GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Max Factortävlingen och vad jag tycker om produkterna

2011-11-18 | 20:13:19 | Smink, Hudvård, Skönhet



I samarbete med Max Factor så anordnar jag och ett antal andra bloggare en tävling där NI kan vinna sminkitet ni ser på bilden.
Vi som anordnar tävlingen har ju fått hem ett likadant kit som vi lottar ut och nu har jag testat produkterna i en vecka och tänkte säga lite vad jag tycker om dom.

Foundation: Foundation och concealer hör tillsammans med mascara det jag använder allra mest i min dagliga make up rutin. Jag har sedan 12årsåldern tampats med problemhy och därför har jag stora krav på just mina täckande och döljande produkter.
Foundationen funkar tyärr inte helt 100% på min typ av hy - problemhy men som ändå är känslig och lätt blir torr trots blemmor och pormaskor. Den blir lite som en hinna och jag har tyvärr upplevt att jag fått några extra finnar under tiden jag provat den. Men det ska tilläggas att jag är extremt känslig och att jag egentligen under 18 år bara varit nöjd till 100% med 2 olika foundations jag provat.
Men den är lätt att arbeta med och ger en viss lyster. Om den täcker rynkor och ålderstecken bra kan jag dock inte uttala mig om då jag inte har särskilt många rynkor från början att täcka.
Och tyvärr fick jag hem nån nyans för mörk för min hy - Golden. Jag blir väldigt lätt brun om sommaren men om vintern blir jag det motsatta - väldigt ljus och vit.

Nagellacket: Guldigt och glittrigt. Jag behövde 2-3 strykningar för att det skulle täcka. Jag har inte använt nån top coating, efter 2 dagar var det gaska så avskavt. Men superfint nagellack för en partykväll!

Läppstiftet och läppennan: Läppennan grundar jag med på läpparna för att läppstiftet ska fästa ordentligt. Läppstiftet är min favorit av de fyra produkterna, härlig kulör som jag tycker även funkar som lätt rouge och jag tar lite på fingrarna och duttar på kinderna. Bra med pigment som sitter länge på läpparna.

Är ni sugna på produkterna så delta i min tävling HÄR!!!
Kommentera 8 st

Kommentarer
Jess
2011-11-18 - 20:58:59

Kul med recension! Jag blev lite sugen på läppennan och läppstiftet, kanske skulle ta och vara med i tävlingen ändå :) För övrigt kan jag tänka mig att du passar ypperligt i röda läppar!

CAROFLINA.SE ♥ LYXIGA VARDAGAR ♥
2011-11-18 - 22:05:56

Låter som att vi har samma sorts hy. Jag har en foundation nu från Lancöme som heter "Teint idole silky mat" som jag avgudar. Jag tar bara foundation i t-zonen, och denna håller hela, hela, hela dagen. Den är ganska täckande vilket jag älskar, men syns absolut inte alls. Den och lite puder över gör susen för min hy, och inte en enda extrafinne på köpet. Kostar runt 350 kronor för en tub men har hållt i 5 månader nu och där är ändå mycket kvar. Tips till dig bara :)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-11-18 - 22:24:27

Caroflina: den bästa jag testat är maybellines Affinitone, 115 kr men den verkar svår att få tag på nu så vet inte om de slutat tillverka den =(

Så jävla bra foudnation. döljer allt, blir inte kakig, ger fin lyster känns som den vårdar och är bara underbar.

evelina carlson
2011-11-18 - 22:27:45

s: amen visst är det? tack detsamma du!

CAROFLINA.SE ♥ LYXIGA VARDAGAR ♥
2011-11-18 - 23:26:46

Sv: Weeei, då får jag kanske ta och testa den :) Tack för tipset, love it!

sofia [foto & vardag]
2011-11-19 - 10:06:14

fin blogg :)

Jessica - En flicka som är stark
2011-11-19 - 11:18:43

kul tävling, såklart är man med :)

Lydia
2011-11-20 - 12:22:20

Åh, färgen på läppstiftet ser underbar ut! Och nagellacket!! Är det bara att säga att man är med, så är man med?? :) för då är jag helt klart med!!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: