GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Prickiga täcken och På cirkus

2012-02-15 | 09:12:12 | Egocentrerat&Vardagligt



Mmm..är det nåt jag älskar är det nytvättade rena sängkläder...och sängkläder som är i hela matchande set..Smått allergisk reaktion får jag när jag ser bilder på folks sängar där det är olika påslakan och blandade örgott..

Godmorgon på er blogosfären. Hur är det? Är ni lite kärleksbakfulla idag kanske?
Jag har sedan igår morse haft värk i ögonen samt att pannan sprängvärker nä jag rör ögonen åt sidorna. Undrar vad detta beror på?
Dagen kommer bestå av jobb jobb jobb, lite falukorv, lite mer jobb och så småängtar jag till Sveriges Mästerkock på tv ikväll. Ska även teckna till roliga Torsdagstemat som denna vecka bestämts av KomigenSofie och ämnet är " På Cirkus".

Kommentera 14 st

Kommentarer
Ida
2012-02-15 - 09:19:22

Låter som bihåleinflammation! Nässpraya och ta ipren/ibumetin :)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2012-02-15 - 09:23:15

Ida: Oj kan det vara det? Aldrig haft det tror jag.

Brukar liksom ha sån här typ av värk när jag har feber men det har jag inte .

Men jag är inte snuvig..?



kram

Hanna - Mode, smycken och min vardag
2012-02-15 - 10:01:18

Jag gissar på att ögonen blir anstränga av allt jobb du gör i företaget. Hoppas det går över.

Malin
2012-02-15 - 10:01:19

Gud vilken snygg säng! Vart har ni köpt den? Ser likadan ut som Valeries säng i Beverly Hills...:-)



Krya på dej tjejen!

Anonym
2012-02-15 - 10:01:32

lite komiskt att du också har blandade örngott då :P

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2012-02-15 - 10:06:07

anonym: Vad jag menade var att jag inte skulle ha ett örngott som inte hör ihop med täcket och på andra sidan ett nytt täcke med helt annat örngott.

Jag kör samma på båda sidor, dvs samma påslakan med de örngott som följer med påslakanet vlket oftast bara är ett och på de andra kuddarna neutralt/enfärgat. Men helt samma på båda våra sidor.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2012-02-15 - 10:07:06

Malin: Det är en Ikeasäng!

Love it!



kram

Malin
2012-02-15 - 10:22:57

Jag tycker ju mer färg desto bättre, olika färg på påslakan och örngott är väl bara roligt :-D



Hoppas ögon- och huvudvärken går över!!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2012-02-15 - 10:56:14

Malin: Nja det är nåt jag absolut inte gillar med t ex ett ljusblått påslakan tillsammans med ett ett blommigt och sen kanske ett örngott med nåt kärleksmotiv och och ett med nåt djur på...

men det kan hänga kvar från den tiden när jag hade första lägenheten och man fick skrapa ihop sängkläder från mamma och pappa de inte längre ville ha och det var ett sånt ett sånt och ett sånt osv.

Tror det blivit en lyxgrej för mig med att köpa set med sängkläder, haha

Åsa
2012-02-15 - 11:17:28

Nämen... man kan väl inte bädda OLIKA!!! Ryyyys!



Hoppas din dag blir fin!

Malin
2012-02-15 - 11:36:19

Ja okej då förstår jag, men det behöver ju inte vara ogenomtänkt och hafsigt bara för att man blandar lite. Precis som med kläder man man ju matcha olika färger och mönster! Så nej nej, inga kärleksmotiv och sånt :-P

Lottis
2012-02-15 - 13:49:59

Jag använder örngott och påslakan i samma serie el vad man ska säga och till hela sängen, dvs både till mig och sambon. Allt annat går emot mitt estetiska sinne, även om jag förstår vad du Malin här ovanför menar. Nuförtiden försöker jag även matcha dotterns sängkläder i spjälisen med våra i stora sängen. Jag vet, jag är lite knasig... ;-)

Art By Tina - Konst & Fashion
2012-02-15 - 18:22:44

Roligaste temat hittills! Jag ska skissa ner mina idéer nu på tåget hem från jobbet. Ser fram emot ditt bidrag imorgon!

dissy
2012-02-16 - 20:36:57

Oh jag har likadana lakan. Så fina:)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: