GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Ehhh..ok..?

2011-08-24 | 13:09:19 | Egocentrerat&Vardagligt

Sedan jag öppnade upp AVANNA WEBSHOP så har det inte varit nån hejd på alla idioter, kokogöksamtal och försäljare som ringt.
En del är äckligt lismande en del är direkt hotfulla och obehagliga som t ex hotar att de ska skicka en faktura på 6000 kronor om jag vill avsluta nåt jag aldrig påbörjat men det kostar bara 1900 att fortsätta det jag aldrig påbörjat.. Gemensamt för alla är att de vill ha en massa pengar för ingenting.

Ett av dagens samtal:

Dolt nummer på displayen

‎" Hej jag heter xxx och ringer från Facebookgruppen och jag ser att du har en facebook för ditt företag"
Jag : "Vad sa du att du ringde ifrån sa du?
FBG: " Facebookgruppen"
Jag " Inte intresserad"
FBG :"du kan väl lyssna tre minuter vad jag har att säga?"
Jag: "Ja jo ok men jag är inte intresserad av att betala dig nånting"
FBG: "Jaså du är rädd att det kostar mycket pengar hmm.. Du har ju en ok hemsida med en shop på ser jag..."
Jag: " Jag är inte intresserad av att betala dig nånting för nånting på Facebook"
FBG: " Var annonserar du idag då egentligen?"
Jag : " Det har väl inte du riktigt med att göra, men jag är inte intresserad av att betala dig för nånting"
FBG: " Jag kan inte hjälpa dig tyvärr med nånting du får leta efter nån annan"
Jag: " Men det var ju du som ringde mig, jag har inte bett dig om hjälp?!?"
FBG: " Jag vill inte hjälpa dig faktiskt"

Klick.
Kommentera 24 st

Kommentarer
Liie
2011-08-24 - 13:25:08

helt galet!

L I L I J A
2011-08-24 - 13:45:56

Men fyfan, vad fult! :O

emma härnqvist
2011-08-24 - 14:00:40

såg din uppdatering på facebook, de är ju helt sjukt! de tråkiga är dessutom att du som företagare tyävrr är skyldig att ta emot reklam :( jag arbetar en hel del med dessa frågor eftersom jag är kvalitets-och kundansvarig på ett pensionsbolag, och då stöter på problemet. ett varmt tips är att fråga efter deras kontaktnummer för att sedan ringa och be dem spärra ditt nummer.. dock känns de som alldeles för mycket jobb om det är många samtal med tanke på att du inte har bett om dem. ett annat tips är att kontakta företagsfakta.se och se om de kan hjälpa dig. NIX täcker ju inte företgare tyvärr, även om ditt nhummer står på dig som privatperson kan det vara så att du angett det som kontaktnummer på företaget.. fan, skulle bli helt galen för vad jag läst innan så är ju inte det här direkt den första :( lycka till fina du! kram

Tess - BohoChic.se
2011-08-24 - 14:06:16

Det där var fult gjort av dem.

sevendaysaweek
2011-08-24 - 14:09:20

sv: men åh, tack så mycket!

Emma
2011-08-24 - 14:09:28

Jag har suttit på båda sidorna... Jobbade som telefonförsäljare i 3 år (men säg inte det till någon;)) Mitt bästa trick när jag blir uppringd är att vara tyst... tystnad stressar även den mest luttrade säljare... Jag kan också trösta dig med att det blir färre samtal när företaget har varit verksam ett tag, så har det varit för oss i alla fall.

-Jag har full koll och kontaktar er om jag skulle vara intresserad hej då.. är också en bra fras ;)



Ha en bra dag =)

Dzeli
2011-08-24 - 14:17:25

Haha dagens skratt! Fast samtidigt jäkligt frustrerande också! Man kan ju vara lite fånig ibland och tänka "fan jag vill inte vara otrevlig" men egentligen borde man bara lägga på efter första gången man säger nej tack! Samtidigt som man ibland kan vara nyfiken på vad som ska sägas. :)



Det är också lite tråkigt att man som företagare måste ta emot sådana samtal (som en tjej längre upp skriver). Vad är anledningen till att tvingas ta emot sådana onödiga och otrevliga samtal? Det måste ju gå å ordna det här på något sätt!

Marynator
2011-08-24 - 15:45:03

hahha vilka puckon de finns. Jag har hört om ett antal grejer egna företagare råkar ut för hela tiden. Bla min pappas polare där dom ringde och frågade om hans addess-uppgifter stämde, han sa -ja de stämmer. Sedan fick han en räkning på 12000.

Marynator
2011-08-24 - 15:45:04

hahha vilka puckon de finns. Jag har hört om ett antal grejer egna företagare råkar ut för hela tiden. Bla min pappas polare där dom ringde och frågade om hans addess-uppgifter stämde, han sa -ja de stämmer. Sedan fick han en räkning på 12000.

Sara
2011-08-24 - 16:17:33

Men vilka idioter! Förstår att vissa kan vara riktigt obehagliga :/

Jessika
2011-08-24 - 16:25:05

haha herregud! det är ju patetiskt! "jag vill inte hjälpa dig faktiskt" Men vad bra för jag vill inte ha din hjäääääälp! Gaaaah!

Annster
2011-08-24 - 16:39:38

Vilken idiot! Varför slutar man aldrig förvånas. Hade det varit jag, hade jag bett honom fara åt helvete rent ut sagt. Vidriga människor :/

J e n n s a n s ♥
2011-08-24 - 17:05:31

men vad idiotiskt, vet inte om jag ska skratta eller gråta...

Linnéa
2011-08-24 - 17:22:30

Men shit vilken galning, måste ju vara något psycho som ringer om en sådan sak. Kan ju inte vara riktigt normal - avskyr telefonförsäljare =/

Emma - I was on the moon. With Steve.
2011-08-24 - 17:23:06

Ha! Jaja. Tok.

Sofia
2011-08-24 - 17:31:54

Vilken idiot!

Grimgoth
2011-08-24 - 17:49:26

Sjuka grejor, tur man slipper sådant än så länge.

dissy
2011-08-24 - 17:54:34

Vilken idiot!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-24 - 19:52:06

Emma H och Emma: Jag hade egentligen inte haft ågot emot att prata med dom om de flesta inte blir så förbaskat jäkla otrevliga och hotfulla eller bara sura och kommer med helt irrationella hot som " jag skickar faltura ändå eller jag tar bort dig från google" osv.

Jag har jobbat som telefonintervjuare inte samma som försäljare men ändå, man gjorde ju sitt jobb men man får ju tänka på hur man beter sig.

Britta
2011-08-24 - 20:11:28

Haha! Men Anna, du får ju inte vara så otrevlig mot försäljarna, då vill de ju faktiskt inte hjälpa dig! ;)

Anneli
2011-08-24 - 21:50:32

Haha va himla sjukt! Lite roligt också att se i text:-)



Kram!

Johanna
2011-08-24 - 23:23:25

haha say what?!

men jobbigt egentligen men det där var ju mest kul.

håll ut och bli hård mot dem!

klarade också en idag:

nån: hej jag ringer från bredbandsbolaget och bla bla bla...

jag (blixtsnabbt): om det här gäller extra tv-kanaler så har ni redan ringt mig och jag har ingen TV

nån: ok, tack för mig då, ha en bra dag.



=)



annars är dagens skratt http://www.vk.se/Article.jsp?article=470572&comment=true

☆ m a l i n .
2011-08-25 - 18:36:26

Haha komisk vändning i samtalet ändå ;) "Jag vill inte hjälpa dig" som en tjurig barnunge :)

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog
2011-09-04 - 23:18:19

HAHAHA underbart ;) Fast ändå skitjobbigt. Jäkla människor! Grrrr!



Kramis!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: