GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Veckans mat och träning ..

2011-02-13 | 20:02:11 |

Jahapp då har det gått en hel vecka igen då..jisses vad fort dom går.
Och söndag kväll betyder summering av veckans matintag samt träning.
Jag tycker att det har varit en ok vecka. Det blir en del onyttigheter på helgen med både snacks godis och alkohol.
Det blev även en liten tårtbit där på torsdagen, men känner inte att jag vill tacka nej till sånt när en arbetskamrat bjuder för det varit hennes födelsedag.
Dock rasade magen totalt av den tårtbiten samt att jag blev helt röd om hakan..? Allergisk reaktion tro?

Träningsmässigt så har min ork ökat på motionscykeln och jag har varit ganska varierad och fått in styrketräning - som gav mig en smärtsam men ack så skön träningsvärk samt ett danspass och två promenader.



Måndag 7/2

Frukost: Havregrynsgröt med naturligt sötad jordgubbssylt , 1 rostad dinkelfrökuse med smör, rostbiff, ost, te

Lunch: Sallad på Fajitakryddad kyckling, riven ost, majs, paprika, gurka,tomat.

Mellanmål: Vaniljkesella med frysta hallon

Middag: Sallad på skinka, isbergssallad, tomat, paprika, majs, ost, gurka, dressing, 3 små brödbitar

Träning: 47 minuter motionscykel 20 km.

 

Tisdag 8/2

Frukost: Havregrynsgröt med naturligt sötad jordgubbssylt , 1 rostad dinkelfrökuse med smör, rostbiff, ost, te

Mellanmål..som blev till lunch då tiden rusade iväg och det blev knasigt.. Vaniljkesella med frysta hallon

Middag: En ostfylld Vegoschnitzel, keso, grönsaksblandning på blomkål, morot, haricto verts och ärtor.

Träning: 10 minuter afrikans dans, 20 minuter styrketräning med 3 kiloshantlar: överarm fram och baksida, axlar, utfall + två andra benövningar, maghjul, armhävningar, plankan

 

Onsdag 9/2

Frukost: Havregrynsgröt med naturligt sötad jordgubbssylt , 1 rostad dinkelfrökuse med smör, rostbiff, ost, te

Middag: Green Meal på Max: Vegoburgare, bröd sallad dressing, grönsaker + 3 falafelbitar, ramlösa

Kvällsgott: 2 matskedar vaniljkesella + frysta hallon.

Träning: Vila

 

Torsdag 10/2

Frukost: Havregrynsgröt med naturligt sötad jordgubbssylt , 1 rostad dinkelfrökuse med smör, rostbiff, ost, te

Lunch: Sallad på ost skinka isbergssallad morot majs gurka tomat, dressing

Eftermiddag: en liten bit tårta på jobbet

Innan träning: 2 skivor ost 2 skivor rostbiff

Middag: Kycklinggryta- kyckling grädde fond purjolök ärtor majs paprika champinjoner, några skedar keso.

Träning: Promenad till och från jobbet cirka 30 min, 24 minuter motionscykel 10 km samt styrketräning armar och ben.

 

Fredag 11/2

Frukost: Stor smörgås med ost, skinka, grönsaker, te

Lunch: Kycklinggryta- kyckling grädde fond purjolök ärtor majs paprika champinjoner

Middag: Lite mer än en halv capricciosa, kebabsås, 2 glas rödvin

Övrigt: 3 ferraribilar, 3 chokladpraliner, en näve chips och jordnötsbågar.

Träning: Vila

 

Lördag 12/2

Frukost: Havregrynsgröt med naturligt sötad jordgubbssylt , 1 rostad dinkelfrökuse med smör, ost, te

Lunch: Lite mindre än en halv capricciosa med kebabsås, vatten

Middag: Tagliatelle med fläskfilé i sås på grädde, smaksatt creme fraiche,kryddor och grönsaker, 2-3 glas rödvin.

Övrigt: En näve lösgodis.

Träning: 6 km promenad

 

Söndag 13/2

Frukost: Havregrynsgröt med naturligt sötad jordgubbssylt , 1 rostad dinkelfrökuse med smör, ost, te

Middag: 1 hamburgare med fricobröd, en skiva ost, dressing, ketchup, gurka, strips. 3 glas Lokavatten

Övrigt: 6 godisbitar

Träning: 6 km promenad

 


Kommentera 9 st

Kommentarer
sanna
2011-02-13 - 20:33:55

Helgen är väl ändå till att synda på ;)

donnasandra
2011-02-13 - 23:31:22

Hur är vaniljkesella om man jämför med exempelvis yoghurt? Hoppas du får en fin kommande vecka!

Alexandra
2011-02-14 - 04:03:18

härlig mat och träning :)

mamma till William
2011-02-14 - 08:58:00

Ha en skön alla hjärtans dag gumman..krma

Therése
2011-02-14 - 09:28:57

SV: Jaså... tycker alltid hotell är så fina och stilrena :)

Susann
2011-02-14 - 09:35:37

glad alla hjärtans dag :)

junitjej
2011-02-14 - 20:29:19

Vad duktig du är med din träning! och din kost!



Hur smakar kesella? Låter du bären tina innan du käkar upp dom?

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-02-14 - 20:45:39

junitjej:tack, jag försöker verkligen nu med kost och träning så gott jag kan utan att för den delen bli manisk eller för sträng mot mig själv.



Kesellan med vaniljsmak smakar ju vanilj dock inte så laktosigt som yoghurt och inte så sött som glass.

Jag låter bären tina en stund.

Elisabeth
2011-02-15 - 22:43:20

Gud vad du är duktig med träningen.. Med kosten också såklart, men jag är riktigt imponerad av träningen. Hade jag lyckats med samma sak så hade kilona rasat av mig.. Men så kul ska vi tydligen inte ha det...


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: