GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

100% naturligt mullig?

2012-03-31 | 10:56:36 | Egocentrerat&Vardagligt


Godmorgon och god lördagsförmiddag blogosfären.
Hoppas ni har en fin helg.
Jag tänker inte klaga över den snö som kommit igen ty så här är det varje år. Det är lite vårig värme och man tar fram lättare nättare jackor och skor och så kommer ett snöväder till. Det slår aldrig fel.
Så dessa i slutet av mars/början på aprilsnötillfällen ser jag som vårtecken.

Jag började min morgon i sängen med Macbooken, med ett jätteroligt mail där jag och svägerskan fått en jätterolig större plåtning inbokad! Jabbadabbadoo!

Sen har jag tagit en sedvanlig bloggrunda, missat en hel del i veckan.
Och återigen förundras jag över pinnsmala bloggare som dels  alltid hävdar att de är jättejättesmala av naturen och mår lite dåligt av det för de vill vara lite kurvigare egentligen  men så fort de faktiskt går upp nåt kilo så ska det idiottränas bort och kosten skall läggas om..var i ligger den naturliga smalheten då?
Likaså de är 100% naturligt smala och skulle aldrig gå på dieter men när man ser vad de äter så är det typ en måltid om dagen,  för frukost äter de aldrig för de hinner inte eller kan inte och ojsan lunch har glömts bort. Är det det faktum att de äter lite godis varje dag som gör att  de tror de är naturligt smala?
För vad är 100% naturligt smal?
Hmm kanske jag kan kalla mig 100% naturligt mullig.

Oh well ännu ett av världsmysterierna I guess.
Kommentera 8 st

Kommentarer
Jess
2012-03-31 - 11:39:53

100% naturligt smal, 100% naturligt mullig... 100% naturligt jag, det tycker jag har en bra klang :)



Hoppas du får en trevlig lördag! :)

ANNAWII ♥
2012-03-31 - 12:45:03

Naturligt är väl helt enkelt som man är. Tror inte man ska försöka sitta och jämföra sig med andra eller leta fel på sig själv/andra för då mår man bara dåligt. Så länge man mår bra med sig själv är det väl toppen!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2012-03-31 - 15:08:28

annawii: nej det tycker inte jag heller man ska, jämföra sig alltså.

jag bara blir fundersam över alla de som kallar sig naturligt smala vad som är naturligt just.

Jag kan inte tycka det är en "naturlig" smalhet när de äter jättelite och en eller två gånger om dagen.och så fort de ätit lite mer faktiskt går upp i vikt.

Känns som mångas "naturliga smalhet" ändå ligger i en kost på väldigt lite kalorier.

Annawii
2012-03-31 - 15:29:27

Fast jag vet många (inklusive mig själv) som äter regelbundet och bra mat men ändå unnar sig saker och är smala. Vi är ju alla olika och jag kommer aldrig att förstå varför man måste klanka ner på andras vikt, det känns så fel!!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2012-03-31 - 15:37:38

Annaii: Jag klankar inte ner på nåns vikt alls jag vet också folk som äter jättebra osv som är smala.

Det var inte riktigt det jag menade.

Jag tycker inte det är nåt att hymla om heller om man faktiskt vill vara jättesmal eller går på diet what so ever om man vill hålla sig smal.

Jag är bara fundersam över dessa ord som många använder - just naturligt smal när man ändå då och då får läsa att de inte äter frukost , att de glömt av att äta och äter miniportioner..det för mig är inte naturligt smalt.

Caroline
2012-03-31 - 15:50:37

Jag är smal, äter två mål om dagen - frukost och middag, ibland ett mellanmål i mellan, och det är endast för att jag inte är hungrig / min kropp behöver mer mat. Måste man trycka i sig en hel brödlimpa och massa pasta om dagen för att anses som naturlig?

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2012-03-31 - 16:04:06

Caroline: Absolut inte, det är inte det jag säger heller.

Jag bara undrar ibland var gränsen går från de som är/säger sig vara naturligt smala och de som säger sig eller anklagas för att banta.

Jag tycker inte nånstans att det är fel att vara smal, spinkig, skinny jag tycker inte det är fel att folk bantar eller säger att de gör det heller och jag tycker inte det är fel att vara tjock eller mullig eller kurvig osv heller.

Det är bara formuleringen 100% natuligt smal som jag tycker är knepig och konstig.

Särskilt när de som säger sig vara 100% natuligt smala plötsligt går upp några kilon genom att äta lite mer och sen måste äta mindre igen för att bli "smala" igen.

Maria
2012-03-31 - 19:28:40

när jag var yngre kunde jag bokstavligt talat proppa i mig vad som helst utan att det påverkade min vikt. Men det börjar nog vända nu har jag på känn.. :P Skulle vilket som aldrig överleva bara ett till två mål om dagen - för jag kan inte äta så väldans stora portioner åt gången. Med andra ord behöver jag äta något 4-5 gånger per dag. Men det är väl det som rekommenderas också ;)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: