GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Avanna Home - succé , photoboothfånerier

2012-04-12 | 16:40:44 | Egocentrerat&Vardagligt



Ja här fånar jag mig framför photobooth nere i min verkstad/tryckeri med min fina Marc Jacobs läppstiftsbläckpenna.

Herregud vilket tryck det blev på Avanna Home och kökshanddukarna! Finns snart inga kvar alls!
Det är så mycket jag vill utveckla den avdelningen med, men jag får inte tag på eller hittar  tex enkla vita prydnaskuddfodral nånstans. Nån som vet nån sån bra grossist/tillverkare?

Nej nu ska jag packa alla fina handdukar och sen gå till posten!
Kommentera 5 st

Kommentarer
Linda
2012-04-12 - 17:57:05

En tanke bara. Om det är svårt att få tag på bra och billiga kuddfodral kan du ju göra egna. Vitt trycksäkert tyg är ju det enda som behövs. Skulle ju bli superbilligt för dig. Sedan bara att sy ihop. Just kuddfodral är ju enkla att sy. Man kan sy omlott som ett vanligt örngott (då kan man välja att ha en/ett eller flera knappar/band på också, eller inget alls) eller så syr man dit dragkedja. Finns ju många varianter. Du kan ju googla för tips, idéer och typ standardmått (40x40, 50x50, 50x60). En tanke bara...

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2012-04-12 - 18:01:48

Linda: hehe du pratar med en som var så kass på att sy och syslöjd att hon blev utkastad och överflyttad till träslöjd hela högstadiet ;)

Anonym
2012-04-12 - 19:47:19

http://www.himla.se/

Linda
2012-04-12 - 22:28:25

Vet att jag läst något sådant tidigare, men vet också att jag läst att du äger en symaskin och att du skulle vilja kunna använda den och skapa något med den (vet också att ditt favoritprogram är Project Runway). Just därför skrev jag som jag gjorde.



Att sy kuddfodral är enkelt. (T.ex. http://jennyshus.webblogg.se/2008/august/kuddfodralsbeskrivning.html) Det kan du. Tänk vad härligt om du kunde skapa det helt själv. Dina kuddfodral med ditt motiv.



Om du gör som i beskrivningen (som ett örngott) kan du ju dessutom sy dit något som håller kuddfodralet stängt, om du vill sätta ännu mer egen prägel. Tänker typ på ditt pärlande och dina fjädrar eller dylikt. Det bara kändes så himla du!



Så ta och visa din skitslöjdlärare att hon/han hade fel, du kan sy och visa dig själv att du inte är rädd för symaskinen.



Ta hjälp av någon som kan sy första gångerna. Det kommer kanske bli snett och fel och fult först. Det får det ju bli, men du fixar det!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2012-04-12 - 22:59:00

Linda: Attans då att du ska ha så bra minne ;)

men vore absolut kul att sy egna eller försöka lära sig..om jag bara hade tiden också...dygnets immar räcker inte riktigt till!



men blir så glad i hjärtat att du bryr dig och stöttar! det betyder massor!!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: