GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

mr and mrs kennedy

2011-06-20 | 19:02:48 | Egocentrerat&Vardagligt

Ni som följt min blogg vet att jag är väldigt intresserad av JFK och Jackie O.
Jag har varit det sen början av nittiotalet. Det var väl mamma som gjorde mig intresserad men jag kan inte riktigt säga varför jag vill sluka allt jag kommer över som gäller John F Kennedy och Jackie Kennedy Onassis.
Kan heller inte riktigt svara på varför jag blir så tagen så berörd av det hemska som hände den 22 november 1963 i Dallas.

Det var nyss en dokumentär på en timme på SVT2 kring mordet på JFK, och trots att jag sett bilderna tusen gånger förr och vet hur det gick..så blev jag återigen tyst stum gripen och tagen när jag såg det.
Kommentera 14 st

Kommentarer
michelle bergström.
2011-06-20 - 19:31:04

hejsan.

när kommer vinnaren upp av tävlingen om dem 2 linnerna som man fick välja mellan? :)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-06-20 - 19:32:51

michella: ja du, det är bara en halvtimme sen tävlingen stängde ;) En vinnare kommer dras nån gång imorgon.

Emma Andersson
2011-06-20 - 19:59:01

Ja vist är dem :) men det kan bli farligt, man kan inte sluta!! ^^

Ida
2011-06-20 - 20:46:20

Jag är också oerhört intresserad av dem såg dokumentärerna som låg ute på svt play för några månader sen. Något annat jag såg var miniserien om dem på svt. Jag tror att en anledning till att jag är intresserade av JFK och Jackie O är att de är så mytomspunna, fashinerande på ett sätt så är de USA;s kungligheter. Vill rekomendera dig Ted Kennedys självbiografi som är oerhört spännande och intressant.

Emma
2011-06-20 - 21:59:07

tack detsamma :D

SOFIA
2011-06-20 - 22:16:59

Ha en fin kväll! KRAM

Josefine
2011-06-20 - 22:19:20

Tack så mycket! :DDD

Sofia
2011-06-20 - 22:30:39

åh jag älskar mönstret!! kom du hem med någon klänning? :)



jag har fallit totalt för din hemsida! så otroligt fina saker! du är verkligen begåvad och jag hoppas att det går bra för dig i framtiden! kram

LIENE
2011-06-20 - 22:35:08

sv: Ja, eller hur, gott:D

Jakob Andersson
2011-06-20 - 22:41:40

Svar: Åh, det låter spännande! :) Maila mig på [email protected] så kan du ju berätta lite vad du tänkt för samarbete isåfall! :) Kram på dig.

leopardia
2011-06-20 - 23:22:08

Hur är det, tror du på konspirationen att det inte var Mr Oswald?

Jag är ju lika fascinerad som du, men jag har nog alltid varit det - det är nåt med den tiden och filmstjärnorna som fanns då och de stunder man fick lov att bläddra bland mammas filmisar osv...

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-06-20 - 23:31:01

leopardia:Jag tror att på ett eller annat sätt var Oswald inblandad men jag tror inte att det var han som sköt eller att det skulle på nåt sätt kunna vara en enda ensam mördare.

Jag tror Oswald kanske kände till vad som var i görningen eller kanske rörde sig i samam kretsar men jag tror mordet var en väldigt stor välplanerad grej med väldigt många inplanerade - mördare-planerare-sopa igen spåren-plantera falska bevis-förstöra utredningsmaterial osv.

leopardia
2011-06-22 - 11:36:01

Det är ju lite svårt att argumentera emot filmen JFK och den 'magiska kulan'... Jag tror kanske att Oswald var någon knäppis som planerade att skjuta presidenten och så fick "de" reda på det och utnyttjade tillfället...

Julie
2011-06-29 - 18:02:38

JFK, Marilyn Monroe, James Dean. De har alltid fascinerat mig så oerhört. Jag vet inte varför, kanske för hela den 50/60-tals eran med kläderna, intrigerna och de vackra människorna. Det känns liksom som en saga fast för inte alls så länge sen med allt för tragiska slut.



Och när det kommer till JFK och Dallas 63, så blir jag så himla ledsen inombords när jag ser det. Som om han var min president. Jag kan inte ens titta på de två sista avsnitten av serien Kennedy, för jag vet exakt vad som kommer hända.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: