GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Inget wow eller aha där inte

2010-09-02 | 13:31:26 | Egocentrerat&Vardagligt

Hemma på lunchrast från jobbet nu.
Såg att nomineringarna till årets Blog Awards släppts.

Blev skitglad att se att en av mina absoluta favvobloggar Lady Thirty nominerats, hoppas hon vinner.


Coola Lady Thirty i ett Avannalinne!

Annars tyckte jag det var ganska så slätstruket. Inget wow eller aha med några få undantag i Jakob, Sanna S, och Rebecka och Fiona. .
Och mest förvånad eller förbryllad är jag över Guldpennan och Businesskategorin.
Visst Tyra och Forni är skitduktiga men Tyra var modell innan bloggen och smyckesrörelsen lanserades efter att nomineringarna var klara och lämnats in och Fornis skokollektion är inte släppt och de var väl ändå tre stycken att göra Glamourama?
Tycker Powerkvinnan Ebba von Sydow hade förtjänat en nominering i Business och/eller inspiratör.
Och återigen är det så otroligt skandalöst att Fotograf Emelie Ohlsson inte nominerats.
För jo Bloggkommentatorerna, det är fler som byggt upp stabila företag som klarar sig bra utan Blog Awards och jag tror nog att det måste finnas många många fler legitima skäl till att man ska få "slippa" gå på BA.

Vem saknar ni bland de nominerade? Vem skulle ni vilja ge en Blog award?
Kommentera 29 st

Kommentarer
Emelie Ohlsson
2010-09-02 - 13:47:56

Du är så söt! Tycker du saknas i nomineringarna också <3

Camilla
2010-09-02 - 14:09:32

Kan inget annat än instämma faktiskt. Dock får jag stryka under med att jag gillar Tyra och hon får gärna vinna en nominering!

nina
2010-09-02 - 14:38:19

tycker du saknas, nio till fem bloggen, ebba såklart, popmorsa, katrin z och Engla.

ANNAWII ♥
2010-09-02 - 14:49:14

Tycker att det var få kategorier i år, de brukar väl ha ett kreativt pris samt ett veteranpris?



Kram

Linnéa
2010-09-02 - 14:54:14

Tycker också att Emelie Ohlsson borde bli nominerad, hon är så sinnessjukt duktig!

Art By Tina
2010-09-02 - 16:35:29

Åh hon är ju grym ju Lady Thirty! Hoppas hoppas hoppas! Jag har aldrig intresserat mig för det här med nomineringar och blogg-galor allt är väldigt rörigt.

Linn
2010-09-02 - 16:38:58

Tycker BB saknas i "Bloggbusiness".

De är väl typ hon som satt det ordet på kartan :D

Anna
2010-09-02 - 17:19:29

Dig, för kreativitet, och Spiderchick eller Egoina för humor, Blondinbella för business nånting

Anonym
2010-09-02 - 18:03:29

bra inlägg ANna:)

Wysteriia
2010-09-02 - 19:48:41

Jag fattar inte varför inte Egoina är nominerad :I

Bim HD
2010-09-02 - 20:41:52

Så nollad är jag att jag känner... vem bryr sig snart, tappar lusten för att ens tänka på - vem? Jo, du såklart :D Men, poängen med det hela är ju numera - vad? Alla bloggar och vem tar ut vem av alla dessa - HUR många bra bloggare finns det inte där ute som aldrig märks? Alla de som INTE ligger på stora plattformar och där ALLA är lika - i utformning och nästan lika i innehåll? Hur KUL är det???

Må så grankott... Kramis Skruttisen!!!

Och nä, jag lär aldrig ens bli nominerad, tihi... inte ens läst!!! :D

Marcus Å
2010-09-02 - 20:41:57

Hur är det med dig då? :)

Kram

Lotte
2010-09-02 - 20:47:03

Ja, Emelie Ohlsson är verkligen fantastisk!!

tobys.se - En släng av ADHD och hjärnsläpp
2010-09-02 - 21:53:20

Emelie är fantastisk! Synd att hon inte är nominerad.

L I L I J A
2010-09-02 - 22:27:43

Saknar Egoina & HanaPee i roligast-kategorin.

Likaså saknar jag fotobloggskategorin!

sara
2010-09-02 - 23:18:07

Att du bryr dig så mycket om en sak som du bojkottar..

Elisabeth
2010-09-02 - 23:35:17

Jag skulle väl egentligen vilja att alla bloggar jag läser var nominerade, men så funkar det inte. Men jag kan säga att jag verkligen saknar Egoina och HanaPee i "Roligast i bloggvärlden". Frans Strandberg skulle också passa in där. Jag tycker att det är konstigt att inte Blondinbella är nominerad i "Årets bloggbusiness".



Men man ska väl egentligen inte klaga, alla tycker ju olika, så det kommer ju alltid vara folk som är missnöjda..

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-09-03 - 07:37:17

sara: man har väl alltid rätt till en åsikt. och jag blev ju glad för lady thirty.

Lady Thirty
2010-09-03 - 09:25:47

tack snälla söta för länkningen :)

rösta i massor vetja ;)



kramelikram!

Emma
2010-09-03 - 09:50:41

Fick bara gå in här och kolla efter vad bk skrev. Och du har helt rätt. Du kastar ingen skit. Du gör precis som dom, mem det klarar dom tydligen inte av.

Stina Gabriel
2010-09-03 - 10:17:31

Synd inte knivlisa nomineraats. http://bajsugglan.blogspot.com/ och även http://kaffekokarkokboken.blogg.se är väldigt roliga och den sista väldigt inspirerande faktiskt... Roligt med Lady Thirty!



Det är tråkigt som flera nämnt att inte det är större variation. Vad är det för originellt med ytterligare en modeblogg? Fast jag vill inte gnälla! Alla tycker vi olika och alla som är nominerade har väl blivit det av en bra anledning... Det hade bara varit roligt med större variation som sagt!

fanny
2010-09-03 - 10:55:55

Jag tycker att listan är helt okej.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-09-03 - 12:13:07

Emma: Ja jag blev förvånad över att de benämnde det som kasta skit..menmen..De kanske hade en dålig dag.



Skönt att det finns sådana som du som tycker motsatsen i alla fall =)

kram!

leopardia
2010-09-03 - 18:37:40

Det finns ju massor som har superbra bloggar på alla sätt och vis, men med BA är det ju bara samma som cirkulerar hela tiden. Jag har inget emot någon av de nominerade, men ibland känns världen rätt tom och substanslös när man surfar den listan.

dissy
2010-09-04 - 01:14:41

Jag är himla förvånad över att du aldrig nomineras. Jag skulle lätt rösta på dig. Men iofs tycker jag att hela den här grejjen med bloggawards är rätt fånig. Det är ju bara samma bloggare som syns hela tiden. Jag är så less på deras ansikten nu. In med något vettigt och intressant och konstnärligt. Som din blogg alltså:)

Josefine
2010-09-04 - 17:40:17

Jag tycker att min favoritblogg saknas. Din blogg Anna! Du inspirerar, tar upp viktiga tankar, du har ett blandat innehåll och du skriver så underbara inlägg. Du fattas på listan!



Jag är dålig på att följa de större bloggarna eftersom jag tycker att de är allt för stora helt enkelt. Och sen, fotobloggskategorin??? Man börjar ju undra varför inte den kategorin är med eftersom det är oerhört stort bland bloggare att ha sådana bloggar. Trist.

Mia
2010-09-04 - 18:42:02

Jag saknar att det inte blir fler kategorier.(Finns massa kategorier med populära bloggar, som foto, matlagning/bakning, inredning, design osv.) De flesta av bloggarna som fanns med läser jag inte alls.

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog
2010-09-06 - 18:11:36

Jag saknar en hel hög med bloggare bland de nominerade. Flera stycken har jag inte ens hört talas om och tycker inte att de hade några roliga bloggar när jag kikade in.

Trist tävling ;)

Lisa
2010-09-07 - 16:55:57

om jag fick dela ut ett blog award skulle det bli till dig. såklart. du kör ditt race liksom och du har inte bara en urgo personlighet (av det vi ser i bloggen iallafall) utan en enorm talang som speglar sig i dina fantastiska illustrationer! kram på dig!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: