GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Oscarsbevakning live

2011-02-28 | 00:35:56 | Modebloggerskan , Mode & Modestuff

Ok, jag tror inte jag kan hålla mig ifrån att Liveuppdatera här i bloggen under natten om OScarsgalan.
Liksom jag är ju ändå vaken, sitter här i soffan med älskade Macbooken bredvid mig.
DETTA INLÄGG KOMMER UPPDATERAS LÖPANDE!

Röda Mattan är i full gång nu i alla fall, jag väntar ihärdigt på bilder på olika oscarsajter.
Men jag kan ju direkt kommentera att One shoulder dresses verkar vara väldigt hett på mattan i år.
Vet inte hur många sådana klänningar jag nu sett flasha förbi i rutan.
Jennifer Lawrence, nominerad för Winter´s Bone tillika näst yngsta nominerade för huvudroll skådis nånsin i Oscarssammanhang, är fantastiskt vacker i en enkel röd klänning och ett fantastiskt blont hårsvall, lite sotad makeup och inte så mycket blingbling. Rött, enkelt, sexigt med lite Baywatchfeeling på klänningen. Calvin Klein verkar det vara.


14åriga Hayley Steinfeld från True Grit är ursöt med litet diadem och en blekt rosa tylldröm, som en nymph som en sagoballerina. Dessutom inte en hellång klänning utan lite ovanför anklarna. Marchesa design.



Anne Hathaway - som ska leda galan tillsammans med James Franco dök just nu upp i en blodröd lång balliknande klänning med lite assymetrisk puffig volang vad jag kunde se. Valentino tror jag.


Mandy Moore i en väldigt ljus klänning pärlbeströdd tight silvrigt liv som även den sedan mynnar ut i ljust rosa tyll, lite Marilyn Monroe sings happy birthday to jfkfeeling över den. Tight och med lite ärm, stora runda örhängen och en slickad knutfrisyr orangeröda läppar som färgklick.


Mila Kunis i en lite skir men elegant syrénlila klänning med snygg urringning.

 

UPDATE 00.49

Ok, nu börjar det dyka upp lite bilder här och var bla på ontheredcarpet.com.

Amy Adams är som alltid jättevacker, nu är hon i rutan i en lilablå glittrig kläninng, sitt redish hår utsläppt i lite 40tals rita hayworthanda. Slits och liten holkärm. Grön accentfärg i juvelerna.

 

Svala Michelle Williams i platinablond kortklippt frisyr och i en klänning som ger en illusion av nakenhet, är den genomskinlig/inte genomskinlig...

 

 

UPDATE 01.02

Nu börja den riktiga Red Carpet showen, det är nu de tunga skådespelarnamnen kommer entra den röda mattan.

Underbara Tim Gunn från Porject Runway kommer kommentera. Tycker förövrigt att Fredrik, Filip och deras bisittare gör ett bra jobb i svenska studion.

UPDATE 01.17

Cate Blanchett i en ganska så annorlunda klänning med mycket detaljer.

 

UPDATE 01.24

Ohh nu kom Scarlett Johansson som alltid varit lite av en favorit för mig, skådespelarmässigt och klädmässigt med nån liten besvikelse här och där.

Och nu vet jag inte riktigt om jag ska tycka att årets oscarlook på Scarlett just är en besvikelse eller inte. Kanske har jag lite för höga förväntningar på Scarlett..men det här kändes lite ofärdigt på nåt sätt? Lite för tråkigt. Inte enkelt glamouröst som Jennifer Lawrences fodral.

Lite för mycket just got out of bed ..Fast samtidigt..hon är ju smokin´hot.

Dolce &Gabana.

 

Marisa Tomei bär även hon lila, mörkt plommonlilla 1950 Charles James, tight upptill och tyll nedtill. Snygg och vacker!

 

Den väldigt, sen Satc the movie 1, nedbantade Jennifer Hudson bär en rödorange skapelse med en urringning till sina nedbantade bröst som har en bikinibränna.

 

UPDATE 01.44

Nicole Kidman, lika vit som alltid..men också lika vacker som vanligt. Gillar de röda skorna som skymtar i slitsen. Men gillar inte frisyren. Dior Couture.

 

Reese Whiterspoon känns mest som en kopia av Julia Roberts när hon vann för Erin Brokovich. Hög stor hästsvans, svart klänning med vitt band . Dock väldigt sötvacker som bara petite reese kan vara. Klänningen är en Armani.

 

Peneolpe Cruz, ytterligare en röd klänning..denna med skimrande glansiga partier..Lite för mycket julgranskula för mig.

Helena Bonham Carter är..tja..Helena Bonham Carter.. =)

 

Halle Berry i en skir ljus tyllig underbar skapelse, mycket vacker tycker jag och klänningen får tala för sig själv utan massa smycken avancerade hårsvall och en ganska så enkel make up. Lite som vispad grädde med en hint kolasås.
Marchesa.

Höggravida nominerade Nathalie Portman bär även hon en klänning i lila med "tassles"örhängen  och en liten silvrig kuvertväska. Kan inte vara enkelt att se så sval och glammig ut med gravidmagen. Enkel glamourös frisyr. Nathalie strålar!

 

UPDATE 02.06
Sandra Bullock bär..ta-da rött! Lite stel i nyllet (botox?)..Men det är en underbar röd nyans på klänningen underbart snitt och jättefin urringning. Dessutom en lite annorlunda långsmal kuvertväska, Sandra är alltid en favorit!
Vera Wang tror jag.



Gwyneth Paltrow som en golden goddess ned lite färgade detaljer på örhängena, snygg make upp sleek look på håret. Snyggt! Gwyneth blir vackrare med åren.




UPDATE 02.23
Åh nu är alla samlade inne o Kodak Theatre, snart börjar själva galan!

UPDATE: 02.37
Introna på Oscarsgalan brukar ju vara nåt extra där värden/värdarna gör en massa sketcher eller är med i de filmer som är nominerade.
James Franco och Anne Hathaway gjorde ett bra och roligt intro. NU ÄR GALAN IGÅNG! ÅH OSCARS...fan vad mäktigt det är!

UPDATE 02.59
Melissa Leo vann bästa kvinnliga biroll för The Fighter. Imponerad att nån hörde vad kirk douglas sa.

UPDATE 03.18
Fortfarande vaken..känner mig pigg...och hungrig..hmm rostemacka? Pizzarester?Ballerinakex?

UPDATE 03.28
YES! Danska Hämnden med Micke Persbrandt vann bästa utländska!

UPDATE 03.32
Christian Bale vann manliga biroll.

UPDATE 03.44
YES YES YES YES!! Trent Reznor vann en Oscar för musiken i Social Network!!!

UPDATE 04.05
Nu sjunger de de nominerade för bästa sång..Mandy Moore har bytt till en blå klänning med fjädrig underdel.

UPDATE 04.31
Anna Hathaway har gjort flera ombyten under galans gång, inget klår riktigt den röda hon bar på röda mattan.
Nu ska Robert Downey Jr och Jude Law dela ut pris, ah those hunks!

UPDATE 04.44
Nu sjunger Gwyneth Paltrow..så vackert.

UPDATE 04.52
Nu sjunger Celine Dion medan bilder visas på de inom filmbranchen som gått bort senaste året.

UPDATE 05.26
Nathalie Portman vann ganska så väntat en Oscar för bästa kvinnliga huvudroll i Black Swan. De nominerade presenterades fint av Jeff Bridges. Lite synd om veteranen Anette Benning som snuvats på Oscarn 4 ggr nu.
Sandra Bullock har nu på ett roligt och charmigt sätt presenterat de nominerade för bästa manliga huvudroll och även där gick segern som väntat - till Colin Firth i the King´s speech.
Nu är det bara bästa Film kvar. Jag har varit vaken hela galan igenom, inte känt den minsta trötthetskänsla..så får väl se om jag somnar snabbt..måste dock upp om ett par timmar igen, jobb väntar.
Kommentera 44 st

Kommentarer
Orgasmhjälpen
2011-02-28 - 00:45:42

Hey Sugar!

Läs gärna vår Sexblogg som är fylld med tips, bilder, bikter, noveller och annat smaskigt som har med sex, kärlek och relationer att göra!

Pussar & Kramar

Orgasmhjälpen - din handledning till njutning ;)

Moa
2011-02-28 - 00:52:19

wooo Mila är ju URSNYGG, tack som fan att föreläsningen börjar 13:00 imorgon, ska käka glass och cola och titta all night long! Tycker förresten tygkassarna är fierce, gillar den med handväskeinnehållet mest :) ska bli kul att se shoppen när den är klar!

MARIA - mode, outfits & inspiration
2011-02-28 - 01:05:56

Åh vad kul att någon annan är vaken och kollar :D den enda klänning jag riktigt gillar än så länge är Milas, den var riktigt fin! Kan knappt vänta till de lite större stjärnorna kommer & galan börjar!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-02-28 - 01:08:17

Yey va kul att några fler i blogisfären är vakna och kollar!

Frida
2011-02-28 - 01:15:08

Jag tyckte inte alls om Jennifer Lawrence klänning, alldeles för enkel och hon såg ut som en Baywatch-brud =/ Min favvo så här långt är Mila Kunis och så väntar jag spänt på Natalie Portman som ska bära Rodarte!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-02-28 - 01:17:12

det var just det enkla och det baywatchlika jag gillade, lite surflooken, fräscht och simpelt men ändå glam =)



jag är spänd på scarlett johansson!

leopardia
2011-02-28 - 01:20:44

Tycker det är lite märkligt att Pontén dissade Milas klänning lite, med motiveringen att den var 'svår'. Det borde hon ju egentligen gilla, tänkte jag :)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-02-28 - 01:22:36

Leopardia: tänkte precis samma sak..mycket märkligt..nästan som hon hängde upp sig på klänningen. weird.

Amanda
2011-02-28 - 01:25:14

Sv: Va go du är! Tack så mycket :)

Jessica
2011-02-28 - 01:28:08

Hihi=) va snabb du är=)



jag orkar inte blogga nu... får göra det imorrn...



Puss

Jessica
2011-02-28 - 01:28:45

Jag älskar Milas klänning... dock lite blek färg=)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-02-28 - 01:29:49

jessica: jag gillade den bleka lavendel/syrénkulören, tyckte den var smakfull =)

leopardia
2011-02-28 - 01:54:54

Scarlet är en skådis jag blir sjuk av avund när jag ser. Jag håller med dig i allt du säger, men hon är ändå galet snygg.

leopardia
2011-02-28 - 02:12:29

Jag vet, när jag läste ditt inlägg så kändes det som att 'jaha, var den lila?', jag tyckte den var svart, men nu vet jag inte längre, hehe..

leopardia
2011-02-28 - 02:31:21

haha, då har jag fel på synen, jag satt och kikade på bilderna nu och var nästan säker på att den är svart.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-02-28 - 02:32:28

nej jag tror den är lila..tim gunn sa dessutom "gorgeous colour" vilket vore konstigt om den vore svart.

leopardia
2011-02-28 - 02:35:14

jag tror att jag har bestämt mig för att toppen på klänningen är svart och tyllkjolen är plommonlila.

Frida
2011-02-28 - 02:47:55

Jag gillade verkligen introt, kul med lite yngre värdar! Men gud vad jag stör mig på att Filip & Fredrik snackar hela tiden!

Jessica
2011-02-28 - 02:52:36

gääsp... nu somnar jag snart... vill ju se men jag är så trött=)



jag gillar nog natalie portmans klänning mest, så fin på henne!



gonatt=)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-02-28 - 02:53:23

frida:fast jag tycker F&F är ganska så tysta i jämförelse med sådana som kommenterat tidigare år. Tycker det är kul med lite kommentarer =)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-02-28 - 02:56:18

jessica:upp o hoppa lite, ta nåt att äta, drick vatten!

så piggnar du till!

Frida
2011-02-28 - 03:04:24

Men inte har de väl kommenterat UNDER själva galan innan? Eller är det bara för att de tjatar när andra pratar och under klippen som jag märker det först nu. Eller så kanske det är för att jag verkligen inte gillar F&F ;)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-02-28 - 03:07:32

frida: jodå det har tidigare programledare oxå gjort, kanske lite mer strikt dock haha.

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2011-02-28 - 07:13:28

Åh, vilka vackra klänningar de bär. De flesta iallafall.....

Eliyana
2011-02-28 - 07:53:41

Jag kollade också, men måste tyvärr klaga väldigt mycket på Filip och Fredrik, de var helt okej under röda mattan, men såfort själva galan kom igång så ansåg jag att de pratade vid så fel tillfällen.

Annars var galan bra, men James Franco var lite väl stel tyckte jag.

sara
2011-02-28 - 08:36:58

kul o få lite update, själv följde jag inte det!



ja jag älskar dom chipsen :)

Petras FOTO blogg
2011-02-28 - 09:16:49

ÅH!!! Ge mig Halle Berrys klänning!!! :D

johanna
2011-02-28 - 10:02:52

Jag kämpade med att hålla mig vaken, men sloknade runt kvart över 3!

Sanna
2011-02-28 - 10:31:40

Snygga klänningar alla hade nästan=)

A
2011-02-28 - 10:35:16

Såg inte på tv, men av dina bilder så tycker jag Gwyneth Paltrow var klart vackrast, Scarlett Johansson såg lite "trashig" ut och Jennifer Hudsons urringning var totalfel för hennes kropp.

Carro
2011-02-28 - 11:18:51

Shit vad den röda klänningen såg len ut :D

Ida
2011-02-28 - 12:52:36

Jag gillade Mandy Moores Och Mila Kunis klänningar. Först tyckte jag Jennifer Lawrences klänning var tråkig, men ju mer jag tittade, ju mer gillade jag! Hon bärde upp den riktigt bra!

Maja
2011-02-28 - 15:33:15

Så underbara klänningar, helt fantastiska!

Caroline
2011-02-28 - 15:37:49

haha, kul att läsa din update process. och att din sista update var då jag gått upp för praktik och satt igång tvn och såg vilken som blev bästa film! :) the kings speech! :)

dissy
2011-02-28 - 17:56:14

Tack för rättningen, klantigt av mig. För många Jennifers:) Jag tycker att Jennifer Lawrences klänning var det tråkigaste jag sett på röda mattan. Enligt mig var den helt fel och hon passade inte i färgen. Jag har aldrig vart särskillt förtjust i Gwynets frisyr men annars jag tycker hon är kan vara riktigt vacker och jag beundrar henne som skådespelerska men nej mittbenan går bort och hon har haft finare kreationer.

Men man kan ju inte alltid tycka lika. Tyckte du Oscarna gick till rätt personer då?

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-02-28 - 18:01:17

dissy: så olika man kan tycka..jag tycker hon var den som bar upp rött allra bäst under kvällen och tycker bara hela looken var underbar.



I år måste vara det år jag sett minst filmer av de nominerade och därmed inte kunnat ha givna favoriter och kunnat säga en film eller skådis framför en annan.



men blev såååå glad att Trent Reznor vann en statyett.

Anonym
2011-02-28 - 18:10:47

Tack för en bra klänningsrapport! Perfekt att läsa nu efter jobbet. Mina favoriter är efter att ha kollat bilderna Halle Berry och Amy Adams.

Anna J
2011-02-28 - 18:11:34

Det är jag som skrev kommentaren ovan. :-)

dissy
2011-02-28 - 18:30:49

Ja juste det fick han ju för musiken i The sociala network. Dock har jag inte sett den.

Jag har sett en del av de nominerade filmerna och tycker att rätt skådis fick Oscar. Den enda jag var besviken på är att inte Hailee Steinfeld i “True Grit” fick Oscar för bästa biroll. Hon var fantastisk! Och jag är väldigt nyfiken på Black Swan. Måste se den:)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-02-28 - 18:39:01

dissy:japp social networkmusiken...älskar ju nine inch nails sen många många år tillbaka, så roligt att se trents utveckling.

Det sägs ju att Trent är i huvudet som marilyn manson ser ut, haha



Jag har sett true grit men då jag inte sett de andra kan jag inte säga att det var rätt eller fel att inte hailee fick oscarn.

leopardia
2011-02-28 - 20:19:49

Jag tycker att det hade varit roligt om Jennifer L fick oscars för bästa kvinnliga, då det var Jeff Bridges som delade ut priset och hon ja, sa i intervjun på röda mattan att han var den hon såg mest fram emot att träffa pga att hon alltid citerade honom.

Colin hade ju helt klart det bästa talet.

Men vad hände egentligen med James Franco?! Jag har sett de här 'inför'-klippen på hemsidan och han verkar ju vara en kul prick som bjuder på sig själv och nu kändes det som att hans repliker kunde man räkna på ena handens fingrar typ.

MARIA - mode, outfits & inspiration
2011-02-28 - 23:29:58

Själv somnade jag runt 4tiden & gav upp när jag vaknade vid 5 igen. Var Natalies tacktal lyckat? :) jag hade önskat att amy adams hade tagit bort sitt halsband och haft uppsatt till den där klänningen, man ska aldrig ha helt utsläppt till en klänning utan urringning. Annars en riktgt fin klänning! Min favorit var Milas. :)

camilla
2011-02-28 - 23:37:14

sv: tack!! :)



vilken fräsch blogg!!, och vilka gala klänningar ;)

Maryam
2011-03-02 - 19:19:18

sv: visst är den? dör lite varje gång jag ser den, haha!



Åh, Michelle Williams och Cate Blanchett var helt klart snyggast enligt mig. Michelles hår är ju bara för underbart och Cates klänning är to-die-for!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: