GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

homestyling

2010-08-19 | 22:58:14 | Egocentrerat&Vardagligt






Jag är så jävulskt sugen nu på att få det helt och klart och färdigt här hemma.
Köpa alla de möbler vi vill ha och behöver. I de färger vi vill ha. Köpa nytt slänga ut gammal och slitet.
Jag vill sätta färg på alla vita väggar och jag vill köpa ny sängram.
Det är skitjobbigt att jobba i tapetbutik för jag hittar ständigt nya favoriter..och det är skitsvårt att välja. Jag är jättebra att sätta färg på andras hem och hjälpa andra med tips smak och råd..men när det kommer till vårt sovrums väggar är jag totally lost.
Men jag är en sucker för rosa,cerise,rött,svart.
Jag vill ha det mysigt och harmonisk.
Sjuttiotal som möter shabby chic.
Retro men personligt.
Kommentera 10 st

Kommentarer
Art By Tina
2010-08-20 - 00:05:55

...precis som dina tavlor!

Malin
2010-08-20 - 00:16:44

Tror det kommer bli skitsnyggt, du verkar ha bra och rolig smak! Jag tycker att vitt och beige som alla verkar vilja ha är så tråkigt så det finns inte :P



Min mamma jobbar också i en sådan butik och är likadan. Hon vill alltid göra om hemma ;P

Ellinor
2010-08-20 - 08:42:33

Jag bollar tusen inredningsidéer nu inför flytten!

Mickan
2010-08-20 - 09:18:23

Oooh jag ser den super fina vi kolla på sist :) den skulle passa dig som handsken :)

oo ja vet att ni får de superfint, du som har så bra smak! Se bara på smakrådet vi fick till matsalen, i Love it!!

Kram på dig härliga svägerska

Sheena / Rockho
2010-08-20 - 09:40:41

Men vad gillar pojken din för färger och stilar? Går det inte att kombinera dom två på ett jäkligt läckert sätt?

Helén
2010-08-20 - 12:31:39

Har precis släpat ut två sådana där röda skåp från Ikea. Man får plats med vääääääldigt mycket sker i dem kan jag hälsa. På gott och ont. Nu står de iaf i nya huset och inte i lägenheten. Synd att inte allt annat är klart oxå =)

Anonym
2010-08-20 - 22:15:47

Jag har varit sugen på ett sånt rött skåp riktigt länge men det står ännu inget i min lägenhet men nån gång kanske. Du ska se att det löser sig med tapetval och jag tror att ni kommer få det jättefint, harmoniskt, mysigt, snyggt, lugnande och superbra när det är färdigt :)

Emma
2010-08-21 - 12:33:03

Åh, vilka underbara möbler! Jag älskar det lilla gula bordet! Jag funderade på den rödblommiga tapeten längst ner till vänster till mitt rum förut, men den kostade typ 2000kr/rullen... så den fick jag inte haha, lite dyr. ;)



Det blir säkert jättesnyggt hemma hos dig när allt är klart! :D Jag älskar din stil! Och teckningar! ;)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-08-21 - 15:51:46

Emma: Nja marimekkon ligger på en 700-800 kronor rullen.



jättekul att du gillar det jag gör! det värmer! kram!

Josefine
2010-08-21 - 17:06:56

Sjysst tänk med 70-tal möter chabby chic! Jag har börjat tänka kitch möter chabby chic. :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: