GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

dan före dan före dopparedagen

2011-12-22 | 21:48:14 | Egocentrerat&Vardagligt

Godkväll blogosfären.
Hur har ni det så här två dagar före julafton?

Jag sitter nu här på mitt ekande tomma kontor, bara skrivbordet, stora imacen och bokhyllan kvar...vet inte hur många sopsäckar med bråte jag fyllt idag...har skoningslöst slängt såååå många Elle, Damernas Värld, Chic, Vogue med mera...gör lite ont i hjärtat...jag älskar ju mina tidningar...men när man snabbt fyller säck efter säck med dessa och de väger bly inser man ju vad plats det tar...och ärligt..hur ofta kollar jag i gamla nummer?
Men en del har jag hmm sparat.

Sängen är isärskruvad, inatt sover vi bara på madrassena, vi har burit ner massor med möbler till farstun och tja, det är nästan tomt överallt nu.
Klockan 14 imorrn kommer lastbilen som ska ta möblerna och sen, sen bor vi i vårat hus!

Nu ska jag duscha av mig en massa rosa färg och efter det göra några julklappar.


Ja jag är svinttrött och ser ut som sju svåra år...men på julafton ska jag sova sovmorgon..och på juldagen med...mmmmm
Kommentera 9 st

Kommentarer
Anna J
2011-12-22 - 21:56:36

Hej!



Jag känner av noll julstämning då jag är dunderförkyld men inte nog sjuk att vara hemma utan ska jobba till klockan 18 imorgon och sen är det väl tänkt att någon typ av julefrid ska infinna sig. Hursomhaver, jul blir det och jag ser fram emot några lediga dagar med bra böcker, god mat och trevligt umgänge.



Lycka till med flytteriet imorgon och du är så värd ett par sovmornar nu. Det är så slitsamt att flytta men väldigt skönt när allt är på plats.



God Jul och stor kram till dig!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-12-22 - 22:00:56

AnnaJ: Hej vännen. Men stackare att vara sjuk uscha. Känner igen mig hur du har det..förra året jobbade jag hela veckan innan jul, var förkyld, jobbade till 18 dagen innan julafton. ordnade till uppesittarkväll väldigt stressigt här hemma, sen på julafton mådde jag helkonstigt och det slutade med kräksjuka på kvällen...suck.



Men hoppas du vaknar frisk och kry imorrn, att din arbetsdag går megasnabbt och att du får en underbar julafton!!



kramar!!

Jennifer Nilsson
2011-12-23 - 00:15:21

Haha, det får en att blicka tillbaka på minnen! Jag flyttade själv och jag minns hur jag rensade, och rensade, och rensade! Det var skönt efteråt, men oj, det var faktiskt tungt arbete! När man tänker efter att det skrämmande hur mycket onödigt det är man samlar på sig, och som ligger och tar plats under en lång period... Men jag hoppas att du får en bra flytt imorgon! Lycka till med allt :) GOD JUL!

Carmen
2011-12-23 - 00:57:51

You have a really cute blog :)

xx

lisette A
2011-12-23 - 05:19:06

spännande med nytt hus! :)

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2011-12-23 - 09:33:12

Jag har jättesvårt att göra mig av med grejer... Hoppas du får en härlig jul.

Art By Tina - Konst & Fashion
2011-12-23 - 10:27:10

Går ju inte att sova på julaftons morgon - jag blir som ett litet barn, vaknar alltid orimligt tidigt och längtar efter julmat, kalle & paket=)

Pudding
2011-12-23 - 13:55:55

Vad snygg kofta! Har den på en H&M-beställning, och undrar hur du upplever att den är i storleken - är den liten, rymlig eller lagom?

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-12-23 - 22:24:14

Pudding: jag älskar den. Den är ganska stor i storleken tycker jag.

kram


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: