GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

det är fan inte roligt..

2010-06-02 | 10:45:58 | shopping, provrummet & cravings

Så där ja. Då var powerwalk 6 kilometer avklarad och även en 20minuterstripp till solarieöarna.
Men idag ser det faktiskt ut att kunna bli bikinitime i riktiga solen också.
Men just nu känner jag iofs inte för att ens dra på mig den där bikinin.

Liksom hallå, nu har powerwalkat duktigt och joggat och rört på mig mer än nånsin senaste veckorna, ätit hyfsat bra, ok unnat mig goda saker på helgerna men inte mer än annars..Gröna teer i mängder och även tabeletter för ökad förbränning..
Och på en vecka så har ett par jeans blivit totalt för små!
Det måste ju vara nåt allvarligt fel på mig!?!

..hämtade ju ut ett H&Mpaket igår..en långklänning som är en keeper, den döljer ju i alla fall..och är rymlig.
Försökte mig på ett par längre jeansshorts..fy fan.

Och så det här linnet/klänningen från Fashion Against Aidskollektionen..Lutade först åt att behålla det men nu tror jag att det får åka tillbaka..lika bra..nästa vecka är det säkert totalt jätteförlitet.

Kommentera 42 st

Kommentarer
sandralove
2010-06-02 - 10:48:16

Du är jättefin!!

Kram

elin
2010-06-02 - 10:51:44

usch, så tråkigt när man tycker att man gör allting rätt - men så händer ingenting iallafall! det har hänt mig massa gånger också. mitt största problem är nog att jag är så otålig, jag vill liksom att det ska synas efter en vecka att jag inte ätit godis och tränat jättebra. tyvärr funkar det oftast inte så (inte min kropp iallafall..) och speciellt ökad träning tar väl ett tag innan det börjar märkas? jag håller med sandralove, du är ju jättejättefin som du är, men jag förstår frustrationen... bra inlägg nedan förresten, jag tycker du ska vara grymt stolt över att ha kommit så långt på egen hand och inte för att du är kompis med någon.. :) ut i solen nu! kram!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-06-02 - 10:53:02

elin: grejen är ju att det har hänt saker..men åt helt fel håll =(



..hade ju åtminstone varit ok om man håller den form/vikt man har..men öka i omfång??

Åsa
2010-06-02 - 10:56:38

Jag tycker också att du är jättefin som du är. Men förstår att det är tråkigt och frustrerande när du kämpat så.. :/

Wysteriia
2010-06-02 - 11:03:17

Vad irriterande :I Men fortsätt som du gör så ska du se att det tids nog ger resultat. Tar ju tyvärr sin lilla tid innan det börjar hända något :/ Om man nu inte är helt gestapo med träning/mat...



Du kanske ska testa någon mer träningsform? Det är bättre om du har mer variation på motionen har jag för mig.

CJ
2010-06-02 - 11:03:26

Jag vann en Nikon S4000, en liten digitalkamera som kan vara bra att ha i väskan på krogen när man inte vill släpa med sin systemkamera. :)

Mickan
2010-06-02 - 11:04:21

Skit snyggt linne... sen e de inget fel på dig, du har nog bara omvandlat vätska till muskler, ge de en vecka till så passar de igen, inte för att du behöver de, du e fin som du e =)

Pernilla
2010-06-02 - 11:04:29

Du kanske har fått större benmuskler av all träning? Hur som helst så tycker jag att du är jättefin :)

Emmah's Closet
2010-06-02 - 11:06:44

det är så irriterande när man inte ser resultat, än värre när det går åt fel håll. men du kanske har fått en massa muskler?! ;) jag tycker iallafall att du är superfin!

irma
2010-06-02 - 11:07:15

du kanske fått större muskler? men jag tycker du ser jättefin ut :)

(så ut i solen och njut!)

Natasha
2010-06-02 - 11:37:18

Tråkigt, Anna! Men jag tycker att du är jättefin! Och den klänningen passar dig hur bra som helst! Jag har läst nånstans att det kan vara så här: kör man för hårt och stressar kroppen för mycker, så kan det bli en helt motsatt effekt, kroppen börjar producera kortisol och håller hårt på fettet, så man går upp i vikt.

Jo, hittat förresten den där artikeln, här är länken http://www.mama.nu/blogg/olgas-blogg/2010/05/04/enbart-cardio/index.xml

annawii
2010-06-02 - 12:10:25

Vad skumt, men håll ut och kom i håg att du är vacker precis som du är. Särskilt i den där klänningen för du ser smashing ut!



Kram

Linnéa
2010-06-02 - 12:21:36

usch och fy och jag vet precis hur det känns... inte fasen blir man motiverad till att fortsätta när det blir så!

Elin
2010-06-02 - 13:03:45

Hej!

Du borde börja styrketräna. Variation är nyckeln! Muskler får man inte så snabbt som somliga föreslår, tyvärr, men däremot händer andra saker i kroppen när man ökar sin träning. Typ man kan binda vätska etc. Att börja binda FETT av att träna, njä det gör man inte. Viktuppgång handlar om att äta mer än man gör av med. Håll ut så får du resultat tids nog.

elin
2010-06-02 - 13:17:44

sv: ja, då är det ju klart värre... ibland reagerar kroppen så konstigt! kan det vara någon slags försenad upptagning av godis du ätit tidigare? :)

Anni
2010-06-02 - 13:22:09

Men du, tänk på att vikten kan pendla upp till tre kilo på en månad, utan att det handlar om en bestående viktuppgång. Du kanske bara har mer vätska i kroppen.

Du är jättefin i linnet, behåll det!!

Natasha
2010-06-02 - 14:25:52

Tack! Ja, sånt där är verkligen irriterande! Jag själv har slutat jogga, tycker det är så fruktansvärt tråkigt, så nu cyklar jag i stället. Gör det varje dag, men än så länge har jag inte heller märkt nåt resultat.

Bim HD
2010-06-02 - 14:28:30

oavsett - linnet är hur snyggt som helst.... Ja, JAG skriver linne - för här skulle det nog vara ett kort linne :)

Håll ut vännen - försök variera träningen så mycket som möjligt och inte enbart en sorts... variation ger bättre förbränning, även om jag nu oftast förtränger vilken ordning... tror det är kondition först och styrka sedan, fast... kan vara tvärt om :) och inte för mycket heller - det ger ingen vila för kroppen utan bara stress, behöver vila för att fixa muskler rätt. Stress ger som sagt var kortisol - eller möjlighen stavat med c?

Må så grankott.. kramis Skruttisen!!!

Vet att det inte är idé - så jag skriver inte att du duger som du är sötis!!! :) Själv skriker man mest, känns som om hela kroppen gör det - skriker in i minsta lilla cell som finns!!! :/ Supa sig dyngrak? tur man inte har råd med det eller ens att köpa cigg o börja röka som en skorsten igen!!!

Pamie
2010-06-02 - 14:37:04

Du kanske har lagt på dig i muskelmassa vilket är ju bra men mindre kul om kläderna inte sitter som de ska. Hur som... vacker som alltid! :)

simone
2010-06-02 - 14:49:16

Vilka helt fantastiska skor! :D Är det hms också?

Anonym
2010-06-02 - 15:08:25

Vackra Anna..jag vet att det är jobbigt. Min kropp lyssnar ju sällan på mig heller.

Men jag har börjat gå ner nu sen jag började köra kondition och styrketräna på gym.

Inte snabbt visserligen men det går neråt iaf =)

Det kanske vore något för dig?



Pusss!!!

Emma says style, love & rock and roll.
2010-06-02 - 16:31:14

va? är det det som är på bilden? Det var ju jättefint på dig?! :D

Jeanette
2010-06-02 - 16:33:57

Ju mer besatt du blir och ju mer du hatar din kropp ju mindre välvillig kommer kroppen att ändra sig.

Måste bara tillägga att dina ben är jättefina, ser precis ut som mina.:) Tråkigt att du har sådan ångest över dem och tack och lov att du inte haft mina som är både vita och ärriga (fast som sagt, jag är glad över mina). ;)

Tycker annars klänningen var skönt somrig och passade dig som handen i handsken.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-06-02 - 16:53:09

Anni: Ok, ska tänk på det, tack för tipset! kram!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-06-02 - 16:53:41

Pamie: Nja det känns inte som muskler..och ser definitivt inte ut som det.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-06-02 - 16:55:48

Elin: jag borde definitivt göra av med mycket mer än vad jag tar in just nu med tanke på hur jag rör mig..men sen har jag nog oerhört slö ämnesomsättning så känns som jag nästan borde gå på svältdiet för att det där med kalorier ska funka på mig =(



men ska definitivt börja med mer styrka.

kram!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-06-02 - 16:56:36

elin: haha kan det vara så tror du?

eller så är det min kropp som är som sådan" aha nu försöker hon gå ner, då ska vi göra henne än fetare mohahaha"

Malin
2010-06-02 - 16:56:57

Nejnejnej, skicka inte tillbaka linnet, den var otroligt fint på dig :) Och om du rätt nyligen har börjat träna en massa mer än innan går man lätt upp innan man börjar gå ner, det gjorde jag iallafall :)



Kram

Ida
2010-06-02 - 17:13:48

samma sak har hänt mig med de senaste veckorna :(

fifi
2010-06-02 - 17:50:35

Jag tror att det var dåliga jeans som krympte i tvätten!



Så typiskt, just den 18:e när du väl komemr hit åker jag och Niklas till Köpenhamn för att fira hans 30-årsdag. Snacka om dålig timing, vill ju så gärna träffa dig…



kram

fifi
2010-06-02 - 18:13:43

Attans då! Dumma jeans!



Men jag hoppas att du kommer till GBG snart igen gumman!

- Alexandra!
2010-06-02 - 19:53:34

Det är nog inte fel alls på dig, du verkar göra precis rätt! Så länge du mår bra och vet att du äter som du ska så är allt precis som det ska. Jag blir så glad!

- Alexandra!
2010-06-02 - 20:04:23

sv: Vänta oj, jag läste totalt fel! Fick för mig att det stod att byxorna var för stora, vet inte hur jag fick fram det. =/



Men det kan gå i vågor det där. Mitt i allt kan kroppen lägga på sig konstigt med vätska men den gör den sig av med efter ett tag igen. Det vet jag både av erfarenhet och fakta. :)

Elin
2010-06-02 - 20:18:28

Det kan ju även vara så att du äter för lite eller för sällan. Då kan kroppen också få för sig att krama fettet lite extra.



Men variera din träning. Det är A och O.

Elin
2010-06-02 - 20:31:13

Men Anna. Du behöver inte gå ner i vikt. Du är skitsnygg och inte ens i närheten av tjock!!! Men man behöver såklart träna ändå! :) Men det ska/behöver inte vara ditt huvudsyfte.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-06-02 - 20:38:25

Elin: Fast jag behöver definitivt inte gå upp heller..och det är ju skittråkigt när man ändå levt nyttigt för att åtminstone hålla den vikt man att man istället inte kan använda sina jeans för att de blivit för små =(

Camilla
2010-06-02 - 20:55:42

GAAAH, klänningen måste du behålla, för om du inte vill ha det som ett linne/klänning så använd den hemma för att bara strosa rundor i. Passar dig utmärkt. Vilken storlek? Jag vill egentligen ha den ...



Hoppas du har det bra raring!

Helén
2010-06-02 - 20:58:31

Jag tycker att det är ganska vanligt att det resultat man förtjänar dröjer ganska många månader. Men en uppgång (som märks på kläder) låter ju verkligen konstigt. Vikt i kilo är ju ett svårare mått, man kan ha samlat på sig extra vätska eller ökat i muskelmassa (inte heller så troligt av konditionsträning). Det är faktiskt jättekonstigt. Jag brukar läsa Olga Rönnbergs blogg (för gravida/efter graviditeten men ja hon skriver mkt bra så jag brukar bara ignorera de gravida delarna av bloggen) och skrev för några månader sen om det här med hormonnivåer i kroppen. Alltså inte gravidhormoner utan sådant som tex kortison som orsakas av stress och förhindrar fettförbränning (orsakar magfett). Minns inte vad alla hormoner hette men minns tex att inte ha högt blodsocker sent på kvällen för det minskar förbränningen under natten. Insåg att det fanns förklaringar som passade bra på mitt eget beteende, och form. Så trots att man sköter kost och motion kan hormonerna (stress bla) hindra välförtjänta resultat. Om du orkar läsa hennes gamla inlägg så fanns det ett jättebra inlägg i detta ämne. Intressant tyckte jag. Själv har jag tränat 7 pass i veckan hela vintern och inte gått ner hekto. Inte heller nå kul. Även om jag nu vilat mig mkt i maj. Men för mig handlar om kosten. Jag gillar mummiga grejer och det förstör mitt resultat. Jag vet det men gör inget åt det. =)

STYLEMIND
2010-06-02 - 21:27:35

Du borde behålla klänningen, det tycker jag verkligen!



Jag föstår att de är jobbigt med resultaten...



Fast nu har jag inte varit duktig med powerwalksen på ett tag men DU är sjukt duktig. MASSA CRED för att du så gott som varje dag "Sprang 4 km" eller "Powerwalkade 8 km" skitbra jobbat! Verkligen....



Jag själv har typ helt tappat suget just nu (vad fan är mitt problem?) och jag FASAR för bikinisäsongen. Vill ligga helt själv på bryggan i stugan. Helst :(

Emma - On the moon with Steve.
2010-06-02 - 22:25:46

Det blir så ibland. Kroppen kan jävlas med dig. Kämpa på!

Josefine
2010-06-03 - 15:23:50

Men gumman Kramar.

Du tror inte att det kan bero på att du har vätska i kroppen då? Sommaren kan ju medföra det, och dessutom så gör pms inte saken lättare.



Hålle rmed på att försöka bli av med överflödiga kilon men det är fasen i mig inte lätt, men mitt problem är att jag har svårt att hålla mig ifrån fika på veckorna. Kanske är det något du äter som du inte tänker på som kanske är boven? Grödde i mat etc? Ibland kan det handla om småsaker.



Och så får man ha tålamod. Jag tycker du är duktig som kämpar i alla fall för det du vill. Go girl. Ge inte upp för att du känner så ibland. Rätt vad det är börjar det hända grejer. Sen en annan aspekt av träning, även om man kan inte går ner just nu/då eller när det nu är, så gör det i alla fall att man blir friskare och mår bättre. Man får försöka se det som är positivt med det och inte det som är negativt.



skickar kram med pepping till dig.

LaLizita
2010-06-03 - 15:35:32

Nähe du! Den där klänningen sitter kanon. Behåll den!

Jättesnygg outfit som passar dig perfekt! :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: