GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

this weeks food and work out

2011-02-20 | 22:43:00 |

Jahapp, då var det söndag kväll igen och det betyder summering av veckans mat och träning. Here it goes!

Måndag 14/2

Frukost: Havregrynsgröt med naturligt sötad jordgubbssylt , 1 rostad dinkelfrökuse med smör, ost, te

Förmiddagsfika: Chokladboll med pärlsocker på, grönt te

Lunch: Kycklingfilé, fullkornsbulgur med fetaost och pesto

Middag: Tomatsoppa med fylld färskpasta

Träning: 32 minuters motionscykel växlande motstånd 13,2 km, Styrketräning med 3kiloshantlar, 3 armövningar 2 benövningar.

 

Tisdag 15/2

Frukost: Havregrynsgröt med naturligt sötad jordgubbssylt , 1 rostad dinkelfrökuse med smör, ost, te

Förmiddagsfika: Halv grov fralla med ost, gurka, tomat, grönt te

Lunch: Panerad fiskfilé, kokt potatis, remouladsås

Middag: Små delikatessköttbullar, skruvpasta, ketchup

Träning: Cykling växlande lättare/tyngre motstånd 32 minuter 13 km.

 

Onsdag 16/2

Frukost: Havregrynsgröt med naturligt sötad jordgubbssylt , 1 rostad dinkelfrökuse med smör, ost, te

Lunch: Små delikatessköttbullar, blandat skruvpasta/fylld färskpasta, tomatsås

Middag: Amerikansk sallad på ost skinka isbergssallad majs paprika gurka tomat, dressing

Kvällsgott: frysta hallon med vaniljkesella

Träning: 15 minuters rask promenad till jobbet, that´s it.

 

Torsdag 17/2

Frukost: Havregrynsgröt med naturligt sötad jordgubbssylt och kanel, 1 rostad dinkelfrökuse med smör, ost, te

Lunch: Skruvpasta med köttbullar..ganska stor portion, var väldans hungrig.

Kvällsmat: Havregrynsgröt med naturligt sötad jordgubbssylt och kanel, 2 fullkornsknäcke med ost tomat och smör

Kvällsgott: Frysta hallon med vaniljkesella

Träning: 35 minter motionscykel växlande motstånd, lite benövningar och överarm med hantlar, plankan 3x30 sek

 

Fredag 18/2

Frukost: Havregrynsgröt med naturligt sötad jordgubbssylt och kanel, 1 rostad dinkelfrökuse med smör, ost, te

Lunch: Ost och skinksallad med isbergssallad tomat gurka majs paprika, lite dressing, bröd

Eftermiddag: Några rutor marabouchoklad, te

Middag: Fajitas: två tortillabröd, kyckling, paprika, riven ost, gräddfil, majs, gurka, tomat, salsasås, 2 öl 33 cl.

Träning: Bara lite vardagsmotion genom spring på stan, städning. Massage.

 

Lördag 19/2

Frukost: Havregrynsgröt med naturligt sötad jordgubbssylt och kanel, 1 rostad dinkelfrökuse med smör, ost, te

Lunch:1 rostad dinkelfrökuse med smör, ost,tomat, te

Middag: En pizza capricciosa, 3 glas rödvin

Övrigt: Några rutor marabou choklad

Träning: 6 km promenad

 

Söndag 20/2

Frukost:1 rostad dinkelfrökuse med smör, ost,tomat, te

Lunch: En bit lasagne, 1 fullkornsknäckebröd

Middag: Potatisgratäng, 3 bitar fläskfile med mozarella, sås, ärtor tomat, gurka, 1 glas rödvin

Övrigt: Några rutor marabou choklad

Träning: 40 minuter motionscykel 17.5 km.


Kommentera 14 st

Kommentarer
b
2011-02-21 - 07:14:18

Önskar att jag också var en frukostmänniska. Kanske det handlar om att skapa sig en vana?



Sofie
2011-02-21 - 07:49:10

Vilken disciplin du har!

lovisa
2011-02-21 - 08:08:09

oh mums!

Viktoria
2011-02-21 - 08:35:43

Suveränt inlägg. Uppskattar din blogg (:

Maja
2011-02-21 - 08:40:21

Duktig du är:)

Malin
2011-02-21 - 09:45:37

Det låter ju inte bra. För tjockare än jag kan du definitivt inte vara och jag kan ha tights....

LIENE
2011-02-21 - 10:03:16

sv: Det är liksom superkul att göra det:D

Sanna
2011-02-21 - 12:26:41

Märker du någon skillnad på vågen/måtten än?

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-02-21 - 12:47:28

sanna: jag äger ingen våg och tänker inte börja väga mig..var som besatt av vågen för 4 år sen.

tar inga mått heller utan tänker enbart gå på kläder och helhetskänslan och hmm näe inga direkta resultat.

Kan känna att armarna blivit litelite fastare kanske och att nyckelbenen blivit lite "knotigae"..men det är nästan alltid armar och nyckelben jag kan se resultat på snabbast.

Sanna
2011-02-21 - 15:47:10

Nä det är väl kanske smartast... att inte fokusera på vågen. Den visar ju ändå aldrig det man vill. Du skriver i och för sig inte alltid mängd av det du äter (tex pasta och potatis), men det känns som att du äter rätt lagom? Lite för lite för de dagar du tränar mycket, skulle jag t om kunna tycka. Konstigt att det inte känns mer. Men det kanske kommer allt på en gång sen i stället :)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-02-21 - 16:25:13

sanna: näe jag vill inte tillbaka till att vågen bestämmer dagsformen. Mitt första mål är att inte öka i omfång konstant som jag gjort senaste 2 åren..sen är delmål två att försöka bli mindre och fastare.



jag äter en portion av maten men har svårt att nämna hur mycket jag väger inte maten..men det är ingen överfull tallrik.

heller ingen pytteportion.

Svårt.



Jag har hemskt svårt för att gå ner i vikt..väldigt lätt för att gå upp.



Har dock kollat sköldkörteln nu för jag trodde att det var fel på den..så många symptom som stämde in men enligt vårdcentralen var proverna normala.

J
2011-02-22 - 22:47:23

Later som du ater valdigt nyttig och bra mat! Dock kan jag tycka att portionerna verkar lite stora om du vill ga ner i vikt (tycker iofs att du ar fin som du ar). Nu menar jag inte att du ska borja kalorihetsa, absolut inte, men kanske rakna en eller ett par dagar for det ar oftast mer an man tror. Kanske borja pa nan sport sa blir traningen mkt roligare med:)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-02-22 - 22:56:20

j: nja räkna kalorier och väga maten är inget för mig eller nåt jag orkar med.

Jag vet inte vad som räknas som en stor portion.. på bilden är det 3 matskedar potatisgratänk och 3 stycken bitar fläskfilé, sås och så grönsaker.

Jag äter inga fullastade tallrikar och äter bara en portion.

Sen en hel pizza brukar jag inte stoppa i mig..men var skithungrig..brukar bli en halv eller 75 %



kram!

AMANDA FALK
2011-02-22 - 23:16:44

låter som du ätit en himla massa som är både gott och nyttigt :D måste tipsa om min gröt jag äter varje vardagsmorgon. Havregryn/rågflingsgröt med antingen lite vaniljyoghurt, äpplemos & kanel eller hallonsylt & keso. Det är suer gott att ha något kallt på och keso är jätte nyttigt, äppelmos är också mums, testa!



Hoppas du haft en fin dag, g'night & sweet dreams!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: