GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

vilken vampyr/varulvs/tonårscrushfilm/serie väljer du?

2011-05-06 | 21:56:58 | Film/TV/Kändisar

Hade tänkt ge Twilightfilmen en ny chans nu när den går på SVT ikväll..orkade 3 minuter.
Kristen Stewart borde ha fått nån sorts kronisk whiplashskada av allt det där skakandet på huvudet i filmen...

Fortfarande ett mysterium för mig hur man kunde göra så kassa filmer av så bra böcker...
Precis som skaparna av tvserien Vampire Diaries kunde göra en så fenomenal fantastisk tvserie av så dåliga böcker.

Funderar på att ge True Bloodböckerna en chans härnäst...jag vill gilla tvserien..den känns sexig het bra skådisar och utspelar sig i amerikanska södern - ingredienser och location jag normalt gillar men jag har nånstans inte orkat med mer än halva säsong 1.

Vad väljer ni?
Twilight
Vampire Diaries
True Blood
??


Kommentera 36 st

Kommentarer
molly
2011-05-06 - 22:05:15

Håller med om Twilight och Vampire Diaries. Och dels det med true blood, men den orkar jag allt kolla på. haha tas spännande.

Malin
2011-05-06 - 22:05:30

Har bara sett True Blood av serierna men gillar den. Lite för mycket mjukporr för min smak (är inte så förtjust i det) dock men annars bra.

Twilight är underhållning men ingen film jag behöver ha i min hylla. :) Men böckerna har jag där och de tycker jag supermycket om. Läste ju alla för ett par år sen, innan Wilma kom.

smäm
2011-05-06 - 22:07:03

True blood är för brutal och alldeles för många onödiga sexscener tycker jag.



Vampire Diaries känner jag min lite för gammal för... Lite zzz...



Twilight älskar jag. Robert Pattingson är riktigt het som vampyr ^^, filmerna är lite B, men snygga ändå :)

Petra Andersson Fotograf
2011-05-06 - 22:10:40

har inte sett VD och TB är så himla rå.. så det får bli små mysiga twilight! ;)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-05-06 - 22:11:44

smäm:

jag har inget emot sexet i true blood,,like it.



Jag tycker twilightfilmerna känns yngre än vampire diaries...men kanske för att jag tycker damon/ian somerhalder som är över 30 är en större hunk än pattinson och alla de andra vampyrerna/vargarna tillsammans..men så är jag ju nästan 30 själv..haha

smäm
2011-05-06 - 22:15:23

Jo, jag är väl lite för gammal för twilight också egentligen. Närmar mig 30 också (kära nån:)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-05-06 - 22:19:08

smäm:

ja det där med just själva siffran 30 känns så himla övervuxet på nåt sätt, jag vill absolut inte vara tonåring igen..men jag känner mig inte som 30 heller..30 känns som en ålder då jag absolut inte längre kan skylla på att jag är för ung för att veta bättre eller kunna kalla mig undgom eller nåt längre..jisses.

Nånstans tror jag fortfarande att jag är 22 år ungefär.

Josäfin :>
2011-05-06 - 22:22:20

Haha gillar alla tre, men jag måste nog välja Vampire Diaries ;)

Mikishow
2011-05-06 - 22:26:01

äälskar din header skiiit fin :D

gör du headern själv?

Jess
2011-05-06 - 22:29:27

Twilight i bokform gillar jag, står verkligen inte ut med Kristen Stewarts dåliga skådespeleri i filmerna :P True blood gillar jag som serie, har inte läst böckerna än, det kanske skulle bli ett sommarboksprojekt :)

Mikaela
2011-05-06 - 22:33:29

SV; Wooo nämen gud vad fint, på villket program??

mikishow
2011-05-06 - 22:38:59

SV; aha hahaha :o :D ;P

Sofia
2011-05-06 - 22:39:07

Vampire diaries, men jag kan ändå tycka att twilight blir bättre film efter film eller så förväntar man sig att de ska vara skit och blir positivt överraskad :)

Mikka
2011-05-06 - 22:48:32

True Blood helt klart! Twilight är för prytt och tråkigt, borde inte ens få kallas en vampyrbok/film, det är ett tonårsdrama som råkar ha vampyrer med i sig. Vampire Diaries har jag knappt sätt så kan inte utala mig om den.

JULIA {thisfunnylittlefeeling}
2011-05-06 - 23:36:57

Jag älskar Vampire Diaries, så är det bara. Kommer aldrig ändra på det, kommer alltid tycka att VD är bättre än Twilight. Fast ja, jag har inget emot Twilight heller. Fast böckerna är grymt mycket bättre än filmerna!



True Blood har jag bara sett ca två avsnitt på så vet inte riktigt vad jag ska tycka om det än.

Mary
2011-05-07 - 00:11:00

Jag har sett Twilight, men ville nog bita av armen under andra hälften av filmen :D känner mig också lite för gammal för dem. True Blood däremot är helt underbar! Ska också börja läsa böckerna när jag väl har tid. Fast min absolut favorit vampyrfilm är ju Interview with a vampire och Queen of the damned och Bram Stoker. Känner mig lite koolt old skool ^^

Mikaela
2011-05-07 - 00:40:07

Jag väljer faktiskt alla haha. Jag började se Vampire Diaries i år eftersom True Blood ändå hade uppehåll och jäklar vad bra det är.

Twilight-böckerna är tusen gånger bättre än filmerna. Synd att de är så taskigt producerade..

Emma
2011-05-07 - 02:00:46

Det är ett mysterium för mig hur någon ens kan gilla twilight, har nog inte sett någon mer sämre film. så överskattad! jag tittar på den ibland för att skratta, känns som en parodi.



vampire diaries är typ samma grej fast såååå himla bra! :D gråter varje avsnitt och är kär i både Damon och Stefan hahaha, ingen annan serie har knäckt mig sådär.



true blood har jag inte sett eftertsom jag aldrig orkar med att se överhypade serier och filmer.

Ida
2011-05-07 - 07:05:52

Hejsan, Håller med många om att Twilight är så mycket bättre i bokform än i film-form 1,2 var kanske lite bra men 3.an gäsp.

True blood har jag försökt titta på men det går inte är för mycket sexscener för mig som någon skrev mjukporr. Allt kändes bara så extremt i minsta detalj och så över speedat.

Vampire diary- har jag inte kollat på mer än ett avsnitt får bli mitt sommarprojekt. När jag tittade på det så påminde det lite om buffy vampire slayer som är en annan super bra serie.

Siri
2011-05-07 - 09:39:44

Jag måste nog ändå välja twiligt (även om jag håller med om att böckerna är tusen gånger bättre!). Mest eftersom Edward är så charmig i filmen ;)

fifi
2011-05-07 - 09:39:49

Du måste se True Blood! Bättre än Vampire Diaries och Twilight tillsammans. Mycket sexigare. Och Alexander Skarsgård som vampyr, mmmmmmmm!



puss puss

Bzz
2011-05-07 - 10:49:06

ÄLSKAR True Blood!!! Underbart att det är så skruvat, galet, sexigt och bissart! Och Eric.... Mmmh! Mmmmmmmmh!!! :)



I andra hand kommer Vampire Diaries!! Love it! Love it!



Och på sista plats kommer Twilight. Det är ok, men inte såå bra. Lite för "barnsligt" :) Stör mig också lite på att vampyrerna inte har vampyrtänder alls! ;) Men böckerna är ju såklart bättre.

Chrissie
2011-05-07 - 11:58:46

VD som tv-serien, böckerna spårar efter 4an...

TB säsong ett är underbar, säsong spårar ut totalt. Böckerna är riktigt trevliga. Har läst ut hela bokserien två-tre gånger nu :)

Malin
2011-05-07 - 12:50:37

Såg första Twilight filmen igår på tv... Dessvärre såg jag Vampires Suck för ett tag sedan, som är en total parodi på just Twilight och ja.. det var det enda jag tänkte på hela filmen. Så INTE såld på det där.



Däremot True Blood, love it. Vampire Diaries har jag inte sett något av, men tänkte ge det en chans snart.

Amanda
2011-05-07 - 13:25:00

jag gillar twilight, speciellt Eclipse som är nog den bästa, både i bok och på film :)

dock har jag aldrig gillat Kristen, tycker hon förstör den lite men men :)

kram kram

Hanna
2011-05-07 - 13:36:54

Vampire Diaries :) Men i bokväg Vampire Academy!

lady thirty
2011-05-07 - 20:25:23

ja du, jag är ju lite vampyr tokig som du vet :)

jag gillar ju true blood o vampire diaries mest, ,men de tre twilight filmerna funkade också.

kram

Sara
2011-05-07 - 20:39:42

Jag älskar Vampire Diaries, så himla bra! Sedan tycker jag att Twilight-böckerna är klart bättre än filmerna och även True Blood böckerna är bättre än serien, men serien är ändå bra :)

Stina
2011-05-07 - 21:41:35

Jag älskar TB, och VD också riktigt bra. Twilight, nja. Ettan tyckte jag var ok, tvåan bättre. Men jag tror å andra sidan inte jag hör till målgruppen. ;)

Åsa
2011-05-07 - 22:17:22

Tänkte också ge Twilight en fair chans igår, men gav upp efter en timme. Så tramsigt, tjejen kunde ju inte göra något utan att tråna eller stöna, haha.



Jag gillar True Blood, där är det riktiga vampyrer minsann :p

annsoh
2011-05-07 - 22:45:35

Hej! vad händer i helgen :)? söt du är kram! :D

Sunshine
2011-05-08 - 00:16:15

Tru Blood! Definitibvt. Fast när det gäller böckerna gillar jag Twilight.

..:Sarah:..
2011-05-08 - 12:50:01

TWIILIGHT !!! iaf böckerna.

...men jag tycker usa kan dra igång en ny säsong av True Blood nu. miss it.



Kram

Sara
2011-05-09 - 09:20:00

Gillar twilightböckerna, men filmerna är dåliga...true blood gillade jag första säsongen, böckerna är däremot skitbra om man gillar vampyrporr ;)

Emelie Richter
2011-05-09 - 16:46:01

Jag har läst 5 av de 9 True Blood böckerna(på engelska givetvis) och GUD så underhållande och spännande de böckerna är. Jag rekommenderar verkligen att läsa de böckerna, och det är inte alls lika mycket sex i böckerna som det är i serien. Dock är det ändå något jag inte stör mig på, det känns som true blood är mer "äkta" än twilight som är för ...mesig? Vampire diaries tittar jag också på, men det är inte i närheten av true blood.

Linda
2011-05-11 - 15:59:34

Alla tre! Men Twilightfilmerna går inte att jämföra med böckerna som är mästerverk och just därför kluriga att överföra till vita duken med detaljrikedom och känlorn som var grunden - inte övrnatuliga grejen. Tycker Kristen taggade ner lite på sina ticks i tredje filmen..


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: