GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

sunday so far

2011-02-20 | 12:25:07 | Egocentrerat&Vardagligt

Hello there blogosfären!
Har ni en skön söndag?
Jag/vi klev opp redan vid 9 idag och började ordna med lite ditt och datt i hushållsgöraväg, åt goda mackor till frukost, läste lite bloggar, kollade upp lite stuff till webshopen och sen satte jag mig på motionscykeln och cyklade 17,5 km på 40 minuter..svetten rann om mig. Och precis när jag klev ur duschen och just börjat fundera på vad jag skulle äta så kom mammahjärtat förbi med en bit lasagne, mammas goda lasagne. Mums!

I eftermiddag blir det en sväng in till Skövde.
Tänkte köpa mig ett staffli, fylla på färglagret och även lite fler dukar. Den 3 mars ska jag och 17 andra företag ställa ut och sälja och visa upp oss på en inspirationskväll som Ladies Circle anordnar till förmån för ECPAT.
Tänkte ha med tavlor, tygkassar, utförsäljning av gammalt lager och så informera om allt jag gör.

Kommentera 10 st

Kommentarer
I N I S E N
2011-02-20 - 13:03:06

Oh, kul! Hoppas vi får se bilder från utställningen sen! :)



Jag har aldrig målat på duk innan, men eftersom jag hittade en söt liten konstnärsbutik här i stan ska jag införskaffa mig lite akrylfärger & ett par dukar och se vad det resulterar i :D

delinda
2011-02-20 - 13:14:53

åh låter riktigt spännande :) kram

Christine
2011-02-20 - 13:21:29

Låter som du fick en bra start på dagen :) Själv råkade jag somna om i morse och vaknade lite för sent. Nu ska jag bruncha ;)



Hoppas du får en fin eftermiddag i Skövde!

Annie
2011-02-20 - 13:41:47

Shit pommes vad du är effektiv! Här sitter jag fortfarande i nattlinne. Men lasagne har jag minsann hunnit med ;)

Honi
2011-02-20 - 14:09:41

Jisses vad du hinner med grejer :p iofs fick jag också en massa gjort imorse men nu strejkar jag och sitter stilla istället. Skönt tycker jag! Och mammas lasagne, mums!

Sofie
2011-02-20 - 14:42:28

svar: ÅH! Tack så mycket :D

Ellen
2011-02-20 - 14:54:21

Sjukt fin blogg du har , allt bra med dej ? :)

Malin
2011-02-20 - 15:23:14

Ett tips bara, köp INTE ett fältststaffli! Det gjorde jag och numera får det stå nermonterat bakom dörren :( det är så otroligt rangligt att det tar mer energi att justera benen varje gång man ska sätta fast en en målarduk än att måla, och när man väl har lyckats få dit allt och justerat benen så är man bara på dåligt humör och har inte längre någon lust att måla.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-02-20 - 15:25:42

malin: jag har noll koll på stafflier överhuvudtaget..målar ju alltid sittandes på golvet..så jag vet inte ens att det finns olika elelr vad de heter elelr vad man ska kika efter..?

Malin
2011-02-20 - 17:34:22

Nu har du väl redan åkt iväg men ateljestaffli är nog att rekommendera...har dock inget själv eftersom jag har dåligt med pengar nu så jag målar också sittandes på golvet. Men ateljé stafflier är mer stabila.

Kolla på artistbutiken.se på lite olika alternativ :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: