GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

coulda woulda shoulda feelings

2011-09-19 | 10:41:39 | Egocentrerat&Vardagligt

Godmorgon..eller god förmiddag blogosfären.
Fortfarande sjukstuga här tyvärr. Så trött.
Det var en jobbig natt , kändes mest som jag låg och yrade.
Varit på Vårdcentralen igen, 3:e gången på en vecka och yes äntligen en läkare som brydde sig.
Det blev provtagningar och grejer och nu sitter jag här med härliga receptbelagda hostmediciner och antibiotika. Finally!

Men jag känner en sån inre stress. Dels för att jag inte varit på jobbet på två veckor och jag är sjukskriven ven denna veckan ut.
Men mest för företaget, mitt egna företags skull.
Jag har knappt orkat med det senaste två veckorna. Och det suger. Känns som jag missköter alltihop och detta är det sämsta med att vara egen företagare och ensam i företaget.
Det är bara jag som kan sköta min webshop, det är bara jag som kan trycka och packa beställningarna printa ordrar och följesedlar. Jag måste få iväg mina kunders beställningar, men jag har mått och mår så jävla dåligt just nu. Orkar ju knappt stå på benen.
Så blir det kundtjänstmail från kunder som undrar var ordrarna tagit vägen om de inte ska skickas snart och jag känner mig som världens sämsta företagare..som en bluff trots att jag lagt ut på shoppen att det kan ta längre tid just nu...men alla läser ju inte just den biten information.. Och detta hjälper ju inte tillfrisknandet.

Inte meningen att låta massa klagig nu..men ville bara skriva av mig om hur jag känner det. För jag borde vila och slappna av och lyssna på kroppen men svårt när man hela tiden känner att man måste borde och ska...

Kommentera 20 st

Kommentarer
Malin
2011-09-19 - 11:04:11

vad skönt att du fått medicin! :)



Hoppas du frisknar till lite nu!



Stora kramar!

PAULINE
2011-09-19 - 11:15:53

Krya på dig och sköt om dig nu!



Kunderna får vänta! Vet hur otroligt, jäkla, skitsvårt det är. Företaget är en ständigt pågående stress 24/7. Är själv helt oförmögen att släppa jobbet och har ständigt dåligt samvete, men jag jobbar på det!



Som sagt, krya på dig och tänk på dig själv!

emma härnqvist
2011-09-19 - 12:02:58

kram på dig, och ta de lugnt!! (därför är jag hemma med stress-kropp idag..) även om jag inte är egen så är jag chef, och de är fanimej inte lätt att bara gå hem då :( men mys med katt och lite satc så ska jag nog slappna av :)

johanna
2011-09-19 - 12:07:50

Jag är säker på att kunderna förstår! de flesta läser väl bloggen eller har läst? klart dom klarar av att vänta lite, ta det lugnt och bli frisk! :) Kram!

Charlotta
2011-09-19 - 12:08:13

Åh, känner med dej och förstår hur det känns. Har mitt egna företag nu men för några år sedan sålde jag mina kreationer på tradera. I samma veva dog min pappa och massor med ordrar blev rejält försenade. Kände mej så dålig, så dålig. Och tradera-kunder är extremt rabiata kan jag säja. Där var ett dödsfall inte någon ursäkt och t.om. ett eller två negativa omdömmen lyste röda mot mej. Men det är svårt att bara vara sin egen. Jättesvårt och jättehärligt samtidigt. (Fast jag funderar på att drilla fästmannen i det där med ordrar när min webshop kommit igång på riktigt..haha) Stor kram till dej och du är superbra! Du har utvecklat ditt företag på ett fantastiskt sätt och är jätteduktig. Du är en förebild för mej som precis ligger i startgroparna. Sen är det så att en enmansfirma inte riktigt kan funka som t.ex. HM där de har massor med anställda. Krya!

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2011-09-19 - 12:13:54

Usch så jobbigt. Men skönt ailalfall att du fått medicin nu. Skriv på startsidan att leveransen dröjer några extra dagar pga sjukdom. Då går det inte att missa. Kramar

Katarina
2011-09-19 - 12:45:47

Hoppas att du fick coccilana hostmedicin, den är absolut bäst.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-09-19 - 12:56:40

Katarina: Jag fick Doxyferm antibiotika, Mollipect hostmedicin för dag och cociliana för natten...och yes cocilianan är en räddare i nöden!

Jess
2011-09-19 - 15:37:46

Tillfrisknande tar ibland tid, man får försöka vila och göra allt för att hjälpa kroppen på vägen, men jag förstår att det känns frustrerande! Men har du skrivit på sidan att det är längre leveranstid, ja då har du ju faktiskt meddelat om det och mycket mer kan man inte göra. Krya på dig! :)

En blogg om Kevin
2011-09-19 - 17:04:33

Usch, krya på dig :)

adelina
2011-09-19 - 18:01:48

se till att bli frisk det är det viktigaste, allt annat får vänta, även om det är viktigt så är du viktigare.



kram

Rövarmamman
2011-09-19 - 18:44:21

Kramar å krya på dig!

Emma Damm Drawings
2011-09-19 - 19:35:48

men gud snuttan då! Massa styrkekramar kommer här från mig!!

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog
2011-09-19 - 22:37:46

Krya på dig! Jag har också plåster i armvecket idag ;)

Kramis!

Sara
2011-09-20 - 07:35:19

Din hälsa måste gå först!! Helt enkelt! Kram

Amanda
2011-09-24 - 12:15:05

Krya på dig, hoppas det sjuka och stressiga går över snart. Behöver du hjälp med Avanna så hör bara av dig, jag är grym på att skriva adresser och paketera!

Stora kramar :)

AFA Försäkring
2011-09-27 - 13:03:25

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är sjukskriven.

Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbar på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: www.afaforsakring.se/sjukforsakring

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:

www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

Vänliga hälsningar

Maria

AFA Försäkring

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-09-27 - 14:16:16

AFA: ja men första två veckorna betalar ju arbetsgivaren sjuklön..

?

AFA Försäkring
2011-09-28 - 16:19:28

Hej!

Det stämmer, vår försäkring går in tidigast efter två veckor och kompletterar då sjukpenningen från Försäkringskassan.

Ring gärna oss på Kundcenter om du har några frågor.

Mvh

Maria

AFA Försäkring

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-09-28 - 16:47:59

AFA: Ja men då har jag mitt på det torra =)

men tack ändå =)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: