GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

sad walls

2010-08-26 | 22:25:48 | Egocentrerat&Vardagligt

Idag fick mina inredningstankar och drömmar och planer sig en ordentlig jävla käftsmäll.
tapeten jag längtat efter så länge nu..nästan grundat möbelinköp på..som jag trodde äntligen ska den sitta på mina väggar..HAR UTGÅTT!
Jag ringde X antal samtal idag på jobbet - har ju många tapetkontakter i tapetbutiken..men nope nepp nade no njet..den finns inte längre..inte en endaste rulle.
Jag fick nästan som hjärtat krossat där i telefon när jag skulle lägga min beställning.
Tapetkontakterna hörde min sorg i luren..de blev nästan stumma..
Jag ringde mamma, som låg sjuk hemma i migrän, och frågade bara tyst "hur ledsen ska man behöva bli egentligen".

..och ikväll sen när jag kom hem..då brast det. Jag storbölade.
Givetvis är det annat som ligger bakom dessa tårar också, men ja att tapeten inte längre fanns, var liksom droppen.

Jag fick i alla fall ta med mig de två katalogerna med tapetprovet i hem från butiken..kan göra två tavlor av den finaste tapet jag nånsin sett..och som det känns nu, nånsin kommer få se.


Kommentera 28 st

Kommentarer
Ling-Ling
2010-08-26 - 22:44:27

Nä vad tråkigt.. :( Jobbigt när man längtat och planerat nåt.. Hoppas du hittar en annan tapet att bli lika förälskad i!

Anna J
2010-08-26 - 22:48:41

Ibland behövs det inte mycket förrän det brister. För egen del så är det en uvi som har hållt mig i ett fast grepp nu i en vecka och får mig ledsen och instabil. Jag är dock säker på att du med din kreativitet kommer på en annan, minst lika läcker, lösning om några dagar när det har lagt sig. Gillar att få ta del av dina inredningstankar. Blir inspirerad jag med till att ändra om lite i min lägenhet - inte med tapeter kanske men med nya färger på kuddar, gardiner och mattor. Kram vännen!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-08-26 - 22:56:51

Anna J: Stackare. UVI är en av livets värsta plågor och ja det kan sänka en totalt..Hade uvi i kroppen nästan hela förra våren, antibiotikat tog inte och jag var tvungen att strida med läkare och vårdcentral att ens få komma in när jag så väl vet vad som är fel.

Usch. Hoppas det ger med sig bums! kramar!!

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog
2010-08-26 - 23:09:55

Men... kan du inte designa en egen fototapet? Om du ska ha den som fondvägg på ena väggen? Hur mycket kan det kosta?

Malin
2010-08-26 - 23:22:23

Nej, vad synd.. Men det blir nog snyggt med tavlor iaf!

Ida
2010-08-26 - 23:26:40

Men gumman då :( Jättetråkigt, men jag lovar att det snart kommer dyka upp en annan helt bedårande tapet som du faller för! Håller tumamrna för dig, och tröstar dig med en stor kram!

Dissy
2010-08-27 - 01:03:59

Åh vad typiskt.. vilketn otur. Jag hoppas att turen kommer att vända för dig snart. Hoppas du hittar en annan fin tapet. Och som du sa du kan ju göra fina tavlor av dem. Eller så kanske det finns något tryckeri som kan trycka upp tapeter med det motivet.



Kramar på dig vännen

pimpXprincess
2010-08-27 - 01:39:04

Går det inte att trycka upp själv då?

Emma says style, love & rock and roll.
2010-08-27 - 06:13:54

tänkte precis som ovanstående kommenterare!

pimpXprincess
2010-08-27 - 07:40:46

Svar: Du är ju bra på att måla och du vet ju hur den ser ut, så du kan ju göra något liknande med en touch av din stil? :)



Kram

Art By Tina
2010-08-27 - 07:43:33

Fasen vilken superotur! Du får helt enkelt måla egna rosor - över hela väggen!

Emma says style, love & rock and roll.
2010-08-27 - 08:43:43

you lost me?! haha. jag jobbar ju inte i tapetaffär ;) jag trodde det gick att göra egna tapeter, typ som de som fotograferar och gör en tapet av det :) med din kreativitet kanske du kan till och med designa en ny version av tapeten om det är något som fattas :)

Sheena / Rockho
2010-08-27 - 09:11:26

Det behövs ibland inte mycket för att allt ska brista. Men det som fick dig att brista ÄR mycket - det handlade om att ditt hem skulle få en ny touch, ett nytt utseende, och drömmarna kring det gick i kras.

Jag hoppas starkt på att du finner något som är minst lika fint och som kanske till och med liknar den där tapeten.

Många kramar!

juliasbullar.blogg.se
2010-08-27 - 09:45:45

måla det själv? :D eller hyr in nån? elläh?

:D

Annah - Livet som tvåbarnsmamma
2010-08-27 - 10:25:51

Men åh vad tråkigt :( Den var ju verkligen så du!

Förstår dina tårar, ibland kan en "liten" sak bli världens största när man har massa annat liggandes.

Kramar till fina dej!

Mia ☆
2010-08-27 - 10:27:34

Trist när något man velat ha inte finns att få tag i längre =( Hoppas att du hittar någon annan tapet att falla i kärlek med! =)

Fanny
2010-08-27 - 10:58:20

Nej vad tråkigt att det blev sådär. Men hittar säkert på en minst lika bra lösning till erat sovrum lite senare, du kanske får koncentrera dig lite på de andra rummen först. För du har himla fina idéer tycker jag!

Grimgoth
2010-08-27 - 11:19:46

Passar på och önskar 3vlig Fredag innan jag glömmer bort det hela i min vardag som är full av massor av tankar och aktiviteter. :D



Rock On!

Saso
2010-08-27 - 12:07:44

åååh oooturrrr! :(

hoppas du får en bra dag tjejen! kramkram

Helén
2010-08-27 - 12:54:54

Så jävla tråkigt vännen. Jag har förstått att vissa byter dem väldigt ofta, jag har letat som en galning efter en tapet som visade sig ha utgått. Fick hjälp att hitta en liknande så det var lugnt i mitt fall, den var inte alls lika spännande som din. Hoppas du kan tänka om och hitta nåt nytt du gillar. Ha en bra helg vännen och ladda batterierna. Hoppas du piggnar på dig snart. Kramis

Anna
2010-08-27 - 15:12:09

Den borde gå och få tag på, jag ska luska lite på nätet, den borde gå att kunna beställa från utlandet.

Anna
2010-08-27 - 15:13:56

fast jag behöver namn och märke, intrade är ju bara namnet på återförsäljaren

Sofia
2010-08-27 - 18:57:52

Nä fy satan vad synd att den utgått! Ska hålla tummarna för att du hittar någon tapet som du kommer tycka minst lika mycket om! :)

Kram

Josefine
2010-08-28 - 13:48:57

Nä men gumman. Ja ibland rinner bägaren över, gjorde den för mig häromdagen så förstår lite iaf. Hoppas att det kommer en ny tapet som är minst lika bra, eller bättre!



Kramar

celinda
2010-08-28 - 14:30:33

usch vad jobbigt det är när sånt händer... krossade förhoppningar och drömmar :( såg för kanske ett halv år sen på "äntligen hemma" när lulu carter for till en fabrik och tryckte upp en egen tapet även om jag tror att hon då tog med en bit tyg som de fotade och tryckte upp. Blev skitsnyggt, säkert lite dyrare men det skulle nog vara absolut värt det! Du förtjänar din drömtapet!

viktoria i norr.. ehh.. västerås
2010-08-29 - 23:49:18

Önskar jag vore hemmavid. Är ju själv lite i branchen, kan ju finnas nån stackars rulle nånstans i gömmorna. Vilket märke/kollektion/nummer?

Li
2010-08-30 - 00:07:22

Men lilla vännen min... Usch vad sorgligt det blev idag när jag skulle in och läsa för en gång skull (du ser ju hur aktiv jag är på min egen blogg... hmpff...) och vad jag önskar att jag hade några tapetrullar liggandes med ditt favvo-mönster!!! Men gud ja så fina de var, nu blev jag ledsen för att de inte fanns att få tag på!!!



Du, jag har gått Ringleden ca tre gånger sedan vi gick sist, med andra ord jävligt få gånger. Sommaren bara svischade förbi, suck. Men, snart får vi dra ut i spåret igen!!! Pusssss!!!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-08-30 - 00:09:48

Li: Ja tänk att en tapets icke varande kan få en så totalt hjärtekrossad..men jag är ju en hemmagris..och hade så fina hemmaplaner för denna tapet..suck.



mycket som känts motigt det senaste.



Jag har väl i alla fall kommit ut på minst två ringledar i veckan sen du och jag gick, men inga hurtiga morgonar..det är ju de hurtiga morgonarna som känns nyttigast och friskast.

Men tja..september = nya tag?

kram!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: