GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

torsdagstrivialiteter

2010-04-15 | 22:29:42 | Egocentrerat&Vardagligt

Avger väl ett kvällslivstecken här på bloggen innan jag hoppar i säng med boken om John Lennon.

Efter jobbet tog jag en cykeltur i det sköna vårdvädret och när jag kom hem tog jag en dusch och gjorde en inpackning med nån bra grej mot lila hår som mamma köpt åt mig.
Njutit av köttbulle+rödbetssalladsmörgås och ett glas kall cola framför Vampire Diaries, slökollat på Lyxfällan och sneglar lite på min egna räkningshög..

Dagens roligaste var på lunchen, pappa ville bjuda ut mig, hämtade mig på jobbet i bilen och när vi parkerade klev pappa ur först, trodde jag var lika snabb..vilket jag inte var, så han  låste in sin dotter i bilen som sen inte gick att låsa upp inifrån. Dottern (jag) ser sin pappa gå iväg, försöker hitta mobilen i den stora väskan och då går larmet på bilen. Då vänder sig pappa om en femton meter bort och börjar gapskratta.

Kommentera 12 st

Kommentarer
pimpXprincess
2010-04-15 - 22:42:25

Hahaha, vad klantigt! xD

Annika
2010-04-15 - 23:05:46

hahaha fy fan vad sött =)



Baby jag kan inte svara på ditt sms för min telefon blev pank...men du vet att jag finns här! Och kom ut på msn om du vill prata där, maila eller ring!

Eller du behöver inte ens prata om just det tråkiga utan om roliga saker gör dig glad en stund.

Puss på dig!

Bim HD
2010-04-15 - 23:13:07

tihi, gott skratt förlänger livet, vet du... lite sådär lagom disträ som det kan bli... antar att han kommer få leva med denna grej länge - du som tom låste in mig i bilen, osv... :))) ser er framför mig... :D

Kramis Skruttisen... ... ...

Camilla
2010-04-15 - 23:14:52

Haha, så bra. Alltid trevlig läsning när man kikar in här och fin bild bjuder du på också. Rödbetssallad och köttbullar, nam. Levde på det förra sommaren, nästintill och missbrukade sill och sallad i alla dess former.

Erica ung fru och tvåbarnsmamma
2010-04-15 - 23:41:23

Hejsan!



Jag hoppas att du inte tar det här som reklam, för det är inte meningen. Grejen är den att jag, en tvåbarnsmamma har blivit

utvald som kandidat i en modelltävling "modell för en dag" och det är väl enda chansen för mig att få uppleva något sådant- nånsin, hihi.

MEN det går inte utan din hjälp. Jag måste nämligen få flest röster också....



Snälla rösta på mig ERICA, nr 6 och hjälp mig vinna! http://www.paulamyo.com/info/modelltavling/



I min blogg finns en pågående tävling där alla som röstar på mig kan vinna ett valfritt namn/budskapssmycke! Bara skriv en liten kommentar så är du med=)



Om du hjälper mig så lovar jag att jag blir fantastiskt glad! Snälla=)



KRAM/ Erica



Linda
2010-04-16 - 06:57:37

Oj så långt hår du har fått! :)

Tokigt att du blev inlåst!

josefin
2010-04-16 - 09:59:24

haha, gud så härlig miss att lyckas låsa in dig.. ja hade skrattat ihjäl mig! =)

A
2010-04-16 - 10:46:37

Hahahaha! Inlåsningsgrejen var kul!

Skönt att få läsa lite roliga saker när man sitter och försöker få jobbdagen att gå.

Josefine
2010-04-16 - 11:35:22

Hihi som det kan bli. Kan tänka mig att larmet var mindre trevligt att höra förstås. :)

Louise
2010-04-16 - 15:50:27

hahahaha synd att det inte finns kameror framme alltid som kan filma såna här situationer när det verkligen händer!

viktoria i norr
2010-04-16 - 22:40:04

HAHA. Min pappa var ungefär lika smidig. Vi skulle bytlåna bil idag, och han kom med sin jobb-extra bil. Frågade varför han hade den, och mamma började skatta. Något förlegat erkände han att han hade tankat bensin i sin bil. I sin dieselbil.



Att tillägga, pappa har kört diesel i 10 år nu.



Efter några kvarter tvärdör bilen, och i samma sekund inse han sitt misstag. Ringde bärgningstjänst och väntar nu på en räkning från verkstaden på uppskattnings 10 000:- efter att de fått rengöra hela motorn från bensin...

- Alexandra!
2010-04-18 - 15:10:50

Åh, limpa med köttbullar och rödbetssallad, din lyckost!



HAHA nej men åh, vilken rolig händelse! :D


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: