GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

it's oh so quiet...?

2010-09-26 | 17:49:06 | Egocentrerat&Vardagligt

Hmm..sitter här och surfar runt på ett otal bloggar och runt runt i bloggosfären..
Och är det inte VÄLDIGT LITE skriverier om Blog awards som gick av stapeln igår?
Och av de som jag läst som har skrivit nåt om galan är är det väldigt få som är nöjda...att galan och goodiebagen inte alls kändes lyxigare och bättre mot föregående år trots att merparten av årets besökare fick betala 200 kronor just för att galan skulle bli större bättre lyxigare.

Något annat lustigt är att bloggare som StinaLee, Mini och Linda Blom som skulle festa järnet vid årets gala och tyckte att vi som "bråkade och bojkottade" var löjliga..inte ens åkt iväg på galan.

Får väl se om Bloggkommentatorerna kommer med nån mer lyrisk rapport än punktlistan de hittills skrivit. Om det var mycket nätverkande, företagsskapande och entrepenörsanda under galan...om vi som valde att inte gå verkligen missade så mycket, eller inte.

UPDATE kl 20.18: Jo nu har BK uppdaterat och de verkar ha haft en jättebra galaupplevelse! Vad bra!
För tro det eller ej, jag vill verkligen att de som lägger ned tid och pengar på resor outfits smink och styling på ett sådant event ska ha en kul kväll oavsett om jag gillar eventet i sig eller inte.

Dock känns det inlägget framkrystat på nåt sätt efter att de har läst min blogg? Eftersom de tvunget länkade till mig i inlägget och min "tråkiga attityd" vilket kändes ganska så malplacerat att ta upp i det där inlägget och ganska så felaktigt hänvisande också eftersom jag alltid varit trevlig och glad på alla bloggsammankomster jag varit på...fast oups..så kanske jag inte får skriva ty så fort jag kommenterar bloggkommentatorena kastar jag tydligen skit.
Jaja.

Men stort Grattis till Lady Thirtys storslam!
!

Kommentera 29 st

Kommentarer
Linda - ndaiL
2010-09-26 - 18:01:36

jo jag tycker också det.

konstigt?

Elin [ n e v n a r i e n ]
2010-09-26 - 18:26:06

sv, hah tänkte det samma.. jag känner mig inte det minsta ångerfull för att jag inte åkte.. snarare lättad att det inte alls såg så kul ut och att jag sparat en jäkla massa pengar ;P

Annster
2010-09-26 - 18:38:47

Jag förstod att det skulle sluta så.

Erika
2010-09-26 - 18:42:43

Av vad man läst lite här och där så verkar galan inte ha varit så mycket att hänga i julgranen.

Emma says style, love & rock and roll.
2010-09-26 - 19:56:54

jag hade sett framemot meeer läsning!

Lady Thirty
2010-09-26 - 20:26:15

tack snälla söta du!!!

kramelikram

Maria
2010-09-26 - 20:34:33

Låt de gilla galan, oavsett om deras inlägg låter krystat eller inte. Man behöver ju inte analysera sönder allting... Jag gick förra året och tyckte att det var helt okej, inte wow men inte heller superdåligt.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-09-26 - 20:37:25

Maria: Jag tycker det är mest roligt att BK får det hela till att bli ett "bloggbråk" dom och mig emellan..att detta med BA blivit så känsligt.

Jag har helt ärligt väntat på deras rapportering och sett fram emot den eftersom de

1) är ju bloggkommentatorer

2) verkar vara bland de bloggare som sett mest fram emot galan.

Jag tycker det är kul att de hade det roligt.

Angel
2010-09-26 - 20:56:32

av d jag sett av goodiebagsen hade d aldrig vart värt resan dit upp än mindre 200:-.Thank god ja inte slösa min tid.

Lennart Pettersson
2010-09-26 - 21:06:58

Vem bryr sig? När blev bloggande en tävling?

Angel
2010-09-26 - 21:20:59

Jo men kolla dessies bilder,hon har en bild från årets och förra året goodiebags om dom va dyra som BK säger så måste dessie plockat ur en del.Aja sanningen visar sig väl ;)

Run to You
2010-09-26 - 21:52:17

Tyckte det bara kryllade av blogawardsbloggande när jag surfade bloggosfären nu på eftermiddagen/kvällen. Men flera av bloggarna jag läser var ju nominerade (Spiderchick, Ketchupmamman och så Egoina som blev årets blogg, me also like). De verkar ha haft kul. Jag har alltid kul när jag är full (okej nästan alltid) så det är svårbedömt om det var bra. Kul kan man ju ha ändå. Jag har oxå haft kul, Lidingöloppet idag. Mer bajamaja än glamour kanske men jag kände att jag passade in. Haha. Ha en bra kväll! Kramis

Alexandra Alexandersson
2010-09-26 - 21:58:30

SV: Ja precis så brukar det vara. Jag förstår inte varför illustratörer och konstnärer ar så låg "status". bara för att vi tycker vårt yrke är roligt betyder det ju inte att det inte är en massa jobb. Massa hårt jobb till minimumlön kan tilläggas. Någon ändring måste det bli. Det första man kan göra själv är ju att aldrig aldrig jobba gratis, oavsett hur mycket puplicitet eller whatnot man tror det ska ge. Det satsar jag i alla fall på, och försöker få alla illustratörer att göra :D :D

Sanna
2010-09-26 - 22:13:52

jag tycker att det är helt rätt att du skriver precis vad du tycker och tänker. Det har fan alla rätt till.



Trist att dom som kastat lite skit på dig och de andra som bojkottade från början faktiskt visar sig kanske att dom håller med lite men inte vågar stå för det.

Har läst mycket om folk som va där och inte hade så trevligt, synd om dom som ansträngt sig faktiskt.



Jag är dock väldigt glad att jag inte åkte och att jag slapp bli besviken.

Men kör du en gala som du skrev en gång så kommer jag utan tvekan ;) hihi



Haft en bra helg ?

Ling-Ling
2010-09-26 - 23:29:21

Hmm ja, allt du säger verkar de ta som kritik...

Lily [ L i n d a . B l o m ]
2010-09-27 - 00:15:30

Enda anledningen till att jag inte åkte var för att de tjejerna jag ville åka med (exempelvis min vän Stina-Lee) fick förhinder eller helt enkelt inte hade någon lust att dra iväg. Jag skrev ett inlägg igår om att jag var bitter över att sitta hemma, när jag egentligen ville vara på galan.



Sedan har jag själv lite andra privata anledningar till att jag valde att inte dra iväg "bara för att" när de flesta av mina vänner dissade den. Det är ju trots allt vännerna jag åker dit för att ha en trevlig kväll på galan med. Så nej, det är inte speciellt "lustigt" att jag inte åkte : )



Och ja, jag tycker faktiskt att flera av er överreagerat på hela den här Blogawards-grejen, men jag har aldrig sagt att ni är löjliga : )

Jessica
2010-09-27 - 01:02:03

jag känner mig också nöjd att jag inte betalade 200 spänn på att gå dit, det verkar ju ha blivit ett fiasko=)



vi hade en grym kväll ändå med party på Berns=)

Grimgoth
2010-09-27 - 09:34:25

Tror inte man missa nått där faktiskt, vore bättre som du föreslog en mindre som man själv annornar gratis i en park eller liknande med trevligt sällskap och picnic.



Vore ball, kan jag kommer jag absolut på nått sådant!

Karin
2010-09-27 - 10:02:55

ohlala ja jag såg det.. mac är fina grejer:)

Karin
2010-09-27 - 10:21:03

hehe tandläkare + jobb idag.. kalmar imrgon från tidig morgon till sen kväll.. onsdag jobb + träffa kompisar.. torsdag jobb + vaccintid + läkartid.. fredag kväll till söndag: kalmar:)

typ så hehe.. händer för dig då?

Sara
2010-09-27 - 13:57:37

Ja eller hur? Så himla gott! =)

Sanna
2010-09-27 - 14:07:29

Jag har alltid tyckt att du verkar vettig, men just i den här frågan verkar du bara förbannat bitter och barnslig.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-09-27 - 14:09:13

sanna: därför att?

för att jag inte hittade några positiva inlägg?

för att jag blev glad för att lady thirty vann?

för att jag hoppas att de som går ska ha en trevlig kväll?

för att jag tycker det är löjligt att BK blir sura när man kommenterar dom men att deras hela bloggkarriär går ut just på att kommentera andra bloggar?

Tessan - KREATiV text I foto I design
2010-09-27 - 15:07:25

Känns väl lite som att om man måste betala för biljetterna helt plötsligt blir det mindre en gala och mer bara ett event bland alla andra. Det visar ju på att anordnarna inte fått ihop tillräckligt med sponsring för att betala för kalaset och det borde ju väcka misstankar att det nog inte blir lika bra. Tror över huvud taget att de måste ändra lite på konceptet i framtiden om de vill att det ska bli en stor grej av det hela.

Gaymasen
2010-09-27 - 15:10:14

Bra skrivet! Jag ville åka. Men ändå inte. Men ja. Jag gjorde nog rätt val att istället måla med min puss, deras musikstudio :D

tess
2010-09-27 - 16:01:34

Bra skrivet!

THERÉSE
2010-09-27 - 20:24:05

har knappt läst något om det, men va jag hittade så var det knappast en succé. löljigt.

Caroline
2010-09-28 - 17:25:55

Åhh vad trött jag blir när jag läser detta inlägg.. kan du inte bara koppla av lite. Sista gången jag går in på denna blogg.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-09-28 - 17:35:19

Caroline: hejdåkram!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: