GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Go let it out

2012-01-16 | 09:58:14 | Egocentrerat&Vardagligt

Godmorgon blogosfären.
Hoppas ni mår bra.

Jag känner mig lite konstigt efter gårkvällens händelser.
Vilken helg. Började med spökerier och avslutades med en galning.
Men däremellan hade jag det mysigt och härligt.

Just nu tänker jag och känner och får även sms och mail osv med orden att jag aldrig ska gå ut själv igen.
Och det är ju väldigt tragiskt att det ska kännas så och att man ska få den "ordern".

Men sanningen är att jag känner mig tryggare och gå själv uppe i Stockholm än vad jag gör här i lilla lilla Tidaholm.
Det finns inga poliser här i stan, mer än nån patrullbil då och då.
Det finns tyvärr kåkar och områden här där människor som kanske skulle behöva extra stöd, hjälp och tillsyn och vård hamnar för att ingen orkar bry sig. Eller så finns kanske inte pengarna för att skattesänkningar prioriteras.
Droger, bråk, knivmord, sönderslagna dörrar och fönster, villainbrott börjar bli ganska mycket vardagsmat här.

Nåväl.
Ny vecka nu.

Och den ska fyllas med massor med jobb.
Beställningar rasar in på Avanna, underbart!
Sen ska även ny krönika skrivas till tidningen  och så kanske jag och pappa åker iväg på en mässa i veckan och spanar in lite.


Så här såg jag ut i lördags...lite Madickenfeelin över outfiten.
Kommentera 12 st

Kommentarer
Åsa
2012-01-16 - 10:26:25

Jag beställde ju en (herr-döskalle-) tisha härom veckan... Den skulle ju ha varit en födelsedagspresent, men jag fick ju mail av dig att den inte hann komma i tid. Så jag visade helt enkelt bilden på avanna-sidan för gubben när han fyllde. Och han blev jätteglad och väntar som en galning på paketet! =) Är det ok om jag lånar en bild på den och visar i min blogg?

pimpXprincess
2012-01-16 - 11:07:31

Läste precis om vad som hände. Fyfan, vilken jävla tur att du klarade dig undan vad som nu hade kunnat hända! Ha en jäääävligt bra vecka nu! :)

Jess
2012-01-16 - 12:16:40

Usch, det känns så tråkigt (och fel!) att man ska behöva vara rädd för att vara ute själv, men efter en sådan händelse är det inte konstigt direkt.



Gillar din outfit, lite bohem-söt sådär :)

Bim HD
2012-01-16 - 14:12:19

Kram på dig vännen........

Jobba på och gläds åt Avannas framgång, njuter med dig... :)

Låter härlig med en mässa, hoppas ni kommer iväg och får det... underbart kul och massor med inspiration :D

Må så grankott... kramis Skruttisen!!!

Bim

Linda-Mamma till Alfred
2012-01-16 - 15:11:35

NÄMEN GUD söta,söta du ingen skall behöva drabbas av galningar som jagar en =( Hoppas inte att det var direkt riktat mot dig personligen utan att det "bara" var en vanlig galning...men ändå trist att samhället låter dessa löpa fritt..

Nina
2012-01-16 - 15:44:30

Det har verkligen blivit en sjuk värld som vi lever i. Jag vågar aldrig att vara ute själv efter tio på kvällen. För jag litar inte på nån.

Vilken mardröm det där var som du råkade ut för igår.

Art By Tina - Konst & Fashion
2012-01-16 - 16:18:31

Superfina Anna!

lisette A
2012-01-16 - 16:25:08

fy vilken vecka! :(

Anna
2012-01-16 - 19:23:11

Åh vad jobbigt! Jag hade fått panik om det var jag, hatar att gå själv ute på kvällen! Hoppas du får en fortsatt bra (bättre)vecka :)!!

Lina
2012-01-16 - 20:04:38

Usch förstår att du är skärrad, men tycker att det är lite hårt att säga att du inte ska gå ut själv igen. Man måste ju få leva liksom och det går inte att gå runt och vara rädd jämt :(



hm.. ska jag säga, jag går aldrig ut själv efter kl 21 om jag inte måste :P

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2012-01-16 - 20:44:19

Lina: Det är ju så jag säger just nu..precis som man säger "jag ska aldrig dricka mer" när man är riktigt jäkla bakis.



men jag går inte gärna ute själv sent om kvällarna eller hem från krogen t ex...inte i denna stad.

britta - en liten teckning
2012-01-18 - 09:35:12

Så fin du är!



Ja, det har verkligen varit en händelserik helg för dig! :) Hoppas det där spöket är din skyddande ängel så du inte behöver vara rädd., :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: