GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

ge en sol till jordens barn!

2012-01-09 | 21:47:22 | Egocentrerat&Vardagligt

Hehe nu blir det ju lite lustigt med tanke på modebloggerskan här nedan , men fasen vad jag vill ha sol och värme nu!
Jag skulle så gärna vilja åka iväg utomlands med mamma även denna vår.
När vi vann resan till Cypern och Paradise Village med Solresor.se så blev vi så överlyckliga jag och mamsen och vi har båda sagt flera gånger om att hade vi inte fått den veckan då vi bara totallatade oss, njöt till 100% och bara var...ja då hade vi inte orkat med den tunga höst och vinter som varit.
Så nu ska vi försöka om det går att spara pengar och försöka komma iväg på nåt..
Vi drömmer lite om Mallorca eller kanske Menorca.
Men vi vet inte.

Vad är era bästa solsemestertips? Var ska man åka för att bara få lata dagar i solen och ha det gott?

Kommentera 18 st

Kommentarer
Malin
2012-01-09 - 22:54:13

Härligt! Vi båtluffade i Grekland för typ 10 år sen med min familj. Paros, Antiparos och Naxos var supermysigt! Men det är ju frågan hur bra det funkar att åka dit i nuläget..

Art By Tina - Konst & Fashion
2012-01-09 - 23:35:04

Spelar inte så stor roll vart man åker - bara man får bra väder - det beror ju helt på vad man vill ha ut av resan. Alla vill ju olika saker. Jag trivs bäst i grekland (kreta) om jag tänker på maten, bäst på cypern (ayia napa) när jag tänker på stränderna & party. Storstäder för shopping - och långt långt bort för äventyr (Mexico, Costa Rica & Belize har fantastiska stränder, mat, öl & shopping!). Drömresan just nu är en kryssning i karibien (förutom indien-resan som är planerad i dec/januari - men det blir inte så mycket solsemester - mer äventyr). Jag har en "dreamlist" med ett 10-tal platser jag måste måste måste besöka i mitt liv. Det är ju först nu i livet jag har råd att resa - svårare med ledighet från jobbet...

a Lady & a Tramp
2012-01-10 - 08:19:23

cypern och mallorca är mina favoriter... hade en sån mammavecka på malllis, helt klart perfekt för avkoppling!

men alla grekiska öar... kanarieöarna om det är på vintern för bättre värme... men kolla in vings bloggtävling var det jag tänkte säga, december var temat "vart reser du för att fly vintern?"

Ida
2012-01-10 - 09:55:22

Turkiet och då Pascha Bat med fritidsresor eller c<ypern som du redan har varit på.Bulgareien Gamla Nessebar är också ett fint alternativ.

lisette A
2012-01-10 - 10:29:12

SV: Vad härligt! :)

Jess
2012-01-10 - 10:35:35

Jag gillar Rhodos, var där får ett gäng år sedan med familjen och vill minnas att det var fantastiskt fint och mysigt, särskilt Rhodos stad. Cypern är också fint, men var väl bara en sisådär 7-8 år så minns inte så mycket mer än det jag sett på bilder från den semestern :)

Malin
2012-01-10 - 11:15:46

Svårt att tipsa känner jag. Jag älskar Asien och en vecka till nåt land där är för lite. Älskar alla länder jag besökt där. Vietnam, Kambodja, Laos, Thailand, Singapore. Hong Kong.

I Europa har jag vart i Turkiet, gillade det faktiskt. Sen Korsika, det var superfint. Grekland är alltid en höjdare.

ANNAWII ♥
2012-01-10 - 12:20:18

Det är så härligt med sol och värme! Dock satsar vi på storstadssemestrar i år (Chicago & Paris) då jag blir för rastlös på turistorter. Tycker det är kul i två dagar sedan vill jag sticka till en stad haha ;).



Kram finaste

A
2012-01-10 - 12:54:55

Mitt tips är Grekland - alltid.

I somras var vi på Kreta.

Kato Daratso, någon kilometer väster om Chania.

Fina små mysiga stränder, flera att välja på. Många restauranger och lugnt.

Bra bussförbindelser in till Chania (ca 10-20 min beroende på vilken "linje") där det finns bra shopping (bla Sephora), en mysig gammal del, en fin hamn och massor av restauranger.

Caroline
2012-01-10 - 13:15:18

Italien - Sardinien / Secilien eller Frankrike - Normandie.

S A R A K L I N T B E R G
2012-01-10 - 16:23:52

Jag tycker definitivt att ni ska satsa på Cypern igen, jag var där i höstas och bodde på hotell Althea Beach i Fig Tree Bay och det var nog det bästa hotell jag vart på. Fantastisk mat, grym underhållning och otroligt bra service och naturligtvis minst 35 grader varmt varje dag... åååh det var helt, helt fantastiskt :)

Kram på dig!

s p i n d e l t j e j e n
2012-01-10 - 18:19:03

Det finns så många fantastiska platser.



Grekland. Spanien. Turkiet. Bulgarien. Egypten. Italien. Asien.



Det beror på i vilken prisklass och hur länge man ska vara borta tycker jag :) En eller två veckor. Eller längre :)

Alexandra
2012-01-10 - 19:24:19

Kul att ni hade det så härligt!! Kram :)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2012-01-10 - 19:27:36

Alexandra: Vi njöt och njöt och njöt. Vi är så tacksamma för att vi vann och mamma tycker att Solresor är det bästa bolag hon rest med nånsin =)

Helén
2012-01-10 - 20:13:49

Jag är antagligen den sämsta tipsaren, för jag är helt okritisk. Spanien är en favvo, gillar maten där. Och solen. Även Turkiet har jag alltid varit nöjd med, solsäkert som sjutton och prisvärt har jag tyckt. Även Cypern gillade jag, dock var det rätt dyrt att äta ute, dyrare än hemma och det tycker jag förstör nöjet lite. Men Spanien, åh... Beror ju lite på när man åker förstås, vi har ju bott på fastlandet och innan juni är det inte helt badvänligt. Till skillnad från Turkiet och Cypern som känns sol-och badmässigt bättre tidigare på säsongen. Var på Mallis för 17 år sen med Pappa och syster, tyckte det var fantastiskt. Men ja, var ju inte så gammal då. Dock har jag 4a kollegor som var på Mallorca i somras (var och en med sin familj) som älskade det.



Nej jag är hopplös, jag har aldrig varit missnöjd med en resa. Trots en matförgiftning (Turkiet) så var jag ändå nöjd. Jag älskar ju sol, vila, maratonläsning och fullständig avslappning. Och jag tror att du är lite likadan. Hoppas ni hittar nåt ni gillar.

Ulrika
2012-01-11 - 21:36:59

Enbart lata dagar i solen? Då skulle jag rekommendera all inclusive i Egypten eller Turkiet.

Jag har själv testat båda och har en förkärlek till Egypten, men det är för det underbara vattnet, Röda havet är gudomligt att snorkla i. Men för barn kanske det är sämre då det kan vara vassa koraller på botten.



Emma says style, love & rock and roll.
2012-01-14 - 19:22:39

Jag åker imorgon till öarna Kap Verde, västafrikas kust precis utanför senegal. Jag hoppas på fina stränder och avslappnande semester. Tydligen är landet känt för sitt motto "no stress". Sedan är det ett surfparadis med galna vågor också tydligen, så kanske blir det lite äventyr. Kanske kan tipsa om det sedan ;]

Annie
2012-01-15 - 16:15:54

Åker ni med eller utan barn? Med barn är all inclusive i Egypten mitt tips. Utan barn: helt klart Málaga! Sol och stad i en underbar blandning :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: