GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

well well obladi obladah life goes on....

2009-11-29 | 00:32:16 | Egocentrerat&Vardagligt

...det bidde inget festande för mig. Valde rött blåbärste, godiskålen och skapande iställlet.

Har känt mig som världens tråkkärring var femte minut, men försöker jag intala mig själv att det inte är nån idé att göra saker man inte har lust till för att sen tänka att man faktiskt kanske ska tvinga sig till sådant men sen svänger jag för att tänka att jag trivs ju hemma för att sen svänga till att jag slösar bort livet med att bara sitta just hemma men sen tänker jag att det är slöseri med tid och pengar att gå på fest och ut på krogen där jag inte haft kul nån gång senaste året...och så tänker jag att fan vilken tråkkärring jag är som inte har kul ute nån gång...everybody else seems to enjoy it..men så kanske jag inte är som alla andra..eller så är jag precis det alldeles görtråkigt normal...fast ja just det, det kanske inte alla andra är...

well well obladi obladah life goes on....

Kommentera 25 st

Kommentarer
Pamie
2009-11-29 - 00:39:33

Själv valde jag att mumsa på choklad med ett glas eller två vitt vin och 2 gosiga katter med ett gäng tjejfilmer... ville inte ha det på något annat sätt. they Call me the crazy catlady but hey... i like it! ;)



Take care!

Camilla
2009-11-29 - 00:39:33

Det där linnet måste jag försöka få tag på!



Du gör helt rätt i att stanna hemma. (eller gjorde) Känner igen mina tankar men man ska alltid lyssna på sig själv och ibland ska man offra sig. Oftast tror man inte att det blir så kul men det kan överraska. (Om man inte är ute så ofta) Jag föredrar hemmakvällar framför festligheter men en gång i månaden brukar jag slå till att följa med.

Camilla
2009-11-29 - 00:47:53

Jag vet, min formulering va inte den bästa. Frågan är hur jag ska få råd ,det är där det sitter. Dum månad nu med massa julklappar och extra utgifter. Får se hur jag ska kunna få tag på linnet, ... men du har alltid några X eller?

ebba
2009-11-29 - 01:41:50

kan bara hålla med i de där tankebanorna. och jag är ändå bara 16! shit. det är MEJ det är fel på haha

Dhurata
2009-11-29 - 02:13:18

=)) det valde jag med! Att vara hemma och ha det mysigt i kväll. Man känner sig som en tant men men ....det e faktiskt skönt att bara ha det lugnt & mysigt!

Natti natt

Linda
2009-11-29 - 03:44:44

Åh jisses så skönt med någon som känner som jag!! (vi gör visst det emellanåt ;))



Puss snyggo!!

Emelieviktorsson
2009-11-29 - 04:09:37

Vilken fräsch header du har på bloggen!

carina
2009-11-29 - 08:59:32

Hehe, jag tycker inte heller att det är roligt att gå ut längre, vill bara hem vid tio för jag är trött och inte vill sova bort hela dagen efter! :p

Bim HD
2009-11-29 - 09:33:34

HM, man ska lyssna på vad kroppen vill också... inte lätt alltid - men, har man jobbat och slitit på många olika sätt under veckan så. Man ska inte tvinga kropp och själ till något som man egentligen inte känner HELT för. Och ska man sedan sitta och ha dåligt samvete över bortslösade pengar man kunde gjort något roligare för... Klok kvinna ;)

Må så grankott... Kramis Skruttisen!!!

hm, den dr texten ÄR så klockren... ... ...

Emma says style, love & rock and roll.
2009-11-29 - 09:37:36

äsch, har man kul utan krogen är väl det det allra bästa. Att man kan känna sig trygg & glad med att vara hemma. Det säger en hel del om hur du trivs med dig själv & ditt hem också! Låter bara sunt och inte alls tråkigt. Om jag faktiskt vore ledig helger, så tror jag inte heller jag hade gått ut så mycket. Nu jobbar jag tre helger av fyra så den fjärde helgen blir det alltid superhets att måsta gå ut på krogen med alla vänner...

Alexandra
2009-11-29 - 09:48:43

Man ska skita i vad alla andra tycker. man ska göra det som känns bäst :D Och du- ingen träkkärring hade någonsin kunnat göra det du gör!

Lisa
2009-11-29 - 09:49:57

Jag hade jobbat hela dagen och orkade inte göra så mycket annat än att ta det lugnt, så jag gjorde så. Lite naturgodis, tecknande och prat i telefonen gjorde kvällen till bra för mig. Jag tycker att man måste inte festa för att ha kul. (fast jag festar väldigt sällan i och för sig)

annawii
2009-11-29 - 10:22:49

Jag tror att det är dags för fröken att börja lyssna på sig själv och skita i vad andra kan tänkas tycka. Det är DITT liv och det viktigaste är att DU trivs med det :)



kram

Liselotte
2009-11-29 - 10:24:20

Haha nähe du är inte den enda. Visst har jag roligt ute ibland, men tröttnar så fort, känns inte som att det ger något. I helgen vart jag medbjuden på fyra fester, varav en firma fest med gratis hotellviselse, mat & alkohol. Men hemmakär som jag är så struntade jag i det och jobbade istället

anglalik
2009-11-29 - 10:24:51

Ja men det tycker jag du ska göra.. Nu är det ju iaf första advent! =) Krogen kan man absolut skippa utan att vara tråkig.. =)

emz
2009-11-29 - 12:23:19

fattar inte varför alla anser att går man inte ut och festar/går ut på krogen så har man inget liv? tycker snarare det är tvärtom, men det är ju upp till var och en!

trevlig söndag! :)

Eve
2009-11-29 - 13:54:54

Tycker du gjorde helt rätt som stannade hemma, och du är långt ifrån ensam om att inte ha kul ute. Kan ha med ålder/mognadsgrad att göra, jag och en del av mina vänner har slutat ha kul när vi går ut, trots att vi för ett par år sedan sprang ute varje helg och tydligen alltid hade jättekul. Men varför gå ut och försöka tvinga sig att ha kul, när man kan ha det så mycket bättre hemma? :)

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2009-11-29 - 14:00:40

Vet du, jag har inget intresse alls av att vara ute och festa. Det närmsta party jag kom i höstas var återträffen. Inte ens då drack jag någon alkohol. Det är flera år sedan sist som jag var ute och festade. Du är inte ensam.

Karin
2009-11-29 - 14:45:20

Åh vad skönt det är att känna att man inte är ensam. För ibland känns det som att man är ensam i världen att inte gilla att festa och gå ut. Jag dricker inte alkohol men jag brukar kunna tycka att det är mysigt att sitta med dom andra innan dom går ut. Men ut är bara bläää.

Helena
2009-11-29 - 17:01:58

Kram på´rej sötis !

Lisa
2009-11-29 - 17:39:12

Jag är 26 år och har inte haft roligt på krogen de senaste två åren, eller det senaste året åtminstone. Känner mig ofta, som du beskriver det, som en tråkkärring när jag tackar nej till att följa med ut. Dessa helgkvällar när jag känner mig sådär tant-torr tar jag en liten sväng in på din blogg för att se om du också valt att tillbringa kvällen hemma. Många bloggerskor verkar gå på massor av fester, och när jag ser deras glammiga "kvällens outfit" känner jag mig än mer trist där jag sitter i min marinblå velour(?)-outfit med tillhörande fårskinnstofflor. Så tack för att du slår ett slag för hemmamys, och hjälper mig känna att det är okej att ligga i soffan på lördagskvällen.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2009-11-29 - 17:41:52

Lisa: Varsågod! Och tack själv för denna härligt ärliga kommentar som gjorde att jag känner mindre ensam också!

kram!

M
2009-11-29 - 18:43:03

Tack :)

Shawen
2009-11-29 - 18:59:51

Sv: man tackar! :)



Även fast jag bara är 14 år så känner jag samma sak. Nästan alla runt om kring mig festar förutom jag.. ibland känns det väldigt skönt att bara kunna slappna av och umgås med familjen men precis som du säger så kan det många gånger vara tråkigt också. Men snart är det ju jul och då är det skönare att mysa hemma än att gå ut och festa :) skön blogg du har, gillar den!

jessica
2009-11-30 - 14:30:44

u go girl!!!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: