GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Det här med kommentarer...

2011-10-10 | 13:12:08 | Egocentrerat&Vardagligt

Jag har en undrarn kring det här med kommentarer och kanske främst svarandet på kommentarer..

Det gå i perioder hur mycket tid jag kan lägga på att svara på alla de fina ord ni skriver och lämnar här i min blogg.
Och det är ju i kommentarerna som kommunikationen mellan dig som läsare och mig som skrivare uppstår.
Likaså hur levnade bloggen är.
När jag under nån vecka knappt haft tid att svara på nån kommentar så märker jag ju att både aktivitet, besökare och nya kommentarer avtar, det minskar.
Min blogg är beroende av att jag svarar på mina kommentarer jag får och då helst att jag lämnar ett fotavtryck i den blogg som lämnat kommentar så att denna kommer tillbaka och sen går jag tillbaka och så går jag tillbaka och så fortsätter det så.

Storbloggare verkar inte behöva detta, de får kommentarer ändå. Det är helt ok att storbloggare inte svarar på sina kommentarer.
En del storbloggare svarar dock på kommentarer i sitt egna kommentarsfält där de fått kommentaren.
Och om jag lämnat en kommentar hos t ex Engla så går jag automatiskt tillbaka dit och ser om hon lämnat ett svar...vilket jag inte gör med mindre bloggar.

Vad tycker ni är det mest logiska med kommentarssvarande? Lämna svar i egna bloggen där kommentaren skett - som man ju gör med de som inte har en blogg som lämnat kommentar, eller lämna svaret i bloggen hos den som kommenterat?
Vad föredrar ni?
( och nu förväntar jag mig massor med kommentarer fattar ni va? höhö)

Nu kan jag ju sköta bloggen från ajfåååånen dessutom

Kommentera 55 st

Kommentarer
L I L I J A
2011-10-10 - 13:36:50

Jag brukar svara på kommentarer i läsarnas bloggar. Om de inte har någon blogg så svarar jag i min egen. Ibland, när någon frågat något som jag kan tänka mig att andra också vill ha svar på, så svarar jag både i personens blogg & min egen :)



Fast jag brukar oftast bara svara på kommentarer när folk undrar något. Jag är inte så bra på att svara på kommentarer som jag borde vara :S

Malin
2011-10-10 - 13:40:58

Jag föredrar att ge svar i den blogg som kommenterat, eller tvärtom då, att få svar på mina kommentarer i min egen blogg. Så det ser jag gärna att du fortsätter med som förut, jag blir alltid lika glad när du har svarat på en kommentar i min blogg, det känns extra personligt då tycker jag :) Kram

Ida
2011-10-10 - 13:46:44

Jag glömmer ofta bort att göra "återbesök" på just det inlägget jag kommenterat om jag fått svaret på samma inlägg eller så. Knepigt det där. Det borde finnas något bra system för det där :)

fifi
2011-10-10 - 13:50:40

Innan svarade jag i läsarnas bloggar, men nu i min egen. Egentligen passar ju svaren bättre där och när jag sedan kommenterar hos någon kan jag lägga allt fokus på det inlägget istället för att skriva svar på nåt som har med min blogg att göra. Jag tyckerdet är så tråkigt när någon lämnar en kommentar på min blogg och bara skriver "Sv: tack" eller liknande.

Anonym
2011-10-10 - 13:53:32

jag går aldrig tillbaka till ett inlägg jag kommenterat för att se om jag fått svar där, det har jag varken tid eller lust att göra, blir alldeles för mycket att hålla reda på. förstår inte riktigt hur storbloggarna klarar sig utan att svara på kommentarer, om jag inte får svar från en bloggare jag skrivit till så ger jag upp och kommenterar inte mer där. max tre kommentarer utan svar orkar jag med haha



men så är jag själv världens sämsta på att svara på kommentarer så jag ska väl egentligen inte säga nåt ;)

Elin
2011-10-10 - 13:54:22

Problemet med blogg.se är ju att man inte kan få ett automatiskt svar till mailen på att kommentaren är besvarad som på blogger och wordpress (vääääääldigt smidigt!). Vanligtvis brukar jag ha en mapp med inlägg jag kommenterat på sparad och kikar in om jag får svar. Så mitt spontana svar är att det ä trevligt att som läsare få kommentaren besvarad under inlägget men om du har tid, att du kanske kikar in till min blogg och säger hej.

Så gör jag i alla fall :)

Sen kan jag säga att flertalet halvstora bloggar där jag kommenterat och varit den enda som kommenterat på ett inlägg och aldrig fått svar, ja där att chansen att jag kommenterar igen väldigt liten. För att vara ärlig tycker jag det är viktigt med att man får respons, annars kan man lika gärna sammanfatta i ett word-dokument som man sedan sparar på datorn och inte publicerar :)

Lise
2011-10-10 - 14:02:11

Om någon kommenterar i min blogg svarar jag för det mesta där, fast sen bryr jag ju mig inte om hur många besökare jag har. :) Så jag svarar för att jag såklart vill svara, och vill den som kommenterade läsa får de komma tillbaka och göra det. Men jag orkar faktiskt inte hoppa runt till bloggar och svara. ;) (Sen kan jag besöka folk som kommenterat av nyfikenhet och kommentera deras bloggar gällande något annat, men det är ju en annan fråga.)



Jag förstår ditt dilemma. ;) Men jag tycker du kan svara i din blogg, har jag frågat en specifik fråga brukar jag hålla koll på inlägget. Har jag bara lämnat en allmän kommentar gör jag inte det men då spelar det heller ingen större roll ifall du svarar. :)

Mary
2011-10-10 - 14:02:31

Åh jag har suttit och funderat på detta så mycket. Ska man svara i egen kommentarsfält, eller ska man svara i kommenterarens blogg.. Det är liksom dagens i-landsproblem för mig. Nu har jag ju en blogg på cirkus 5 läsare, så egentligen, EGENTLIGEN borde jag inte ha problem med detta. Men det har jag ändå. Ifall det är någon fråga som någon ställt på mitt inlägg, svarar jag oftast i min egna kommentarsfält... fast sen om det inte är en viktig fråga så svarar jag i den andras blogg. och nä fan jag vet inte :D känns som i finland svarar man bara på sin egna blogg iaf. tror jag... (har en blogg på finska och en på svenska - tjenare jag har ingen fritid) äh. svår fråga :)

ANNAWII ♥
2011-10-10 - 14:02:38

Om jag vill veta svaret tar jag mig tiden att gå in och kika hos bloggaren i fråga. Tycker inte du ska behöva lägga ner en massa tid på att svara i respektive bloggares blgog utan huvudsaken är att du svarar här :).



Kram

Lisa - tecknar
2011-10-10 - 14:03:13

I sin egna blogg, eftersom att det är svårt att komma ihåg att kolla i gamla inlägg vid sin kommentar efter svar. Och så är det väldigt trevlig när personen man kommenterat hos faktiskt tittar in i sin blogg :)

Charlotta
2011-10-10 - 14:06:26

Jag gillar det gamla sättet bäst, d.v.s att man svara på kommentarer i sin egen blogg. Det ger ju mervärde för läsarna också, att se vad du faktiskt svarat. Sen tycker jag att det är så himla jobbigt med de där sv: Tack- kommentarerna. Då tycker jag att det är bättre att svara i sin blogg och kanske besöka den som kommenterat och kommentera något där som man tycker är intressant, fint, bra. Så tycker jag!

johanna
2011-10-10 - 14:15:21

Jag föredrar att få svar i min blogg, att sitta och leta upp sin egen kommentar bland massa andra är jobbigt ^^



Sen är det ju alltid trevligt att få besök i sin egen blogg av den man själv har tittat in hos :)

ElinAmanda
2011-10-10 - 14:24:22

Jag föredrar att få svar i min blogg, man glömmer ju ofta av vad man kommenterat, i vilket inlägg osv, så då blir det ett jäkla letande om man ska hitta tillbaks dit man kommenterat! Så tycker jag :) Är det en fråga som är bra man har skrivit så kan man ju svara både i kommentarsfältet på sin egen och den andres blogg :)

Nina
2011-10-10 - 14:36:47

Om jag får en kommentar från nån så går jag in på deras blogg och svarar. Tycker att sånt är trevligare, och som nån skrev tidigare att det känns mer personligt =)

Linnéa
2011-10-10 - 14:53:53

Det enklaste är väl att svara hos den som har kommenterat men å andra sidan så tycker jag att det är intressant att läsa andras kommentarer samt då dina svar precis under - annars blir det sjukt rörigt om jag är nyfiken på svaret haha.



Sedan ville jag bara säga att jag sorgligt nog inte hinner gå in på din blogg var dag längre eftersom jag har så sjukt mkt i skolan nu så det kanske kan vara sådant som spelar in också - att folk har fullt upp och inte hinner besöka bloggarna. Jag hinner absolut inte läsa bloggar var dag längre, i somras kunde jag ju läsa var dag och ibland flera ggr men nu funkar det inte. Men jag får lite abstinens efter din blogg efter ett tag - man blir så glad av att läsa den!

Josefine
2011-10-10 - 15:19:40

Eftersom jag läser inlägg en gång så är det mest logiska för mig att svar ges i kommenterarens egna blogg. Annars finns risk att man missar svaret helt.

Cat
2011-10-10 - 15:43:56

Det känns trevligare att gå till kommenterarens blogg och svara tycker jag. Men det kan vara olika... Får man en fråga vars svar kan vara intressant för flera personer så är det väl bäst att svara i sin egen blogg, eventuellt göra ett eget inlägg av det om det är så pass intressant. Får jag en kommentar från någon som sällan uppdaterar sin blogg så svarar jag i min egen också.



Sen är jag så dålig på att kommentera. Har jag kritik av något slag känner jag mig så elak, även om det inte är menat så. Och om någon, exempelvis du, har ritat något snyggt så känns det som om ens kommentar ändå inte syns bland alla andra om man går in och skriver "Snyggt!" För sjuttioelfte gången tänker jag att jag ska bli bättre på att kommentera. Det får börja med den här kommentaren :)

Art By Tina/Tina Axelsson
2011-10-10 - 16:02:48

Att svara i sin egna blogg är för mig helt lönlöst - för då ser jag aldrig svaret eftersom jag kanske inte minns när jag skrev frågan eller vid vilket inlägg. Och slutar folk besöka mig - ja då är det ju inte speciellt kul att blogga längre - från början var bloggandet enbart för min gen skull - men så är det inte längre. Klart jag blir besviken om jag inte får några kommentarer - då känner jag mig fruktansvärt tråkig.

Sanna
2011-10-10 - 16:19:26

Jag är dålig på att kommentera, överhuvudtaget. Men när jag gör det, så förväntar jag mig svaret i min egen blogg, om det är något värt att svara på. Och kommenterar någon mig, då svarar jag alltid tillbaka i dennes blogg. Vanligt hyfs, tycker jag! Även om man är en storbloggare, så ska inte vi andra små behöva leta upp dennes svar, bland alla andra 100 kommentarer.

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2011-10-10 - 16:20:50

Jag ger svar i bloggen som kommenterat mig. Kommenterar alldeles för många bloggar varje dag för att komma ihåg vart jag skrivit vad. Bara ett "sv:tack" gillar jag inte att få i min blogg. Helst vill jag ha en kommentar som relaterar till inlägget jag skrivit också. Komplimanger är jag dålig på att tacka för, just för att jag ej gillar att skriva ett tack bara. Men jag bekräftar på andra sätt istället, genom att kika tillbaka och lämna en kommentar.

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2011-10-10 - 16:21:44

Och de dagar jag inte har tid att skriva kommentarer så "glöms" jag bort. Då känner man sig som världens tråkigaste... Skulle vilja behålla läsarna ändå.

Art by Lisa Lans
2011-10-10 - 16:24:52

När någon kommenterar min blogg, svarar jag alltid i deras (om dom har någon dvs). Och jag tycker det är lättare om jag också får svar i min egen, när jag kommenterar andras. För även om jag återkommer till en blogg, så vill jag inte gå och leta efter svar på min kommentar där.

PAULINE
2011-10-10 - 16:32:14

Håller helt med dig här. Litet moment 22. Det är helt annan aktivitet och liv på bloggen om man följer upp alla kommentarer med ett svar i dennes blogg. Jag har ett antal bloggar i min "favoritflik" på datorn, som jag besöker så gott som varje dag oavsett kommentarer eller ej. Men många "bra" bloggar besöker jag endast då vi kommenterar med varandra. Dock tar det väldigt mycket tid att kommentera och svara, men det är det som håller bloggen vid liv, så jag försöker ta mig den tiden!

Jess
2011-10-10 - 16:41:49

Jag går nästan aldrig tillbaka till inlägget jag kommenterat för att se om jag fått svar, så jag tycker helt klart att det är lättare (och trevligare) att få svar i sin egen blogg. Samma sak som att jag svarar på kommentarer i den andre personens blogg. Vilket ju funkar när man får max en kommentar om dagen, förstår problematiken och tidsbristen när man har en hel drös med kommentarer att svara på dagligen. Då blir det onekligen enklare att svara i sin egen blogg, kan jag tänka mig.

Sara
2011-10-10 - 16:49:31

Jag föredrar att den jag kommenterat hos svarar i min blogg :) Vet inte riktigt varför. =) Sen brukar jag, om den jag kommenterar hos inte svarar på länge och flera kommentarer, känna att det inte är kul att kommentera, för man vill ha respons för det mesta. Så jag kommenterar sällan hos storbloggare som man vet inte kommer svara :)

SoP
2011-10-10 - 17:01:06

Jag föredrar ju svar vid inlägget som är kommenterat- vet ibland när jag ska kommentera ett inlägg o då är det alla möjliga "svar" där, som är helt ovidkommande just för inlägget, vilket ju kan vara ganska förvirrande- Då ser det ut som gästböckerna på gamla lunarstorm.

Annica
2011-10-10 - 17:14:50

jag går väldigt sällan tillbaka och kollar om jag fått svar på den bloggen där jag kommenterat. Tycker det är kul när man får respons rakt in i bloggen. men jag förstår hur tidskrävande det är att svara alla så jag förväntar mig verkligen inget svar även om det är trevligt att få ett. ;)

Linda-Mamma till Alfred
2011-10-10 - 17:18:39

Ja det mest logiska tycker ju jag att om jag kommenterar så får jag svar i min blogg sedan. Finns nog inget som är så störsamt som när folk svarar i sin egna blogg...;)

Grimgoth
2011-10-10 - 17:41:52

Sv:

Nja det tror jag inte att jag får så mycket bidrag till

stationär dator har jag och vill ändå ha laptop även om det är "lyx".



Får se vad det blir att köpa och leva snålt är jag van vid. :)

Rövarmamman
2011-10-10 - 18:38:36

Å ja, brukar svara ofta i andras bloggar:)ibland svarar jag i i min egna till personen om de tex är en fråga om något speciellt som pris på ett plagg tex.



Hoppas veckan börjat bra sötis!! Krammm

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-10-10 - 18:57:57

SoP - OCH ALLA SOM FÖREDRAR KOMMENTARSVAR I INLÄGGET: Jag kan definitivt se fördelen med detta samtidigt som jag tycker det är krågnligt för mig som bloggare för då blir det snarare att den senaste kommentaren får svar före den första som lämnat kommentar/fråga beroende på tiden man sätter sig och läser kommentarerna.

Men det beror ju lite på Blogg.se bloggverktyg också . t ex om jag minns rätt från min tid från Devote kunde man svara på de kommentarer man fått så kom svaret ihop med kommentaren man svarat på.

Grimgoth
2011-10-10 - 19:00:10

Om man gått ut med från början eller liknande att man svarar i egna bloggen på kommentarer är det väl okej, och detta gör ju också att andra läsare kan följa hur diskutionen skett och liknande.

Samt att det lockar besökare och återbesök, smart!



Men tycker det funkar minst lika bra på det andra sättet, det är lite upp till bloggare från bloggare.

Dock kanske man kan glömma bort kommentarer och annat på det första sättet.

Josefin
2011-10-10 - 19:09:02

Jag tycker nog det är lättare, iallafall för den som kommenterat att man svarar i dennes blogg.

Men sen om du får många kommentarer och känner att du kanske inte riktigt hinner med är ju ett tips att göra ett inlägg där du svarar på kommentarer kanske?

maria
2011-10-10 - 19:11:47

om man är en sån som jag som kommenterar massor, så blir det tungt att minnas alla kommentarer man lämnat och då blir det lätt att man missar svar om man måste gå tillbaka och läsa svaren och kanske inte alltid alltså minns vart man kommenterat. speciellt om det tar en stund innan svaret dyker upp... så jag anser att det av ren hövlighet är bäst om man kommenterar i kommenterarens blogg (förutsatt att den har en alltså!) om det däremot finns funktionen att man får tex mail om svar till kommentar så tycker jag det är helt ok om man svarar på kommentaren där kommentaren lämnats.

huh, hängde du med?! :D

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2011-10-10 - 19:33:54

Sv: Nej, jag gillar inte tackkommentarerna. Ibland har jag lust att radera dem men det känns inte hövligt. Å andra sidan är det min blogg och jag bestämmer...



Jag älskar att få kommentarer där det blir lite mera som ett samtal, som skrivet mer personligt. :-)

Mini
2011-10-10 - 19:37:32

Lämna svar i egna bloggen där kommentaren skett, helt klart! Annars förlora det sitt sammanhang.



Vet inte varför, men jag har svårt för bloggare som svarar på kommentarer i min blogg. Ingen annan jag och han/hon som skriver svaret fattar ju vad svaret handlar om.

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2011-10-10 - 19:43:26

Sv: Eller ännu värre, en smiley bara....

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-10-10 - 19:47:28

Anonym: Attans att du vart anonym nu , kunde ju itne gå in i din blogg =/

Elin
2011-10-10 - 19:51:01

Jag tycker vi ska tjata lite på blogg.se att de fixar så man just får ett svarsmail, det är ju så lättare att interagera med sina läsare då. Speciellt dig som inte alltid har tid att svara på alla dina läsares frågor i deras bloggar :)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-10-10 - 19:57:08

Elin: Nja mail är jag inte myckt för, blir så rörigt i inboxen tycker jag men däremot kanske samma funktion som devote har att man kan svara personligt till den som lämnat en kommentar så svar och kommentar hamnar ihop istället för att jag som nu får skriva kommentarer i mitt egna kommentarsfält och adressera till rätt person.

Moa
2011-10-10 - 20:00:11

Jag brukar inte tänka på att gå tillbaka till bloggarna för att se om det är något svar. Det är som att jag glömmer bort det när jag väl skrivit något, och oftast är det väl något positivt jag skrivier om jag väl skriver något, såå jag behöver oftast inget svar om man säger så.. :P

Men jag vet att när till exempel du har svarat på min kommentar då har det gjort min dag, garanterat! :D

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-10-10 - 20:00:13

Mini: Fast nu är inte jag en sån som läser alla kommentarer p ett inlägg hos andra..är ju bara intresserad av det jag har som åsikt och det utbytet jag har med den som skrivit inlägget.

Men förstår verkligen er som är för att svara i det berörda inlägget, absolut och ser fördelarna med det.



Men jag är nog mer åt hållet att jag känner mig trevligare och hövligare om jag besöker bloggaren i fråga och liksom visar att jag läst vad denne skrivit till mig.

Mary
2011-10-10 - 20:40:52

Heh, ja det är lite klurigt, blir ju lite mer personligt om man svarar i den kommenterarens blogg också. Och som du sa, vänligare. Sedan brukar jag också ta i beaktande hur den jag kommenterar gör. Alltså om du skulle lämna en kommentar hos mig, så skulle jag svara här, för jag vet att det är så du gör :) osv osv. Men men. klurigt som sagt!

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog
2011-10-10 - 20:57:32

Jag går aldrig tillbaka och letar upp mina kommentarer för att se om jag fått svar, det skulle ta alldeles för lång tid att hoppa runt och leta i alla bloggar man kommenterar. Det lättaste när man får svar i sin blogg.



Däremot skulle jag tycka att det borde vara enklare att svara på kommentarer - så om man trycker på "svara" så borde det dyka upp i dens blogg som man svarar på.... tycker jag.



Det tar så lång tid att hoppa runt till alla och svara också. Frustrerande =(

Andrea Femerstrand - Illustratör
2011-10-10 - 21:41:44

Svar: Haah tack, du ä alldeles för snäll! :)



Jag föredrar helt klart att kommentera tillbaka i besökarens blogg om det finns tillräckligt med tid, sen förstår man ju att det ibland kommer en dag då man inte hänger med i svängarna längre.. Grymt knepigt det där.

Hade varit mycket enklare om alla bloggar fungerade som forumtrådar istället, då hade man kunnat prenumerera på inlägg och få mail när någon svarat. Men tja, då kan man väl likväl öppna ett eget forum istället för blogg :D



leopardia
2011-10-11 - 00:20:48

Jag tycker att det är mest rimligt med svar i sin egen blogg... Så att andra kan följa diskussioner, frågor och svar...

Så jag brukar svara i min egen blogg - vill jag sen vara trevlig och hövlig går jag in på den andres blogg och läser inlägg, tills jag hittar något jag känner är intressant att kommentera och lämnar en kommentar där...

Julie
2011-10-11 - 08:47:10

Jag tycker man skall svara i "frågeställarens" blogg, känns så drygt när man skriver en kommentar och de inte ens kan ta sig tid att gå in på ens blogg utan skriver svaret i deras egna kommentarer.

lisaevelinas konst & inredning
2011-10-11 - 09:56:12

Jag har faktiskt aldrig gått tillbaka till inlägget jag kommenterat och kollat om jag fått svar, antar man inte skriver ågon fråga direkt utan oftast en kommentar som inte kräver svar. Men självklart är det ju kul om bloggaren går in på mig blogg och tittar.

fifi
2011-10-11 - 10:34:49

Nu svarar jag här, så jag vet att du ser det :)

Om någon har kommenterat hos mig går jag ofta in på den personens blogg och lämnar en kommentar ändå. Jag tycker även att det passar bra att svara i sin egen blogg ifall någon ställer en fråga, då kommer ju både frågan och svaret i samband med texten. Sedan måste jag dock erk'nna att jag är dålig på att gå in på en blogg där jag har lämnat en kommentar och kolla om jag har fått svar, om det inte är något jag undrar över väldigt mycket.



puss babe!

Maria
2011-10-11 - 14:51:49

jag brukar svara på kommentarerna både i min egna blogg och sen oftast också i läsarnas bloggar, jag får ändå så lite kommentarer att jag har tid med det.. :P Så

Cat
2011-10-11 - 18:30:48

Sv: Dessutom så vet man ju aldrig om den man kommenterar hos svarar och ofta är jag för lat för att gå tillbaka och kolla :) Tack förresten, hon är go. Avanna Home lät för övrigt som en bra idé. Cupcakemönstret på en kökshandduk villl jag absolut ha!

Elin [ n e v n a r i e n ]
2011-10-11 - 18:38:51

Jag vill ha svar i min blogg om jag frågar något, för jag går aldrig in och kollar bland kommentarerna, ens på stora bloggar. Svarar alltid i andras bloggar när jag svarar på mina kommentarer också. Dock är det bra ibland det där med att svara i kommentarsfältet, för då kan flera som undrar se svaret.. fast. a.. då kan jag lika gärna skriva till det i inlägget känns det som ;P

Emma
2011-10-11 - 20:45:24

Jag är på tok för lat och tankspridd för att hålla koll på var jag har kommenterat och inte så jag uppskattar att få svar i min blogg. Annars missar jag svaren... Själv skriver jag hos de som har bloggar men i min egen om den som kommenterat inte har blogg

Emma svarar:
2011-10-12 - 14:03:28

Jag svarar alltid i min egen blogg. Är man intresserad av svaret så får man helt sonika gå in igen och kolla. Om någon lämnar svarkommentarer hos mig så läser jag dem men sedan återkallar jag publiceringen på dem - eftersom att de aldrig har att göra med inlägget jag faktiskt skrivit och de som läser min blogg + kommentarerna blir jätteförvirrade och irriterade när det är en massa sv; tack som de ska gå igenom. Och jag blir själv irriterad. Så jag försöker istället gå in på varje blogg som kommenterar till mig och kommentera ett inlägg där - utan ett sv; så att säga.

Fröken H
2011-10-13 - 11:39:48

Jag är dålig på det här med kommentarer. Fruktansvärt dålig på att lämna dem på bloggar som jag gilla och får inte tillräckligt många på min egen blogg... Om jag får en fin kommentar och personen som lämnat den har en blogg så brukar jag lämna svar på personens blogg, annars svarar jag i bloggen. Får se hur det blir om och när jag får fler kommentarer ;)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: