GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Dåtidens svar på dagens "Vinn en Macbook air!"

2011-09-09 | 13:11:33 | Egocentrerat&Vardagligt

Hej blogosfären. Hoppas ni har en strålande fin fredag.
Jag är fortfarande tokförkyld och varit hemma från jobbet.
Men har till tonerna av Winnerbäck och Clash storstädat här hemma i tre timmar. Moppat skurat dammtorkat gnidit gnuggat damsugit bytt sängkläder tvättat med mera. Hel slut och svett är jag nu.
Och nu har jag beordrat min darling som nyss kom hem från jobbet att gå och köpa rödvin till mig.

Hittade förresen mina underbara gamla Barbietidningar bland alla FRIDA och OKEJ igår.
Åh vad jag älskade de där tidingarna i sluet på 80talet.

Och se så roligt där på ena omslaget " Vinn en skrivmaskin!" Dåtidens svar på dagens "Vinn en Macbook air!"



Kommentera 9 st

Kommentarer
Mickan
2011-09-09 - 14:02:11

Åh tack du me fin <3

haha ja men vad bra då gör jag så en dag sen :)

Skönt att du är bättre, men stressa inte om imorn för vår skull utan krya på dig och bli helt friskt hjärtat! Talisman finns alltid kvar :) pusspuss

Emmas Bokhylla
2011-09-09 - 14:36:46

Ah, dem minns jag! Fast jag gillade alltid de tecknade serierna battre an nar det var fotograferade dockor.

Had du Lady LovelyLocks ocksa? Den var favorit hemma hos mig! :-)

Art By Tina/Tina Axelsson
2011-09-09 - 15:12:25

Haha vinn en skrivmaskin=)

Elin Atterstig
2011-09-09 - 17:46:28

Kul att se! Kollade du också på Barbie and the rockers? http://www.youtube.com/watch?v=v56QU587vE0

SÅ glad jag blev när jag såg att det fanns på youtube. Låtarna äger ju.



Krya på dig!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-09-09 - 17:52:35

Elin: i sure did!

har lagt upp flera delar av just den filmen i bloggen tidigare - love it!

den vhskassetten var välspelad hemma hos mig..älskar när de är tillbaka i femtiotalet och sjunger Do you wanna dance på den där smarriga glassbaren =)

Charlotta
2011-09-09 - 19:22:20

Men ååååh! Nostalgitripp de luxe! :) Jag hade glömt de där tidningarna men nu åkte jag tidsmaskin tillbaka till lågstadiet!

Isabell
2011-09-09 - 20:34:29

Åh jag älskade de fotograferade serierna, det är barbietidningar för mig!

Elin Atterstig
2011-09-09 - 22:20:44

Sv: Aaw det måste jag ha missat :) Eller hur! Det var en av mina favoriter i filmen också. Glassbaren, mm allt såg så gott ut. Och jukeboxen. :D Och sen såklart när de sminkar och gör ordning sig :)

ida
2011-09-10 - 10:44:20

Åh! Jag fullkomligt ääääälskade Barbietidningar! Wah! Vilken skjuts tillbaka till barndomen. :D


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: