GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Älska mig för den jag är..

2009-03-03 | 09:17:44 | Krönika/Politik/Tankar

Jag fick den här kommentaren igår på det här inlägget :

"läs inte skiten då om du bara ska klaga.. det är jättekul att läsa din blogg när du är positiv men när det bara är gnäll, gnäll gnäll så håll det för dig själv jag tror du tappar läsare på att vara så negativ jämt..sorry,"

Jag tycker en del läsare är så känsliga. Att en del dels inte snappar upp att jag har ett väldigt pms-utbrott. Eller tycker att jag "bara klagar"..Hmm jag kom med en klagan nu ja på en del av Sofies Mode kring stylingtipsen som bara passar en viss kroppstyp men jag kanske borde ha skrivit istället att jag älskar deras "just nu i butik" eller Annika Marklunds krönikor då..För Gud förbjude att man klagar.

Eller mår dåligt.

Jag kan förstå att det skulle vara skittrist att läsa en blogg där bloggaren bara klagar dagarna i ända och ser allt nattsvart. Å andra sidan finns ju då valet, som alltid, att inte läsa den bloggen som läsare. Det är inget tvång att läsa en blogg. Särskilt inte en så pass liten blogg som min som inte syns överallt jämt och ständigt.

Och ok, jag har haft en crappy vecka med kreativitetssvacka och acneutbrott i ansiktet och oro inför framtiden eftersom hela mitt företag och karriär står och faller med om jag kan skapa eller inte och tyvärr så blir jag deprimerad kring mensen vilket jag sökt för en och två gånger. Jag är inte överpositiva glada käcka typen av naturen. Jag har haft dödsångest sen jag var 5 år och grubblar mig till magkatarrer några gånger om året.

Så jag må förlora läsare då när jag mår skit, men då vet jag i alla fall vilka som gillar mig i både nöd och lust.
För förhållanden där man bara älskas om man är på ett visst sätt, de funkar sällan i längden ändå.
Och om denna människa endast ser mig som en som klagar för jämnan , tja..då har han/hon ändå inte förstått sig på mig.




Men tack alla ni som tackade mig för och alltid tackar mig för att jag vågar skriva ut att jag har en dålig dag.
Nej nu måste jag ringa hyresvärden och  klaga igen på vårat trasiga element och trasiga kylskåpsdörr och sen ska jag nog gå ner och klaga på pizzerian också..för nånting och kanske gå till postkontoret och klaga med..man kan alltid klaga på posten...Hmm en ny tisha ser jag framför mig nu " Today I'm klagar on this"...och när jag ändå är igång på riktigt och klagar så slänger jag återigen in en känga på Blondinbella och det i mitt tycke idiotiska i att hon ska vara nåt språkrör för anorexia/bulimikontakt när hon ena veckan säger att hon aldrig skall ha dåligt samvete för nåt hon ätit och nu måste tokträna bort den glass hon ätit i helgen...
Kommentera 110 st

Kommentarer
alexandra
2009-03-03 - 09:28:28

det är din blogg och vill du klaga så gör det, jag ser det inte ens som en klagan, jag ser det mer som debattinlägg när du skriver långa inlägg om vad du tycker och tänker om saker .. =)

Bim HD
2009-03-03 - 09:30:25

I'm in a bad mood... eller något? Stör ej - jag bara klagar... Vad ska vi dra till med?

Alltså, orkar man inte följa en människa - en blogg - med dess up and down, läs den inte då!!! Hm, kanske därför man inte är någon storbloggerska? Men, HUR bara orka värka ur sig utspyende käckheter varje dag och ALDRIG skriva om något negativt, hur man egentligen känner sig bakom masken och hej-åh-hå.

Undrar om inte den som skrev kommentaren i detta fall var den som var den mest gnälliga av er? För om man inte gillar ett inlägg - lämna bloggen, gnäll inte!!! Blääää...

Må så grankott... kramis skruttisen!!!

(ngn här skulle iväg och klippa sig idag - nä... bytt tid till nästa tisdag. Orkar med huvudvärken köra till stan, in på banken och sedan sitta i en stol och bli ompysslad? Nä, går inte :( Inte hur envis jag än är... Hm, borde inte Kåvepeninet börja verka nu? Uff, vad jag gnäller :D)

Fanny
2009-03-03 - 09:30:42

Det är bra. Jag tycker klagan lyfter bloggen. Orka människor som bara lyfter allt till skyarna.

Mindy
2009-03-03 - 09:41:17

Godmorgon gumman..Det är trist att man det finns folk som klagar på vad man skriver..om han/hon inte tycker om det så behöver man inte läsa...de måste bry sig för de tar tiden på sig att läsa & skriva en komentar..

Det är bara att så på dig snäckna..Jag gillar din blogg för den är så personlig..:) Hoppas att du får en skön tisdag.kram kram

annabanan
2009-03-03 - 09:41:35

Alltså, är det inte normalt att använda sin blogg som ventil för klagande ibland? Det är väl bara mänskligt? Jag läser iaf din blogg för att du verkar vara en normal och gullig människa med både bra och dåliga dagar. Det är ju det man känner igen sig i. Heja Pyttis!!!

Bim HD
2009-03-03 - 09:43:44

Maggie Reilly skulle jag vilja sitta och lyssna på idag... Har du sett reklamen om hennes senaste(?) Cd på tvn... Precis rätt musik att njuta eller deppa till - tror jag ;) Oavsett ålder kan man behöva något åt det hållet ibland... ... ...

Må så grankott... kramis skruttisen!!!

(behöver vi inte en riktigt bra dag snart - med citronyoghurt... hur få till den??? 8))

isabelle
2009-03-03 - 09:44:02

jag tycker att du har en av de bästa bloggarna. Du är verkligen dig själv och kör ditt egna race också. Du blandar din vardag med fina bilder och härliga illustrationer ;) and thats why i like you. Jag känner också igen mig själv i dig. Det där med kroppsångest när man provar kläder och att alla trender nästan riktar sig till de smala och långa tjejerna. Du är så tokskön! skit i om någon skriver att du tappar läsare för det tror jag är väldigt få och jag tror inte att du bara bloggar i syftet om att ha många läsare. keep up the god work babe :)

Angel
2009-03-03 - 09:44:18

Kommer aldrig se henne som nåt språkrör,och fortsätt skriv som du vill,jisses jag vågar knappt skriva när jag har en piss dag haha för d låter såååå negativt

Mia
2009-03-03 - 09:46:52

Jag har själv varit inne på det här vid ett flertal tillfällen i min blogg. För jag kan minsann klaga och vara extremt sårbar också. Min blogg är jätteliten, så den respons jag får är alltid positiv. Ja du vet, jag har liksom på ett eller annat sätt en personlig relation till de flesta som läser. Vad jag märker är dock att de sårbara inläggen engagerar och skapar förtroende mellan mig och mina underbara läsare. Så om folk klagar på att du klagar (HA!) så tror jag ändå att din ärlighet betyder så mycket mer för så många mer. En förebild ska vara en förebild som håller i alla lägen...som jag brukar säga.



kram på dig

Mia

Alexandra
2009-03-03 - 09:54:13

Oh lord--- den som skrev kommentaren borde buras in. Sedan när är det inte OK att må dåligt och säga det? En blogg är något som är ens egen, man ska kunna skriva ned saker ochting för att det kanske gör att man på sätt och vis mår bättre.



Fortsätt att göra vad än du behagar. Jag läster ditt klageri, i nöd och lust.

Alicia
2009-03-03 - 09:56:39

Tack för komplimangen!

Och självklart ska du skriva om det som rör sig i din värld, oavsett om det är positivt eller negativt. Man har inte bra dagar varje dag och det är väl därför man har en blogg, för att kunna skriva av sig. Dela med sig. Tycker det är underbart med ärlighet! You go girl! =)

Matidla
2009-03-03 - 10:01:13

Det är inte intressant att läsa en blogg där allt är guld och gröna skogar. Jag vill läsa om allt. Bra och dåliga dagar. Det är det som gär en blogg bra, att vara mänsklig! Tack för din fina blogg o hoppas att du får kreativiteten tillbaka snart!



Keep up the good work!

Anonym
2009-03-03 - 10:04:16

bra svar på tal Anna:)



haha undrar vad de vill ha? en bloggare alltid skriver att allt e skitbra, solen lyser allt är snyggt och fåglarna kvittrar kanske ?

Miss Muffin
2009-03-03 - 10:05:31

Det ingår ju i normen av den perfekta tjejen: aldrig vara sur, aldrig ha finnar, aldrig ställa krav på omgivningen, tidningar, social miljö mm mm. Nej en tjej ska vara nöjd söt och glad. Då är man bra. Annars är man en jävla tråkig fitta. Men jag är gärna en fitta. Inget fel på det. Bästa grejen ju! Det är bra att du får utbrott på saker. Saker är inte alltid bra. Kram!

Dress Like a Princess
2009-03-03 - 10:12:00

Du är så grym Anna! :) Fortsätt på samma bana bara, det är så vi gillar dig!!

Karin
2009-03-03 - 10:14:42

Det var det dummaste jag hört!!! Hur kul är det att läsa en blogg där allt är rosenrött och skimrande hela tiden - då får man ju fan komplex för att man mår skit någon dag - ingen annan verkar ju göra det lixom! Jag tycker du ska fortsätta precis som du gör. Det är din personliga blogg och det är dig det ska handla om. Hur skriver man ett positivt inlägg när man mår skit? Hoppas du mår bättre idag i alla fall! Klaga på - vi lyssnar :) Kram

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2009-03-03 - 10:15:15

Matilda: TAck så mycket för den söta kommentaren och för att du läser! massa kram!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2009-03-03 - 10:19:00

Isabelle: Tack för dessa ord och jag är glad om jag kan få nån att känna igen sig och känna sig lite mindre ensam även om det handlar om tråkiga saker...visst vore det underbart om vi alla kunde vara lyckliga jämt..men nu ser ju inte världen ut så tyvärr... kramar!!

Mindy
2009-03-03 - 10:23:13

Tack gumman...Vad ska du göra denna dag ? kram kram

Tess
2009-03-03 - 10:25:07

Hah, det komiska i det hela. Hon behöver ju inte läsa sin blogg heller om det ska vara på det viset ;)

Dress Like a Princess
2009-03-03 - 10:29:20

:) jaaa vi åker på lördag! de känns helt sjukt :) vi har inga direkta planer än hehe vi kör nog planering på planet dit, då har vi ju ett par timmar över så att säga :P



Kramar

emma härnqvist/perfektion
2009-03-03 - 10:30:30

Håller med Sandra: Du är grym. Och säger som dig: Jag följer dig i nöd och lust, höhö.

Mindy
2009-03-03 - 10:30:47

Hoppas att det går bra för dig gumman..Skönt med promenad.Ska slappa några timmar till sen ska jag träffa min söta blogg vän på en god fika innan man ska åka & jobba.Så det lär bli en skön dag.kram

Kelly
2009-03-03 - 10:31:38

Var superfin i min zebra igår gumman! kramar! här e även ytterligare en bild på mig i den! :) http://i39.tinypic.com/2rm8w89.jpg

Mindy
2009-03-03 - 10:34:52

Det är så skoj med bloggen för man har lär känna så många finna människor som man har träffat live & några av dem har man inte träffat än för de bor jätte långt upp i landet så det kommer den dagen med..Jag har många fina vänner men få av dem som är som mig,,men här igenom har jag träffa många av dem som är som mig o tänker samma,,nästan..hihhi...skönt att ha någon att prata med inersta hemligheter..speciellt en tjej som jag har prata med 2 år ca..ska no träffas första gången till sommaren :) kram kram

Kelly
2009-03-03 - 10:35:04

Åh gumman då! :-) kramar!

Mindy
2009-03-03 - 10:40:06

Sänder en bamse kram till söta dig från mig :)

alec
2009-03-03 - 10:41:49

det är din blogg du skriver vad du vill..

BRY DIG INTE SÖT

emma härnqvist/perfektion
2009-03-03 - 10:42:57

tack söt. bra att höra :)



vet du? idag har jag ätnligen klickat hem du-vet-vad! kram

Lina
2009-03-03 - 10:45:04

det som får mig att stanna kvar och läsa en blogg är om bloggaren verkar mänsklig. Att klaga och må dåligt är mänskligt. Inte att visa upp en falsk rosenskimrande värld. KRAM

emma härnqvist/perfektion
2009-03-03 - 10:45:31

oo tack. du ska veta hur kul jag tycker det är. tack tack tusen tack.

alec
2009-03-03 - 10:46:03

bra iställning...

Vad gör du då?



Puss<3

Alexandra
2009-03-03 - 10:48:23

gud vilken känslig läsare! jag håller med dig till 110%!

Sassy
2009-03-03 - 10:49:37

Vad fan, vem orkar vra positiv hela tiden? Ska man bara blogga om bra saker "hurra solen skiner" "yay, jag är så glad över mitt liv", "jag är nöjd med allt"...? Och för vems skulle bloggar man? För sin egen eller har man en blogg för att behaga andra? Att folk orkar klaga, det är väl bara att hoppa över ett par inlägg om man bara vill läsa om positiva saker, svårare än så är det inte!



Gnäll hur mycket du vill, jag tröttnar inte!



puss

Sassy
2009-03-03 - 10:53:32

Jag väntar med spänning på det inlägget!

Jag vill se mer ärlighet och sura miner bland bloggarna, alla kan väl fan inte ha ett fabulous liv hela tiden?

emma härnqvist/perfektion
2009-03-03 - 10:54:28

jag har faktiskt nästan en plan idag. duschen om en timme, sen lunch. ska arbeta ett par timmar i eftermiddag och ska promenera dit.. och kanske hem. det är fullt av snö här igen! och du söt?

Leia
2009-03-03 - 10:54:31

Tack, det är bättre idag än igår i alla fall.

Hur är det med dig?

bea
2009-03-03 - 10:56:32

hålle rmed om blondinbella, alltså hon är ju inte helt frisk när det handlar om mat liksom...

Camilla
2009-03-03 - 10:57:33

Jag håller helt med dig! Det skulle vara helt ointressant och Boring att bara läsa blogga som ser allt här i livet som något positivt. Ja eftersom ingen är så i verkligheten!!

Kram

Victoronia
2009-03-03 - 10:58:12

Jag skall laga kyckling marengo! Första gången. Kokboken har blivit min bästa vän. Det är så roligt att upptäcka mat. Har förvisso smakat marengo förr men aldrig gjort min egen :P Vad skall du hitta på?



Apropå ditt inlägg här ovan. Att folk bryr sig om att du klagar. Min blogg är min klagomur, det ger mig nåt. Skall folk tala om för mig vad jag får och inte får skriva? vilken upp-och-nervänd värld de lever i. Visst man skall tänka positivt men att få utlopp för allt det negativa är en bit på vägen!

Nina
2009-03-03 - 11:00:37

Det är ju det som gör hela din blogg så intressant - att du inte hymlar om någonting. Är du på pissigt humör, så är du det! Och är du tokkär i din sambo, så är du det! Fortsätt att skriva precis så här, då kommer i varje fall jag fortsätta läsa :-) Kram!

alec
2009-03-03 - 11:01:27

Haha ok :) ha en trevlig dag gumman

alec
2009-03-03 - 11:03:52

haha inget.. tråkar.. vill dricka kaffe men får inte. så jag lär ju somna hos terapueten :P haha



vad har du haft för dig i helgen då?

kram

Dress Like a Princess
2009-03-03 - 11:05:12

Jaaa Anna vilken bra idé! Maila mig din adress och håll koll på brevlådan, du ska få det roligaste vykortet någonsin :) wiie!!

ViktorE
2009-03-03 - 11:05:35

Bloggen är ju personlig så man får ju skriva precis det man vill! :)

Sofia
2009-03-03 - 11:08:12

Det är det jag gillar med din blogg att man får föja dig i både med- och motgångar, i livet och med känslorna. Tycker du är en bra förebild som gör så att det känns okej att vara människa att inte känna sig fel bara för att man inte är på topp hela tiden. Skulle allt vara rosenrött får man ju lättare som läsare komplex för att man inte mår tipptopp hela tiden.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2009-03-03 - 11:15:06

sofia: jag känner likadant faktiskt..jag kan inte identifiera mig med sådana som alltid är glada och lyckliga..sen kunde man ju önska att alla kunde vara mer lyckliga oftare. Jag föredrar att vara glad men har man skitdagar så har man

Mackan
2009-03-03 - 11:15:07

Man väljer ju själv vad man vill läsa och jag läser dig även om du pmsàr och klagar mellan varven;) Det är ju du so fine så.....

Ha en bra dag

Kram

Mackan

Carolita
2009-03-03 - 11:23:18

Det är väl det som är det positiva med personliga bloggar! Man får läsa om personens riktiga liv, bra dagar som dåliga dagar...



Angående programmet, jag e så otålig så det e sällan jag orkar vänta tills serierna dyker upp på tv, kollar alltid på nätet innan...

Jenny
2009-03-03 - 11:25:01

Men jössös. att folk själva ska börja klaga, bara för att du hade ett "klag-inlägg" förut. det är ju vara larvigt. det är DIN blogg och du får skriva DIN tankar och känslor. om det inte passar fröken som kommenterade så läs inte liksom! blöh. jag tycker det kan vara kul att läsa om folks dåliga dagar också, för ingen har ju bra dagar hela tiden och att framstå som det- det är ju nästan en lögn.

KRAM!

Hayley
2009-03-03 - 11:27:33

Du är ju männsklig du ochså! Alla har vi våra ups and downs..Hör ju till..



Och det här med blondibella får mig bara att skratta.. :P



Kramis

Emma Damm
2009-03-03 - 11:28:13

Fortsätt vara den du är!

Dress Like a Princess
2009-03-03 - 11:28:51

Om jag vill? Jag ser redan fram emot de :) Jag ska nog börja fundera på vad som ska stå på vykortet redan nu, eller också blir det ett underhållande kort som skrivs en sen natt när vi har vart ute och svirat hehe :P Bra blir de hur som helst!



Sötnos

Kramar

Linda
2009-03-03 - 11:29:03

Haha jaa det är nog samma här så jag hoppas det går snabbt och smärtfritt:P

Julia
2009-03-03 - 11:30:56

gillar dom inte bloggen så ska dom inte läsa, take it or leave it liksom. Du skriver det du vill inte det dom vill

Sandra
2009-03-03 - 11:36:44

sv: jo det är ju sant=) då får det bli desperate då!



jo, de är så fina så jag skulle kunna gå runt i din design 24/7 om det är så ;)

mallis
2009-03-03 - 11:38:07

Tack! idag är det dock dagen efter tvätt med och så.

:)



Ja man blir nostalgisk ibland

Emma says style, love & rock and roll.
2009-03-03 - 11:39:05

WELL DONE! Bra att du ryter ifrån. Man vill väl att bloggskrivaren ska vara mänsklig?! Det är väl så mycket roligare att följa om bloggen är ärlig?! Annars kan läsaren söka sig till andra mer positiva allting är alltid bra bloggar som bara känns kräkfärdiga.

Kram

Anonym
2009-03-03 - 11:40:02

ja de är exakt så ja känner

Alexandra
2009-03-03 - 11:49:24

haha ja det är en klassiker , en läsare som klagar på att man klagar!



jo en lugn dag för en gångsskull så det är härligt, själv då? =)

kram

sandra
2009-03-03 - 11:51:59

dååligt, du får väll fan klaga om du vill det är din blogg andra ska ju inte komma och bestäma om vad du ska skriva om. idioter

Tina
2009-03-03 - 11:57:32

Vilken härlig glad bild på dig, den borde du förstora och sätta upp på väggen i ditt kontor!



Vad jag tar för mina tavlor, väldigt varierande, brukar sga allt mellan 400-4000. Beror på så många olika faktorer. Ställer jag ut kostar ofta lokalerna en hel del så då får man räkna in det också. Mne jag är ingen dyr konstnär, just nu är betyder det mer att folk vill ha mina verk, jag blir glad av att veta att någon tittar på dom varje dag, det betyder mer än pengar.

Anna
2009-03-03 - 12:00:14

Oh! Flickan jag älskar din brutala ärlighet! Jag är ett monster just nu som inte tål någonting, så det är skönt att höra någon mer som kan bli galen. Ingen PMS, bara en total livskris här. Men ändå...

Petra
2009-03-03 - 12:07:30

är du min tvilling? :P Känner precis som du.. och är imponerad över att du skriver precis vad du vill. om att du faktiskt mår dåligt, har mens och grubblar så du får magkatarr!! Du är en så himla härlig människa! Stå på dig och gör det du vill! Bajs på alla dom det inte passar! :D

Jennie
2009-03-03 - 12:11:17

Bry dig inte om de som skriver sånt, det äör din blogg och du får skriva precis vad du vill! Vare sig du har en dag då du är på topp, eller en dag där du känner dig ner! :)

Sara
2009-03-03 - 12:11:53

nejnej :)

Kajsa
2009-03-03 - 12:17:07

Men hallå klart humöret går upp och ner - och därmed innehållet i inläggen. Det är skönt att klaga, och man måste klaga av sig lite ibland.

Bea
2009-03-03 - 12:17:12

Vad trött man blir. Klaga på, eller snarare skriv precis vad du vill, det är din frihet. Läsarens friheten är att välja att läsa vidare eller inte, definitivt inte att bestämma vad din blogg ska innehålla.

Mickaela
2009-03-03 - 12:19:25

fin blogg :)

Pernilla
2009-03-03 - 12:22:07

Men du.....! Livet aer inte en dans på rosor för alla - eller raettare sagt inte för någon. Stå på dig och skriv om vad du vill naer du vill och det kaenns ju faktiskt laettare naer man fått skriva om elaendet eller hur?! kram

Stina
2009-03-03 - 12:26:30

Det ju därför jag följer din blogg, för att den är så personlig just för att du även skriver när det känns skit. Keep up the good work!

Camilla
2009-03-03 - 12:27:20

Tack söta du :)

Kram

ViktorE
2009-03-03 - 12:32:14

sv: Näe precis :) en del skriver bara om allt bra som händer, det är ju inte kul alltid och allt går ju inte som man vill alltid heller så då måste man ju skriva om det också :)

Kim
2009-03-03 - 12:41:45

sööt bild!

mick
2009-03-03 - 12:52:51

det isabella talar om är ätstörningar, sjukdomar som tar ens relation till mat till extremiteter. hon sa att hon aldrig vill behöva få ångest för att hon äter en chokladkaka tex. fast det betyder inte att hon aldrig får det. MEN hon förespråkar ett hälsosamt leverne. att äta så många glassar som de fick göra på glassprovningen och all annan maten under skidsemestern är inte överdrivet sunt. hon är laktosintolerant så glass är inte det bästa för magen eller övriga kroppen. är man van vid att äta sund mat och motionera mycket och kanske vartannan kväll unna sig choklad eller liknande så blir det en osund chock för kroppen.



det hon menar är att man behöver balans och harmoni. man ska inte förbjuda sig godsaker för det blir extremt, man ska inte äta för mycket osunda saker heller för det blir extremt. att äta så många glassar de gjorde i provningen är inte sunt, inte konstigt hon vill get back on track? just de glassarna är inte nyttgia ju!



att trycka i sig en magnumglass till frukost före träning är inte särskilt smart, och det avstod hon från. man behöver smartare energi och näring före träning. är inte det att sända bra signaler? dumt vore om hon gjorde just tvärtom.



iövrigt, hon har aldrig påstått att hon sjäv inte lider av någon ätstörning. när man är sjuk i en sådan så vet man ofta inte det själv ens en gång.och om hon nu lider av det och var medveten om det skulle hon inte nödvändigtvis skriva m det heller, man väljer sjlv vilka personliga fakta man delar med sig. alla tycker olika. var inte så hårda mot varandra! hon har aldrig påstått att hon är perfekt, hon är fan bara barnet dessutom, och talar ofta precis om detta, att det är mänskligt att fela, men det är fint att ha goda avsikter, vilket inte många har.

Mia
2009-03-03 - 12:52:57

Mig tappar du inte i alla fall! Ärlighet varar längst ;) Kram!

sandra
2009-03-03 - 12:58:29

hej! vilken fin blogg du har!

stå på dej, ibland måste man få klaga! ;)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2009-03-03 - 13:05:48

Mick: att hon valde bort glass innan träning har jag inga som helst synpunkter på mer än att det var ett bra val.



Det jag har vänt mig emot med Isabella Löwengrips och att hon ska ha hand om debatten med ätstörningar är dels hennes tidigare uttaladen om att anorexia inte är en sjukdom.

Dels att hon själv senaste året minskat drastiskt i vikt med hjälp av en diet. Och det må spå vara att det för henne var ur ett hälsoperspektiv men läs kommentarerna hon " åhh du är så smal..kom med tips om hur man går ner i vikt så som du gjort" vilket jag inte tror är bra om man ska bekämpa just ätstörningar hos unga tjejer.

Och jag tror inte heller det hjälper att hon ena stunden vräker i sig glass och sen genast vill träna bort det - träning har inget med laktosintoleransen att göra - den kan man liksom inte träna bort.

Då tror jag det hade varit sundare och bättre för en tjej med ätstörningar att läsa" nu har jag ätit glass" ..punkt och inte dra in att det måste tränas bort för det är ju just det där med kompensationsträning som är en del av en ätstörning många gånger..

Och jag tycker det går stick i stäv med det hon skrev om att njuta av godsaker och inte känna skuld för just onyttigheter.



Och kunde hon i så fall inte nöjt sig med att bara smaka på glassarna istället för att äta upp hela om det ändå bara leder till" nu måste jag träna bort det"?



Och du har rätt i att hon är bara barnet..och jag tycker kanske att "bara barn" inte ska leda så stora frågor eller besitta så stor makt som detta barn nu gör

Hanna
2009-03-03 - 13:21:13

Haha du är störtskön! Jag älskar din blogg. Glad eller klagande, skit samma! =)

steffi
2009-03-03 - 13:21:40

Jag måste ändå säga att jag älskar din blogg för att du också klagar! du vågar vara ärlig och visar att du är människa och jag älskar att det finns någon som gör det i den här ytliga bloggvärlden! KEEP UP THE GOOD WORK!

Jakob, Fotoblogg
2009-03-03 - 13:23:51

Svar: Tack så helt otroligt mycket! :) När kommer du ut med kläder för killar? (A) Kanske du redan gjort? Din designstil är klockren.

..:Sarah:..
2009-03-03 - 13:25:47

haha ja visst känns 27 riktgt vuxet alltså.. mycket mer än 26. men men.. tänk om 3 år de ;) oj oj. men man ser ju ut som en 20 åring. måste va för man är så liiten. haha!!



toksnygg bild snygging!!

Amanda
2009-03-03 - 13:28:26

Men har du inte förstått att bloggare inte får vara sjuka, ledsna, må dåligt eller ha bloggtorka? Hoppas du förstår ironin där ;) Själv gillar jag bloggar som är mänskliga.



Du är bra!

Lina
2009-03-03 - 13:33:51

Jag tycker den där personen kan hålla sitt gnäll för sig själv istället. Jag gillar ditt "gnäll" och utan det hade den här bloggen inte varit så speciell för mig, det du skriver visar att du såsom så många andra och som mig är en tjej med riktigt bra dagar och riktigt dåliga dagar. Tack för en "gnällig", tankeställande, uppmuntrande, medmänsklig och fantastiskt bra blogg! Kramar i massor

bitter besserwisser
2009-03-03 - 14:26:26



Finns det någon blogg som är rakt igenom positiv, egentligen? Förutom de som har betalt för att skriva glada saker, eller de som går på uppåttjack?



Man måste helt klart få gnälla. Jag håller med, det är ett val man gör om man vill läsa en blogg eller inte. Den som skriver måste kunna ta kritik, men den som läser har som sagt ett val.



Min blogg är inte direkt den mest positiva, men skulle jag skriva om endast glada saker skulle det inte vara jag. Jag är cynisk (bitter), sarkastisk och lite smått tvångsmässig emellanåt. Det är jag.

Du är en duktig illustratör som spyr ur dig lite mensaggressioner ibland :)



Ha en bra dag!

kram

Emma
2009-03-03 - 15:15:35

jag tycker det grymma med dig och bra bloggar är att allt inte är rosa-fluffigt-puttinuttit. Man måste få ha lite pmsutbrott, bitchdagar, gråtardagar, tjockisdagar men även gullegulldagar ;) Det är ju det som är intressant, förändringar och äkthet :)

Sandra
2009-03-03 - 15:17:11

hej sweety!

jag uppskattar en ärlig blogg, där bloggaren faktiskt bjuder lite på sig själv. oavsett om man har en rövjobbig dag eller en fantastisk dag (och allt däremellan). och det är precis vad du gör, du bjussar på din kreativitet, dina åsikter, din dag, bilder.



jag tycker du är great. kramar i massor.

Alexandra
2009-03-03 - 15:39:05

sv: Det lät trivsamt ^^

Ida
2009-03-03 - 16:12:06

Upp- och nedgångar gör bara bloggen mer äkta och mänsklig. Och ofta känner jag igen mig så galet mycket i det du skriver. Man får ha både bra och dåliga dagar! :)

Gabi
2009-03-03 - 16:25:58

Haha, vilka muppar d finns!! Att de bara orkar klaga eller,..fan nu klagade ju den läsaren oxå juh!!!

Jag gillar din blogg för att du är du, med eller utan PMS utbrott!



Ps: Fan vad snygg bild på dig, vilka ögon!! Riktig puma!



Ha en bra dag.. ps igen: klaga på posten åt mig ;)...

nela
2009-03-03 - 16:34:26

fina ögon du har

Ellinor
2009-03-03 - 16:43:47

Klaga på du, jag tänker läsa fortsätta läsa ändå! :-)

Aurora Studios
2009-03-03 - 16:51:34

Det är väl the downside med att ha en publik blogg, man förväntas att skriva en viss typ av inlägg, man förväntas hålla en viss ton. Men som du säger, folk är så förbannat känsliga. Som om de aldrig klagar i sin blogg;)



Fram för klagosången och låt den ljuda! Min blogg, mina regler liksom;)

Ha det gott!

suss
2009-03-03 - 16:57:57

Din blogg är bra och fin, du är bra och fin!



Jag gillar att du inte döljer när du har dåliga dagar eller PMS och klagar så mycket du vill. För man vet ju att alla klagar och har dåliga dagar, varför ska man dölja det för och låtsas som att det inte existerar.



Tack för bra läsning! Ha en toppen fortsättning av dagen. Kram kram kram

Alexandra
2009-03-03 - 17:35:38

Du vet att jag läser din blogg för att du ÄR PERSONLIG, du är som du är och du är männsklig (vilket inte alla bloggare verkar vilja visa sig vara). Du har bra dagar, du har dåliga dagar, du slåss med acne, karriär och allt annat som vanliga dödliga vardagliga tjejer (och killar) oxå gör. DÄRFÖR gillar jag dig -just för att du är så öppen och inte så där jädrans fin i kanten och ska va så "snygg" hela tiden (missförstå mig rätt ;) Du visar alla sidor av dig och det är bäst!)

Annie
2009-03-03 - 18:27:34

Det som gör att man (iaf jag) fortsätter att följa din blogg är just variationen, att allt inte är så rosenrött, härligt, mysigt o.s.v. hela tiden, för det är det ju inte! Du är en skön krydda i bloggvärlden!

Patricia
2009-03-03 - 18:57:53

Du har redan fått en massa kommentarer men jag lägger in en jag med :)

Jag tycker om din ärlighet, jag återkommer till din blogg just för att du är ärlig och inte målar upp en jä-la fasad där allting är så himla toppen o perfekt (som många bloggare gör), jag läser din blogg för att du är en människa av kött o blod med medgångar o motgångar, jag läser din blogg för att jag kan relatera till dig. Jag uppfattar inte dig som negativ, utan som mänsklig. Vi har väl alla dagar när allt känns som skit? Eller? Jag tycker du är toppen :)

Helen
2009-03-03 - 19:17:54

Jag kan inte med sanslöst klämkäcka bloggerskor som har så treeeeeeeevligt heeeeeela daaaaagen låååååååång! Livet går ju upp och ner för alla - vare sig man vill erkänna det för någon annan eller inte. Det känns faktiskt rätt skönt att läsa en främlings solskenshistorier blandat med grubblerier. Jag - och säkert majoriteten av dina läsare - upplever dig som en vän i cyberspace att hålla i handen, come rain or come shine!

Emma
2009-03-03 - 19:54:19

Har varit iväg under hegen och inte läst detta inlägg förrän nu... Fick mig ett gott skratt. Kan inte låta bli att tycka det är så ironiskt att en läsare "gnäller" över att du "gnäller"...Haha

Madde
2009-03-03 - 20:34:55

YOU GO! En blogg är inte så personlig som den ska vara om man inte får med de där svackorna i inläggen.



Du är grym och din blogg är bäst!

Celinda
2009-03-03 - 20:55:41

att läsa bloggar där alla bara är positiva hela tiden är inte kul , för ingen männsika kan väl vara glad hela tiden! fortsätt som du är, ingen kan vara du och göra det du gör lika bra som just du! kram

Sofia
2009-03-03 - 21:21:58

Man FÅR vara både positiv och negativ i sin egen blogg-det visar bara att man är mänsklig! Jag diggar dig för den du är och för att du står för det-heja dig!

Kramar

Anna
2009-03-03 - 21:59:50

Heja Anna!

Jag gillar det du skriver oavsett om du är positiv eller negativ. Det visar bara att du är verklig, en riktig människa som lever i den riktiga, verkliga världen. Kram!!!

Eliyana
2009-03-03 - 22:54:50

Att må dåligt då och då är helt naturligt. trött på att alla tror att man ska vara så jäkla solskensglad helatiden. Bara för att man har en blogg och kan ha super dagar då man faktiskt skriver skitbra så betyder det ju inte att alla inlägg ska vara super.

Ha dina dåliga dagar du., men jag gillar inte tanken på att du haft dödsångest. Vet hur det känns. :/ Inget trevligt och inget jag vill att du ska ha

Jag vill ju att du ska må bra!

SugarPuff
2009-03-04 - 09:36:58

Jag läser dig i nöd och lust, det är ju det som gör din blogg så bra, att den är mänsklig!



Jessie James
2009-03-04 - 09:57:50

Åhh sjukt söt bild på dig juh :)

Den gillas skarpt. ser nästan sommar mysig ut?!



Förstår inte folk som orkar klaga på ens inlägg...

Läs eller läs inte. Kommentera eller kommentera inte.

Men orka skriva elaka saker?!



har en tjej kompis som tyckte att man skulle acceptera alla kommentarer man fick. vare sig dom är bra eller inte. Just pga att det kunde skapa en debatt på ens blogg...Ja det är ju oxå ett sätt att se på saken. Men vill man ha en debatt på bloggen kan man väl ha en "debatt-blogg" ? jag raderar då sånt som jag tycker inte passar i min blogg. Eller rättare sagt. dom publiceras ikke. Men det är kanske bara jag :)



Gillade dina nya t-shirts :P Kul med lite humor i modet. Du kan väl köpa en sån där apparat som man trycker t-shirts själv? :)



Puss på dig och ha en bra dag!

Emma
2009-03-04 - 11:17:59

Hittade hit via Bim. Sjoebacka-bloggen. Det är ett bra inlägg du skriver. Klaga på.

Sari
2009-03-04 - 20:01:48

WeaaaY! J-kla bra inlägg, du e en tuffing till brud ;) UNDERBART!!! Så kul o läsa vad du skriver, för du vågar vara ärlig. You GO, o snart kanske skit-pms:en oxå e över!!!

Kramar

Lisa Walker
2009-03-04 - 23:19:39

Man blir bara bitter om man inte får yttra sitt gnäll så fortsätt som vanligt tycker jag :) Dessutom så är väl sveriger största religion någon slags klagoreligion ;P



Dessutom anser jag att man som läsare faktiskt kan få ett leende på läpparna av dessa inlägg, och med det menar jag naturligtvis inte att jag är skadeglad. Snarare att jag själv kan tänka så när man blivit på bättre humör och inser att det kanske inte var så allvarligt! :) det där kanske lät lite konstigt, men du förstår säkert hur jag menar.



men jag gillar din blogg oavsett. Du får gnälla, klaga, kasta skit, vara glad, positiv och det du gör allra bäst; visa dina snygga illustrationer :)



Ha en fin kväll!

Fantasy Girly
2009-03-05 - 23:22:53

Det är roligt att läsa dina positiva inlägg, men skönt att läsa negativa också, för de bevisar att man är mänsklig. Det är bra med balans. Gillar verkligen din blogg, fortsätt så här! <3


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: