GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

all I wanna do..

2010-08-01 | 12:34:30 | Avanna konst/design/foto

Jag tänker ganska mycket på VAD det är jag vill med mitt skapande och då framförallt klädskapandet.

Vad är det för kläder jag vill göra?

Det skulle visserligen vara så kul att göra en lite exlusivare linje med fina vackra klänningar. Skinnjackor är nåt annat jag skulle vilja göra och drömmen är kanske ett par jeans som passar min typ av kropp: Den korta, kurviga.

Men framförallt vill jag göra basplagg. Jag vill skapa de där plaggen som man gärna bär måndag,tisdag,onsdag,torsdag bara för de är så sköna.

Jag vill skapa den där favorittischan eller linnet som man drar på sig när man inte vet nåt annat att ta på sig. Plagget som alltid funkar. Ihop med kjolen, med jeansen, med kostymbyxan ja till och med med joggingbrallan.

Kommentera 20 st

Kommentarer
Linnéa
2010-08-01 - 12:51:37

ett par såna jeans vore absolut inte dumt du! men jag älskar dina basplagg:)

sandra
2010-08-01 - 13:31:51

grymt snyggt!

Jessica
2010-08-01 - 13:45:25

Tack söt:)



Basplagg är ju det bästa, sen skulle jag också kunna designa ett par jeans som är perfekt för mig, jag har ju i princip gett upp det där med jeans nu, tyker inte att det är skönt längre:)

Lene-Therese
2010-08-01 - 14:11:25

Fortsätt sträva framåt, du kan om du vill! :)

Modekatt
2010-08-01 - 14:59:02

Jag bara älskar din design!Fått en massa beröm för dina plagg som jag har!

Ida
2010-08-01 - 16:37:53

Vad du än gör tror jag du kommer att lyckas, du är duktig och driven! :)

Vad roligt med favorit i next in fashion! Det är du värd :)

Kramar!

Dissy
2010-08-01 - 17:30:24

Det skulle vara väldigt intressant att se dig skapa klänningar. Jag tror det skulle bli en alldeles, alldeles underbar kollektion:)

Mia
2010-08-01 - 18:03:05

Tack, men känner mig inte så jäkla bra, men jag ska bli bättre! Right back at you, dock! Det är du, som är fantastisk, jag inspireras så mycket av dig. Hela din framgångsaga inspirerar och motiverar t o m. Man skulle kunna säga att du är lite av min idol, hehe!



Seriöst alltså, du är grym! Om jag inte var sjukskriven och fattig på riktigt, skulle jag köpa allt, för att det är verkligen snyggt, det du gör. En stor kram.

Erika
2010-08-01 - 18:35:31

Det du gör nu är ju riktigt bra, så jag tror nog du kommer lyckas med klänningar, jeans och allt du vill:)

minus
2010-08-01 - 19:56:00

www.beyondsizes.worldpress.com tror jag är en blogg du skulle gilla. fick bara den känslan.

Josefine
2010-08-01 - 20:35:33

Det är ju de plaggen som man kommer till att älska. De sköna som man har till vardags.



Du förresten, jag lydde ditt råd och åkte och gjorde mig ett maxiklännings-köp idag. Ångrar det inte en sekund så tack gumman för att du "pratade vett" i mig.



Ni ska väll på sonisphere väll? Eller minns jag fel? Vem vet vi kanske springer på varandra, bland alla 45000 andra. :)

R
2010-08-01 - 21:47:12

Så jäkla snygga grejer, vilken sajt var det? Du är så himla duktig.

Jag hoppas verkligen att du satsar på det där med jeans för korta och kurviga, det skulle passa mig, speciellt det där med korta. Topshop är min räddning, dock så kostar det ju :/



Blir så stolt över dig, önskar att jag också kunde designa hur som helst, du behöver ingen hjälp? Hjälpreda, eller vad som helst? :)



Hej igen, förresten! Har inte varit så aktiv på senaste tiden, men nu är jag igång igen.



Kram

Elin [ n e v n a r i e n ]
2010-08-01 - 22:06:55

sv, Åh så skoj! :D Vi har gått runt i gamla stan och gått på museer :)

Lovisa Illustratör
2010-08-01 - 22:34:29

Gillar din inställning till din egen design. Kläder ska ju vara sköna och samtidigt snygga, kunna bäras i alla situationer. Och dina är verkligen så! Gillar din stil grymt mycket och är så glad att det gått så bra för dig. Så fort jag får råd måste jag inhandla ett Avanna-plagg :) Men det får dröja lite (pank konstnärssjäl du vet...)

Siri
2010-08-01 - 23:50:10

Dina kläder är helt underbara! De funkar till allt! Jag tror att vad du en skapar, kommer att bli en succé! :D

Mira
2010-08-01 - 23:55:58

Mjnää.. inte tjocka. Men normala. Jag skulle nog inte kalla någon för smal som drar någonting större än en 38/40, men det är inget fel med det. Jag tycker de ser hälsosamma och mulliga ut, men det är varken bättre eller sämre än att vara smal.

Mira
2010-08-01 - 23:56:46

Glömde skriva att jag ADORE dina tröjor och tryck! Toppen fina!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-08-01 - 23:59:35

Mira:

beror väl då helt på vad man har för ideal och kroppssyn själv antar jag.

38/40 är ju en helt vanlig storlek.

Och man behöver inte vara "tjock" för att dra större än 36,38,40..en del väldigt långa kvinnor kan ju inte ha small bara på grund av längden t ex.

Lägg där till att en stor byst kan kräva skjortor i strl 44 bara för att inte glipa.

Sanna
2010-08-02 - 11:28:13

ja snälla, jeans för korta och kurviga skulle jag verkligen behöva..snälla gör sånna ;)

Helén
2010-08-02 - 17:18:25

Fan vad trist! Men förr eller senare får du nåt liknande ifall du fortsätter kämpa. Vi har ju beviset på att din design säljer som smör på Nelly och du kommer lyckas på andra ställen med. Och då kommer du veta att du slet som en gris för det. Och att du förtjänar det. Kramis


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: