GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Sex & The City smells like...

2012-05-17 | 11:50:44 | shopping, provrummet & cravings

Oj det här hade jag helt missat!
Kikade in på Ellos och kollade runt och hittade 4 Parfymer ala Sex and The City!

Bara för att skulle jag vilja klicka hem allihop...men nu är ju den bistra sanningen att jag senaste åren utvecklat nån nästan total parfymallergi och numer  bara verkar tåla två stycken från Dolce & Gabbana.
Alla andra ger mig hisklig klåda och utslag. Suck.

Sex and the City by Night

"Sex and the City By Night- en parfym från kultserien Sex and the City - kvinnlig, sexig och mycket tilltalande!
Doften fångar den feminina tjusningen som endast en cocktailklänning och skyhöga klackar kan ge en dam. Toppnoter av bergamott, päronblomma, neroli och dagg-mjuka freesia blad. Kärnan i parfymen utvecklas till en grönskande bukett av jasmin, pion, vanilj, fruktträdgård och en överraskande accent av granatäpple.
Basen är en varm blandning av sandelträ, bärnsten kristaller, tonkabönor, mysk och patchouli."

Sex and The City Sunrise

"Sex and the City- en parfym från kultserien Sex and the City - kvinnlig, sexig och mycket tilltalande!

Skapad för att framkalla känslan av en avspänd brunch på en soldränkt uteservering i New York City.

"Sunrise" har toppnoter av Mandarin Oil Orpur,
Italian Bergamott, White Peach och röda frukter.
Mellannoter av Rose de May, Violet Leaf, Star Jasmine och Lily of the Valley ger en mjuk och blommig touch, medan White Cedar, mysk och sandelträ i basen ger doften dess aromatisk komplexitet."

Sex and The City Sunset

"Fångar mjuk och varm skönhet som endast kan ses vid
en solnedgång i New York City.
Klassiska toppnoter av Bloodapelsin , Viol,
Freesia och Gröna äpple ger doften dess feminin och blommig doft.
Mellannoter med inslag av Vanilla Orchid, Muguet och söta plommon ger en söt och ren doft.
Basnoter av mysk, Woody Amber, Benzoin och Tonka
ger doften dess lyxiga essens."

 

Sex and The City

"Sex and the City- en parfym från kultserien Sex and the City - kvinnlig, sexig och mycket tilltalande!
Kärnan i denna parfym är feminin, mjuk och blommig, med noter som härrör från jasmin, gardenia och orange blomma.
Sammetslena noter av mysk, sandelträ, karamell och
bärnsten i botten ger finess, stil och elegans."

Kommentera 4 st

Kommentarer
Linda
2012-05-17 - 12:56:04

Åh, men när du skrev att det var fyra trodde jag genast att det var en doft för varje karaktär. Vore ju mycket roligare. En Carrie (typ originell med inslag av något ovanligt), en Miranda (lite sportigare, men "sval" doft kanske), en Charlotte (klassisk och romantisk) och en Samantha (sexig och stark). Skulle ju vara underbart! Hur skulle du vilja att de olika karaktärernas dofter skulle lukta? Och vilken skulle du helst vilja bära själv?

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2012-05-17 - 13:15:53

Linda: Haha ja det hade kanske varit nåt men jag tror vi alla har vår egna bild av hur karaktärerna är så då kanske det är svårt med en doft som personifierar dom samt vilken karaktär man gillar mest ska också ha den doft man gillar mest..det tror jag hade blivit svårt.

Stina {rubia.se}
2012-05-17 - 14:51:08

Jobbigt med allergier! Mina tycks bara bli värre med åren, trots att jag hört att det ska vara tvärtom... Tack för din kommentar i min blogg. Det blir dock så att jag reser med min sambo istället. Ser så fram emot resan. :-)

Maria
2012-05-17 - 21:27:59

Hihi, jag upptäckte också parfymerna häromdan och bloggade om dem :D Undrar om dessa parfymer finns på t.ex. Kicks? Jag vill ju helst lukta på dem och spraya på huden för att avgöra om doften passar just mig innan jag slår till..


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: