GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

The Book of Love

2010-01-06 | 19:57:36 | Egocentrerat&Vardagligt

Jag älskar böcker film musik och tvserier.
Jag älskar att för en kvart, fem minuter en timme eller två få fly in i andra världar, ha låtsasvänner, se kärleksproblem, sorger, spänning och den starkaste vänskap.
Ibland förenas två av dessa medier i en perfekt symbios, så där helt totalt himlastormande hjärtskärnade som bara får rummet att snurra och man ser bilder för sitt inre. Musik och bild tillsammans.
Imagine.

Jag slumrade till förut i soffan under sista avsnittet av Scrubs säsong 8 när J.D lämnar serien.
Från att ha slumrat till att långsamt vakna till en underbar tv-serie och en underbar låt.
Och nu har jag lyssnat på låten om och om igen i 20 minuter och kommer nog lyssna i tjugo minuter tilll.
En sådan där låt jag bara känner allt man kan känna till.
Hopp förtvivlan kärlek sorg liv död vänskap farväl drömmar verklighet rysningar välbehag trygghet och vilsenhet.



Kommentera 13 st

Kommentarer
dissy
2010-01-06 - 20:27:14

Tack:) Kul att du gillade dem. De var riktigt kul att göra. Har gjort tre bilder till i samma stil som jag ska färlägga nu:)



Haft en bra dag?

viktoria i norr
2010-01-06 - 21:00:16

Sv: Åh, tack!

Jag har längtat så efter den.. är bara rädd att jag måste tappa några kilo innan den sitter snyggt. Men det är ju inte hela världen. :)

sara
2010-01-06 - 21:01:28

du som älskar böcker..har du läst Luftslott av Sheila O'Flanagan? Har precis köpt den och hoppas att jag kommer in i en läsperiod igen! Det är ju så avkopplande när man väl får sig ro att läsa.

kram

Gabriella
2010-01-06 - 21:16:16

ne tar de lungt :) sj?

Maria
2010-01-06 - 21:19:24

tack vännen!

jag har haft en jättebra dag , ätit kinamat med fina vänner och avslutat dagen med en kall öl i soffan , kan inte bli bättre... så synd att det är jobb dag i morgon bara ... jag skulle kunna stanna uppe hela natten känns det som. du då? haft en bra dag?



kram

Jessika
2010-01-06 - 21:26:13

Den där låten är så fantastiskt vacker!

Natasha
2010-01-06 - 22:11:06

Jo, tack, jag haft en underbar födelsedag!:)

Nicklas
2010-01-06 - 22:17:04

Det var inte snäll:P Min favorit kärlekssång den här dagen också! Jag tror någon jävlas med mig

mimmi
2010-01-06 - 23:10:01

men det där är ju en magnetic fields låt!



http://www.youtube.com/watch?v=g3HQZ9B4XHQ&feature=related

Bim HD
2010-01-06 - 23:12:52

Nu har jag också lyssnat på den ett antal gånger, gånger fyra, eller fem :P När nätet så vill... Alltså ÄR det för kallt ute för att det ska funka ok? ;) Får göra allt flera gånger innan det funkar, eller så får jag det aldrig att funka, typ... Och även om man sitter fullt påklädd, inkl fleecejacka, under täcke... så är jag iskall... TROR jag skulle behöva sticka mig ett par torgvantar eller något... Fingrarna är iskalla och stela som pinnar, brrr... väderomslag så kylan går in??? Eldar värmeljus för att kunna TRO att det blir varmare... Försökte här med stora ljusstaken - men flera blockljus i... dock var den FÖR intresant ansåg Millas Mirakel, och vi vill hon ska få ha sina valrossmorrhår kvar :D

Må så grankott... kramis Skruttisen!!!

åh, vad jag drömmer om en kamin, elda... hm, och något mot en hiskelig huvudvärk också - vad hitta på??? ut och få syre, tröstshoppa och helst också sitta och mysfika... rån och en tur iväg? ;)

simone
2010-01-06 - 23:16:19

Hej Anna! Grattis till vinsten! :)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-01-06 - 23:18:10

Mimmi: ja det verkar det vara men det var Peter Gabriels version som var med i Scrubs och således den som vaggad in mig i ett drömskt tillstånd..men nu lyssnar jag på originalversionen =)

Elins blogg - foto & vardag.
2010-01-06 - 23:30:06

ingen fara :)

synd att lönen e slut haha :(


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: