GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Hmm nej det hela lät som nåt förklätt lyxhoreri

2011-06-10 | 09:30:00 | Egocentrerat&Vardagligt

Härom kvällen fick jag ett så, hmm, märkligt telefonsamtal.
Märkligt luddigt konstigt lite obehagligt.

Det ringde ett dolt nummer på mobilen och det brukar vanligtvis vara tidningen jag är krönikör på.
Men det visade sig vara en "Fredrik" som anordnade "fester och event åt VIP:s och kändisar och tidningar". Och han hade hittat min sida, Avanna och undrade om kläddesignen var mitt stora företagsområde eller om jag stod framför kameran också.
Och där började jag bli lost.
Denne Fredrik ville veta om jag modellade och gillade att festa.
Och jag undrade varför han ville veta detta efter att ha hittat mitt företag.
Men då började han nämna bloggen och att han sett bilder på mig provandes jeans och att jag klankade ner på mina ben
"Du verkar vara väldigt karismatisk men med skev självbild"..Och visst det kanske han har rätt i.
Men när jag påpekar att det han säger verkar väldigt luddigt och att jag inte förstår vad han vill - vill han anlita mig som designer eller vill han bjuda mig på fest eller vad?
Ja då började det bli lite psykologiskt snack om huruvida jag var en som ville synas, som vågar eller om jag är en sån som inte vågar.
Om jag ville ta chansen att få festa och få synas och jobba som värdinna.
När jag sedan frågade vad hans företag hette och om jag kunde få en adress att kolla upp det hela på så ville denne Fredrik snabbt avsluta samtalet och sa att han skulle maila mig.
Behöver jag säga att det inte dykt upp nåt mail?

Hmm nej det hela lät som nåt förklätt lyxhoreri..Eller var det kanske Kungen som sökte nya kaffeflickor..?

Kommentera 20 st

Kommentarer
Angelica
2011-06-10 - 09:36:26

hehe! vad obehagligt! fast lite kul ändå.. det är ju sånt man inte tror att man ska vad med om!

Everlasting
2011-06-10 - 10:02:35

Oj vilket lyxliv du lever. Nej men usch, vilket obehagligt samtal. Känns ju bra att veta att sådana människor jagar bloggerskor också.

Juliana
2011-06-10 - 10:05:31

Vilka dårar det finns. När jag hade annons ute som barnvakt för några år sedan så ringde en man och ville ha barnvakt åt sina barn. Sen undrade han om jag kunde göra annat också. Typ gå och handla och laga mat till barnen. Sen fortsatte det med att spåra ur till om jag kunds ställa upp på andra saker när hans fru var bortrest. Då la jag på! Galning!

Maria
2011-06-10 - 10:06:44

tycker verkligen synd om kungen som person, att han blir hånad och förlöjligad av var och varannan när han faktiskt inte gjort något ont mot någon av er. Jag tycker bara att, speciellt ni, som är lite halvkända själva, borde fundera riktigt ordentligt på om ni verkligen skulle vilja att andra pratade om er på det sättet. Alla människor gör misstag, stora som små misstag. Skillnaden är att vi andra slipper läsa om våra misstag på Aftonbladets förstasida eller hos någon blogg som skriver allt annat än trevligt om det (syftade inte på någon speciell bloggerska här).

Saralingon
2011-06-10 - 10:27:39

Oj jisses, det lät som en hal typ!

britta
2011-06-10 - 12:32:44

Hmm... Jag gissar på att det är kungen som lagt en beställning på några blonda, vackra kvinnor och Bingo, här fanns ju en som på beställning!

britta
2011-06-10 - 12:41:59

Maria!

Skillnaden mellan Kungen och vanliga "dödliga" är att vår käre Kung får ofattbart många miljoner av oss skattebetalare varje år, pengar som skulle kunna gå till att bekämpa barnfattigdom, förbättra sjukvård, hjälpa hemlösa - you name it - men som istället betalar drottningens plastikkirurgi, prinsessan Madeleines lyxliv i St Tropez och i New York och ja, "kaffeflickor". Dessutom ska han vara en "symbol" för Sverige och personligen anser jag då inte att han borde ränna på porrklubbar.



Att folk anser att han INTE ska granskas är för mig väldigt skrämmande.



Kungen har själv valt att bli kung. Hade han velat abdikera hade han kunnat göra det, men genom att sitta kvar på tronen har han accepterat sin roll som Sveriges kung. Väljer man detta ska man ta mig tusan bete sig och vara en person det svenska folket kan vara stola över, vilket han inte är enligt mig. Inte hans kära hustru heller. Vilka idéal sprider hon?

britta
2011-06-10 - 12:43:45

Och ideal stavas utan apostrof. ;)

Marynator
2011-06-10 - 12:47:04

ehhh scary?

britta
2011-06-10 - 12:47:12

Oj då... Ideal utan apostrof var det ja... ;)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-06-10 - 13:17:54

Maria: Synd om Kungen?

På vilket sätt är det synd om kungen?

Jag tycker det är ett fruktansvärt beteende av Sveriges Statschef att ränna på porrklubbar och dylika aktiviteter.

Som Britta så klokt skriver här ovan kan han självmant abdikera, han behöver inte vara Kung.

Pengarna som betalar han och hans familj leveerna skulle kunna gå till bättre saker.



Tycker det är anmärkningsvärt att folk tycker så synd om "kungastackaren"..men Mona Sahlin t ex får aldrig komma undan sin lilla Tobleroneaffär.

Saralingon
2011-06-10 - 14:46:33

Mycket bra sista kommentar där, Anna!

Tessan - KREATiV text I foto I design
2011-06-10 - 17:51:21

Oj vad läskigt. Finns så mycket freaks i världen. Om man började tänka på det skulle man aldrig våga blogga eller lägga ut någon informations alls om sig själv. Bläsch. Bra att du inte går på några skumraskaffärer.

Maria
2011-06-10 - 19:56:21

hmm, verkligen skumt :S

Sara
2011-06-10 - 20:16:56

Fy vad obehagligt!!! :O

fifi
2011-06-10 - 20:46:05

Usch, det där lät lite creepy faktiskt, som om det var han personligen som ville ha dig.



Hoppas du har en skön fredagskväll snygging!

Annster
2011-06-10 - 23:08:18

Herregud, vilket märkligt samtal :/

nastassja
2011-06-10 - 23:33:10

hi honey! i so glad you like my outfit, i'm here to hank you for your comment!!

have an amazing day beauty!!



xoxo from france

Sofia
2011-06-11 - 11:28:30

Lät ju minst sagt skumt...

Josefine
2011-06-11 - 12:35:51

Lät ju onekligen lite skumt det där ja.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: