GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

fint på galgen fel på mig

2010-11-01 | 08:54:10 | shopping, provrummet & cravings

Det bidde inte så mycket shopping i huvudstaden förra veckan..en kappa, en kjol, en slappetischa, 2 par tights..lite accessoarer, lite heminredning och så hudvård...
Men jag provade så jävla mycket..och fick ju naturligtvis damp frustrationsdeluxe kroppsnoja elektriskt hår och svettningar.

Här är ett axplock av det jag provade, som såg så fint ut på galgen..men som såg skit ut på mig...
Ja i alla fall när jag rörde mig och från sidan, så här rakt framifrån såg det ju ändå hyfsat snyggt ut.

Mysig randig stickad klänning för endast 99 kronor på H&M..men nej den smickrade varken min buk eller DD-kupan

Fantastiskt fin klänning från Cubus för 299:- som jag såg som hulaftons/nyårsklänning..Men fy fan..jag såg ut att vara 18 månader gravid från sidan i den där. Så jävla osnyggt.

Paljettklänning, även den från Cubus...alldeles för kort till mina stockar till ben. Nejnej.

Grön klänning med lite lyxfeeling från BikBok..men alldeles för stor i ryggen och gav samma gravidlook som den från Cubus. Synd

Och så en leoklänning..i typ pyjamasmaterial..som kändes som om den skulle tappa all passform efter en tvätt.

Fina Carrie Bradshaw-intro-satc-kjolar..sitter säkert bra på de som är lite längre och utan lovehandles..iddes inte ens fota dom på...

Kommentera 34 st

Kommentarer
Anonym
2010-11-01 - 09:26:03

ni har så stort alltså.. typ som vi nu, tycker det är svinstort haha stor omställning:p har hela 4 badrum också, rätt skönt att inte städa själv ändå:p hoppas allt är fint! kram!

Maria
2010-11-01 - 09:36:10

Oj vad jag kan irritera mig på när ni bloggerskor skriver att ni inte har shoppat mkt och sen rabblar ni upp alla grejer ni har köpt och det var inte mycket då eller?! Att komma hem för mig med lite shopping är typ två par strumpor eller något sådant =P Men sen har ju inte alla möjligheten att "bara" köpa en kappa, en kjol, en t-shirt etc etc och kalla det för lite.. =) Bara något jag var tvungen att få ur mig då jag har tänkt på det ett tag nu haha =P

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-11-01 - 09:41:16

I förhållande vad jag hade planerat att jag ville hitta och i förhållande till vad jag provade och i förhållande till det utbud av affärer mot vad jag annars har tillgång till var det inte mycket nej tycker itne jag och det var budgetplagg, kappan trehundra kjolen typ hundralappen och tischan o tightsen är sånt jag sover/slappar i.

Det som var dyrt var hudvården så visst spenderades det pengar, det var inte det jag menade.

Jag hade bara velat shoppa på mig mer när jag ändå var i huvudstaden och tillgång till så mycket.

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog
2010-11-01 - 09:58:26

Nämen Anna - den första klänningen var ju jättefin på dig! Supermysig!! =) Den skulle du haft som mys-höst-klänning! =)

Malin
2010-11-01 - 10:03:25

Det var väl inte så lite shoppat? :) I jämförelse med allt du provade kanske.. Jag förstår precis vad du menar med gravidlooken, vissa kläder sitter verkligen kasst på mig med. Funkar liksom inte så bra när det är avskuret under bysten och sen går utåt, man vill väl framhäva den smalaste delen eller? Jag ser alltid så mycket smalare ut när jag har ett skärp i midjan eller om plaggen är lite figursydda.



Men du, paljettklänningen tycker jag var jättesnygg på dig! Kram

Anna
2010-11-01 - 10:06:12

Jag tycker du var fin i allihopa, men om du inte känner du fin/bekväm i dom så är de inte rätt=)



Ha en trevlig måndag!

Lovisa Illustratör
2010-11-01 - 10:08:02

Åh vet precis hur det känns! Kläderna idag är inte anpassade för kurvor... Det är liksom "inne att vara plattbystad", eller vadå?

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-11-01 - 10:14:39

Lovisa Illustratör: ja..lång gänglig kropp utan byst utan bäcken...man ska tydligen vara som en galge själv i kroppen för att det ska "hänga" rätt.

För visst är många plagg så nu? Att de bara ska "hänga" och inte "sitta"..?

Susanne
2010-11-01 - 10:19:27

Svar: Ja, visst är jag duktig...haha...kör ju värsta träningspeppen på bloggen nu och då måste jag förstås leva som jag lär :-)



Vill också prova klänningar och vara lika fin som du ju...men snart så.



Ha en toppendag!

Susanne

malin
2010-11-01 - 10:29:53

Hejsan, fin blogg du har, kolla gärna in min där jag för tillfället skriver om hur jag & min man träffades, hur jag gick från att vara livrädd för han till att bli hans fru & mamma till hans barn som endast 19 åring :) <3



& måste bara säga, tyvärr skönt med andra som har samma problem med kläderna från exempelvis cubus ^^

Anonym
2010-11-01 - 10:38:53

http://beatlestokig.blogg.se/2010/october/lilly-zoe-moa-lite-andra.html

Emma says style, love & rock and roll.
2010-11-01 - 10:47:28

så nedrans drygt när det blir sådär!

A
2010-11-01 - 10:55:13

Du var skitfin i den randiga klänningen!!! Köp, tycker jag! :)

SARAS FOTON & TECKNiNGAR
2010-11-01 - 10:57:10

var så lite så, du förtjänar det ;)

Malin
2010-11-01 - 10:57:36

Jag tycker den med paljetterna från Cubus satt jättebra!

Men oftast känner man direkt att NEJ detta e inget för mig!

Ha en skön måndag!

Kram

Katarina
2010-11-01 - 11:15:54

Jag tycker det lät som mkt shopping :) Den med paljetterna var skitfin. Inte ett dugg för kort. Vill ha!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-11-01 - 11:18:42

Katarina: Som sagt o skrivet, jag ser det i proportion till vad jag provade till vad jag hade planerat att köpa till hur stort utbudet är mot vad jag normalt har.

För mig är den alldeles för kort. Hatar mina lår och vill helst ha saker ner till knäet eller hellångt.

Lovisa Illustratör
2010-11-01 - 11:37:28

sv: Preciis! Det är väldigt mycket "hängigt" mode just nu. Jag gillar när man faktiskt får visa de former man har... Framhäv kvinnan för guds skull!

Anonym
2010-11-01 - 11:41:13

hahha eller hur men såå lyxigt är det ju inte:p

Karin
2010-11-01 - 11:45:29

haha of course;) visar bilder inom kort...



fem timmar nu när det blev vintertid hemma. HELT perfekt.. ligger steget före om man säger så;) haha

Helén
2010-11-01 - 13:04:34

Tycker just den översta klänningen ser fantastisk ut på dig! Men vad hjälper det. Känner man själv att det inte känns bra kvittar det vad andra säger, man kommer inte använda grejerna ändå. Ha en bra måndag vännen!

bitte
2010-11-01 - 13:17:45

Så tråkigt att prova kläder när man känner så. Tyckte annars du passade med den första då din hårfärg matchade in snyggt.

Katarina
2010-11-01 - 13:57:45

Förstår hur du tänker, menade inget illa :) Det är såklart viktigast vad man själv känner inför olika plagg o inte vad andra tycker. Om man inte gillar sig själv i ett plagg, eller är osäker så ska man inte köpa för då kommer man aldrig trivas i det.

Grimgoth
2010-11-01 - 16:33:13

Bild 2 + 3 var bäst!

Kläderna med så menar jag eller ja du fattar?

STYLEMIND
2010-11-01 - 16:35:46

JAg tycker den svarta klänningen var jättefin, den som du skriver är för kort...



Vill ha en carrie bradshaw kjol!!



Skulle vilja lägga mig framför SATC nu och aldrig kliva upp igen, men är hos mina parents så de går inte..



kram

dissy
2010-11-01 - 20:59:34

Den där randiga känns sådär härligt ugly betty färgglad. Jag tycker den var fin på dig:)

Ebba von Sydow, Svt.se/Ebbasblogg
2010-11-01 - 22:43:05

Jag tycker svarta paljettklänningen var urfin på dig! Jag gick också på den där randiga, hu - det var ingen vacker syn i provrummet, jag såg ut som en randig... Korv! :-) Tycker du var jättefin i den gröna också. Kram!

Alexandra
2010-11-01 - 23:00:10

Jag håller med om gravidlooken i de där klänningarna... men den randiga - Herregud du var ju skitsnygg i den!!! Kram på dig knäppskalle

towis
2010-11-02 - 08:17:17

jag tycker du var superfin i den randiga! ser varken till D-kupa eller mage ;)

Mamma till William
2010-11-02 - 10:19:43

Ha en skön tisdag söta..Snygg stil på kläderna ,sitter jätte snyggt på dig :)

Alex
2010-11-02 - 10:32:24

Men jag tycker att du har fel angående den randiga klänningen, färgerna var kanon och jag tycker att du visst kan ha såpass tajta kläder! Kanske liite liite lång, fast med andra skor så...eller ett bälte. Färgerna var ju spot on på dig!

Malin
2010-11-02 - 12:02:48

Nejnejnej, det tredje klänningen var inte alls för kort, det satt ju skitbra på dig! Och hela outfiten tillsammans på den bilden var perfekt. :)



Kram

Emma
2010-11-02 - 12:24:24

gillade allt på dig, speciellt den gröna! Kram! :)

Jessie
2010-11-02 - 15:04:38

den gröna var jättefin på dig :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: