag vill jag skapa. På ett eller annat sätt.
Skissa - måla - skriva - teckna - fotografera - inreda. Det uppstår en enorm klåda om jag inte får göra det.
Jag kan inte med ord ens förklara hur mycket jag brinner för det här med kreativitet och skapande.
Hur jag fullkomligt pyser och bubblar över ibland av idéer och vilja..
Hur mycket det kliar och bränner inuti mig när jag surfar in på sajter som ELLE eller DAMERNAS VÄRLD och känner att jag vill vill vill!
Vill skapa de där plaggen som får synas i reportagen. Vara en del av kreativitetens creme de la creme.
Få illustrera och teckna modeillustrationer likt Cassandra Rhodin och Liselotte Watkins.
När jag ser snygga foton och lookbooks vill jag skapa plaggen och foto de fantastiska bilderna.
När jag läst eller ser fina böcker vill jag också skriva.
Jag har så många drömmar ..
Jag vill bli författare.
Jag vill bli en kändare designer än vad jag är.
Jag vill kunna leva mer på fotograferandet än vad jag gör.
Jag ser nåt, jag inspireras, jag känner klådan och jag vill skapa och göra mer göra bättre.
En del av mig, och det är inget jag hymlar om, vill tjäna väldigt mycket pengar på just det här med skapande.
Framgång och tillfredsställelse, nya utmaningar , nya avklarade mål. Känna inre lugn och än mer inspiration.
Jag får egentligen inte ens ihop någon mening med det här inlägget..mer än slutsatsen att jag älskar att skapa. Jag älskar det.
Och jag önskar att den kärleken hade tagit mig lite längre än vad jag kommit.
 
oh well
 
Kommentera 3 st

Kommentarer
Fotograf Julia Jonsson
2013-11-13 - 09:01:21

"..längre än vad jag kommit" - det gillar jag inte!! SLUTA inte drömma, hoppas och försöka ta dig dit Anna. Du har talang!

Svar: jo jag vet att jag är duktig på det jag gör..men ibland har man bara lite mentala svackor och VILL så mycket liksom. Tror du förstår.=)
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Anna
2013-11-13 - 10:21:26

Det är bara att jobba sig dit :) Även fast vi människor vill så gärna att det bara ska *poff* hända, så går det inte om man inte jobbar för det :) Men jag tycker du kämpar på bra! Kram

Josephine
2013-11-13 - 10:23:51

You'll get there. Keep on dreaming! Det är mitt motto :) kämpar man tillräckligt så brukar det ju leda någonstans :) Kram!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: