GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Jättekul att du gillar Avanna, du är jättevälkommen att handla...

2011-10-25 | 21:26:56 | Avanna konst/design/foto

En sak som tar väldigt mycket tid med Avanna Shop är kundtjänstmailen.
Dock inte vanliga kundtjänstfrågor om plaggen i sig eller storlekar eller leverans.
Nej utan alla dessa mail från massor av bloggare som vill ha Avannaplagg hemskickat till sig gratis för de "gillar verkligen Avanna" samt vill ha Avannaplagg att anordna tävlingar med + lite rabatter.
Och det är väl gulligt att intresset finns, men en del mail är så tiggande en del nästan otrevliga och ibland känns det svårt att vänligt svara tillbaka att "Nej tyvärr, jag kan inte sponsra dig med Avannaplagg"..., "Nej tyvärr du har för få besökare för att det ska vara gynnsamt"..., "Jättekul att du gillar Avanna, du är välkommen att handla!"
En del ljuger dessutom om sin besöksstatistik och sin bloggs storlek, vilket jag inte förstår varför man ens bemödar sig om att göra när det så lätt går att kolla upp.

Jag vill verkligen att AVANNA ska synas i blogosfären och visst vore det väldigt roligt om alla dessa som gillar Avanna så mycket som de skriver i mailen kunde köpa sig ett Avannaplagg.
Men jag försöker i alla fall vara schysst nu med det jag startade förra veckan - Skriver du om Avanna på din blogg, så får du en personlig 15 % rabattkod.
Länka bara så får du din personliga kod.

Och du kan få än mer rabatt om du kontinuerligt bloggar o Avanna.
En del kunder som ständigt återkommer, ni är ett gäng som handlar så fort jag släpper nytt, ni har fått ständig 20%.


Kommentera 33 st

Kommentarer
Katarina
2011-10-25 - 21:53:00

Folk kan verkligen vara rätt fräcka. Verkar inte som att dom tänker på att Avanna faktiskt är det du lever på nu.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-10-25 - 21:54:38

Katarina: Nej det är det som många inte verkar förstå att det kostar mig..tänk om jag skulle ge till alla som ber om plagg det skulle vara tusentals kronor om dagen jag förlorar.

Sofia - Uddevallas största modeblogg!
2011-10-25 - 21:55:08

men för ett tag sen sökte du väl bloggar att sponsra? ^^

Jess
2011-10-25 - 21:55:28

Nej men gör folk verkligen så?! Så himla dåligt, förstår verkligen att du tröttnar på det. Dessutom tycker jag du är väldigt generös som det är, har tävlingar och ger rabattkoder.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-10-25 - 21:58:20

Sofia: Jag sökte modeller som i sin tur då villa göra ett jobb för Avanna och i utbyte få kläder =)

Men tycker de tär skillnad på om Jag söker frivilligt efter folk än att folk mailar och nästan tigger och en del nästan kräver att få saker hemskickat.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-10-25 - 22:00:45

Jess: ja det är väldigt mycket sånt.

Och en del kan inte ta ett nej tyvärr.

Sofia - Uddevallas största modeblogg!
2011-10-25 - 22:03:16

jo det är klart!

Hittade du någon då? :)



/ http://smnmode.blogg.se

Sofie
2011-10-25 - 22:04:40

haha ja :) fast jag satt i en bil vid apoteket :)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-10-25 - 22:05:08

Sofia: Jag hittade några stycken men har ju kommit igång med att fota mer själv nu igen så vi får se =)

Har ju sparat alla som anmälde intresse i en mapp =)

Sofia - Uddevallas största modeblogg!
2011-10-25 - 22:05:47

åh okej :D

hoppas jag är med där, haha!

/ http://smnmode.blogg.se

Mia
2011-10-25 - 22:07:47

Anna, heeeeej! Jag är inte ute efter någon rabatt, men jag väntar på att Well-behaved-tischan ska komma i lager igen... Måste ha den på jobbet på den statliga myndighet där jag numera arbetar. Haha...

Sofie
2011-10-25 - 22:08:35

haha usch då! tyvärr måste man ju göra det ibland i de värsta tiderna ;)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-10-25 - 22:10:19

Mia: haha men lilla gullefjun då, det ska givetvis ordnas, den kommer läggas in på nytt igen imorrn!



kram!!

Liie
2011-10-25 - 22:12:04

jag kan bara nicka och hålla med, det är galet vad folk tigger och alldeles för många glömmer visst bort att det ska gynna företaget också och babblar mest på om hur det skulle höja deras statistik att få ha en tävling. sånt svarar jag inte på, har en hel sida med info om sponsring där det står att jag bara svarar på det jag tycker verkar intressant. för jag vet inte riktigt vad jag ska svara helt ärligt.

alexandra
2011-10-25 - 22:15:41

jag slutade nyss på mitt kundtjänst-jobb för hotels.com, vet inte hur många mejl jag har slängt där folk med 100-200 läsare vill få gratis resor och hotellboende i utbyte att de bloggar om företaget.. lite roligt faktiskt :P

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-10-25 - 22:20:16

Alexandra: Antingen måste ju en del tycka att besöksantal på 25-200 besökar eom dagen är mycket och det är väl charmigt att de tycker det det vill jag kanske inte ta ifrån dom om de är nöjda, men ja nånstans måste de väl ändå förstå att det inte gör nåt som helst i genomslag för Avanna..?

Ja jisses.

Sofie
2011-10-25 - 22:21:28

det har du kanske rätt i, du skulle gömt dig någonstans bakom en vägg ;)

haha jo det hade ju varit nåt att sprida ut i bloggvärlden!

Mia
2011-10-25 - 22:23:53

Puh. Då hänger jag på låset imorgon. Kommer att ha tid för nätshopping efter lunch och framåt... :)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-10-25 - 22:24:54

Liie: ja precis varför ska jag genom att skänka något och förlora pengar hjälpa dom att få en mer poppis blogg..jösses..Jag ska både vara generös och agera marknadsföring alltså?

Ja hur en del tänker....eller kan med.

Amanda Jonsson
2011-10-25 - 22:35:24

Svar: åh, tack så himla mycket!

Amanda Jonsson
2011-10-25 - 22:36:13

Svar: åh, tack så himla mycket!

Carro
2011-10-25 - 23:22:20

usch vilka snåla och dryga människor de finns... >_<, bra skrivet Anna!



Rosa kram

leopardia
2011-10-26 - 00:03:35

Haha, jag skulle vara en usel marknadsförare om jag hade ett eget företag, för jag skulle inte bry mig ett smack om besöksstatistik, det enda jag skulle tänka på är att bloggarna står för något som jag kan stå för och att jag själv skulle vilja läsa dem, så jag skulle tacka nej till Kenza, Foki mfl rakt av...

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-10-26 - 00:17:15

Leopardia: Nu är det ju inte direkt Kenza och Foki som skriver och tigger.

Jag har också mina principer, det finns ju vissa större bloggare jag absolut inte skulle skicka till om de bad mig eller vissa bloggare jag själv väljer att inte ta kontakt med fast det skulle kanske gynna försäljningen.

leopardia
2011-10-26 - 00:29:58

Nu var det ju ingen anklagelse om principlöshet eller nåt, utan bara ett konstaterande att jag skulle vara usel på marknadsföring eftersom jag inte skulle tänka på besöksstatistiken och har andra intressen än de på listorna... Eller ja, de flesta på listorna... Och att jag har tänkt på det när företag sponsrar bloggar och inläggen är helt ointressanta, oengagerade och felstavade - att jag inte skulle ha velat synas där... Tycker dessutom att det är lite nonchalant av bloggare att ta emot saker och sen lägga ner fem minuter på att marknadsföra varan. Jag tycker gott att de kan göra research på företaget och produkten och skriva nåt kul eller kritiskt om det... Typ... Till exempel så är ju alla bokbloggar mycket mer givande för bokläsare än vad många sk modebloggare är för klädintresserade...

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-10-26 - 09:35:43

Leopardia: nej nej det var inte så jag tog det. Det var mer att jag höll med dig eller jag känd eigen mig i att jag skulle nog kunna vara så jäkla mycket bättre på det där med marknadsföringen och det runt om jag inte hade mina principer gällande just det du tar upp...jag får kriga med mig själv många gånger och dividera och argumentera med mig själv för/emot och inse att jag kan inte ha den och den principen om jag samtidigt vill lyckas och bli stor.

Och det har varit väldigt jobbigt många gånger ...de här krigen mellan mitt privata jag och mitt företagsjag.

Haha

Lise
2011-10-26 - 11:58:16

Usch vad pinsamt, hoppas de skärper sig nu när du skrivit om det då. :)

bea
2011-10-26 - 13:25:41

tycker inte heller att det är särskilt klädsamt, men är det itne det som man som mindre bloggare blir tillsagd att göra för att lyckas bli större.Typ Uppdatera ofta, nischa dig och hör av dig till företag och till andra bloggare för att göra reklam ?

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-10-26 - 14:24:01

bea: Ingen aning jag har aldrig blivit tillsagd att iaf att maila företag att ljuga eller vara otrevlig och tigga saker.

Andrea Femerstrand - illustratör
2011-10-26 - 14:44:07

What? Häpnadsväckande vad mkt girighet det finns därute. Förstår det där med sponsring och samarbeten, men att folk tigger hade jag ingen aning om. Lite tyspiskt särskilt när man har ett mer kreativt leverne verkar det som, typ "åh du ritar så fint, kan jag få en bild? Bara en liten? Det går ju ändå så snabbt när du gör det!".



Förstår att du tappar lusten att svara på såna mail, bara det stjäl ju tid från en.



Grimgoth
2011-10-26 - 18:48:48

Läser detta via bloglovin och får inte till orginal länken till detta inlägg.

Får jag den så kan jag där efter blogga om "Avanna" och du behöver inte ge mig 15% rabatt.



Hörs!

a Lady & a Tramp
2011-10-28 - 08:31:25

förstår det, det verkar vara ett hett ämne just nu också och faktum är ju att många bloggar och sajter uppmanar i "så tjänar du pengar på din blogg" och "så får du fler läsare" etc. att man ska mejla och fråga.

och fråga kostar ju inget, men det tar ju tid.

och kan man inte ta ett nej ska man inte fråga...jag är jätteöppen för massa förslag, men kommer aldrig till skott med något konkret men en sak har jag men den ska jag inte skriva här, jag skickar ett mejl NU. =)

ha en fin dag! kram

Anonym
2011-10-31 - 08:48:16

fin blogg! <3


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: