GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Hej jag heter Anna och jag är Tv-serie-oholic

2011-12-06 | 20:38:30 | Film/TV/Kändisar

En av mina nya favoritbloggar är Tvseriedrottningen. Verkar vara lika stort tvseriefreak som jag själv. Härligt!

Hon hade en lista, 30 frågor och svar om tvserier..så jag snodde frågorna och gjort mina egna svar.
Skulle vara kul om NI också gjorde den.

En serie som aldrig borde ha lagts ner?

Jag tycker det var väldigt tråkigt att Lipstick Jungle inte fick fler säsonger på sig.


 

En serie som du önskar att fler personer tittade på?

Hmm aldrig riktigt tänkt så tror jag...fast känns som väldigt få jag känner kollat på Absolutely Fabulous/Helt Hysteriskt som ju var helt ja just det Fabulous. Patsy och Eddie!!


 

Favoriten bland de nya serierna för säsongen?

Räknas Games of thrones som ny för säsongen? Annars Pan Am!


 

Din favoritserie någonsin?

Åh herregud kanske världens mest omöjliga fråga. Jag menar det var längesen jag var så frälst i nåt som Vampire Diaries. Första tre säsongerna av Greys anatomy är guld.


Jag totalälskade Huset Fullt första halvan av nittiotalet. Beverly Hills 90210 är en stor del av mina tonår..Men jag antar att Sex and the city är The one.


 

En serie som du hatar?

Vet inte om jag hatar nån serie. Liksom serier jag inte förstått mig på eller inte gillat har jag ju helt sonika inte kollat på..och till dessa hör t ex Rederiet, Skilda världar, the Big Bang Theory och The O.C

 

Ditt favoritavsnitt av din favoritserie?

Oj jösses..96 avsnitt där alla är lika bra (förutom säsong 5) och välja ett...

 

Minst favoritavsnitt av favoritserie?

Ja det var ju lättare då, som sagt gillar jag inte säsong 5 av SATC särskilt mycket alls. Jag gillar inte Carries korta frisyr jag gillar Carries outfits för at dölja SJP's gravidmage och tja just SJP's verkar ha påverkt hela hennes skådespelri för allt med Carie är bara fel genom denna såsong..rösten gester agerandet allt.

 

En serie som alla borde titta på?

Vampire Diaries av aktuella. Sex and the city för att alla borde fatta hur oytlig den är..den handla rinte om fyra tjejer som bara är ute efter en man som ska ta hand om dom. Den handlar om fyra starka kvinnor som sätter sig själv främst och framför allt deras starka vänskap.

 

Bästa scenen någonsin?

Åh Californications säsong 3 finalavsnitt slutscenen när Hank Moody grips och sen ”drunknar” in the sea of pussys till tonerna av episka Rocket Man av Elton John. Så jävla bra!


 

En serie som du inte trodde att du skulle gilla men slutade upp med att älska?

Ugly Betty...gillade den inte alls först men sen när jag fick säsong ett och två i dvdboxar i present och marthonkollade ja jisses då var jag fast,

En serie som gjorde dig besviken?

Konstigt nog True Blood...den innehåller massor jag gillar, råhet, amerikanska södern, svett, sex, vampyrer osv...men nåt gör att jag inte orkar med den.

 

Ett avsnitt du har sett mer än 5 gånger?

Alla SATC och ...säkerligen några Vänneravsnitt som känns som att de ALLTID är på tv. Har dock fortfarande aldrig sett hur Vänner slutar.

 

Favoritserie från barndomen?

Macahan och Nord&Syd


 

Manlig favoritkaraktär

Mmm Damon Salvatore från Vampire Diaries...men Dr Carter från Cityakuten ligger farligt nära. Två totala motsatser vad gäller karaktärer. Eller fan Hank Moody från Californication..


 

Kvinnlig favoritkaraktär?

Hmm svårt... men jag säger nog Patsy och Edie från Helt Hysteriskt..de två känns väldigt mycket hmm Jag.

Guilty pleasure serier?

Jag sänker volymen och zappar genast bort om sambon kommer in i rummet när jag smygkollar på ...ok here it goes..Ensam mamma söker

 

Favorit miniserie

Miniserier var sånt jag och mamma tittade på mycket ..som Öster om Eden. Törnfåglarna, Rötter m fl..men tror jag säger Pestens Tid.

Favoritserie som började tidigare än 2000?

Beverly Hills 90210...och Melrose Place...

 

Bästa cast?

Tycker att alla skådespelare var oerhört trovärdiga i Lost...likaså Mitt så kallade liv. Men nej jag säger nog Californication på den.

 

Favoritkyss?

Kyss och kyss..men när Damon kysser Elena på pannan när han returnerar hennes halsband och säger att han älskar henne och sen släpper en enda liten tår innan han tvingar henne glömma...ojoj..


 

Favoritpar?

Jag vill verkligen att Karen och Hank ska vara tillsammans i Californication..

 

Mest irriterande karaktär?

Jag klarar verkligen inte av Serena van der Woodsen i Gossip Girl...uuuäk!


 

Bästa citat?

Maybe some women aren't meant to be tamed. Maybe they just need to run free til they find someone just as wild to run with them.

En serie som du planerar att titta på (gammal eller ny)?

Nån gång ska jag se House från början.

 

Största OMG-ögonblick?

Hmm när Pamela vaknade och Bobby stod i duschen och itne alls var död som i senaste hundra säsongerna av Dallas?


Bästa pilotavsnitt?

Californication

 

Första tv-besatthet?

Defitnivt Huset fullt och John Stamos/Jesse

..skulle ju gifta mig med honom...


 

Pågående tv-besatthet?

Absolut Vampire Diaries..och Damon.

Ian Somerhalders Twitter är den enda jag följer.

 

Sorgligaste karaktärsdöd?

Oj  Mark Greene i Cityakuten..ett av tvseriehistoriens sorgligaste ögonblick...tillika vackraste också på ett sätt..


Kommentera 28 st

Kommentarer
Helena
2011-12-06 - 21:02:22

Hej! Ett tips: Sons of anarchy! Min absoluta favoritserie alla kategorier, grym story och helt sjukt duktiga skådespelare. Vet inte om du har sett den, annars är den ett måste om man gillar serier! :)

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2011-12-06 - 21:09:42

Håller verkligen med om Mark Greene. Tårarna sprutade när jag såg det avsnittet.

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog
2011-12-06 - 21:11:44

Åh vad skoj!! Jag sitter just och kikar på HOUSE :)



Jag kanske snor den jag också, är lika mycket av TV-serienörd jag :D



Kramisar

Leiden
2011-12-06 - 21:28:35

den här ska jag också besvara är serienörd så det skriker om mig, som värst är de ca 15 serier i veckan och då är jag stolt som inte längre följer 25 haha

Linnea Sundberg - Ett recept varje dag
2011-12-06 - 22:00:06

Jag följde Cityakuten när jag var mindre, men nu blev jag så nyfiken på hur Mark dog? Varför har han en lapp för ögat?

Mary
2011-12-06 - 22:01:01

Åh denna ska jag också göra när jag hinner ^^ och ja, fler borde ha sett Aboslutely Fabulous! Den är ju verkligen skitbra!

Sofia
2011-12-06 - 22:01:35

Perfekta kyssögonblicket, bara väntar på att Stefan ska fara och flyga all världens väg! Men men då lär serien vara slut så väntar och ser. Kul läsning!!

emmi
2011-12-06 - 22:02:08

- super kul! håller tummarna =)

Rebecca
2011-12-06 - 22:07:44

Åh gud jag hade glömt bort den sista.. jag minns nu också verkligen den ögonblicket, det var verkligen rörande! Kul läsning för övrigt, ser ju på typ allt också :)

Nina
2011-12-06 - 22:16:53

Håller med om Dr Greens död, hulkade och snoret rann!



Men jag får nog kontra med Six feet under, sista avsnittet. Det är snäppet bättre!

Ida
2011-12-06 - 22:20:20

Men Anna, big bang theory som är så bra! Fantastiskt roligt! :D

Själv är jag sämst på att titta på serier, men ska faktiskt ta min glöggmugg o sätta mig i soffan framför fringe nu :)



Kram!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-12-06 - 22:26:51

Linnea: mark fick tillbaka sin hjärntumör han hade i säsongen innan...och hjärntumören gjorde honom till slut delvis förlamad blind..och aj sen dog han =(

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-12-06 - 22:28:56

Ida: Jag förstår mig inte på big bang theory..tycker den är alldeles för mycket dåliga oneliners förutsägbara skämt och för mycket studioskratt...men folk omkring mig älskar den...har inte rätt gen för den antar jag..haha

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-12-06 - 22:30:44

Nina: ja sista six feet under är också bra men bölade inte som jag gjorde under ER där...six feet är för övrigt en serie jag vill se från början..följde den bara väldigt sporadiskt.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-12-06 - 22:34:24

Sofia:

jag tycker damon och elena ska bli ihop....så kan stefan o katherine koka ihop det. Hehe

Elin Atterstig
2011-12-06 - 22:48:19

Åh roligt inlägg! (Även om jag är jättedålig på att följa serier.) That 70s Show slår allt! Älskar älskar älskar!

Husfrun
2011-12-07 - 07:04:13

Lipstick Jungle hade jag gärna titta på i fler säsonger. Trist att de la ner.

alexandra
2011-12-07 - 08:22:32

game of thrones är så jävla grym!

johanna
2011-12-07 - 08:48:01

Damon jag dööör! Han får mer än gärna komma och bo hemma hos mig!

Emma
2011-12-07 - 10:28:59

Pan Am ska tydligen inte göra fler säsonger än en!! :(

Sanne - Mamma till Lykke
2011-12-07 - 11:25:09

games of thrones ser sambon på, ganska underhållande..



annars är det the walking dead eller dexter som gäller :-)

rebecka
2011-12-07 - 13:34:04

Håller verkligen med ang favoritkyssen! Skäms nästan över hur många gånger jag sett just den delen.

Emma - I was on the moon. With Steve.
2011-12-07 - 15:38:53

Patsy är bäst!

Art By Tina - Tävla om en lucka i illis-kalendern!
2011-12-07 - 17:21:41

Helt Hysteriskt är DEFINITIVT ett av mina favoriter, om inte favoriten nr 1. Så glad att det börjat sändas igen! Fast nackdelen är ju att jag kommer i säng så jäkla sent på kvällarna. Fast det är värt det!

Caroline
2011-12-07 - 20:45:47

Åh, du måste verkligen ta och kolla på the big bang theory! En av mina absoluta favoritserier!

EmelieMaria - träning&annat
2011-12-08 - 21:50:40

Åh vad roligt!! Jag gjorde listan i min blogg med!! Tog en evighet men det var kul :D

SoP
2011-12-09 - 04:34:26

Men,Buffy o Angel då? Instämmer om True Blood,jag hade höga förväntningar,såg hela 1a säsongen för att jag hela tiden hoppades att den skulle bli bättre .Jag kan inte med den. Har sett Stargate Atlantis i sommar o blev faktiskt förvånad över hur mycket jag gillade den! Den genren är inte riktigt min grej annars. Var en slimp att jag köpte den, var hyfsat billig o jag tänkte-Åh, många avsnitt för pengarna.

dissy
2011-12-10 - 23:06:19

Haha jag var totalfrälst i Dr Carter. Första tv kärleken för min del:) Underbart inlägg! Älskar serier.



Kan tipsa om Carnivale om du inte sett den. Grym serie det där och Supernatural. Grymt bra om man gillar det mer okulta och mystiska: )


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: