GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

bröllopsbakis

2010-06-20 | 12:43:23 | Egocentrerat&Vardagligt

Godmorgon och god förmiddag söndag och bloggosfären.
Jag känner att jag är bakis..bröllopsbakis.
Lite av ett bröllopskoma eller bröllopsvakuum kanske..Ja jag fastnade totalt i sändningarna igå. Satt som klistrad frutom den 4 minuterpromenad jag tog hem till karin strax efter 19tiden för att kolla vidare medan min sambo fotbollsvmockuperade tv:n här hemma.
Men jag gillar sådana här mastodontsändingar på tv..när allt bara blir så hmm mäktigt och stort.
Och ja..det brast även för mitt vänsterpartistiska hjärta när Daniel Westling höll sitt tal.
Men tja..man kan ju faktiskt gilla själva grejen med bröllopet även om man är emot monarkin som institution.

Och denna söndagsmorgon så har det varit mummig långfrukost framför söndagsmorgon, frallor, jordgubbsmarmelader,ost, biskvier, skinka, juice, te och bröllopsspecialbilagor med tidningarna.

Jag igår hemma hos Karin:

Karin hade köpt ett nytt lack: Tangerine, mycket snyggt till nya gräna klänningen

Min finaste sommarväska


Kommentera 20 st

Kommentarer
Emma says style, love & rock and roll.
2010-06-20 - 12:57:48

så sant så. jag blev också lite rörd och blev som lite förvånad då jag inte alls är för monarkin, men gee, när vi ändå har prins o prinsessor så ska man väl få ut nått av det ;)

Sanna
2010-06-20 - 13:09:05

kikade också på bröllopet bortsett från när det var fotbollsmatcher.

så fint både daniels och pappa westlings tal var!

Lilla Fröken
2010-06-20 - 13:19:52

Jag uppskattade talen vid middagen. Den där väskan är som en midsommarnattsdröm.

Sanna
2010-06-20 - 13:22:38

Jag säger som jag sa till min pojkvän: Man kan ju tycka om kärleken dem emellan och själva bröllopsdagen även fast man inte gillar monarkin och hysterin kring bröllopet ;)

Katta Kvack
2010-06-20 - 13:53:09

Precis precis vad jag sa när jag vaknade i förmiddags - jag känner mig bröllopsbakis. Trots helt alkoholfri kväll... måste vara maratontittandet på tv som gjorde det.

Angel
2010-06-20 - 14:14:30

åh så fin du är gumman.

Kottiz
2010-06-20 - 15:33:31

HAHAHAHHA förlåt om jag skrattar men häromdan fick jag reda på att Lill-Babs med har kulor och snopp! Jag känner mig inte skyldig, för jag har aldrig könsbestämt dom :) Kan inte det alls! Hoppas du inte är allt för ledsen för det! :)

Camilla
2010-06-20 - 16:47:33

Önskar faktiskt hade vi hade möjlighet att se, men vi satt i bilen mot Dalarna när den bästa sändningen gick och väl hemma, tror du då inte att vår tv inte fungerar? Vi kollade svtplay ett bra tag och även sett favoritklipp via aftonbladet. Tur det, då få fick i alla fall se talen och vigseln. Hoppas du haft en bra vecka, nu är jag tillbaka och kan vara lite mer social :)

♥Sophies Drawings♥
2010-06-20 - 17:47:36

Fint naglack du :)

Bim HD
2010-06-20 - 18:37:57

Läckerbiten Anna... :) Ska vi byta lite - jag tar lite av formerna på rätt plats och du får lite längd? :) hihihi... benlängd - då? :)Och ja, det där nagellacket var mer än läckert till den klänningen!!! Och jo, jag funderar på den än - har ju presentkortet kvar och kupongerna också!!! :)

Ja, man känner sig lite bakis idag, trots noll sprit :) Och jag TROR med det bestämdaste att jag hellre betalar 6kr till Vickan än till en sk president - speciellt vid ett namn :P

Må så grankott... kramis Skruttisen!!!

Nä, bloggen är inte död, än... den kommer uppstå - när jag kommer ifatt livet och nätet återuppstår i mer än två - 2 - minuter åt gången, jisses... blir bara värre och värre... funkar detta att få ut??? och på FB visar det mig tydligen online jämt, nästan... fast jag kan inte göra något, grrrr... förutom, fläckvis...

a.l.
2010-06-20 - 18:49:58

va gullig liten väska =)

Kottiz
2010-06-20 - 19:11:10

Puh vi blev lite oroliga att du skulle avvisa lilla Nelly pga hennes snopp :)

-wiilma'
2010-06-20 - 23:42:13

älskar väskan :D

- Alexandra!
2010-06-21 - 09:10:28

Jag håller med dig, man kan ju tycka om att titta på ett bröllop osv. även om man inte är för monarkin. Det är ju ändå ett bröllop, ett väldigt fint sådant. :)

Tina
2010-06-21 - 10:23:48

Jag såg aldrig bröllopet. Får kolla repris på tv. Jag var på min sambos pappas bröllop. :) Det var riktigt trevligt!

Malin
2010-06-21 - 10:39:18

Haha, jag håller med dig. Jag har visserligen inte helt klart för mig än vad jag tycker om monarkin, men jag har varit så trött på hur överhypat hela bröllopet har varit. Men jag satt och såg det med en kompis och blev helt fast. Allt var ju så himla vackert och brudparet strålade tillsammans!

Karin
2010-06-21 - 17:30:27

Själv var jag fortfarande så brölopsbakis efter mitt eget bröllop att jag inte ens orkade småkika på kungabröllopet:) Får väl kika på svtplay någon dag när orken infinner sig:)

Mörktopp
2010-06-21 - 20:09:01

Åhh vad fin du var på det kortet!! Vilken underbar hy du har! (konstig komplemang kanske) ; )



Kram!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-06-21 - 20:10:43

Mörktopp: Tack älskade vän.

Ja just nu är hyn i hyfsat bra form..har ju väldig problemhy annars allt som oftast.

Kram!

Linnéa
2010-06-24 - 08:13:29

Är det en pandora-ring?


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: